וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות זעירה: על משמעות הניצחון של מכבי תל אביב בבאמברג

13.10.2017 / 6:40

בזכות פייר ג'קסון נמוך הקומה, מכבי תל אביב החזירה את החיוך והאופטימיות, לראשונה זה שלוש שנים. כדי שהאווירה החיובית תתורגם להעפלה להצלבה, יהיה על ספאחיה למצוא פתרונות הגנתיים ולקבל תרומה מיותר זרים

שחקן מכבי תל אביב פייר ג'קסון. GettyImages
למכבי תל אביב שוב יש גיבור חיובי. פייר ג'קסון/GettyImages

למכבי תל אביב יש העונה שתי מטרות מרכזיות ביורוליג: הראשונה – העפלה לרבע הגמר; השניה, והחשובה לא פחות – לשקם את התדמית החבולה, אחרי שתי עונות אימים ועוד אחת, תחת גיא גודס, שהייתה סתם אפרורית והסתיימה בהפסד אליפות. אלו לא רק התוצאות החלשות: הנהלת מכבי שידרה בלבול ואוזלת יד, השחקנים נתפסו כעצלים, מזלזלים ונרפים והתחושה הייתה שהמותג יקבל העונה הזדמנות אחרונה, לפני שההיכל מתרוקן והספונסרים בורחים. לא ברור מה יתרום הניצחון בבאמברג למטרה הראשונה – נהיה חכמים יותר באשר לכך בתום הסיבוב הראשון – אבל ברור שהמטרה השניה זכתה לדחיפה רצינית.

לפני הכל, אחרי עונה שרגע השיא שלה היה סילוקו של מי שהיה אמור להיות השחקן המרכזי בקבוצה אחרי בדיקת סמים, למכבי שוב יש גיבור חיובי, לראשונה מאז טייריס רייס ב-2014. 27 נקודות, תשעה אסיסטים, שבעה ריבאונדים ואיבוד אחד – לפייר ג'קסון היה משחק בכורה חלומי הוא כל כך חשוב למי שנקלט במועדון כדורסל תובעני כל כך, ועם סביבת כדורסל חשדנית במיוחד לגארדים נמוכים בעלי נטיות שכונתיות. יחד עם המלחמה של ג'ון דיברתולומאו, היעילות של מייקל רול ושפת הגוף והאפקטיביות של ארטיום פראחוסקי, למכבי יש בסיס חיובי, מלא רצון, אופטימי. וכמה זמן כבר לא הייתה אופטימיות בצהוב.

עוד בנושא:
פייר ג'קסון כיכב עם 27 נק', 9 אס' ו-7 ריב' בניצחונה של מכבי תל אביב 71:88 על באמברג
היישר לספרי השיאים: אהרל'ה ויסברג על הצגת הבכורה הנדירה של פייר ג'קסון
נבן ספאחיה משבח: "אם פייר ג'קסון ימשיך כך, הדלת ל-NBA תיפתח בפניו"

נבן ספאחיה, מכבי תל אביב. GettyImages
מכבי שלו הזכירה קצת את שיקגו בולס. נבן ספאחיה/GettyImages

אלא שמה שיכריע אם מכבי תעפיל לרבע הגמר הוא הכדורסל, וכאן התמונה מורכבת יותר. ראשית, היריבה. באמברג איבדה כמעט את כל הנכסים המשמעותיים שלה בעונה שעברה, ושני השחקנים שקיוותה שיהוו העוגנים שלה העונה – דניאל האקט וקווינסי מילר – מאכזבים מאוד, כשהשני כבר בדרך הביתה. היא מתבססת על ניקוס זיסיס וריקי היקמן המזדקנים, ועל גבוהים סבירים ולא יותר, נטולי כל משחק גב לסל. מכבי ניצחה באופן משכנע קבוצת תחתית ביורוליג, שהכישרון שלה לא מעניק אינדיקציה לתחרות שתפגוש בהמשך הסיבוב.

בכל הנוגע לסגנון המשחק, דווקא אחרי ההופעה המשכנעת של ג'קסון ברור שאפשר לגנוז את ההערכות המוקדמות שספאחיה בונה קבוצה של סילונים, שתרוץ בכל הזדמנות. גם במשחקי ההכנה וגם אמש, מכבי משחקת בדרך כלל תרגילים ארוכים, ומגיעה לפואנטות ההתקפיות שלה בשלב מאוחר בהתקפה – בניגוד לבאמברג למשל, שבהתאם לפילוסופיה של מאמנה אנדראה טרינקיירי תוקפת בפיק אנד רול ב-10 השניות הראשונות של הפוזשן. ספאחיה גם בוחר לפתוח בחמישיה כבדה יחסית, עם ג'ונה בולדן וארטיום פראחוסקי, ובהרכבים האלה קשה לרוץ. במקביל, ברור שמכבי נראית טוב יותר דווקא בהרכבים הקפיציים יותר, עם דשון תומאס ב-4 וטיוס בעמדה מספר 5, וזה גם ההרכב שאיתו שיחקה ברבע האחרון והמנצח. ברבע הזה נראה היה גם שגדל מינון הפיק אנד רול וגם הדומיננטיות של ג'קסון, אבל יש להמתין להמשך כדי להבין אם מדובר היה בפרי הדינמיקה של המשחק או בעניין מתוכנן.

באופן כללי, מכבי הזכירה קצת אתמול את שיקגו בולס של טום תיבודו ודרק רוז, ששיחקה כדורסל מבוקר, קבוצתי ורווי בתנועה וחסימות במשך שלושה רבעים, וברבע האחרון נתנה את הכדור לרוז כדי שינצח – כשג'קסון בתפקיד ה-MVP לשעבר. אמש מכבי גם רצה יותר ברבע המכריע, והשתחררה מחיבוק המתאגרפים שהייתה בו עם באמברג למשך כמעט 35 דקות.

עוד באותו נושא

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את באמברג 71:88 בגרמניה

לכתבה המלאה
נוריס קול, מכבי תל אביב. GettyImages
רק תוצאה של חלודה? נוריס קול/GettyImages

תיבודו היה ועודנו מאמן הגנה כביר, ונראה שהבשורה המפתיעה של מכבי נמצאת דווקא בחלק הזה של המגרש. שיהיה ברור: למכבי היה אתמול משחק הגנה בינוני במשך שלושה רבעים, היא סבלה מכיסוי בעייתי בפיק אנד רול, ספגה נקודות קלות אחרי פסקי זמן בפוסט אפ של זיסיס על ג'קסון והגבוהים של באמברג קיבלו הוראה לחדור בכל הזדמנות על הרגליים האיטיות של גבוהי מכבי, פעמים רבות בהצלחה. סביר להניח שכל הנקודות האלו נרשמו בפנקסי הסקאוטים של היריבות הבאות. אלא שלזכותו של ספאחיה ייאמר שבניגוד לרכבת המאמנים שהייתה במכבי בעונה שעברה, הוא לפחות דורש משחקניו מחויבות הגנתית, מחליף שחקנים שמפשלים ובעיקר לא מסתמך רק על חילופים אוטומטיים עצלים, אלא השתמש בגבוהים שלו בחיפוי וחזרה אחרי הפיק אנד רול. למכבי גם היה משחק ריבאונד סולידי, עוד משהו שכמעט לא קרה בשנתיים האחרונות ומעיד על עבודה באימונים. למכבי יש מאמן כדורסל, לא רק מאמן התקפה, וזה לא עניין טריוויאלי בקבוצת – או נבחרת - כדורסל ישראלית.

חשוב מכל אלמנט טקטי, כדי להצליח לאורך זמן מכבי תזדקק לתרומה מיותר שחקנים, ובמיוחד מסקרן לראות אם ג'ונה בולדן יצליח להתפתח לשחקן משמעותי ואם המשחק המבולבל של נוריס קול הוא רק תוצאה של חלודה. בינתיים, כדי להוסיף לאווירה הטובה ההגרלה מאירה לה פנים, ובמחזור השני היא מקבלת בבית את באסקוניה, עוד קבוצה שנחלשה משמעותית וגם סובלת ממכת פציעות. עד המחזור השלישי, שבו תתחיל העונה האמיתית – מול אולימפיאקוס – ייתכן שהקבוצה הזאת כבר תצבור ביטחון ותתחיל להאמין לאגדות שיכתבו עליה. או אז אפשר יהיה לבדוק אם יש מתאם בין שיקום התדמית לשיפור הסיכויים להצלבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully