וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשר צעיר ממריא: מילה סבילאר, השוער בן ה-18 שעשה היסטוריה בליגת האלופות

19.10.2017 / 9:15

הוא מעריץ את קסיאס, מנסה לחקות את נוייר ושואף ללכת בדרכו של אובלק. מילה סבילאר, השוער הצעיר בתולדות ליגת האלופות, אולי שגה בבכורה במדי בנפיקה מול מנצ'סטר יונייטד, אבל צפוי לו עתיד מזהיר, וגם פרדראג ראיקוביץ' מודאג

רויטרס

מילה סבילאר תמיד העריץ את איקר קסיאס. לפני ארבע שנים, הוא היה מאושר עד הגג כאשר פגש את אלילו, וקיבל ממנו זוג כפפות עם הקדשה אישית. אתמול הוא שבר את השיא של הספרדי האגדי והפך לשוער הצעיר בתולדות ליגת האלופות. איקר הקדוש ערך את הבכורה במפעל מול אולימפיאקוס בגיל 18 ו-177 ימים. היה זה ב-15 בספטמבר 1999, וסבילאר נולד פחות משלושה שבועות קודם לכן. אתמול, בגיל 18 ו-52 ימים, הוא עשה היסטוריה כאשר פתח בשער בנפיקה מול מנצ'סטר יונייטד.

בסגנון המשחק מזכיר סבילאר דווקא את מנואל נוייר, והוא לא מסתיר כי שוער גרמניה ובאיירן מינכן מהווה עבורו השראה. הוא אוהב לצאת רחוק מאוד מקו השער ולשמש סוג של בלם נוסף, ואפשר היה לראות זאת כבר בדקות הפתיחה כאשר הכשרון הצעיר חזה את ההתקפה המתפרצת של השדים האדומים, דהר אל מחוץ לרחבה והרחיק את הכדור בראשו. בכך הפגין בטחון עצמי, ואפשר היה לראות זאת גם על פניו - חיוך שובב היה עליהם לפני שריקת הפתיחה. הוא הנהיג את ההגנה בקור רוח, ונהנה עד הגג מההזדמנות שנפלה בחלקו.

עוד בנושא

מילה סבילאר עשה היסטוריה בהפסד 1:0 למנצ'סטר יונייטד
מוריניו וקונטה בקרב עקיצות אחרי המחזור בליגת האלופות
בחזרה לקדנציה הסוערת של מוריניו כמאמן בנפיקה

צעיר ב-20 שנה מהשוער הראשון

בסופו של דבר, הסתיים העסק בדמעות. בדקה ה-64 בחר סבילאר מיקום לא מוצלח כאשר מרכוס רשפורד הגביה כדור חופשי שגרתי מהאגף. הנער לא העריך נכון את המסלול ותפס את הכדור כשהוא דורך אחורה. ההתעקשות לקלוט אותו במקום להדוף היתה קריטית, והכדור חצה את הקו במלוא היקפו בעודו בידיו של השוער חסר הנסיון. בעידן הטכנולוגיה, אי אפשר היה להסתיר זאת, וסבילאר אכל את עצמו. הוא הספיק לעצור את אנתוני מרסיאל, ובאופן כללי הפגין יכולת מצוינת ביום הגדול בחייו, אבל טעות גסה אחת הרסה את הכל, הנשרים הפסידו 1:0, והוא פרץ בבכי.

המאמן רוי ויטוריה מיהר להגן ולעודד אותו: "היה משחק קשה, מותח ואינטנסיבי, ומותר לשגות פעם אחת. כך שחקנים צעירים לומדים ומתפתחים. מילה עוד יצטרך לעבוד על עצמו, אבל הוא צפוי להפוך לשוער ברמה העולמית הגבוהה. הוא יפתח בהרכב גם ביום ראשון הקרוב". משחק הליגה המדובר נגד אבש יהיה - תאמינו או לא - השלישי בקריירה הבוגרת שלו. סבילאר עמד לראשונה בין הקורות של בנפיקה רק בשבת, בניצחון 0:1 על אולהננשה בגביע, בעקבות הפציעה של ז'וליו סזאר הברזילאי, המבוגר ממנו ב-20 שנה. הבוס התרשם, חיבק אותו והחליט שהוא בשל להיזרק למים העמוקים בליגת האלופות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מאמן בנפיקה רוי ויטוריה. רויטרס
"מותר לשגות פעם אחת". רוי ויטוריה/רויטרס

יונייטד רצתה אותו בגיל 15

יש משהו סמלי בכך שהבכורה של סבילאר התקיימה נגד אולהננשה, כי זו הקבוצה מולה שיחק לראשונה במדי בנפיקה גם יאן אובלק. הסלובני הוזעק אל בין הקורות בדצמבר 2013, כאשר השוער הברזילאי ארטור מוראש נפצע, ולא הסתכל לאחור. אחרי רצף מרשים של משחקים ללא ספיגה וזכיה באליפות, הוא הוחתם על ידי אתלטיקו מדריד, וההמשך ידוע. המקרה של אובלק שונה, כי הוא המתין זמן רב מדי בצל, והושאל לארבע קבוצות קטנות לפני שקיבל את הצ'אנס בליסבון, אבל סבילאר האמין כי בנפיקה תעניק לו את הבמה הראויה כאשר בחר לעזוב את אנדרלכט בטונים צורמים בקיץ האחרון.

ההחלטה התקבלה בתסכול על ידי אנדרלכט, אך השוער משוכנע כי המועדון אשם בנטישה. נציגיו של השוער העבירו מסר ברור להנהלה לפיו הם מצפים כי הצעיר ישולב בסגל הבכיר. סבילאר נחשב לעילוי נדיר באקדמיה, ועמד בשער הקבוצה בליגת האלופות עד גיל 19 כבר כאשר היה בן 15. הוא שיחק באופן קבוע לצד שחקנים המבוגרים ממנו בשלוש או ארבע שנים, וסקאוטים מרחבי היבשת הביעו בו עניין רב מאוד. הנער עבד בהצטיינות מבדקים בצ'לסי ב-2015, ואף קיבל פניות ממנצ'סטר יונייטד, ארסנל, איאקס ושאלקה. אלא שהוא הצהיר כי ברצונו להמשיך את מסלול ההתפתחות ברוגע, עם רגליים על הקרקע, ואביו ראטקו טען: "אנדרלכט היא המקום הטוב ביותר עבורו".

מילה סבילאר שוער בנפיקה. GettyImages
אביו כיכב בבלגיה. מילה סבילאר/GettyImages

צעיר מאבא ב-49 שנה

ראטקו סילבאר היה שוער מפורסם בבלגיה בזכות עצמו. כוכב נבחרת יוגוסלביה, הוא קיבל אישור לעזוב את המדינה הקומוניסטית ב-1980, ושיחק במשך 16 שנה באנטוורפן, עד שתלה את הכפפות בגיל 46. בבלגיה הוא גם פגש את אישתו, ומילה נולד כאשר האב כבר היה בן 49. לכן ראה הבן את ביצועיו רק בקלטות וידאו, אולם היתה לכך השפעה עצומה על גורלו. סבילאר ג'וניור רצה להיות שוער מאז שהוא זוכר את עצמו, והאב הגאה אף אימן אותו בקבוצות הילדים של אנטוורפן. הוא עשה הכל על מנת שהתהילה לא תעלה לילד לראש, אך היה מודע היטב לכישרונו העצום וקבע: "מילה יהיה הרבה יותר טוב ממני".

אחרי שהמשפחה גילתה נאמנות רבה לאנדרלכט, היא התאכזבה קשות מהחלטתו של המאמן רנה ויילר לא לקדם את סבילאר בקיץ. הבחירה להחתים בהשאלה את מאץ סלס מניוקאסל רמזה כי בבריסל לא בונים על ילד הפלא, וכל האופציות היו על השולחן. בעוד מנצ'סטר יונייטד גיששה שוב, נתפסה בנפיקה כאלטרנטיבה האופטימלית. היא מכרה את אדרסון למנצ'סטר סיטי, וגילו המתקדם של ז'וליו סזאר גרס כי סבילאר עשוי לרשת את האפודה שלו בעתיד הקרוב. לא לחינם העניקו לו הנשרים את החולצה מספר 1. "זה מועדון ענק עם מסורת מפוארת. אגדות כמו אוזביו ורוי קוסטה שיחקו כאן. קיבלתי גם מידע מנמאניה מאטיץ' ששיחק כאן, והוא סיפר לי על גדולתה של בנפיקה", הצהיר הנער כאשר הוצג לראשונה לתקשורת.

מילה סבילאר שוער בנפיקה עם נמניה מאטיץ' שחקן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
מאטיץ' הסרבי ולוקאקו הבלגי כבר רבים עליו? מילה סבילאר/GettyImages

יבחר בסרביה במקום בלגיה?

למאטיץ', אותו פגש אתמול על הדשא כיריב, עשויה להיות השפעה גם על בחירת הנבחרת של סבילאר. הוא אמנם ייצג את בלגיה בכל הגילאים הצעירים, וכונה לאורך השנים "טיבו קורטואה החדש" על אף שסגנונו שונה בתכלית, אבל כעת גם סרביה, מולדת אביו, נכנסה לתמונה. במהלך הקיץ, לא השיב סבילאר לשיחות הטלפון הרבות של מאמן בלגיה עד גיל 19, חרט ורהיין, ובתגובה הוחלט לנפותו בשלב זה. בבריסל חוששים כי בעקבות עזיבת אנדרלכט עשוי סבילאר לבחור גם במדים לאומיים שונים, ואולי הוא סבור כי בסרביה תהיה לו הזדמנות לקבל הכרה מהר יותר.

פרדראג ראיקוביץ' עוקב אחרי ההתפתחויות בעניין - שוער מכבי תל אביב עלול לקבל בזמן הקרוב יריב משמעותי מאוד בקרב תואר שוער העתיד של סרביה. בעודו תקוע בליגת העל הישראלית, מסוגל סבילאר לעקוף אותו בסיבוב ולקבל חשיפה גדולה הרבה יותר בפורטוגל. יש לו אינסטינקטים מעולים ונתונים פיזיים יוצאים מהכלל, והוא גם ניחן בחוסן מנטלי. פרשנים שעקבו אחרי התקדמותו במשך השנים משוכנעים כי מדובר באחד השוערים המבטיחים ביותר בדורו, אשר עשוי להשתדרג לכוכב בקרוב. אם זה אכן יקרה, הטעות האומללה אתמול תהיה רק הערת שוליים משעשעת ברזומה שלו. לעומת זאת, השיא החדש עשוי להחזיק מעמד עוד זמן רב.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully