וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישו, ליידי גאגא והגנבים בתא המטען: 8 סיפורי הביזאר של ג'יג'י בקאלי

19.10.2017 / 10:30

את כוכבת הפופ השווה לשטן, את גנבי המרצדס העניש בעצמו. ביטל רכש בגלל שמועה על היותו הומו, זרק אפריקאי כי "שחורים זה מזל רע" והציע פיצוי לדוגמנית שתעזוב שחקן. ג'יג'י בקאלי, הבוס חסר העכבות של סטיאווה, הוא מלך הסקנדלים. תומר יצחק בחר את 8 השערוריות הגדולות

צילום: שי מכלוף עריכה: מתן חדד

בין הררי המילים שנכתבו על ג'יג'י בקאלי אחרי כניסתו לכלא, התובנה הפשוטה ביותר הגיעה דווקא מפיו של אחד משומרי ראשו לשעבר. "כשפגשתי את ג'יג'י בקאלי לראשונה, הוא היה אדם אחר לגמרי", אמר לתקשורת הרומנית ב-2015. "בספורט הוא יכול היה לשנות דברים, אבל מאז שנכנס לפוליטיקה הוא התחרפן. הוא הרס הכול כשהתחיל לחשוב שהוא אלוהים, או הבן של אלוהים, ושאין אחד שיכול להתנגד לו. הוא הפך לאסון - לעצמו ולסובביו".

והנזק אכן היה משמעותי. בקאלי, רועה צאן שעשה את הונו מעסקי נדל"ן אחרי נפילת מסך הברזל ובזכות השקעה התחלתית של חברו גאורגה חאג'י, רצה להיות מפורסם ככל האפשר וההשתלטות על סטיאווה בוקרשט הייתה רק צעד בדרך להשגת המטרה. אחרי שהיה האיש העשיר במדינה וחבר הפרלמנט הרומני והאירופי, הוא הספיק בשנים האחרונות לשבת בכלא, לאבד חלק ניכר מהונו ולהפסיד בקרב המשפטי על זכויות השם של סטיאווה בוקרשט (כיום FCSB). הוא עבריין מורשע, גזען, הומופוב, קסנופוב ומה לא. ולמרות הכול יש לו גם היום מוקירים ומעריצים רבים.

רבות דובר ונכתב על אחד מבעלי הקבוצות המשוגעים שהיו בכדורגל העולמי. לקראת משחקה של סטיאווה בבאר שבע, הנה כמה מסיפורי הביזאר של האיש שלא מפסיק לייצר כותרות.

עוד בנושא

הערב: הפועל באר שבע - סטיאווה בוקרשט (20:00, ספורט 4)
דניס אליבק הושעה מסגל סטיאווה ולא ישחק מול באר שבע
חיימוב ייעדר מספר שבועות בשל פציעה: "השמועות לגבי שקריות"

ג'יג'י בקאלי הבעלים של סטיאווה בוקרשט. AP
"אסון - לעצמו ולסובביו". ג'יג'י בקאלי/AP

1. הדוגמניות

צפייה באחת מתכניות הטלוויזיה סיפקה לבקאלי מידע חדש: לתדהמתו, הוא גילה כי שניים משחקניו יוצאים עם שתי כוכבניות. כדורגלנים ודוגמניות, מי היה מאמין? הבוס הקריזיונר יצא מכליו: "הנשים האלה שואבות מהם את החיים, הם לא יכולים לצאת עם דוגמניות. אני אכין להם תוכנית סקס: לגמור מהר וללכת לישון. אולי ככה לא יהיו גרועים במגרש". בהמשך פנה לאחת הדוגמניות, דניאלה קרודו: "ילדונת, בבקשה תגידי לי כמה את רוצה כדי לשכוח מהחבר שלך. אני מוכן לתת לך 10,000 יורו, זה מספיק? תעזבי אותו בשקט". לשחקן מיחאי קוסטאה הציע בונוס: "תשכח ממנה עד סוף העונה, תביא אליפות ותקבל כסף. אם נגיע לשלב הבתים גם תקבל העלאת שכר". השניים סירבו, והיחסים נמשכו גם אחרי שדניאלה טענה כי קוסטאה ניסה לכבות על גופה סיגריה דולקת. בקאלי שמע והגיב: "הוא לוזר, אני רוצה להיפטר ממנו. הייתי מוכר אותו מחר, אבל אף אחד לא רוצה אותו. הוא כל הזמן חושב על איבר המין של דניאלה, גם בזמן משחקים. הוא אובססיבי". אגב, החלוץ שנרכש בסכום של 1.4 מיליון יורו ב-2011, נזרק לאחר הפרשה לקבוצת המילואים ורשם 35 הופעות בלבד בארבע שנים לפני שעזב.

עוד באותו נושא

בקאלי חשף את תוכנית המשחק ה"סודית" של סטיאווה לבאר שבע

לכתבה המלאה
שחקני סטיאווה בוקרשט פלוריאן קוסטאה ומיחאי קוסטאה חוגגים מול מכבי חיפה. רויטרס
"אובססיבי". מיחאי קוסטאה, מימין/רויטרס

2. השטן

ליידי גאגא יצאה לסיבוב הופעות באירופה בקיץ 2012, ואחת התחנות במסע הייתה רומניה. בבוקרשט הייתה תכונה רבה לקראת בואה של כוכבת הפופ, אבל היו גם קולות שקראו להחרים את המופע ובראשם אחד, ג'יג'י בקאלי שמו. המיליונר השנוי במחלוקת, נוצרי אדוק, התראיין וטען כי ליידי גאגא היא - לא פחות ולא יותר - תלמידתו של השטן. "אנחנו חייבים להבין שיש כרגע מלחמה בין השטן לבין ישו, וישו ינצח", הסביר. "אנחנו לא יכולים למנוע ממנה להגיע, אבל אפשר פשוט לא ללכת להופעה. הדבר הטוב ביותר הוא לדחות את השטן. כשרואים אותה, חייבים לירוק. אם אני נתקל בה בטלוויזיה, אני מעביר ערוץ תוך שני שניות ויורק על המסך. תסתלק, שטן. זה מה שנוצרי טוב עושה, זה מה שאני עושה".

ליידי גאגא. GettyImages
רומן רע. ליידי גאגא/GettyImages

3. האפליה

בקאלי הוא הומופוב ידוע. במהלך השנים הוא התבטא בצורה קשה נגד הקהילה הגאה ואסר על השמעת שירים של להקת קווין במשחקי סטיאווה (בגלל זהותו המינית של הסולן המנוח פרדי מרקורי), אך לשיאו הגיע ב-2010, כאשר פסל את צירופו של הבלם הבולגרי איבן איבנוב בגלל שמועות על היותו גיי. וכך נשמע ההסבר של בקאלי: "אולי זה שקר שהשחקן הומו, אבל מה אם זה נכון? אני לא אקבל הומוסקסואל במשפחה שלי, וסטיאווה היא המשפחה שלי. זו לא אפליה, זכותי להעסיק את מי שאני רוצה. להומואים יש זכויות וגם לי. אפרק את סטיאווה לפני שאביא שחקן הומו". שנתיים לאחר מכן, בתגובה לשירים גנאי במשחקה של סטיאווה, המשיך בקאלי את משנתו: "אני אוהב הומואים, אבל אתם חייבים להבין שהם לא יכולים להיות בקבוצת כדורגל. השחקנים מתקלחים בעירום! אני אוהב הומואים, אבל לא אעסיק אחד כזה. אם יהיה לי אחד בקבוצה, לא ננצח יותר".

אוהדי סטיאווה בוקרשט. רויטרס
במשפחה של בקאלי, אין מקום להומואים. אוהדי סטיאווה/רויטרס

4. התביעה

אחרי עוד התבטאות אומללה של בקאלי נגד הקהילה הגאה ונגד צוענים, סטיאווה ספגה קנס כבד והבוס החליט לנקוט בצעד חסר תקדים: הוא תבע את עצמו. למעשה, הוא ביקש מבני משפחה אליהם העביר את השליטה בקבוצה בזמן ההליכים המשפטיים נגדו, לתבוע אותו בשם סטיאווה כדי למנוע הפעלת סנקציות נוספות נגד המועדון. כמו שעושות למשל קבוצות בארץ שתובעות אוהדים שביצעו פעולות שגרמו להעמדה לדין, במטרה לרכך את הדיינים ולהביא להקלה בעונש. אז בקאלי שם עצמו על תקן אוהד וכך יכול היה לטעון כי הוא לא מעורב בקבוצה וכי אין סיבה שסטיאווה תשלם סכומים כה גבוהים. לתרגיל הזה הייתה בעיה אחת: הבקשה לבית המשפט הוגשה מאחוזתו של בקאלי ובאמצעות עורכי דינו.

נשיא סטיאווה בוקרשט ג'יג'י בקאלי. AP
התרגיל המשפטי לא עבד. ג'יג'י בקאלי/AP

5. החטיפה

שלושת גנבי הרכב לא ידעו עם מי הסתבכו. בשנת 2009, טלפון אנונימי למשטרה דיווח על אירוע חטיפה. החוטפים החמושים חסמו את התנועה, הכניסו שלישיית אנשים לתא המטען והמשיכו לעבר דירת מסתור. מנהיג החבורה היה בקאלי, והחוטפים היו ארבעה משומרי ראשו. הייתה זו פעולת נקם, אחרי שהשלישייה גנבה לבקאלי רכב בשווי 162 אלף דולר וניסתה לסחוט כסף בתמורה להחזרתה. בדירת המסתור, חילצו בקאלי ואנשיו את המידע לגבי מיקומו של הרכב. לאחר מכן, אחד מעשירי רומניה נשלח ל-15 ימי מעצר כמי ש"מהווה סכנה לציבור", ואל הדיון בנוגע להארכת מעצרו הגיעו מאות אוהדים ובני משפחה שקראו: "שחררו את ג'יג'י". בקאלי זוכה בדיון הראשון אחרי שטען כי זכויות האדם שלו מופרות במעצר, אבל בבית המשפט העליון הורשע בסופו של דבר בחטיפה ונידון לשלוש שנות מאסר על תנאי.

ג'יג'י בקאלי בעלי סטיאווה בוקרשט מוקף בשוטרים. MEDIAFAX FOTO, AP
טען כי זכויותיו הופרו. ג'יג'י בקאלי בעת מעצרו באפריל 2009/AP, MEDIAFAX FOTO

6. הבריחה

בקאלי השמיץ את קלמי סבן כאשר שיחק בסטיאווה, לא חסך שבטו מרוני לוי והתבטא לא פעם נגד יהודים, אבל ברגע הקשה בחייו כמעט מצא מקלט דווקא בישראל. ב-19 במאי 2013, יממה לפני גזר הדין במשפט בו הורשע (שוחד וסחר באדמות מדינה) נעצר בקאלי על ידי משטרת הגבולות כשניסה לברוח מרומניה. באופן מפתיע, התברר כי בקאלי תכנן לטוס דווקא לארץ הקודש. החשד היה שבחר בישראל מפני שזו מדינה איתה לרומניה אין הסכם הסגרה. יועציו המשפטיים ניסו להסביר כי התכוון לעדכן את הפרקליטות בעניין הטיסה ולא הספיק. בשדה התעופה, התברר לו כי עומד נגדו צו יציאה מהארץ. על המטוס לישראל הוא כמובן לא עלה. יום אחרי, נשלח לשלוש שנות מאסר.

ג'יג'י בקאלי הבעלים של סטיאווה בוקרשט באיצטדיון קרית אליעזר. אדריאן הרבשטיין
כבר קיבל אהבה בישראל. ג'יג'י בקאלי בקרית אליעזר, במשחקה של סטיאווה מול מכבי חיפה ב-2011/אדריאן הרבשטיין

7. הפסל

שיגעון הגדלות של בקאלי הוצג לראווה בעשור הקודם, כשכתבי AP והגרדיאן ביקרו במשרד/מקדש שלו ובו תיעדו ציור עליו מופיעה דמותו של בקאלי כישו בסעודה האחרונה וציור נוסף בו שחקני סטיאווה והמאמן ניצבים מסביבו על תקן מאמיניו. בניגוד לפרסומים לפיהם הזמין את הציורים, בקאלי טען כי מדובר במתנה ממעריץ. כמה שנים אחרי, במאי 2013, מעריץ אחר של "רועה הצאן" נסע במיוחד לבוקרשט, במשך שמונה שעות, כדי להעניק לבקאלי פסל בדמותו, בשווי 6,500 יורו. אותו בחור עבד על הפסל במשך שבועות, אך בקאלי דחה את המחווה בכעס: "זה אפילו לא דומה לי".

ציורים בדמותו של ג'יג'י בקאלי הבעלים של סטיאווה בוקרשט. AP
את הפסל הוא לא צירף לאוסף. ציוריו של ג'יג'י בקאלי/AP

8. הגזענות

במהלך הקיץ הוצע לאחת הקבוצות בישראל הקשר הגנאי סולי מונירו, אחיו של סולי מונטארי ששיחק במילאן ואינטר. בקבוצה ניסו לבדוק מדוע סטיאווה ביטלה התקשרות עם שחקן שרשם 20 הופעות בליגה בעונה שעברה ומחזיק בחוזה לשנתיים נוספות, ובאופן לא מפתיע התשובה הייתה קשורה לבקאלי. הבעלים של סטיאווה, שמעולם לא הסתיר את גזענותו כלפי שחקנים אפריקאים, טען כי "השחורים מביאים מזל רע לקבוצה", שחרר גם את ווילפרד מוקה (הוזכר כמועמד לבית"ר ירושלים ומכבי פתח תקוה בקיץ) וסירב להביא בלם אפריקאי אחר שמאמנו רצה. בקאלי ראה עוד שערורייה מתקרבת וניסה להסביר שלמונירו היו בעיות התנהגות והוא קפץ עם שתי רגליים לעבר שחקן אחר במהלך האימון, אך מיד סיבך את עצמו מחדש: "הייתי חייב להיפטר ממנו, אני לא צריך עוד שחורים בקבוצה שלי. אין לי מזל איתם. רק וארלה וגנוהרה עושים את העבודה, אבל גנוהרה הוא צרפתי, לא אפריקאי".

סולי מונירו במדי סטיאווה בוקרשט 2015. GettyImages
לא בסטיאווה, גם לא בישראל. סולי מונירו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully