וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: דמארי צפוי לעזוב בינואר, לוזון: "מי שלא היה בסגל, שיוכיח לי"

15.10.2017 / 14:57

מאמן מכבי חיפה ישחרר שלושה שחקנים, החלוץ שהאופציה עליו לא תמומש אמור להישאר בישראל. לוזון ערך אסיפה, שחקנים על ורמוט: "צריך לקבל את המפתחות". במועדון מצפים ליותר מאלברמן

ברני ארדוב

(עדכון ראשון: 6:47)

1. שחר ובן דב בחו"ל, לוזון זוכה לגיבוי

במשפחת לוזון שמעו אתמול מספר אוהדים של מכבי פתח תקוה מקללים את האחיין מאחורי הספסל. אחרי השער של מכבי חיפה, גיא לוזון שחרר תגובה לא מאופקת, אבל הקרבה המשפחתית לא אפשרה להם לנקוט בהליך יוצא דופן כלפיהם. אחרי המגננה של איציק לוזון במחזור האחרון, בפתח תקוה יצאו אתמול ברגשות מעורבים מהמשחק הזה: הם לא רצו להיות אלה שיחפרו לאחיין את הבור, אבל חששו מאוד להפסיד שוב אחרי ההשקעה הגדולה בקיץ. לוזון עצמו שמע אתמול שוב קריאות מהקהל שלו, אבל כרגע הוא לא מתכוון להרים ידיים. "גיא סופר שמונה נקודות מ-12 אפשרויות. הוא שומע את המבקרים, יודע שהקבוצה לא נראית טוב, אבל אם הוא צמוד למכבי תל אביב, באר שבע ובית"ר ירושלים, אז מה יקרה כשהקבוצה תתחבר?", אמר אחד ממקורביו.

השאלה היא כמה זמן לוזון יוכל להמשיך עם היכולת הנוכחית. יעקב שחר והמנכ"ל אסף בן דב נמצאים בימים האחרונים בחו"ל, ויחזרו רק השבוע לארץ. כרגע המאמן מקבל גיבוי, אבל במועדון ממשיכים בחיפושים אחר מנהל ספורטיבי, כנראה לעונה הבאה. סוכני שחקנים מציעים מועמדים, אבל במועדון לוקחים את הזמן. טוני הספרדי הוא השם שנמצא בראש הרשימה, ולוזון צריך לקחת בחשבון שללא קשר לשאלה מי יעמוד על הקווים בעוד מספר חודשים, יצטרף איש מקצוע לצוות המקצועי. "אנחנו מחפשים דמות כזאת ללא קשר לתוצאות או למצב בטבלה", הבהיר גורם בכיר בקבוצה. ביום שלישי, שחר ינחת בישראל ויגיע לבקר בהמשך השבוע גם באימון מכבי חיפה.

לוזון ערך היום אסיפה בה שוחח עם השחקנים על המשחק אתמול. "הראיתם אופי בכך שלא התפרקתם", אמר המאמן לשחקנים ופנה לאלו שלא נכללו בסגל: "מי שלא שיחק, שימשיך לעבוד קשה ויוכיח לי ולא יוריד הילוך". לוזון התכוון כמובן לדמארי ולביא, אך עדיין לא ברור אם הם יחזרו לסגל נגד בית"ר ירושלים במחזור הבא.

עוד בנושא:

מכבי חיפה סיימה ב-2:2 עם מכבי פתח תקוה, הקהל קרא ללוזון להתפטר
גיא לוזון: "אני והשחקנים תפקדנו תחת לחץ, זה המפתח בקבוצה גדולה"

גיא לוזון מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
ירים ידיים? לוזון/ברני ארדוב

2. דמארי יעזוב, השאלה לאן?

לפני פחות משבועיים פרסמנו שמכבי חיפה לא תממש את האופציה על עומר דמארי. החלוץ הבין היטב את המסר. מאז, הוא לא שותף במשחק מול אשדוד ואתמול לא נכלל בסגל כשלוזון העדיף את מוחמד עוואד על פניו. דמארי צפוי לעזוב את מכבי חיפה בחודש ינואר. עדיין לא ברור לאן זה יהיה, אבל במצב הנוכחי – במקום שחיפה תרצה בפרידה בתום העונה, דמארי יסלול לעצמו את הדרך לשם כבר בחלון הקרוב. מכבי פתח תקוה רוצה לעזור לדמארי, אבל לא בטוח שתוכל להרשות לעצמה לעשות זאת ולשלב אותו בהרכב עד תום העונה, ומקורבים לעסקה טוענים שגם הפועל תל אביב לוטשת עיניים. דמארי מרוויח 400 אלף יורו העונה במכבי חיפה (לייפציג, בה הוא מרוויח 780 אלף נטו, הגיעה איתו להסדר נפרד), וכרגע לא אמור לחזור גם לסגל של הגרמנים בעונה הבאה. המשמעות: דמארי יצטרך למצוא לעצמו פתרון זמני, ובתום העונה פתרון קבוע. המעבר מהספסל ליציע, הוא הרמז העבה ביותר שיכול היה לקבל מלוזון מאז ההחלטה.

דמארי הוא לא השחקן היחיד שיעזוב בחודש ינואר. גיא לוזון מבין שיש בעיה בסגל הרחב שבנה, ונראה כי שלושה שחקנים לפחות יעזבו את הקבוצה בחלון. שי בן דוד אמור להיות אחד מהם. חיפה רוצה לצרף קשר אחורי, ושמו של מרואן קבהא עלה. אם היא תצרף שחקן כזה, ייתכן שנטע לביא שלא מקבל את הקרדיט ונמצא משחק שני ברציפות ביציע יבקש לעזוב. גורמים בחיפה כבר שוחחו עם דודו דהאן על האפשרות של קבהא, אך כרגע מאריבור דורשת כמיליון יורו עבור השחקן שמסיים חוזה בתום העונה. מקורבים לעסקה בטוחים כי קבהא, שלא פוסל אפשרות לחזור, עשוי להימכר תמורת סכום נמוך בהרבה מכיוון שהוא מסיים חוזה. מכבי פתח תקוה, שתקבל מהסלובנים חמישה אחוז מעסקת מכירתו לכל קבוצה אחרת, ממתינה להתפתחויות.

שחקן מכבי חיפה עומר דמארי. אדריאן הרבשטיין
יישאר בישראל? דמארי/אדריאן הרבשטיין

3. "גילי ורמוט צריך לקבל את המפתחות"

ומדמארי, לחבר הטוב שלו בקבוצה. אף אחד במכבי חיפה לא מבין מדוע גילי ורמוט לא משחק יותר. הבישול שלו אתמול, השני העונה (הראשון, אגב, לדמארי) הציל את לוזון מהפסד, אבל נראה כי ישנו קונצנזוס סביב הקשר. "גיא לא צריך לתת לגילי רק הזדמנות בהרכב, אלא לתת לו את המפתחות. אין כמעט שחקנים בקבוצה עם יכולות אישיות, בטח לא ברמה כזאת שגילי יפתח פעמיים בשבעה מחזורים ויסגור 90 דקות פעם אחת העונה", אמר אחד מחבריו לקבוצה. ורמוט, כזכור, טרם חתם על החוזה החדש בקבוצה למרות הודעה רשמית על סיכום. נציגו העביר את טיוטת החוזה חזרה לאישור, ועדיין ממתין להתפתחויות.

לוזון עשוי לפתוח עם ורמוט במרכז השדה כבר במחזור הבא, כשסינטיאהו סלליך ישחק בצד ימין וניקיטה רוקאביציה אמור גם הוא לקבל את חולצת ההרכב. עדיין לא ברור האם סטפנוס אתנסיאדיס יפתח, ובאיזו עמדה ישחק רוקאביציה – שחקן כנף או חלוץ. אופיר מזרחי סובב את הקרסול, לא ייקח חלק באימון השחרור הבוקר ונראה שיזדקק למנוחה. במצב הנוכחי, נראה שגיורגי קוסטדינוב שחזר בשבוע שעבר מנבחרת בולגריה אחרי שפתח בהרכב מול צרפת, ימתין שוב על הספסל אחרי שלא שותף אתמול. קאיו, שנחשב עדיין לאכזבה גדולה, אמור לרדת לספסל.

גילי ורמוט שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"אין שחקנים עם יכולת אישית כזו". ורמוט/ברני ארדוב

4. במועדון מצפים ליותר מאלברמן

בראיון שערכנו בשבוע שעבר עם גל אלברמן, שאלנו כיצד המועדון הזה נראה מהצד. "מהצד נראה היה שמכבי חיפה הייתה קבוצה שהרימה ידיים מהר מאוד, שסף השבירה שלה נמוך מאוד", סיפר אלברמן כשהוא משחזר את התקופה שלו במכבי תל אביב. "ברגע שהדברים לא הלכו מהרגע הראשון כמו שהקבוצה חולמת, הם היו נשברים ומאבדים עניין בליגה בשלב מוקדם. מכבי חיפה צריכה אופי שהיה חסר לה, צריכה להיות קבוצה שלא נשברת מהר... אפשר לדבר על אליפות עד מחר, אבל מכבי חיפה של השנים האחרונות לא באמת הייתה פונקציה". אלברמן לא נמצא במועדון תקופה ארוכה, אבל נראה שהוא קלט היטב את המסר: חיפה של השנים האחרונות מוותרת על העונה מוקדם מדי, והקהל שלה מבלה יותר שעות בחוף דדו, רק בלי הבמות.

מבחינת לוזון, אלברמן ימשיך להיות שחקן מוביל בקבוצה שלו, אבל במשחקים האחרונים במכבי חיפה מרגישים שמי שקיבל עליו אחריות גדולה בתחילת העונה צריך ומסוגל להשתפר כדי שמכבי חיפה תהפוך לפונקציה. בכלל, בחיפה העבירו אתמול ביקורת על משחק ההגנה. אליסון דוס סנטוס, נקודת האור קרב שחקני הרכש העונה, הצליח להציל את לוזון כשסחט שתי עבירות ואדום מגרגורי טאדה, אבל נראה כי התיאום בינו לבין גרשון אתמול, והעליונות שגילה הצרפתי על שניהם, מוכיחה שמרכז ההגנה שלה עדיין לא מתואם. המהלך של ורמוט וקהת והשער השלישי של ניקיטה רוקאביציה (חמישי בכל המסגרות), שבוע לפני האקסית בית"ר, היו מנקודות האור הבודדות בקבוצה.

המשחק הקרוב, אומרים בחיפה, יהיה מבחן גדול עבור לוזון שלא ירצה לשמוע שריקות מאצטדיון כמעט מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully