וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה בנבחרת: עיני ישנה את המבנה, ההתאחדות תפקח

10.10.2017 / 8:41

רגע אחרי הקמפיין: יו"ר ההתאחדות יכנס ישיבת חירום בתחילת נובמבר. על הפרק: תקציב למנהל טכני, ההתאחדות תתערב בקביעת הצוות, אבוקסיס ולוי יזומנו לראיונות, הצעירים יובילו. ראשי אופ"א וההתאחדות נפגשו, חשש מקנסות בעקבות חדירת האוהדים לדשא

צילום ועריכה: קובי אליהו

מי יאמן?

1. בשורה התחתונה, עוד קמפיין של נבחרת ישראל הסתיים בלא כלום. אלישע לוי יזכור ממנו בעיקר את הניצחון הענק באלבניה, אבל ירצה לשכוח את תקריות המשמעת מול השחקנים ואת הפסד הבית למקדוניה שחרץ את גורל הקמפיין. לוי סיפר למקורביו בתחילת הקמפיין הוא לא מתכוון לעבור לסדר היום בעקבות עבירות משמעת. התקרית עם ניר ביטון פתחה צוהר לבעיות נוספות, שרק הגבירו את הלחץ סביבו. השאלה החשובה ביותר היא – האם סדרת החינוך שהעביר לוי לשחקנים שלו קידמה בסופו של דבר את המטרה שלו. המשוואה של ראשי ההתאחדות היא פשוטה: ניצחון על מקדוניה היה מקנה לו כמעט בוודאות קמפיין נוסף, ללא קשר למדיניות. המאמן ייחל לסיים במקום השלישי, מה שלטעמו היה מזכה אותו בקמפיין נוסף כפי שקיבלו קודמיו. הוא היה קרוב, אבל כעת לא נראה למישהו בוועדת האיתור כל כך אכפת.

שניים מהמועמדים המובילים הם יוסי אבוקסיס ורוני לוי. חיים רביבו דוחף למינויו של אבוקסיס ולפי גורמים בהתאחדות ברק בכר לא ממש רוצה להגיע, מה גם שאין לו סעיף שחרור מהחוזה בבאר שבע. רוני לוי, שקיבל הצעה לאמן את נבחרת קפריסין לפני רן בן שמעון, מוכן להגיע אחרי עונה באנורתוזיס וכעת נותר להתאחדות להחליט מי יהיה המאמן הבא. עיני עצמו לוקח את הזמן. אתמול הוא הודיע למקורביו בהתאחדות כי בימים הקרובים יעזוב את הארץ ורק לקראת סוף החודש יתחיל לקבל החלטות. מאחורי הקלעים, על עיני יופעל לחץ רב למינוי מאמן. אבל הוא מתכוון להתפנות לכך בזמן ובקצב שלו. נתראה בספטמבר 2018, בקמפיין ליגת האומות.

עוד בנושא

ישראל הפסידה בטדי 1:0 לספרד וסיימה רביעית בבית ז'
ההתאחדות צפויה להציע ליוסי בניון את תפקיד המנהל הטכני
ספרד מרוצה, לופטגי: "מבחינה טכנית, ישראל ברמה גבוהה"
קלטינס 3, חמד 4, הרוש 6: ציוני נבחרות ישראל וספרד

טקס לכבודו של שחקן נבחרת ישראל יוסי בניון, לצד מוטל'ה שפיגלר, עופר עיני, שלמה שרף. ברני ארדוב
סיפר למקורביו כי הוא מתכנן מהפכה של ממש. עופר עיני אתמול/ברני ארדוב

מה עיני רוצה?

2. ה-5 בנובמבר נקבע כתאריך היעד לתחילת הדיונים על מאמן חדש. לחברי ההנהלה נשלח מייל עם תזכורת לתאריך הזה, משום שעל פי ההסכם עיני חייב להודיע בכתב ללוי על המשך או סיום תפקידו וכדי למנות מאמן אחר הוא יצטרך את אישור ההנהלה שלו. עיני סיפר למקורביו כי הוא מתכנן מהפכה של ממש. הוא רוצה למנות שחקן עבר גדול לתפקיד המנהל הטכני ושמו של יוסי בניון עלה כמועמד מוביל. לבניון שחשב לסיים את הקריירה בתפקיד המנהל הספורטיבי של מכבי חיפה אין כמובן ניסיון בתפקיד הזה, אך בהתאחדות הסבירו כי מטרת התפקיד היא להוות צינור מקשר בין השחקנים למאמן ולאחד את חדר ההלבשה של הנבחרת.

עיני החליט כי המאמן הבא יגיש רשימת מועמדים לתפקיד העוזרים וההתאחדות תתערב בשיקול הדעת שלו ותחליט בעצמה את מי למנות. בפעם הראשונה מזה שנים, נדמה שגם העסקנים יחברו לאנשי המקצוע כדי לפקח על קבלת ההחלטות שלהם. ובניון? באקט שמזכיר את התקופה במכבי חיפה, הוא נפרד אתמול מהקהל לשלום. בניגוד לתקופה ההיא, לנבחרת הוא כנראה ישוב בתפקיד אחר. "בניון עם אבוקסיס או עם לוי, יכול להיות שילוב מעניין", אמרו אתמול בהתאחדות. "אבל קודם כל נטכס עצה. נשב עם ההנהלה ועם ועדת האיתור, נקבל החלטה לגבי המבנה ורק אז נתקדם לשמות. המבנה לא פחות חשוב כרגע. צריך לעשות שינוי, אחרת לא עשינו כלום".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
איתן טיבי, נבחרת ישראל, מאוכזב. ברני ארדוב
אולי דרך ליגת האומות. איתן טיבי/ברני ארדוב

מהפכת שחקנים, והתקווה

3. בוועדת האיתור מבינים שהקמפיין החדש של ליגת האומות תגדיל את סיכויי הנבחרת, שתדורג כנראה ברמה C, להעפיל לטורניר גדול דרך התמודדות עם יריבים ברמה שלה, בטח סיכוי גבוה יותר מאשר בבית שכולל נבחרת כמו איטליה וספרד. נקודת האור מהקמפיין הזה היא הבלם טל בן חיים וההפתעה הגדולה - מרואן קבהא, אולי אחת מנקודות האור שלוי יוכל לקחת איתו מהקמפיין הזה. בוועדת האיתור, שכוללת חמישה חברים, יבקשו מהמאמן הבא להוכיח שיש אופק לנבחרת הבאה וייתכן שכמה מהשחקנים הוותיקים יסיימו את דרכם ושחקנים צעירים ורעננים כמו קבהא יקבלו את המושכות להוביל את הנבחרת קדימה. זה, כמובן, יהיה חלק מתפקידו של המאמן הטכני שעיני רוצה למנות.

ליגת האומות היא טורניר שמחולק לארבע ליגות, שאליהן ישובצו 55 הקבוצות המשתתפות. שתי הליגות הראשונות יכילו 12 נבחרות, השלישית והרביעית בין 15-16 נבחרות. כל ליגה תכיל ארבעה בתים, ובהן שלוש או ארבע נבחרות. המנצחות בליגה הראשונה (ארבעה בתים) ישחקו בחצי הגמר. בכל טורניר נבחרות יוכלו לעלות או לרדת ליגה: ארבע הטובות מהליגות המשניות ישחקו בליגה גבוהה יותר, ואלה שתסיימנה אחרונות תרדנה לליגות נמוכות יותר. זה כמובן על רגל אחת, אבל השורה התחתונה: העובדה שמכל דרג תעפיל נבחרת באופן אוטומטי לשלב הבתים מעודדת את ראשי ההתאחדות, ושם כבר מתכוננים לטורניר הקרוב בעוד 11 חודשים.

אוהד ישראלי פורץ לכר הדשא במשחק בין נבחרת ישראל לנבחרת ספרד. ברני ארדוב
יעלה ביוקר? הפריצה למגרש/ברני ארדוב

ההתאחדות תספוג עונש?

4. לוי נכנס אתמול לחדר ההלבשה ולחץ את ידי השחקנים. "אני רוצה להודות לכל אחד מכם. היה כאן משחק הקרבה הערב. נתתם את הכל", אמר ויצא החוצה אך נזהר מלהשתמש במילות פרידה. בהתייעצות עם ראש מערך ההסברה שלומי ברזל, לוי החליט מראש לא להרחיב במסיבת העיתונאים. הוא רוצה לקחת את הזמן ויסכם את הקמפיין בקרוב, אחרי שיגיע לשיחה עם עופר עיני ויגיש לו דוח מסודר. "לא יודע מה היו הציפיות שלכם מבית כזה עם ספרד, איטליה ואלבניה שהן יותר טובות. היו דברים טובים ופחות טובים", אמר בסיום. "נכנסתי לתפקיד הזה במודע. כולנו יודעים את ההיסטוריה של המאמנים שאימנו בנבחרת. כל אחד עשה את המקסימום. זה נכון שהזהירו אותי שלאמן את הנבחרת זה בית קברות למאמנים, אבל אני שמח על כל רגע שאני מאמן את הנבחרת על כל הטוב שלה והצדדים הפחות טובים. כל מאמן קיבל שתי קדנציות? לא מטריד אותי. אף אחד לא דיבר איתי. אני אתאפק עד הרגע האחרון, אכבד את הנבחרת ואת היו"ר".

וכאילו לא מספיקות הצרות של הכדורגל הישראלי, שהתבזה מוקדם יותר בזכות הנבחרות הצעירות שלו, כעת עשויה ההתאחדות גם לספוג עונש כבד בעקבות חדירת האוהדים בסיום על כר הדשא. אלפי האוהדים שנותרו ביציעים בסיום וראו אוהד מופל אל הדשא על ידי אנשי האבטחה ומכיסו נפלה סכין. בקרב אנשי האבטחה העריכו כי הוא בסך הכל רצה תמונה עם כוכב ספרד איסקו, אך ראשי ההתאחדות חוששים שהסתבכו. אלה התעכבו אתמול עד השעה שלוש לפנות בוקר יחד עם אנשי אופ"א, לצורך סיכום המשחק והקמפיין. ייתכן מאוד שבקרוב תקבל קנס בעקבות העבירה הפלילית שביצעו אותם אוהדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully