וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הקול או כלום: מכבי תל אביב ניכסה לעצמה מחדש את הקלישאות העתיקות

20.10.2017 / 0:27

נוריס קול הפציע (וצריך להיזהר ממרקז היינס). פייר ג'קסון מאתגר את המתמטיקה. נבן ספאחיה נוקם בבוס לשעבר. פאבלו פריג'וני מסמן אובדן דרך של מועדון. סיכום ערב מלא בכדורסל לא יעיל, ולא תמיד מושך, וזה בדיוק מה שהיה יפה בו

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

"לפעמים ננצח, ולפעמים נפסיד, אבל תמיד נילחם", הבטיח נבן ספאחיה. וקיים. תוך כדי הערב הצליחה מכבי תל אביב גם לנצח, וכמעט גם להפסיד. לא תמיד היא שיחקה כדורסל חכם, ובוודאי שהוא לא תמיד היה יעיל או יפה לעין. הבובואה כמעט התנפצה לרסיסים, אבל הצהובים נלחמו - ושרדו. במילה אחת: אופי.

אז קלישאה חבוטה מספר 1 תאמר שהניצחון הזה הושג בדם, יזע ודמעות. זה נכון, וזה לא מובן מאליו: בשנתיים האחרונות, משחקים מהסוג הזה היו מסתיימים תמיד בהפסד.

וקלישאה חבוטה מספר 2 אמרה תמיד שהקהל ביד אליהו לא יסתפק בכדורסל של פחות מ-90 נקודות. החיוכים המאושרים מלמדים שהאוהדים החליפו דיסקט. זה יכול להיות 74 או 44, העיקר שליריבה יהיו 73 או 43. כמו במועדון שפוי, אתם יודעים.

וקלישאה חבוטה מספר 3 תסייג ותציין ש"היכולת הזאת לא תספיק בשבוע הבא מול אולימפיאקוס". זה, כנראה, נכון. אבל כרגע זה ממש לא משנה: לראשונה זה חמש שנים, מכבי תל אביב פותחת את היורוליג במאזן 0:2. תזכורת מהעבר הלא רחוק: אשתקד, בשלב הזה של העונה, היא כבר החליפה מאמן.

עוד בנושא:

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 68:74 את באסקוניה
נבן ספאחיה: "יש לנו עוד דרך ארוכה, אנחנו צריכים לשחק כדורסל יותר טוב"

נוריס קול מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ואז הוא הגיע. נוריס קול/ברני ארדוב

הטוב, הרע והנורא

הטוב: 0:13, 2:18 ונוריס קול אחד.

שחקני מכבי תל אביב נקלעו להלם בדקות הראשונות. אחרי הטיול בבאמברג דיברו כולם על ההצגה הגדולה של פייר ג'קסון, ואחרי הפיניש הסוער מול בני הרצליה המתינו כולם לראות כיצד היא תנהג הפעם בהתקפה האחרונה של הגארבג' טיים. אבל באסקוניה הגיעה במוד אחר: מוד של קבוצה גאה במשבר. וככזו, היא באה במצב רוח אגרסיבי, אינטנסיבי, מאסיבי ועוד כל מיני מילים שנגמרות בסיבי.

עד שהופיע נוריס קול. הוא נכנס למגרש בדקה השביעית, בפיגור 16:10, וירד ממנו כעבור שבע דקות וחצי ביתרון 18:28. מכבי טסה ל-0:13 ו-2:18, כשהיא עומדת על אפס איבודים - ויריבתה נחנקת עם 1 מ-9 מהשדה.

וכשהולך, הכל הולך: בשבוע שעבר החטיא מספר 30 את הכדור האחרון של הרבע הראשון, החטיא גם בסיומו של הרבע השני וחתם את הרבע השלישי בעבירת תוקף. אז הפעם הוא ירה שלשה וירטואוזית עם הבאזר. יריית אזהרה: לפני שלוש שנים, גם כן במשחק הראשון ביד אליהו, היה אחד שצלף שלשה מהחצי. קוראים לו מרקז היינס.

שחקן מכבי תל אביב פייר ג'קסון. ברני ארדוב
מופע אימים. פייר ג'קסון/ברני ארדוב

הרע: כמה אחוזים זה 3- מתוך 41?!

ערב המשחק אמר ספאחיה שהוא מוכן לקנות 50 אחוזי תוצרת מג'קסון בהשוואה לתצוגה הפנומנלית שלו מהשבוע שעבר. הקרואטי לא צנוע כפי שהוא עשוי להצטייר: כל מאמן באירופה ישמח לקבל מהרכז שלו 20.5 נקודות מדד בממוצע.

בפועל? מופע האימים של ג'קסון אפילו לא ניתן לחישוב סטטיסטי. 41 נקודות המדד מהשבוע שעבר התחלפו ב-3- הערב. מאת האחוזים לשלוש (5 מ-5) הפכו לאפס (0 מ-3). יחס אסיסטים/איבודים של 1:9 התהפך ל 2:1. מענק בגובה 1.78 מ', שקוטף שבעה ריבאונדים בערב, נותר ננס בגובה 1.78 מ', שלוקח רק ריבאונד אחד.

אבל המספרים מספרים סיפור חלקי ביותר: ממנהיג נטול עכבות התברר לפתע שמדובר בסך הכל בבן אנוש, שלא יודע מה לעשות עם כל המחמאות שהורעפו עליו, עם כל תשומת הלב המיוחדת שמוקדשת לו ועם כל הג'ייסון גריינג'ר והרודריג בובואה האלה שנצמדו לו לגופייה. יותר משכולם התעסקו בו, הוא התעסק בעצמו.

בדקות שקול היה על המגרש, מכבי ניצחה ב-18 הפרש. בדקות שג'קסון שיחק, היא הפסידה ב-11. ספאחיה נתן לשניים הללו לשחק בצוותא רק ברבע הרביעי. בעתיד הלא רחוק, מול יריבות אימתניות ואיכותיות יותר, הוא יזדקק לערבים טובים של שניהם יחד. והוא יזדקק לשניהם יחד על המגרש.

מאמן באסקוניה פאבלו פריג'יוני. ברני ארדוב
בשל להוביל את באסקוניה? פאבלו פריג'יוני/ברני ארדוב

הנורא: מועדון שאיבד את דרכו

בקדנציה הקודמת שלו בתל אביב הצעיד ספאחיה את מכבי לאליפות ה-14 ברציפות שלה, אבל נשלח לדרכו. מאז "איבדה" הקבוצה שש אליפויות ב-11 שנים. אז הוא עבר לוויטוריה, הביא לה אליפות ראשונה בשבע שנים - וגם ממנה נזרק. מאז זכה המועדון הבאסקי בעוד אליפות אחת בלבד, והערב, יותר מתמיד, נדמה שאבדה לו דרכו.

מי באמת חשב שמרסליניו הוורטאס יוכל להיכנס לנעליו של שיין לארקין? מן הסתם, מדובר באותו אחד ששיער שפאבלו פריג'וני, שלפני תשעה חודשים עוד לבש את מדי הקבוצה בפעם האחרונה, באמת בשל להוביל אותה כמאמן.

ארבע פעמים עלו שחקני באסקוניה מפסק זמן כשהכדור בידיהם, ובכולן הם סיימו את ההתקפה הראשונה בהחטאה. את הטיים אאוט הראשון שלו כמאמן ביד אליהו הזעיק הארגנטינאי דווקא כשקבוצתו צועדת ביתרון 12:16; שתי דקות אחר כך איבדה ויטוריה את ההובלה, ולא השיגה אותה שוב עד לסיום.

כמו מכבי, גם באסקוניה חזרה הערב חמש שנים לאחור, לפתיחתה של עונת 2012/13. אז, בפעם האחרונה, היא עמדה על 2:0 ביורוליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully