וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמיילי כועס: הפועל ירושלים פותחת עונה ביורוקאפ, אך לא הכל ורוד

11.10.2017 / 11:00

פוטיס קציקאריס זוכה לאותם פרצופים מתוסכלים להם זכה פיאניג'אני ובאלופה מודים: "יש המון אגו, זה לא מצב בריא ועלול להתפתח לא טוב". וגם: עתידו הלא ברור של טרנס קינזי הכועס והפריצה המיוחלת של בר טימור

מערכת וואלה!

בווידאו: משחק מקדים

1. הניסיון יעשה את שלו?

הפועל ירושלים תפתח הערב (רביעי, 18:00, ספורט1) את הקמפיין האירופאי שלה מול ליטקביליס פוניבז' הליטאית במטרה ברורה לזכות ביורוקאפ ולקבל סוף סוף את הכרטיס המיוחל ליורוליג - מטרה אשר עליה שוחחו ראשי המועדון גם עם המאמן פוטיס קציקאריס. ליווני יש סגל משופע כישרון וניסיון – למעשה, לשחקני הסגל של הפועל ירושלים יש יותר הופעות יורוליג משותפות מלכל קבוצה אחרת ביורוקאפ (יותר גם ממכבי תל אביב) וכעת, מבינים במועדון, אין יותר תירוצים.

בעונה שעברה חלה נסיגה במעמדם של השחקנים הישראלים, כשלא מעט מהם הלינו מאחורי הקלעים על כך שסימונה פיאניג'אני ממעט להעניק להם דקות, ולא מעט מהם עדיין סוחבים את המטענים הללו. בירושלים מתכוונים להעניק העונה קרדיט נרחב יותר לבר טימור, כשהציפייה ממנו היא ל"עונת פריצה בירוקאפ", כהגדרתם. שחקן נוסף אשר צפוי לקבל קרדיט הוא יוגב אוחיון, שסובל ממתיחה בשריר, ואם ישחק היום, יהיה זה משחק אירופי ראשון שלו עם ירושלים זה שבע שנים. ההופעה האחרונה שלו במדים האדומים באירופה היתה ב-10 בדצמבר 2010, בהפסד הביתי 84:70 לקאחאסול סביליה, בו קלע 4 נקודות והודח עם חבריו בשלב הראשון של היורוקאפ.

שחקן נבחרת נוסף שבירושלים בונים עליו הוא ריצ'רד האוול, שמגיע אחרי יורובאסקט מצוין (חמישי במדד - 21.5, וחמישי באחוזים ל-2 - 61.5), ירשום עונה ראשונה בקריירה במפעל אירופי, וינסה להוכיח פעם נוספת שהוא שייך לרמות הגבוהות.

עוד בנושא:

פוטיס קציקאריס: "רוצים לזכות ביורוקאפ, אבל כך גם כל האחרות"
איש חשוב מאוד: על המשמעות של אוסטין דיי להפועל ירושלים הנוכחית

בר טימור, הפועל ירושלים. קובי אליהו
יפרוץ גם באירופה? טימור/קובי אליהו

2. גם קציקאריס "זוכה" לפרצופים

2. ירושלים לא מגיעה נטולת בעיות: מתברר שההמשכיות של מרבית הסגל מהעונה שעברה היא לא ההמשכיות היחידה בקבוצה – יש המשכיות גם לפרצופים הלא מרוצים שהשחקנים עושים למאמן. בדומה לקודמו בתפקיד גם קציקאריס 'זוכה' לתגובות חמוצות והעיר לשחקנים לא פעם על הגישה - גם באימונים.

אך המצב על הספסל הוא רק שלוחה של מה שקורה מאחורי הקלעים. גורם בקבוצה מספר: "יש המון אגו לחלק מהשחקנים, המון. זה לא מצב בריא, ובטח לא למאמן שמנסה להקנות שיטה ודרך בקבוצה. אולם למאמן יש כל הגיבוי מההנהלה, ושחקנים צריכים להבין שהם חלק בקבוצה ובאים לתרום ולהצליח כקבוצה וכמועדון וביחד. זה מצב בעייתי ועלול להתפתח בצורה לא טובה".

פוטיס קציקאריס מאמן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הרבה אגו לנהל. קציקארוס/ברני ארדוב

3. סוגיית קינזי

מצבו של טרנס קינזי עמום. האמריקאי סובל מפציעה בגב עוד מהעונה שעברה והחשש הוא לפריצת דיסק. קינזי ניסה להתאמן אך לדבריו חש בכאבים, ועל כן עובר בימים אלה טיפולים ולא הצטרף למשחקי האימון שהקבוצה ערכה באירופה. גם מהמשחק הערב הוא ייעדר. באלופה מסרבים להתייחס למצבו ולא יודעים מתי ישוב לשחק, אולם מתברר שהמצב סבוך יותר: גם קינזי עצמו אמר לסובביו שהוא כועס וחש שאולי לא היה מודע למצב ולכל העובדות, ושכשיחק במדי הפועל ירושלים, מצבו הוחמר. ראשי הקבוצה טרם הגיעו להחלטה בנוגע לאחד מכוכבי העונה שעברה, אולם אם לא יתאושש בקרוב, במועדון לא שוללים את האפשרות כי ייחתך מהקבוצה.

טרנס קינזי שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
עלול להיחתך אם לא יחלים בקרוב. קינזי/ברני ארדוב

4. אליהו: "המטרות לא השתנו"

ומה אומרים בקבוצה לקראת המשחק הערב? "אנחנו נמצאים במומנטום טוב", סיפר ליאור אליהו. "הקבוצה הליטאית היא קבוצה מאומנת וזה הולך להיות משחק קשה. המטרות של הפועל ירושלים לא השתנו מהמטרות של העונה שעברה. אליפות וגביע בארץ ובאירופה להגיע לגמר ביורוקאפ, שזו מטרה לא פשוטה אבל אנחנו מקווים להצליח כך". לשאלה לגבי המתיחות בקבוצה והפרצופים שעושים השחקנים עת הורדתם מהפרקט, השיב אליהו: "אני תמיד טוען ששחקנים שלא מתעצבנים הם לא מקצוענים, כי בסופו של דבר כולם רעבים לשחק וכולם רוצים לשחק ומי שיורד מהמגרש ולא אכפת לו - שיבדוק את עצמו. לגבי תגובות אחרות, צריך לשים לב לזה, זה לא דבר בריא וצריך שכולם ישימו לב לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully