וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף ממשיך לספוג אש: "זה מה שהוא מוציא מסגל של 100 מיליון?"

20.10.2017 / 6:49

אווירת יאוש במכבי תל אביב אחרי ההשפלה בקזחסטן: מבקריו של ההולנדי תוהים האם הוא חלש יותר כמנהל מקצועי או כמאמן, השחקנים פסימיים ("הקבוצה לא מספיק מאומנת, זה לא חד פעמי"), וגם דור פרץ חוטף ("מבזבז את הצ'אנסים")

מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. רויטרס
אם לנבחרת ישראל יש פוטנציאל, אז מה יש למכבי תל אביב היקרה שלו? קרויף/רויטרס

1. ומה עם הפוטנציאל של מכבי תל אביב, ג'ורדי?

מבקריו של ג'ורדי קרויף בסביבת מכבי תל אביב לא ידעו אמש (חמישי), אחרי ה-4:0 המשפיל מול אסטנה, לקבוע אם הוא חלש יותר כמנהל מקצועי או כמאמן. האם הבעיה שלו בליהוק שחקנים גדולה יותר מהבעיה שלו בלאמן אותם. קרויף לא רצה להיכנס לענייני נבחרת ישראל באחת ממסיבות העיתונאים האחרונות שלו. אבל הוא יודע שחברים בוועדת האיתור לבחירת המאמן הלאומי כמו שחקן העבר של מכבי תל אביב צביקה רוזן ממליצים עליו לתפקיד לאומי כלשהו ואולי בשל כך אמר ההולנדי שהפוטנציאל שיש בנבחרת ישראל גדול יותר ממה שהיא משיגה עד כה. אמירה שהייתה עוברת חלק, אלמלא התבוסה אמש לאסטנה שגרמה לחלק ממבקריו של קרויף סביב מכבי תל אביב לחזור אליה ולשאול: "ומה עם הפוטנציאל של מכבי תל אביב? האם זה מה שקרויף יכול להוציא מסגל של 100 ומשהו מיליון שקל? 4:0 בקזחסטן?".

אסטנה קבוצה טובה ממכבי תל אביב. יש לה רקורד טוב משל מכבי תל אביב במפעלים האירופיים, אבל במחנה של הקבוצה אמש בבית המלון באסטנה הודו כולם שבשום אופן ולא משנה באילו נסיבות, אסור היה למכבי תל אביב להיראות כל כך רע וקרויף כראש הקבוצה, הוא האשם הראשון אבל לבטח לא האשם היחיד.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב הושפלה עם 4:0 אצל אסטנה
ביקורת על קרויף: "אחרי הגול הרביעי רעדו לנו הרגליים"

שחקני אסטנה חוגגים, שרן ייני שחקן מכבי תל אביב מאוכב. רויטרס
האם זו התקרה שלו? ייני מאוכזב ליד הקזחים המאושרים/רויטרס

2. סגל בינוני, קבוצה לא מספיק מאומנת

שחקן בקבוצה: "זה לא חד פעמי. הקבוצה לא מספיק טובה, הסגל לא איכותי ואנחנו לא מספיק מאומנים"

"אנחנו יכולים לחיות עם התבוסה הזו ואנחנו יכולים ללמוד ממנה", אמר אמש בתום המשחק שרן ייני. זה היה משחק רע של קפטן מכבי תל אביב דווקא אחרי שקיבע את עצמו כקשר אחורי לגיטימי. גם במשחק הנהדר מול מכבי חיפה בו חיסל את גל אלברמן וגם במשחק הביתי מול ויאריאל בו הוכיח שהוא יכול להציב אתגר גם לקשרים אירופיים, שידר ייני שהוא יכול לקחת את מכבי תל אביב עליו, אבל זה כנראה הגבול כי אמש הייתה ההתפרקות והיא לא רק שלו. ייני רוצה ללמוד ולתקן, אבל לא כולם במכבי תל אביב חושבים שאפשר. "הבעיה היא שזה לא חד פעמי", אמר אמש אחד משחקני הקבוצה ביושר. "אם היינו משחקים טוב ונופלים לאיזה פנצ'ר במשחק בודד, ניחא. הבעיה היא שהקבוצה לא מספיק טובה. הסגל לא איכותי והקבוצה לא מספיק מאומנת כך שאי אפשר לכפר על היעדר שחקנים מבריקים במשחק קבוצתי. משחקים כאלה עוד יהיו לנו ותוצאות כאלה עוד נחווה לצערי במהלך העונה הקרובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן אסטנה דימיטרי שומקו לוחץ על שחקן מכבי תל אביב ניק בלקמן. רויטרס
הסגל מתאים לציפיות? בלקמן/רויטרס

3. יש גם תירוץ הגיוני: שליש קבוצה פצוע כבר זמן רב

נראה שהבעיה העיקרית של מכבי תל אביב היא בקישור. שחקני הקישור היו כל כך רחוקים אתמול אחד מהשני וממש רחוקים מהחלקים האחרים של הקבוצה. "לא הייתה כמעט עזרה לחלק האחורי ולא הייתה הצטרפות לחלק הקדמי", הודו במכבי תל אביב. "כל מי ששיחק אתמול בקישור לא היה טוב וזו עוד מחמאה". לא קל להסתדר כאשר שלושה שחקני קישור שאמורים לפתוח בהרכב פצועים. אייל גולסה לא משחק כבר כמעט שלושה חודשים, דור מיכה פצוע וחוסה רודריגס ממשיך להיעדר בנוסף לכך שבכל מקרה הוא לא יכול לשחק בליגה האירופית. "כמה שרן ייני יכול להחזיק לבד? בלי גולסה, בלי רודריגס", אמר גורם בקבוצה. "זה ממש לא פשוט. יכולים לדבר עד מחר על זה שיש לנו סגל עמוק והרבה כסף, אבל כאשר שישה שחקנים פצועים, אז אי אפשר לעשות שינויים ורוטציות".

שחקני מכבי תל אביב שרן ייני, דור פרץ עם שחקן אסטנה סריקז'אן מוז'יקוב. רויטרס
מבזבז את כל ההזדמנויות. דור פרץ, משמאל/רויטרס

4. פרץ בועט בצ'אנסים שהוא מקבל

"דור צריך להבין שכל צ'אנס שהוא מקבל במכבי, הוא צריך להילחם עליו בשיניים ולהרוויח כל כדור. עד עכשיו זה לא זה"

דור פרץ קיבל אתמול עוד צ'אנס מג'ורדי קרויף, אבל הוא לא מצליח להוכיח בינתיים שהעסק לא גדול עליו. מול בני יהודה בליגה בתחילת השבוע הוא סבל מחוסר אמון של האוהדים והדבר ככל הנראה פגע בביטחונו. אמש בקזחסטן לא היה משהו שהיה צריך להפריע לו, אבל פרץ היה חסר מזל וגם קצת חסר אחריות כשנגע בכדור בידו בדרך לפנדל שסידר שער ראשון לקזחים. בהפסקה הוא כבר הוחלף ואם גולסה ורודריגס היו כשירים, ספק אם הוא היה מקבל מקרויף הזדמנות נוספת כל כך מהר. פרץ כבר לא ילד ובמכבי אמרו אמש: "דור צריך להבין שכל צ'אנס שהוא מקבל במכבי, הוא צריך להילחם עליו בשיניים ולהרוויח כל כדור. עד עכשיו זה לא זה. הוא מבזבז את הצ'אנסים האלה סתם".

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב לפני איגור שיטוב שחקן אסטנה. רויטרס
מי ישלם את המחיר מול באר שבע? עטר אמש/רויטרס

5. קרויף עצבני ויבצע שינויים בטרנר

"כנראה שגם אנחנו וגם באר שבע נחתום על תיקו. אי אפשר להפסיד עוד משחק"

כבר במחצית אמש ניער ג'ורדי קרויף את השחקנים והעביר ביקורת חריפה על היכולת. קרויף קיווה שהכנסתם של אלירן עטר ואבי ריקן והוצאת דור פרץ וטינו סושיץ' תוליד שינוי, אבל עם פתיחת המחצית השנייה קיבל פרדראג ראיקוביץ' את השער ממרחק רב ובכך חוסלה התקווה לקאמבק במשחק. במכבי תל אביב התעקשו לפני המשחק אתמול שהראש שלהם לא במשחק בטרנר. אבל מיד אחרי המשחק אמש, המחשבות של כל אנשי הקבוצה היו במשחק מול הפועל באר שבע ביום שני והרגשות באשר לתוצאה שלה אמש היו מעורבים.

מצד אחד שמחו בקבוצה שהם לא היו היחידים שעשו אתמול "בושות" לכדורגל הישראלי באירופה. מצד שני היו בקבוצה כאלה שהעדיפו שבאר שבע לא תגיע ביום שני כמו מכבי תל אביב, אחרי הפסד, ושרק מכבי תל אביב תהיה זו שתסתובב עם סכין בין שיניה לקראת ההתמודדות הדרמטית. במכבי יצטרכו עוד לבדוק את המצב של רודריגס וארון שוינפלד, שני שחקנים שאם יהיו בריאים, ישולבו במשחק בוודאות. "כנראה ששני המועדונים יחתמו על תיקו לפני המשחק", אמר אמש גורם במכבי תל אביב. "גם אנחנו וגם באר שבע לא יכולים להפסיד עוד משחק". כך או אחרת, קרויף עצבני מאוד ושוקל לבצע מספר שינויים בכפוף למצבת הפצועים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully