וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד'אנטוני עקץ את דריימונד גרין: "הווריירס לא רציניים בהגנה"

יוסטון גברה על האלופה במשחק הפתיחה, מאמן הרוקטס ענה להאשמות של גרין. עומרי כספי נפצע אבל צוין לטובה על ההגנה, ג'יימס הארדן מרגיש שהרוקטס מתחברים: "התחושה טובה"

שחקני גולדן סטייט ווריירס קווין דוראנט, ז'אז'ה פאצ'וליה, דייויד ווסט. GettyImages
נו, היה סל? לא. גולדן סטייט מחכים/GettyImages

גולדן סטייט חגגה הלילה פעמיים, אבל בסופו של דבר יצאה עם הפסד. זה התחיל עם קבלת הטבעות ותליית דגל האליפות על גג האולם, זה נמשך עם מה שנראה כסל ניצחון של קווין דוראנט כשקונפטי כבר החל לרדת מהתקרה באוראקל ארינה, אבל בסופו של דבר הווריירס הפסידו 122:121 ליוסטון במשחק הפתיחה של עונת ה-NBA, אחרי שהשופטים בחנו את המהלך האחרון וגילו שבסל שדוראנט קלע הכדור עזב את ידו אחרי הבאזר. "חשבתי שיש סיכוי, אבל ידעתי שזה יצא קצת באיחור", אמר דוראנט על הזריקה האחרונה, "זה הפסד כואב. זה רק המשחק הראשון מתוך 82, ואין ספק שאנחנו חייבים להמשיך הלאה, אנחנו חייבים להשתפר".

הווריירס יצאו למהלך אחרון כשנותרו 10.6 שניות לסיום, אבל סטף קרי החטיא, לפני שהריבאונד הגיע לדוראנט. "לא חשבתי שהסל ייחשב", אמר סטיב קר, המאמן המפסיד, "כשראיתי את המהלך, הוא נראה לי מאוחר מדי, לא הפתיע אותי שהסל בוטל".

עוד בנושא
סל של דוראנט על הבאזר נפסל, יוסטון ניצחה 121:122 את גולדן סטייט
99:102 לקאבס על בוסטון במשחק פתיחת העונה, פציעה מחרידה להייוורד
קיירי אירווינג סיכם ערב טעון: "אחת הפציעות הקשות שראיתי בחיי"
טירוף באימון שיקגו: ניקולה מירוטיץ' ספג אגרוף לפניו מבובי פורטיס והובהל לבי"ח

ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס, מול זאזה פאצ'וליה, גולדן סטייט ווריירס. AP
לקח פיקוד. הארדן/AP
כריס פול יוסטון רוקטס עם הבעלים טילמו פרטיטה. רויטרס
תחושה נעימה, וזו רק ההתחלה. פול/רויטרס

גולדן סטייט הוליכה פעמיים במהלך המשחק ב-16 הפרש, אחרי שפתחה עם 9:22, וגם ברבע השלישי נראתה טוב, אבל הרוקטס פתחו את הרבע האחרון עם 0:9, וסיימו את הרבע הרביעי עם ניצחון 20:34. בגולדן סטייט ניק יאנג הצטיין בבכורה עם 23 נקודות ו-6 שלשות, קרי קלע 22, דוראנט סיים עם 20 אחרי פתיחה חלשה, קליי תומפסון קלע 16, אבל 27 נקודות של ג'יימס הארדן יחד עם 24 של אריק גורדון ו-20 של פי ג'יי טאקר העניקו לרוקטס את הניצחון היוקרתי.

הווריירס נראו בשליטה, אבל לא הצליחו למצוא את הסל בסיום, כשהם נאלצו לשחק בלי דריימונד גרין, שיצא במחצית השנייה עם פציעה אחרי שהעמיד שורה סטטיסטית נהדרת של 9 נקודות, 13 אסיסטים ו-11 כדורים חוזרים. גם עומרי כספי נפצע במהלך המשחק ויצא אחרי חמש דקות על הפרקט ו-2 נקודות. בגולדן סטייט יודעים שהייתה להם הכנה לא אידיאלית לעונה, עם מסע לסין ומשחקי ראווה מול מינסוטה.

"הוא היה האיש שנתן לנו את החיים ואת האנרגיה", אמר קר על גרין, "לא הייתה לנו אנרגיה מרוב השחקנים שלנו הערב. כשאתה בפיגור מבחינת תנאים, כמו שאנחנו עכשיו, אתה חייב את השחקנים עם האנרגיות הגבוהות. לא משנה בגלל מה זה, אנחנו פשוט צריכים להיות בכושר טוב יותר".

במהלך המשחק, רגע לפני שנפצע, כספי נכנס וסטיב קר הפקיד בידיו את המשימה ההגנתית הכי קשה: להצר את צעדיו של ג'יימס הארדן. במשך דקה וחצי, הישראלי עמד באתגר בכבוד, ואף צוין לטובה על ידי סת' מנדל מ"ניו יורק פוסט", שצייץ: "ההגנה של עומרי כספי לא מספיק מוערכת".

מאמן הרוקטס מייק ד'אנטוני שלח בסיום עקיצה מרומזת לעבר דריימונד גרין, כשאמר ש"מישהו אמר שאנחנו לא לוקחים ברצינות את הצד ההגנתי. ובכן, אחרי המשחק הזה ברור שגם הווריירס לא לוקחים את הצד הזה ברצינות". מדובר בתגובה לדברים שאמר גרין לפני פתיחת העונה, כשנשאל האם הוא רואה ברוקטס איום, והגיב ש"יש להם המון כישרון בהתקפה, אבל אני לא יודע עד כמה הם מעוניינים להצטיין בהגנה".

כמו כן, ציין ד'אנטוני שההחלטה להושיב בדקות ההכרעה על הספסל את כריס פול (שהציג משחק בינוני עם 4 נקודות, 8 ריבאונדים ו-11 אסיסטים ב-33 דקות) נבעה מפציעה קלה ממנה סבל הרכז. "הוא סחב את הרגל קלות, הייתי חייב להוציא אותו". פול עצמו אמר בסרקזם: "אני יכול להיות מעודדת מעולה, אם צריך".

ד'אנטוני אמר על CP3 ש"יחסית לזה שהוא שיחק על רגל אחת, זה לא רע. הבחור פצוע, ועדיין הצליח לספק חטיפה גדולה ומהלכים גדולים. הוא תחרותי, קשה להוציא אותו. הוא לא היה במיטבו, ויודע את זה, אבל יש לו חלק חשוב בניצחון. הוא שיחק 33 דקות, וזה מספיק. הוא הרבה יותר חשוב למו ממשחק אחד או שניים".

כריס פול מול סטפן קרי, גולדן סטייט מול יוסטון. רויטרס
מי ינהל? עוד נראה. פול עם הכדור/רויטרס

ג'יימס הארדן הרגיש שהקבוצה החדשה ביוסטון מתחילה להתחבר. "התחושה טובה", אמר הארדן על שיתוף הפעולה עם כריס פול, שלא שיחק ב-4:47 דקות האחרונות, "הוא צריך להבריא, אבל עדיין סיפק ספרות כפולות באסיסטים (11) ולקח ריבאונדים (8). כשהוא יבריא לחלוטין הוא יהיה עוד יותר אגרסיבי בהתקפה. זה ניצחון טוב עבורנו".

הארדן היה זה שניהל את המשחק בדקות האחרונות שהיעדרו של פול, ושוב ד'אנטוני נדרש לסוגיה - מי יהיה הרכז ובעל הבית בקבוצה? "יש פה שני שחקנים מצוינים, שינסו למצוא פתרון", אמר המאמן המנצח בסיום, "כמו בכל קבוצה אחרת, לוקח זמן להתחבר. צריך פשוט למצוא את הדרך. שניהם מאוד אינטליגנטיים, שניהם מוסרים חיוביים, שניהם מצוינים עם הכדור בידיים, ומצוינים בלי הכדור. העניין הוא פשוט למצוא את אזור הנוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully