וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'קסונים: על הצגה נדירה של איש אחד, פייר ג'קסון

13.10.2017 / 0:10

הגארד היה אחראי כקולע וכמוסר לרוב הנקודות של מכבי תל אביב, ובערב הבכורה שלו נכנס לספר שיאי המועדון. בפעם השנייה זה 13 שנים פתחו הצהובים בניצחון חוץ, ובפעם השנייה זה 41 מחזורים הם במאזן חיובי. אז מה אם זה רק 0:1? וגם: הכירו את הצמד מייקל ג'קסון

פייר ג'קסון שחקן מכבי תל אביב מול ריקי היקמן שחקן באמברג. GettyImages
מדד 41, החמישי בטיבו בתולדות מכבי תל אביב ביורוליג/GettyImages

1.

פייר ג'קסון.

פייר ג'קסון היה אחראי ישיר לרוב הנקודות של מכבי תל אביב עד כה העונה ביורוליג. 27 קלע בעצמו, ועוד 19 הגיעו מתשעת האסיסטים שלו. 46 מתוך 88 בסך הקבוצתי.

עוד בנושא:
מכבי תל אביב ניצחה 71:88 את באמברג
נבן ספאחיה: "אם ג'קסון ימשיך כך, הדלת ל-NBA תיפתח בפניו"
לעמוד הפייסבוק של אהרל'ה ויסברג - מאחורי הק?ל??עים

מעט יותר משש דקות לסיום, כשהמתח בשיאו ולוח התוצאות מורה על שוויון 67:67, פתח ג'קסון מבערים. הוא הטיס את הצהובים ל-0:11 בתוך 115 שניות (בדרך ל-0:19 בסך הכל), והיה מעורב בכל 11 הנקודות כקולע או כמוסר.

27 נקודות, שבעה ריבאונדים, תשעה אסיסטים. האחרון שקלע יותר ממנו בהופעת הבכורה במכבי היה וויל ביינום, עם 29 (בתום הארכה) מול אוניקאחה מלאגה בעונת 2006/07. גם למאמן שלו קראו נבן ספאחיה.

מדד 41 היה לג'קסון - החמישי בטיבו בתולדות המועדון (אנתוני פארקר 47, ניקולה וויצ'יץ' 46, מייסיאו באסטון וליאור אליהו 42).

מדד 41 הוא הגבוה ביותר לשחקן כלשהו במחזור הפתיחה של היורוליג בשמונה השנים האחרונות (מאז דאריוש לברינוביץ' עם 49 בריאל מדריד ב-2009).

ג'קסון ירה גם 5 מ-5 לשלוש. לא בכל יום נתקלים במאזן מושלם כזה מחוץ לקשת; אשתקד חוותה זאת מכבי בבאמברג מהצד הלא נכון, כשיאניס סטרלניקס צלף 5 מ-5 על ראשה; השחקן האחרון שהעמיד תצוגה כזאת בצהוב היה גיא פניני, עם 5 מ-5 נגד גלאטסראיי בעונת הזכייה האחרונה ביורוליג.

אבל לא נעשה לו עוול, כי הרי היו גם כמעט עשר דקות שבהן הרכז סופסל. עם ג'קסון על הפרקט, הצהובים קלעו 2.4 נקודות בממוצע לדקה וניצחו 56:74. בלעדיו, הם צנחו ל-1.4 נקודות בדקה והפסידו 15:14.

נבן ספאחיה, מכבי תל אביב. GettyImages
המאמן היחיד באירופה שנהנה מהכנה עם סגל מלא. ספאחיה/GettyImages

2.

נתוני הפתיחה היו מבהילים מבחינת האורחים מישראל. רק באחת מ-12 העונות האחרונות הצליחה מכבי תל אביב לנצח במשחק החוץ הראשון שלה ביורוליג. באמברג ניצחה במשחק הבית הראשון שלה בחמש משש העונות האחרונות.

לפעמים, מתברר, עדיף לא להכיר את רוח המועדון. השריד היחיד מהעונה שעברה, איתי שגב, לא ראה אפילו שניית משחק. וכדי להתחיל בתהליך המחיקה, כבר שברו הצהובים את שיא ההפרש שלהם בשנה האחרונה. ניצחונם הגבוה ביותר אשתקד, 74:87 נמחק כלא היה עם ה-71:88 הזה.

17 הפרש במשחק חוץ? לא היה כדבר הזה כבר כמעט חמש שנים, מאז ה-55:77 על בשיקטאש בינואר 2013. אחרי שניפצה לא מעט שיאים שליליים בשתי העונות האחרונות, מכבי נמצאת סוף סוף בצד הירוק של המפה.

הצהובים לקחו זריקה ראשונה מחוץ לקשת אחרי שמונה דקות וחצי.

הם קלעו שלשה ראשונה אחרי 16 דקות, בסבסוב, ללא תכנון, עם הבאזר לשעון ה-24.

הם הגיעו בפעם הראשונה לקו העונשין אחרי 17 דקות.

את ריבאונד ההתקפה הראשון הם השיגו רק אחרי 22 דקות.

ואחרי 23 דקות הגיע גם האיבוד הראשון של ג'קסון. זה היה גם האיבוד האחרון, אל מול תשעת האסיסטים שלו.

נוריס קול, מכבי תל אביב. GettyImages
כששכונת הפאר של פייר תהיה סתם שכונה, יזדקקו גם לו. קול/GettyImages

3.

כיאה למשחק פתיחה, לא הכל עבר בצורה חלקה ומושלמת, אבל דבר אחד בולט למן הרגע שבו דרכה מכבי תל אביב החדשה על פרקט כלשהו בקיץ הזה: הקבוצה הזו מאומנת. יש לה יד מכוונת. היא מציבה על הקווים אישיות.

לספאחיה יש יתרון מובנה על פני הקבוצות היריבות שלו. בזמן שעמיתיו ברחבי היבשת פתחו את ההכנות בהרכבים חסרים, בגלל שחקנים שפיזזו להם ביורובאסקט, הוא היחיד שנהנה מסגל מלא מאימון הפתיחה. וכן, גם יריבה בהזמנה זה לא כל כך רע.

באמברג, בדומה למכבי, חוותה הקיץ מהפכה בסגל. בשונה ממכבי, המהפכה הזאת התרחשה מאונס. היא איבדה את ניקולו מלי, פאביין קוזר ויאניס סטרלניקס לטובת הקבוצות העשירות ביורוליג, ואת דניאל תייס ודאריוס מילר לטובת חוזים ב-NBA. הרשו לנו ליטול הימור לא פרוע בעליל: לרבע גמר הפלייאוף היא לא תגיע גם העונה.

האתגר הבעייתי הראשון שעומד בפני ספאחיה נוגע לנוריס קול. שלושת הרבעים הראשונים של הצהובים הסתיימו בידיו של האמריקני: ברבע הראשון החטיא. ברבע השני החטיא. ברבע השלישי ביצע עבירת תוקף. הגארד המתוסכל ניסה לכפות את עצמו על המשחק, ולא הצליח.

מכבי ביצעה שינוי כיוון אסטרטגי כשבחרה ללכת על רכז נוסף בדמותו וירדה מהאופציה להחתים סווינגמן דוגמת ג'ורדן מקריי. זה חשף את עמדת הסמול פורוורד והותיר אותה מעט מיותמת, בטח בערב בו יובל זוסמן מושבת (המילים האלה נכתבו עכשיו. הן באמת נכתבו). דשון תומאס תרם יותר מעמדת הפאוור פורוורד, ורק הציוות של מייקל רול היעיל בעליל כגארד שלישי הוליד לא מעט דקות חיוביות. כפי שהציע הקורא נועם בנימיני: מייקל רול ופייר ג'קסון - להלן, הצמד מייקל ג'קסון.

בערב בו כל פעולה של ג'קסון מתבררת כבינגו, אין צורך ביותר מזה. בימים פחות טובים, שבהם שכונת הפאר של פייר תהיה סתם שכונה, ספאחיה יזדקק לקול נוסף. קולו של קול.

דשון תומאס שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
מכבי תל אביב במאזן חיובי. לא דבר של מה בכך/GettyImages

4.

בסוף, דבר אחד קובע: מכבי במאזן חיובי. נכון, זה רק 0:1, אבל ב-40 מחזורי היורוליג האחרונים, עמדו הצהובים במצב הזה רק פעם אחת (4:5, אחרי הניצחון אשתקד בפיראוס).

בחייו של מועדון שמנסה להתאושש מהבור העמוק ביותר אליו נקלע אי פעם, זה לא מעט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully