וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלייאוף המונדיאל באירופה: איטליה מול שבדיה, קרואטיה נגד יוון

הגרלה לא פשוטה לאזורי, שהחליטו לארח את הגומלין בסן סירו. במפגשים נוספים: צפון אירלנד תתמודד עם שוויץ, דנמרק עם אירלנד. המפגשים הכפולים ייערכו בין ה-9 ל-14 בנובמבר

צ'ירו אימובילה, שחקן נבחרת איטליה. GettyImages
אימובילה ואיטליה יצטרכו לעבוד קשה כדי להיות במונדיאל/GettyImages

הגרלת שלב הפלייאוף במוקדמות המונדיאל באירופה, בין שמונה הסגניות הטובות ביותר בשלב הבתים, נערכה היום (שלישי) בציריך, שוויץ.

ארבעת המפגשים הכפולים, מתוכם ייקבעו ארבע עולות למונדיאל 2018, הם:

צפון אירלנד - שוויץ
קרואטיה - יוון
דנמרק - אירלנד
שבדיה - איטליה

סבב המשחקים הראשון ייערך בין ה-9 ל-11 בנובמבר ומשחקי הגומלין מיד לאחר מכן, בין ה-12 ל-14 בנובמבר.

איטליה החליטה לארח את משחק הגומלין שלה בסן סירו ב-13 בנובמבר. "אנחנו מאמינים שמילאנו תגיב בצורה הטובה ביותר, כמו שתמיד קורה בנוגע לאזורי", הודיע נשיא ההתאחדות קרלו טאבקיו, שהבהיר כי הבחירה נעשתה אחרי התייעצות עם הצוות המקצועי.

גרניט ג'אקה שחקן נבחרת שוויץ חוגג. רויטרס
הגרלה לא רעה לג'אקה ושוויץ/רויטרס

מספרים

* איטליה ושבדיה נפגשו 23 פעמים לאורך ההיסטוריה, כאשר האזורי מנצחים ב-11 מהמקרים ושבדיה בשישה, לצד שש תוצאות תיקו.

המפגש האחרון היה ביורו לפני שנה וחצי והסתיים ב-0:1 לאיטליה משער של אדר בדקה ה-88. הן נפגשו בין היתר גם ביורו 2004 (1:1), ביורו 2000 (1:2 לאיטליה), מונדיאל 1970 (0:1 לאיטליה בבית של ישראל), מונדיאל 1950 (2:3 לשבדיה).

* צפון אירלנד ושוויץ שיחקו ביניהן ארבע פעמיים, פעמיים במוקדמות מונדיאל 1966 (ניצחון לכל נבחרת) ובמשחקי ידידות ב-1998 (0:1 לצפון אירים) וב-2004 (0:0).

* קרואטיה ויוון שיחקו זו מול זו שש פעמים, עם שני ניצחונות של יוון ואחד של קרואטיה. המפגש האחרון: אוקטובר 2011 (0:2 ליוון במוקדמות היורו).

* דנמרק ואירלנד קיימו 13 מפגשים. שני האחרונים, משחקי ידידות, הסתיימו ב-0:3 לאירים (2002) ו-0:4 לאירים (2007). בסך הכל, לאירים יש חמישה ניצחונות, לדנים שלושה ועוד חמישה משחקים הסתיימו בתיקו.

* קרואטיה, איטליה, צפון אירלנד, אירלנד, שבדיה ושוויץ, שישתתפו בפלייאוף, היו ביורו האחרון. שבדיה עלתה אחרי שהעיפה את דנמרק בפלייאוף, אירלנד עלתה אחרי שעברה את בוסניה בפלייאוף.

* בפלייאוף מונדיאל 2014, שבדיה הודחה (מול פורטוגל), יוון (נגד רומניה) וקרואטיה (נגד איסלנד) עלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully