וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת הביצה: כשבית"ר ירושלים לא מצליחה להרוס לעצמה

22.10.2017 / 10:30

מחזור שמיני, מאמן שלישי, בוס בצינון, בלגן על הדשא ועוד פרשת בניון. בית"ר ירושלים, הקבוצה עם ההרס העצמי הכי גדול בתולדות הליגה, לא מצליחה להרוס לעצמה. אורן יוסיפוביץ על שחקנים שפורחים בתוך הכאוס כל הדרך לפסגה, ועל המהלך שצריך לקרוא על שם עידן ורד

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

שחקני בית"ר ירושלים ישבו בשורה על הדשא שמתחת ליציע שהכיל את אוהדיהם. בשלב הזה הם אמורים לנוע מצד לצד ולפי שירת הטריבונה להתרומם ולקפוץ, אבל הם ישבו ולא זזו והאוהדים שאגו "יוסי בניון".

יוסי בניון לא ישב עם שאר השחקנים. עם השריקה נעלם בתוך המנהרה וכולם חיכו כשאיש צוות בית"רי רץ לתוך המנהרה כדי להוציא את בניון למען יחגוג עם כולם - וכל הכדורגל הישראלי חטף פלאשבק: קבוצה של בניון ניצחה ובמקום לחגוג כולם עוסקים בבניון? מה זה פה, 2015?!

כמה שניות לאחר מכן הקפטן איתי שכטר רץ אף הוא לחדר ההלבשה כדי לנסות לשלוף את השחקן הוותיק, שלאורך כל השבוע דרש לפתוח במשחק 'או ש'; היה חשוב לו לשחק מול מכבי חיפה ולענות לקללות דרך כדורגל. אבל בבית"ר החליטו על קישור דפנסיבי ונוקשה, ועל סאבו על פני בניון בהרכב, וכחילוף ראשון עלה ז'אורז'יניו, וכחילוף שני - כאילו לסובב את הסכין - עלה פול אדגר הצעיר.

בניון נכנס רק בדקה ה-88, ואולי בן זקן בעצם רצה להקל על עליו, כי אוהדי מכבי חיפה החלו לצאת מהאיצטדיון כמה דקות לפני כן. אין הצדקה לדרישת שחקן לעלות בהרכב, אבל קשה גם למצוא סיבה הגיונית להכנסת בניון רק בדקה ה-88. עם כל הכבוד, היריבה בינונית מינוס ובניון סיפק את הסחורה כשעלה כמחליף במשחקים הקודמים העונה.

שחקני בית"ר המשיכו לשבת ואיש הצוות יצא מהמנהרה וסימן בידיו "לא", אבל מה אתם יודעים, שכטר זה לא איש צוות, וכדקה לאחר מכן הקפטן הכובש הצליח לשכנע את בניון לצאת אל אוהביו. הקהל הבית"רי השתגע והשחקנים סוף סוף יכולים היו להשלים את הטקס. דקות לאחר מכן סיפרו הירושלמים על בניון מיואש, על שחקן ששוקל את צעדיו במועדון, והיה ברור שהפרשה שהחלה בשבוע שעבר לא תיעלם כל כך מהר.

עוד פרשה גדולה שמעיבה על בית"ר ירושלים. על השחקן בעל הרזומה הכי עשיר בין שחקני הסגל, על הבוסים שלא מצליחים להכיל שחקן שמכבי תל אביב כן הצליחה, על המאמן שצעיר ממנו בשנתיים ומעלה אותו רק בדקה ה-88 במשחק בו הוא הכי רוצה להוכיח, על המועדון כולו.

ואתה מרים עיניים אל הטבלה ורואה: בית"ר ירושלים, מקום ראשון בליגה.

אוהדי בית"ר ירושלים עם שלט תמיכה בשחקן הקבוצה יוסי בניון. ברני ארדוב
איך הם במקום הראשון? אוהדי בית"ר תומכים בבניון/ברני ארדוב

מקום ראשון זמני במחזור שמיני, אחרי שהחל מהקיץ עברו שם מימר (פוטר), לבנדה (הוזז) ובני בן זקן, עוד מאמן חסר ניסיון שהצ'אנס הקודם שלו בליגת העל נגמר בפיטורים ברדיו, במחצית, כי רצה לקבוע הרכב.

ובדקה ה-74, כשאוהדי בית"ר החלו עם קריאות "יוסי בניון", בן זקן בטח חשב לעצמו: האם זה באמת קורה? האם אחרי שטביב כל כך מעורב לכאורה וגם אוחנה ואחרי שבניון דרש הרכב השבוע, עכשיו גם הקהל אומר לי מה לעשות? האם באמת אני, המאמן הראשי הקבוצה הזו, הרביעי בשרשרת המזון?

מקום ראשון זמני אחרי שמינו יועץ מקצועי מעל לבנדה, אלי כהן השריף, אדם לא גזען שפוטר, כביכול, על גזענות. מקום ראשון זמני אחרי שהבוס כאילו במן צינון והגיע אלי אוחנה ככאילו מקבל החלטות בלעדי. מקום ראשון זמני אחרי שבשני המשחקים האחרונים הם היו פחות טובים מהיריבה ושיחקו כדורגל של ג'ונגל. איש הישר בעיניו יעשה. וככה קונטה הבלם פתאום רץ הכי למעלה במתפרצת, והמגן השמאלי שון גולדברג מגביה מימין, והקשר האחורי סאבו דוהר בכנף שמאל. ואין סדר ואין "משמעת טקטית" ולמזלה של בית"ר יש לה שחקנים שנוצצים בבלגן הזה.

בוריס קליימן, שסופסל נגד סכנין בהחלטת קבינט בטחוני, ואתמול דפק משחק של ציון 9, וגם את זה רק הגול קלקל.

איתי שכטר שלא רק החזיר לעצמו את האגרסיביות והחדווה שאבדה, אלא גם את החדות - איזו דקירה לפני המחצית, פנצ'ר לרשת.

ועידן ורד.

עזבו את זה שהוא פורח. מה פורח, הכי פורח - בכושר הטוב ביותר בקריירה; עזבו את המקום הראשון בבישולים (6) והשני במסירות מפתח; עזבו אפילו את האגרסיביות שתקפה אותו ואת הדרייב בפריצות.

מתי בפעם האחרונה ראיתם שחקן ששבוע אחר שבוע מסדר גול לאחר המהלך השני הכי משפיל בכדורגל? בהנחה שהשחלה בין הרגליים הוא המהלך המשפיל ביותר, המהלך השני הכי משפיל בכדורגל הוא לשלוח את הכדור מצד אחד של השחקן, ולרוץ מצדו השני. המהלך הפופולרי בפיפ"א של פעם חזר בפיפ"א 2018, ולאלה השואלים: R2 ופליק-מעלה על הג'ויסטיק הימני. אבל כאן זה לא פלייסטיישן, כאן זו המציאות, והמציאות היא שעידן ורד עשה את זה בשבוע שעבר להויבך והשבוע לרמי גרשון. בעגה המקצועית קוראים לזה Bridge, גשר, אבל השם חלבי ולכן קבלו את השם החדש:

ורד.

"ראית איך עשה לו ורד?", או בלעז: He just got ROSED.

עידן ורד שחקן בית"ר ירושלים לפני עומרי בן הרוש שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"עשה להם ורד"/ברני ארדוב

אבל בעצם, למה שנתפלא על כך שבית"ר הג'ונגליסטית דוהרת מעלה? זו הליגה הזו, זה הכדורגל הישראלי. ככה נראה פה הכול. ואתמול ניצחו בליגה דני בונדר (ניסיון קודם בבוגרי רעננה: 0 משחקים), עמיר תורג'מן (משחק שני באשדוד) ובן זקן (משחק שלישי בבית"ר). מי צריך מאמן מנוסה? בבית"ר הוכיחו העונה: מי בכלל צריך מאמן?

את הליגה הערב כנראה תוליך קבוצה עם מאמן שלא רצה לאמן, במקום השלישי נתניה שעלתה מהלאומית, את מכבי תל אביב מאמן קרויף, שהחל לאמן העונה, באר שבע עמוק בבקבוקונים, סכנין מינתה מאמן ושיטחה אותו כמו שניצל, אברמוב פיטר מלא מאמנים כדי להביא את המאמן שהכי רצה ואיתו הגיע לאותו המצב, ברעננה סופרים מאמן שלישי, את הפועל עכו מובילים אקזקוטיבים אירופים כל הדרך לגיהנום. ולוזון, מאמן כדורגל אחרי עוד הפסד, מדבר על כדורסל ועל טניס. וראיתם מה קרה ביום חמישי, ושלא נדבר על נבחרת ישראל.

זו הליגה. זו הכדורגל. זו המדינה.

וזו בית"ר ירושלים - מלכת הביצה.

ואז הקול הבוגר מתעורר: הלו, אי אפשר לקחת אליפות ככה. יש לכם סיכוי השנה, תתעוררו, תנצלו את זה, הצלחת על הרצפה, תעשו סדר. תנו כוח וסמכויות למאמן שלכם. תשליטו משמעת בחדר ההלבשה. תכילו את הכוכבים ואת הבעיות. אחרת…

אחרת מה?

בינתיים, גם הקבוצה עם ההרס העצמי הכי גדול ביקום פשוט לא מצליחה להרוס לעצמה.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully