וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב שחר: "רואה שיש שיפור בקבוצה. מקווה שנמשיך להתקדם"

22.10.2017 / 7:20

במועדון אישרו כי אין כוונה לפטר את לוזון, הבעלים מגיב: "שיחקנו טוב, לא עוסקים בדבר מלבד רמת הכדורגל". ביקורת על בן הרוש, השחקנים עוסקים בסוגיית קאיו-ורמוט וחיפה מחפשת עוד קשר לקראת ינואר. וכיצד מגיב הקהל לאירועים?

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

שחר מגיב

1. אלכסנדר סטנוייביץ' החזיק מעמד עד ה-28 בדצמבר. זה קרה אחרי משחק בית מול בית"ר ירושלים, הפסד 3:1 צורם, שלווה בקריאות אוהדים להנהלה לפטר את המאמן. בניגוד לגיא לוזון, הסרבי ביקש לעזוב את מכבי חיפה הרבה קודם, ממש בשלב הזה של העונה. במשחק ההוא חיפה הובילה בדקה ה-75, אבל הובכה בסיום והמאמן הסרבי הגיע לרחוב המסגר והבין כי הקריירה הקצרה שלו בישראל הסתיימה, באקורד פחות צורם אגב מפיטוריו מפאוק סלוניקי העונה, שם החזיק חודשיים.

כמעט שלוש שנים חלפו, ומכבי חיפה המתחדשת שוב מפסידה לבית"ר בבית. שחר לא מתכוון לפטר את לוזון ובמועדון עוסקים בעיקר בתהליך המוזר שעובר על הקבוצה בשבועות האחרונים: בארבעת המשחקים האחרונים ספג המאמן ביקורת על היכולת, אבל הקבוצה שלו השיגה שמונה נקודות בארבעה משחקים. אתמול, הבוסים שלו ביציע היו מרוצים מהיכולת, אבל הקבוצה נשארה בלי נקודות. "לא ברור מה עדיף. אתמול נהנינו מהמשחק, אבל נשארנו בלי כלום. כשלא הולך ומביאים תוצאות, שורקים בוז. כשהולך אבל מפסידים, שורקים בוז. הקהל רוצה יכולת טובה וגם נקודות, וזה לגיטימי. אבל אף אחד לא יכול לבקש שאחרי משחק כזה נעסוק בנושא הזה", הבהיר הלילה גורם בחיפה.

נשיא המועדון יעקב שחר נכנס אתמול לחדר ההלבשה, אך לא שוחח עם השחקנים, שמיד אחר כך התבקשו לעלות לארוחת ערב משותפת באיצטדיון. שחר, שקיבל השבוע אות מפעל חיים בגין תרומתו לכדורגל הישראלי, אמר הלילה לוואלה! ספורט: "אני מרוצה מרמת המשחק שלנו ורואה שיש שיפור בקבוצה. שיחקנו טוב הערב. השוער של בית"ר ירושלים נתן תצוגת כדורגל טובה. אני מקווה שנמשיך להתקדם במשחקים הבאים. כרגע אנחנו לא עוסקים בשום דבר אחר מלבד ברמת הכדורגל שלנו".

עוד בנושא

בית"ר ירושלים גברה 1:2 על מכבי חיפה
האוהדים שוב מחו נגד לוזון, שיישאר בתפקידו
בני בן זקן בסיום: "זה היה מופע של הקרבה"

מאמן מכבי חיפה, גיא לוזון. ברני ארדוב
"לא ברור מה עדיף". גיא לוזון/ברני ארדוב

"אי אפשר להישאר אדיש"

2. אחרי מחלוקת בין הזרמים השונים ביציע, הקהל של מכבי חיפה הגיב אתמול באיפוק מסוים עד השער השני של בית"ר ירושלים. אז כבר קראו למאמן להתפטר, והבהירו לשחר שהם לא מעוניינים בלוזון בחיפה. לוזון עצמו לא מתכוון להרים ידיים כל כך מהר. נראה כי אם יתבצע מהלך של פרידה במהלך העונה הנוכחית, זה יהיה דווקא מהצד של ההנהלה, ולא של המאמן.

בסיום המשחק, אוהדי מכבי חיפה הריעו לשחקנים, אבל עדיין דרשו את ראשו של המאמן. מבחינתם, לוזון הוא האשם העיקרי במצב. האוהדים מתכוונים להגיע גם למשחק החוץ הקרוב בליגה מול קריית שמונה, אבל עוד קודם למשחק באמצע השבוע מול עכו. מעידה נוספת של לוזון, גם אם זה יקרה במסגרת גביע הטוטו, לא תתקבל בהבנה והמחאה סביבו תתגבר. "מעידה נוספת לעכו היא סיבה מספיק טובה להגברת המחאה. אתמול הכדורגל היה טוב, למרות שהרבה מאוד מאיתנו חושבים שללוזון בכל זאת לא מגיע להמשיך", סיפר אחד האוהדים שמובילים את המחאה. לוזון מבין את זה, והוא רוצה להשיג השבוע שני ניצחונות בליווי יכולת טובה, שיגרמו לאוהדים להפסיק את המחאה נגדו. "המצב הזה לא קל לאף אחד. עד הגול הראשון הרגשנו שהקהל איתנו והכל הולך לטובתנו", אמרו אתמול בחיפה. "הרגשנו שאנחנו שולטים במשחק, שהאמצע שלנו. הגול הזה פשוט שבר את כולם". חלק מעובדי המועדון זעם לאחר השער הראשון ולא שמר על איפוק גם בספסל וביציע. "יש כאן הרבה תסכול", סיפר אחד מהם. "אתה מחכה חצי שעה לגול, ופתאום בא שכטר משום מקום. אף אחד לא יכול להישאר אדיש לזה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אוהדי מכבי חיפה. ברני ארדוב
התאפקו עד השער השני. אוהדי מכבי חיפה אתמול/ברני ארדוב

ביקורת חריפה על בן הרוש, ורמוט יפתח הפעם?

3. גם גילי ורמוט לא יכול להישאר אדיש לזה. עד יום חמישי שחקני מכבי חיפה היו בטוחים שיפתח, אבל לוזון בחר להשאיר אותו שוב על הספסל. במהלך האימון ביום שישי תורגל קאיו בכנף, אך ורמוט שחשב שיתורגל באמצע ראה את גיורגי קוסטדינוב וסיטאיהו סלליך מתורגלים בהפוגות והוא עצמו כלל לא היה בתמונת ההרכב. "ציפינו שאם גילי לא פותח באמצע, לפחות שישחק בכנף עם סלליך או רוקאביציה, אבל ראית באימון שהוא פשוט לא סופר אותו. ידענו שגיא מתלבט בעיקר לגבי העמדה של רוקאביציה, ורמוט לא היה לרגע בתכניות", ניתח שחקן בקבוצה והוסיף: "מצד שני, יענקל'ה שם מיליונים על קאיו כי גיא רצה, ויכול להיות שגיא לא מרגיש בנוח לתת לו לשבת על הספסל בשלב כזה מוקדם. אם זה היה שחקן בית, אני לא חושב שהוא היה רואה דשא". שחקני הקבוצה העריכו בזהירות שבמשחק הבא ורמוט, שהיה פעיל מאוד בדקות ששיחק (סידר שלושה מצבים נוחים לדמארי, אתנסיאדיס וסלליך), יפתח בהרכב במקום הברזילאי שלא מפסיק לאכזב. עומר דמארי שחזר לסגל אחרי שבועיים בהם לא ראה דקות מתוסכל גם הוא מהמצב. "פעם הוא היה מסיים מסירה כזאת של ורמוט עם כדור ברשת. נראה שקשה לו מאוד בסיטואציה שנוצרה", הוסיף אחד השחקנים. במצב הנוכחי, דמארי לא ימתין להחלטה ויבקש לעזוב בעצמו בינואר.

גם אחרי המשחק אתמול במכבי חיפה מצפים להרבה יותר מגל אלברמן, אבל האש הופנתה בעיקר כלפי עומרי בן הרוש. "יש לו כמה דקות יציבות, ואז הוא עושה טעות שאתה שואל את עצמך אם מגיע לו לשחק. הגול הראשון יכל להימנע עם קצת יותר ריכוז מצדו, ואיפה הוא היה בגול השני? הוא פשוט צילם את שכטר תוקף את גרשון", תקפו שחקנים, שם לא חסכו ביקורת גם מבלם גנט לשעבר לו היה גם חלק מרכזי בהפסד.

בחיפה ממשיכים לחפש קשר נוסף. שמו של מרואן קבהא לא ירד מסדר היום למרות שסיכם לעונה נוספת במאריבור. הבעיה היא שהסלובנים דורשים כמיליון יורו עבורו אם יעזוב בינואר, ורק הצעה מפתה תגרום להם לשחרר אותו. בינתיים בחיפה עוקבים אחר שחקנים אחרים. כך למשל, הסקאוט גוסטבו בוקולי עוקב לאחרונה אחר עלי מוחמד, שמככב במכבי נתניה, ובמועדון ימשיכו לנהל מעקבים גם בתקופה הקרובה.

אוהדים של מכבי חיפה נעצרים על זריקת אבוקות. איציק יצחקי
העצורים, אמש/איציק יצחקי

הבוקר: חמישה אוהדים יובאו להארכת מעצר

4. הקבוצה תעמוד לדין על הדלקת רימון עשן והשלכת אבוקות מהיציע שלה. הדבר נרשם בדוח המשקיף ובמועדון היה אפילו מי שהעריך שהדבר נעשה בכוונה, במחאה של חלק מהאוהדים שדורשים את ראשו של לוזון ומנסים להעניש את הקבוצה באמצעות קנסות (ההערכה היא שבית הדין יקנוס את הקבוצה בלפחות 7,500 שקל, זאת גם בעקבות עונש על תנאי שעומד נגדה, אולם שם מתכוונים לציין בפני הדיין את העובדה שאותם אוהדים נתפסו וייתכן שיוגשו נגדם תביעות כדי לנסות ולמזער את הנזק). המשטרה איתרה אתמול חמישה חשודים בני 18 עד 25, והבוקר היא תבקש להאריך את מעצרם בבית המשפט בחיפה. האוהדים נתפסו לאחר שצולמו מהיציע, ודקות ארוכות אחרי המשחק אתמול נלקחו בניידת. מהמשטרה נמסר בתגובה: המשטרה רואה בחומרה כל גילוי אלימות והדלקת אמצעים פירוטכניים העלולים לגרום לפגיעה בנפש או ברכוש במהלך משחקי הכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully