וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'אן ועכשיו: ליברפול נמצאת במלכוד עם אמרה ג'אן

13.10.2017 / 16:00

כשהקשר הגרמני היה רע, המייטי רדז לא מיהרו להאריך לו את החוזה, אחרי שעשה שדרוג משמעותי, נראה שלא יחתום על חוזה חדש. הכול על המצב של השחקן בן ה-23, בו מעוניינות גם יובנטוס ומנצ'סטר יונייטד

אמרה ג'אן שחקן ליברפול. GettyImages
יישאר או יעזוב? ג'אן/GettyImages

סביב חזרתו של יופ היינקס לבאיירן מינכן, קצת מוזר ומצחיק להיזכר שגם אמרה ג'אן היה חלק מאותה קבוצה שזכתה בטרבל ב-2012/13. מה זה חלק? היו לו 214 דקות בבונדסליגה במשך כל העונה ושער אחד (שגם הוא ספק של ג'רדאן שאקירי). בליגת האלופות הוא לא שותף אפילו לשנייה ורק במשחק אחד בשלב הבתים הוא בכלל נכלל בסגל. בתום אותה עונה ואחרי שהדי האלכוהול מעט התפוגגו, יופ היינקס נפרד ואת מקומו תפס פפ גווארדיולה. אמרה ג'אן, שנרכש מאיינטרכט פרנקפורט כנער בן 15 על ידי באיירן, ערך את ההכנה עם באיירן. "בתום ההכנה נכנסתי אל החדר של פפ גווארדיולה", סיפר השבוע ג'אן שהיה אז בן 19, "הרגשתי טוב מאוד עם הצורה בה שיחקתי בהכנה, אבל רציתי לדבר איתו כדי לדעת איפה אני עומד. הוא אמר לי שהוא לא יכול להבטיח לי שאהיה שחקן רגיל בקבוצה ואקבל הרבה דקות. לא נעלבתי או משהו, אלא חשבתי שזו הייתה תשובה כנה מאוד. הייתי צעיר מאוד ורציתי לקבל דקות משחק ולכן עברתי לבאייר לברקוזן. הרבה אנשים אמרו לי שזה צעד אחורה, אבל העונה הזו בלברקוזן פתחה לי את הדלת לאנגליה".

היום, ג'אן הוא בן 23 ונמצא במגמת שיפור מתמדת. הוא פתח בחמישה משבעת משחקי ליברפול בליגה עד כה ומרשים מאוד. במוקדמות ליגת האלופות הוא כבש צמד מול הופנהיים וגם בנבחרת הוא אחד הנהנים העיקריים מהעומק הבלתי נגמר של גרמניה. יואכים לב הרשה לעצמו לוותר על שחקנים בקליבר של סמי חדירה, טוני קרוס, אילקאי גונדואן (שכמובן גם היה פצוע), יוליאן וייגל ואחרים, כך שג'אן קיבל הזדמנויות
רבות וגם היה שותף להישג המרשים והזכייה בגביע
הקונפדרציות. במשחק האחרון בקמפיין מוקדמות גביע העולם, בשבוע שעבר מול אזרבייג'אן, הוא כבש את שער הבכורה שלו במדים הלאומיים עם בומבה אדירה ב-1:5. זה היה השער השני הכי יפה שכבש לאחרונה כי ב-1 במאי (שוב 1 ו-5), הוא כבש את אחד השערים היפים של העונה שעברה עם מספרת מול ווטפורד.

ראיון עם ג'ון בארנס שחקן עבר אנגלי. קובי אליהו
"עד לא מזמן רוב האנשים אמרו שאמרה שחקן לא טוב בכלל ופתאום הוא פלה". בארנס/קובי אליהו
"הגרמני הבינלאומי היה מדהים בקישור ליברפול, כתב שם אנדי האנטר, "(...) התרומה של ג'אן, מבחינת יצירתיות ומבחינה הגנתית, הראו בדיוק למה קלופ העדיף להשאיר אותו בקבוצה ולא למכור אותו למרות שהחוזה שלו נגמר בתום העונה הקרובה (...) ג'אן פרח השנה למרות ששיחק עם פצ

אם כך, נראה שהכול נפלא ואמרה ג'אן וליברפול נועדו זה לזו ומדובר בשידוך מצליח לזמן ארוך. אז זהו, שלא. כבר בקיץ האחרון יובנטוס פנתה לליברפול בניסיון לרכוש את הקשר המרכזי (ששיחק כבר גם כבלם וגם כמגן ימני) ונדחתה. אלא שהחוזה של הגרמני ממוצא טורקי צפוי להיגמר בקיץ הקרוב, מה שאומר שכבר בינואר הקרוב הוא יוכל לחתום רשמית עם קבוצה אחרת על חוזה שייכנס לתוקף ב-1 ביולי 2018. כרגע המצב תקוע ועל פי הדיווחים האחרונים אין יותר מדי התקדמות בין ליברפול לבין נציגי השחקן. או במילים אחרות: הסיכוי שיעבור ליובה ללא תמורה הוא יותר מסביר (הוא בעצמו אמר השבוע שלקבל הצעה מקבוצה כמו יובנטוס זה "כבוד גדול").

מאמן ליברפול יורגן קלופ מעוניין בג'אן והיה שמח עם האדומים היו מאריכים לו את החוזה כבר מזמן. אלא שזה לא המצב וקלופ מעט מתוסכל מכל העניין, בעיקר לאור השיפור האדיר שעשה ג'אן מאז ינואר. אחרי ה-0:4 על ארסנל בתחילת העונה, החליטו בגרדיאן להקדיש את אחד הטקסטים לג'אן. "הגרמני הבינלאומי היה מדהים בקישור ליברפול, כתב שם אנדי האנטר, "(...) התרומה של ג'אן, מבחינת יצירתיות ומבחינה הגנתית, הראו בדיוק למה קלופ העדיף להשאיר אותו בקבוצה ולא למכור אותו למרות שהחוזה שלו נגמר בתום העונה הקרובה (...) ג'אן פרח השנה למרות ששיחק עם פציעה בשוק בעונה שעברה ועל אף כל הדיבורים על החוזה שלו מתחילת העונה הנוכחית".

ג'אן עבר, כאמור, פציעה בשוק שדי תקעה את ההתקדמות שלו והפכה אותו לדמות לא אהודה מדי ביציעי אנפילד. אבל מתחילת השנה הנוכחית 2017 הוא הפך לשחקן אחר, השתפר מאוד והתחיל גם לכבוש שערים (חמישה בליגה אשתקד) ולסכן את השער. "היו זמנים שפקפקתי בעצמי וביכולת שלי להצליח בליברפול", הודה השבוע ג'אן בראיון ב-DIE WELT הגרמני, "זה היה במיוחד בתקופה בה הייתי פצוע ולא יכולתי לשחק בלי לסבול מכאבים. למזלי, זה עבר, אבל ברור שפקפקתי ביכולת שלי להצליח כאן. זה נורמלי וכך אני רואה את זה בראייה לאחור. כולנו בני אדם ולא מכונות. זה גם הפך אותי לחזק יותר ונתן לי שיעור על החיים".

שוער יובנטוס אלכס מאנינגר. ברני ארדוב
"הוא צעיר, אבל הוא שחקן שתמיד הערכתי מאוד. הוא חזק מאוד ומשחק כמו כדורגלן ותיק". מאנינגר על ג'אן/ברני ארדוב

השער המרשים שלו מול אזרבייג'אן והיכולת הטובה שהוא מגלה גרמו לאוהדי ליברפול למחות ברחבי הרשת על כך שהקבוצה שלהם טרם החתימה אותו על חוזה לעונה הבאה. שחקן העבר של ליברפול ג'ון בארנס לא התרגש במיוחד מהדיבורים סביב ג'אן והחוזה החדש שלו ואמר: "זה תלוי בו. ליברפול הציעה לו חוזה. קל להגיד: 'תנו לו מה שהוא רוצה כדי שיישאר ולא יילך לריאל מדריד או ברצלונה'. אבל זה לא הולך לקרות. הן לא רוצות את אמרה ג'אן. עד לא מזמן רוב האנשים אמרו שאמרה שחקן לא טוב בכלל ופתאום הוא פלה. לפני תקופה מסוימת אמרה ג'אן היה ממש לא אהוב בליברפול אז למה אנחנו פתאום אומרים שאנחנו חייבים לשמור עליו? אנחנו רוצים שיישארו בליברפול שחקנים שרוצים להישאר בליברפול. אם הוא יחליט לעזוב, אני לא חושב שהוא ימצא מועדון טוב יותר. זה שלא שליברפול תאבד את אחד השחקנים הכי חשובים שלה אם הוא לא יאריך את החוזה".

מי שחולק על דבריו של בארנס הוא אלכס מאנינגר. השוער האוסטרי, ששיחק (או יותר נכון התאמן) עם ג'אן בליברפול, התראיין באיטליה וכמעט נשמע כמו הסוכן של הקשר הגרמני כשאמר: "הוא צעיר, אבל הוא שחקן שתמיד הערכתי מאוד. הוא חזק מאוד ומשחק כמו כדורגלן ותיק. הוא יודע להגן והוא יודע לכבוש שערים. יובנטוס לא תטעה אם היא תחתים אותו. יש לו כריזמה נהדרת והוא אף פעם לא רוצה להפסיד. יש לו דם טורקי, אבל טכניקה גרמנית". אגב, בימים האחרונים הוזכרה גם מנצ'סטר יונייטד כמי שעשויה לנסות להחתים את ג'אן בחינם. הקשר הגרמני מציג בעיקר עוצמה פיזית אדירה במרכז השדה, כמו שז'וזה מוריניו אוהב, אבל גם בעיטה, יצירתיות והוא שיפר מאוד את ההתמצאות וההצטרפות שלו לאזור רחבת היריבה. הבעיה הבולטת היחידה של ג'אן היא המהירות שלו.

גלן פרייס (אין קשר משפחתי לכותב שורות אלה) כתב ב-ESPN את הסיבות המרכזיות לכך שג'אן כנראה יעזוב את אנפילד. הבעיה הראשונה ואולי המרכזית של ליברפול היא בעיקר בעיית העיתוי. ג'אן פתח את העונה שעברה די רע, אם בשל הפציעה ואם בשל סיבות מקצועיות, ולכן לא היה נראה לאף אחד דחוף להאריך את החוזה שלו שהיה תקף אז ליותר מ-20 חודשים. "הבעיה" שג'אן גילה שיפור משמעותי ביכולת והפך לאחד השחקנים החשובים של ליברפול לקראת אמצע-סוף העונה שעברה. ברקע, אגב, עמדה הארכת חוזהו של דיאן לוברן בארבע עונות נוספות תמורת 100 אלף ליש"ט לשבוע. המרוויח הגדול ביותר בליברפול, כך לפי הדיווחים, הוא פיליפה קוטיניו שמרוויח 150 אלף ליש"ט לשבוע, וגם הוא היה לא רחוק ממעבר לברצלונה בקיץ. ג'אן ונציגיו כמובן מודעים לסכומים האלה ויודעים שעם כל הכבוד ללוברן, גם הקליינט שלהם יכול להרוויח לפחות כמוהו אם לא יותר.

אמרה ג'אן שחקן נבחרת גרמניה. רויטרס
ג'אן חוגג את שער הבכורה שלו במדים הלאומיים/רויטרס
בנוסף לכל האמור כאן, צריך לזכור שאלמלא הפציעה של אדם ללאנה, יכול מאוד להיות שג'אן היה פותח את העונה הנוכחית כשחקן ספסל כשג'ורג'יניו ויינאלדום וללאנה מועדפים על פניו וגם קוטיניו כמובן בעמדה הקדמית יותר

בעיה נוספת בסוגייה היא סעיף השחרור. ג'אן מתעקש להכניס סעיף שחרור לחוזה שלו, מה שאומר שקבוצה אחרת תוכל לרכוש אותו ברגע שתציע לליברפול את הסכום האמור. סוכניו של ג'אן כנראה ראו את כל הבלאגן סביב קוטיניו בקיץ וההתעקשות של המייטי רדז לא למכור אותו למרות דיווחים על הצעות מכובדות במיוחד מברצלונה. ג'אן, יסכימו כמעט כולם, הוא מניה בעלייה. לא בטוח שיהפוך להיות סמי חדירה מבחינת הרמה, אבל הוא בהחלט עשוי להמשיך להשתפר ולהגיע לרמה טובה מאוד. אם ליברפול תאבד שחקן כזה, שהוא עדיין צעיר, ועוד בחינם, זה ישדר משהו שלילי מאוד כמועדון. משהו בסגנון: סבלנו איתו שנתיים וחצי, נהנו עונה וחצי ועכשיו לוקחים אותו כשהוא במגמת עלייה מתמדת? זה לא סימן חיובי.

בנוסף לכל האמור כאן, צריך לזכור שאלמלא הפציעה של אדם ללאנה, יכול מאוד להיות שג'אן היה פותח את העונה הנוכחית כשחקן ספסל כשג'ורג'יניו ויינאלדום וללאנה מועדפים על פניו וגם קוטיניו כמובן בעמדה הקדמית יותר. לכל זה צריך להוסיף את הרכש היקר נאבי קייטה, שיגיע מר.ב. לייפציג בקיץ. נכון שקשה מאוד להאמין שקבוצה עם סגל אדיר כמו יובנטוס תבטיח לג'אן מקום בהרכב וגם אין דבר כזה במועדון כל כך גדול. מי שטוב יותר משחק, אין מקומות מובטחים או שיבוצים כפויים. בין אם יעבור ליובנטוס, יישאר בליברפול או יעבור ליריבה המושבעת מנצ'סטר יונייטד, ג'אן הולך להיות אחד הנושאים החמים של ינואר אם יתמיד ביכולת הגבוהה שהוא מציג לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully