וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש הוצג כמאמן הנבחרת: "הצערת הנבחרת זה משהו טבעי"

10.10.2017 / 17:09

כדורסלן העבר דיבר במסע"ת אחרי שחתם לארבע שנים: "רוצה לאמן גם בקבוצה, זה חשוב גם לנבחרת". צפוי לשמש גם כפרשן בטלוויזיה. גרשון: "לא יכול להגיד לכם שלא צפיתי את הכישלון ביורובאסקט"

עידן חדש בנבחרת ישראל: עודד קטש מוצג היום (שלישי) כמאמן הלאומי החדש, במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכת במשרדי איגוד הכדורסל. קטש, שחוגג היום יום הולדת 43, מחליף בתפקיד את ארז אדלשטיין שעזב אחרי האכזבה באליפות אירופה האחרונה. קטש צפוי לקבל במקביל את אימון הנבחרת האולימפית, לה אין שום משימה או קמפיין רשמי בשנה הקרובה, כדי לנסות להריץ שחקנים לקראת שילובם בעתיד בנבחרת ישראל. סוגיית עוזרי המאמן של נבחרת ישראל תקבע רק לאחר מינויו של קטש, וייתכן אחרי שיבחר את הסגל הרחב של הנבחרת שיוגש לפיב"א בשבוע הבא.

היום הודיעו בפיב"א כי על הנבחרות לרשום את 24 השחקנים שיופיעו בסגל עד ה-6 בנובמבר, מה שיאפשר זמן נוסף לפתור את המשבר בין פיב"א ליורוליג, ואולי להביא את שחקני היורוליג להשתתף בנבחרות.

עודד קטש מאמן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
חגיגת יום הולדת משמחת. קטש/יוסי ציפקיס

עודד קטש עצמו אמר: "תודה לכולם, אני רוצה להודות גם על הבחירה, גם על המילים החמות, גם על ההרגשה. אני גם מתרגש וגם מודע לחשיבות של התפקיד שלקחתי על עצמי. כאחד שעבר כל שלב בכדורסל הישראלי, אני מודע להיסטוריה, מודע להשפעה שיש לתפקיד הזה ומודע גם לחסרונות שיש בכדורסל הישראלי. בסופו של דבר, הנבחרת היא חלון הראווה של הכדורסל הישראלי. היה לי חשוב לקבל את התפקיד לארבע שנים כי אני לא מאמין שאפשר לעשות משהו מיידי. אני שמח מאוד להיות שותף בחזון ולבנות את הדור הצעיר. יש לנו הרבה עבודה.

"ההצלחה של נבחרת העתודה עוררה הרבה מאוד שאלות. יש לנו דור שהוכיח את עצמו בגילאים הצעירים, אבל מצד שני לחשוב שהצלחה כזו פותרת את כל הבעיות זה גם לא יהיה חכם ונכון. הצערת הנבחרת זה משהו שקורה באופן טבעי תמיד. זה מסלול החיים. הצערה לצורך הצערה היא לא המטרה. הדברים ייעשו כי אני חושב שבנקודה הזו, זה דרוש מעט. נעשה את זה במידה כזו שזה יעזור.

"זה לא חוסם אותי מלאמן קבוצה. לא. בשלב בו אני נמצא בקריירה שלי, אני ארצה גם לאמן קבוצה לצד נבחרת ישראל. אני לא רואה בזה מכשול, אלא זה יהיה טוב לכל הצדדים. מאמן, כמו שחקן, צריך להיות בכושר. אני חושב שלטובת הנבחרת, רצוי שאני אהיה גם מאמן פעיל כל השנה. "אני לא חושב שצריך להקריב קורבן טוטלי או שדברים צריכים לבוא אחד על חשבון השני. אני לא אכנס לשמות ספציפיים מתוך כבוד לשחקנים שעשו קריירה מפוארת בנבחרת. וגם כי אני לא מספיק זמן בתפקיד כדי לעשות את השיחות המתאימות. אני יכול להגיד שכבר במשחקים הקרובים יהיו שינויים ב-12 השחקנים שישחקו. יהיו כמה שחקנים יותר צעירים וממוצע הגיל יירד, אבל לא אכנס לשמות". כשנשאל לגבי תומר גינת, אמר קטש: "תומר גינת יהיה בסגל הרחב של נבחרת ישראל. הלכתי לראות את המשחק של הפועל תל אביב נגד חולון. אני חי את הכדורסל הישראלי, רואה את זה".

פיני גרשון אמר: "יורובאסקט? לי לא קשה להגיד שהאכזבה הייתה כישלון. אני לא יכול להגיד לכם שלא צפיתי את זה, בניגוד להרבה אחרים. חשבתי שהבית הזה יותר קשה ממה שאתם ציירתם אותו. לא הלכתי הרבה, הלכתי 13 שנה אחורה. גם המשחק בין מכבי תל אביב לז'לגיריס ב-2004, כתבו שזה רק עניין של בכמה ננצח את ז'לגיריס כי אנחנו צריכים לנצח ב-10 או 15 הפרש והשופטים יהיו איתנו. היה חסר שתי שניות שזה יהיה כישלון. גם פה שתי נקודות לפה ולשם ויכול להיות שהמזל של ארז היה משתנה. איגוד הכדורסל עשה את המקסימום מבחינת ההכנות של הנבחרת. כל מה שהמאמנים ביקשו הם קיבלו. עשינו את המקסימום כדי שהנבחרת תצליח. אני חושב שאיגוד הכדורסל עשה את המקסימום כדי שהנבחרת תהיה מוכנה". לגבי העזיבה של דן שמיר, אמר גרשון: "דן שמיר לא באיגוד הכדורסל כי בחולון לא רוצים שיהיה באיגוד הכדורסל. אני לא יודע אם הוא היה נשאר באיגוד, הוא היה הופך למאמן הבוגרת ועודד לעוזר שלו או להפך".

עמוס פרישמן אמר: "אנחנו בונים את הנבחרת לטווח ארוך. אני חושב שעודד הוא הבחירה הראשונה שלנו, לא ניהלנו מו"מ עם אף אחד אחר, רצינו את עודד והוא מיד הסכים כשפנינו אליו. זה שאנחנו יושבים פה אחרי שחתמנו על ההסכם לטווח ארוך, זה מבורך".

יושב ראש איגוד הכדורסל עמירם הלוי התייחס לעמידה לדין של כרם משעור וג'ייק כהן לעומת העובדה שאיתי שגב לא יעמוד לדין אחרי ששלושתם לא התייצבו לנבחרת בקיץ. עוד לפני שהוא דיבר פיני גרשון חטף לו את המיקרופון ואמר: "איתי שגב הוזמן לנבחרת האולימפית ושניהם זומנו לנבחרת הבוגרת".

עמוס פרישמן עם עודד קטש מאמן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
עבר מהעתודה לבוגרת. קטש/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully