וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל אי התייצבות לנבחרת: משעור נקנס ב-10,000 שקל, ג'ייק כהן ב-3,000

16.10.2017 / 10:21

בית הדין של האיגוד העניש את שחקני מכבי תל אביב, שלא הופיעו לאימוני נבחרת ישראל ליורובאסקט על דעת עצמם. משעור הורחק על תנאי למשך שנתיים משני משחקים רשמיים במקרה של עבירה חוזרת

one

בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל הרשיע היום (שני) את שחקני מכבי תל אביב כרם משעור וג'ייק כהן, שלא הופיעו לאימוני נבחרת ישראל לפני היורובאסקט האחרון.

משעור, שטען לפציעה, נקנס ב-10,000 שקל והורחק על תנאי למשך שנתיים משני משחקים רשמיים במקרה של עבירה חוזרת. כהן, שלא הופיע משום שהבין שסיכוייו להיכלל בסגל הסופי על חשבון המתאזרח הנוסף ריצ'רד האוול נמוכים, נקנס ב-3,000 שקל והורחק על תנאי למשך שנתיים ממשחק אחד במקרה של עבירה חוזרת.

"אנו מקבלים את עמדת האיגוד ומאמן הנבחרת לפיה ההשתתפות של מי שהוזמן לסגל נבחרת ישראל הינה בגדר השתתפות חובה", כתבו בבית הדין. "כל עוד לא שוחרר השחקן על ידי המאמן או רופא הנבחרת (ובנסיבות קיצוניות, על ידי נשיאות האיגוד), הוא חייב להתייצב לאימונים ולמשחקים. אי התייצבות שחקן – ובפרט שחקן בכיר – פוגעת בנבחרת, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה מוראלית. יש חשובות גדולה שנבחרת ישראל תתייצב למשחקיה הבינלאומיים בהרכב הטוב ביותר לדעתו של המאמן הלאומי ולאחר שעברה את ההכנות בהשתתפות מירבית של הסגל שנבחרת.

"עלינו להבהיר חד-משמעית כי לצד הכבוד והערכה המקצועית לו זוכה שחקן שזומן לנבחרת, קמה חובתו לתרום לנבחרת כמיטב יכולתו ולנהוג כפי שנדרש ממנו על ידי הגורמים המקצועיים. בראש ובראשונה על השחקן להקפיד ולהתייצב לאימונים, תוך שהוא נותן לך תיעדוף מלא על פני יתר עיסוקיו וצרכיו. ככל שהוא מבקש שלא להיות חלק מהנבחרת, אין הוא רשאי לעשות דין לעצמו אלא שעליו לפעול על פי תקנון נבחרת ישראל ולקבל לכך את הסכמת המאמן או רופא הנבחרת. כל עוד לא ניתנת הרשאה מפורשת שלא להגיע לאימונים, על השחקן למלא את חובתו ולכל היותר, לפעול לשחרורו במקביל לאימוניו".

באיגוד הכדורסל פועלים מול פיב"א להסדיר את המעמד של כהן כדי שלא ייחשב כמתאזרח למוקדמות אליפות העולם, אך לא בטוח שיצליחו.

עוד בנושא:

אקוניס: "מה שספאחיה עשה זה בושה וחרפה, מעולם לא ראיתי מאמן נוהג כך"
במכבי תל אביב כועסים על בני הרצליה: "לא ייתכן ששחקן יתקיף מאמן"

שחקן מכבי תל אביב כרם משעור. ברני ארדוב
שלב העונשים. משעור/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully