וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום השליטה הישראלית הירושלמית, המתאזרחים שולטים והנאחס על האוול: סיכום דירוג וואלה! כדורסל

9.10.2017 / 15:30

צמצום הפער בין הסגל הישראלי של הפועל ירושלים לזה של מכבי תל אביב, העלייה של הפועל חולון, הנפילה של מכבי חיפה, התרחבות תופעת המתאזרחים, מי שמר על כוחו בצמרת הישראלים ואיפה יגמור המתאזרח של ירושלים את העונה? סיכום דירוג 2017/18 מבחינה סטטיסטית

one

1. למי היתרון בישראלים, מכבי או ירושלים?

בקיץ החולף ניתן היה להרגיש עד כמה מכבי תל אביב לא מאמינה בשחקן הישראלי, אלא יותר בשחקנים שמחזיקים בדרכון ישראלי. גל מקל, יוגב אוחיון וגיא פניני עזבו את המועדון, ואת מקומם תפס רק צבר אחד - כרם משעור, שגם הוא שיחק לא מעט שנים בארצות הברית. לצידו, שורה של מתאזרחים: ג'ון דיברתולומאו, אלכס טיוס וג'ייק כהן. ההרגשה הייתה שבעקבות הכישלון של נבחרת ישראל ביורובאסקט, טורניר שהסתיים עוד לפני פתיחת הדירוג שלנו, ועליית כוח המתאזרחים בדירוג כפי שיוסבר בהמשך, מכבי תל אביב תחזיק בסגל הישראלי הטוב ביותר לפי הדירוג שלנו. אבל המציאות הוכיחה שהיא רק נמצאת קרוב לסגל של ירושלים, שמורכב כולו משחקני נבחרת ישראל, אך עדיין מתחתיה.

איך השווינו את מד כוח הסגל לפי הדירוג? בכל קבוצה לקחנו את חמשת הישראלים הטובים ביותר ולקחנו את הציון הממוצע שהוא קיבל. לקחנו ציון ממוצע של החמישייה הזאת כדי לייצר מדד. לפי אותו מדד, הפועל ירושלים עדיין עולה על מכבי תל אביב. יחד עם זאת, מדובר בהפרש של שתי מאיות, לא בדיוק יתרון מובהק ואפשר לומר ששתי הקבוצות כמעט שוות לחלוטין בחוזק הסגל הישראלי שלהן. לא הסתפקנו בהסתכלות על הסגלים הנוכחיים. בדקנו לפי הדירוג הנוכחי, ולפי אותו מדד, את חוזק הסגל הישראלי של ירושלים ומכבי תל אביב בעונה שעברה. גל מקל וסילבן לנדסברג, שבוודאות היו מדורגים בעשירייה הראשונה, אם לא בסמוך אליה, לא נמצאים כאן כדי לענות על הדירוג, אז בחנו את שלושת הראשונים בכל קבוצה, כדי לנסות ולקבל תשובה אמיתית יותר - הפער בין שלושת הראשונים בסגלים של שתי הקבוצות בעונה שעברה עומד על לא פחות משבע עשיריות לטובת ירושלים, כך שההרגשה שהפער בחוזק ובעוצמת הסגל הישראלי הצטמצם באופן משמעותי.

עוד בנושא:

דירוג וואלה! כדורסל: כל הכתבות

ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב MVP גמר גביע ווינר. ברני ארדוב
מכבי תל אביב פנתה למתאזרחים/ברני ארדוב

2. מי מזנבת מאחור?

כמו שהורגש במהלך העונה הקודמת, המרחק בין השתיים הראשונות לקבוצות שדולקות אחריהן הוא משמעותי מאוד והפועל חולון, שמדורגת שלישית, מחזיקה בציון ממוצע שקטן ביותר מחמש עשיריות ממכבי תל אביב. חולון שיפרה מאוד את הסגל הישראלי שלה לעומת השנה שעברה. אם ניקח את חמשת הראשונים בסגל של חולון בעונה שעברה לעומת העונה, נגלה עלייה של יותר מתשע עשיריות. כצפוי, במקום הרביעי בסגל הישראלי נמצאת הפועל תל אביב, כאשר אחריה מדורגת מכבי ראשון לציון במרחק די משמעותי.

מי עוד עברה שינוי משמעותי בחוזק הסגל הישראלי על פי הדירוג? השישית מכבי חיפה, והאחרונה בדירוג הנוכחי מכבי אשדוד/באר טוביה. חיפה איבדה הקיץ שניים מחמשת הישראלים המובילים שלה מהעונה שעברה (לפי הדירוג הנוכחי): דיברתולומאו ועמית שמחון, וזה התבטא בירידה של שבע עשיריות בציון הממוצע. אשדוד חוותה קריסה של ממש. ג'ייק כהן ויפתח זיו היו כוכבי הקבוצה, יחד עם צ'ייס סיימון, והמחליפים שלה לא בדיוק עומדים בסטנדרטים הגבוהים. לאשדוד יש רק נציג אחד ב-40 הישראלים הראשונים בליגה, אלכס צ'וברביץ' ובציון הממוצע הכללי ירדה אשדוד בכמעט נקודה שלמה אחת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יפתח זיו עירוני נהריה. ברני ארדוב
יפתח זיו עזב את אשדוד/ברני ארדוב

3. שליטת המתאזרחים

18 מתאזרחים ישחקו העונה בליגת העל, מתוכם 17 היו בדירוג הראשוני שלנו, כשג'ימי מקדונל חתם במכבי אשדוד אחרי שהדירוג הסתיים. מתוך 17 המדורגים, שהיוו 22.3 אחוזים מכלל המדורגים, 12 נכנסו לדירוג הסופי, כשהחמישה שלא נכנסו לאחר שלא עמדו בקריטריונים מהווים 40 אחוזים מכלל השחקנים שלא נכנסו. מתוך 65 שחקנים בדירוג, 11 מתאזרחים. שניים מדורגים בין המקומות 41-65, חמישה בין המקומות 21-40, אחד בין המקומות 11-20, אחד בין המקומות 6-10 ועוד שלושה בין המקומות 1-5.

ההצלחה של המתאזרחים, כשארבעה נכנסים לעשרת הגדולים ושלושה לחמשת הגדולים\ מהווה תקדים לכל דבר ועניין בדירוג וואלה! כדורסל ומלמדת על התקדמות תופעת המתאזרחים בכדורסל הישראלי בשנים האחרונות. בעונת 2013/14 היה רק מתאזרח אחד בחמשת הגדולים ושני מתאזרחים בסך הכל בעשרת הגדולים. בעונת 2014/15, שני מתאזרחים בחמשת הגדולים, ושניים בסך הכל בעשרת הגדולים. עונת 2015/16 הייתה שיא עד כה - שלושה מתאזרחים בחמשת הגדולים (פארמר, רוצ'סטי, לנדסברג), אך אף לא אחד נוסף בעשרת הגדולים. בעונה שעברה היה היפוך במגמה - בחמשת הגדולים יכולנו למצוא רק מתאזרח אחד - לנדסברג, שהיה גם היחיד בעשרת הגדולים.

ריצ'רד האוול שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
ראשון בדירוג, אבל יגיע לגמר? האוול/ברני ארדוב

4. מי שומר על יציבות?

הדירוג הנוכחי היה החמישי שלנו מאז התחלנו לעשות את דירוג השחקן הישראלי בליגת העל בעונת 2013/4, ולאורך השנים הדירוג עבר שינויים, אך בעיקר בכל הנוגע למדורגים בסוף הדירוג ולא לצמרת. שיטת הדירוג נשארה דומה, ולכן אפשר ללמוד לא מעט על השחקנים שהיו בארץ לאורך כל השנים הללו, ונשארו בצמרת הדירוג.

15 שחקנים שונים נכנסו לחמשת הגדולים לאורך השנים, כשרק אחד, ליאור אליהו היה שם בכל הדירוגים. מלבד אליהו, ניתן לציין לחיוב גם את סילבן לנדסברג עם שלוש הופעות בחמשת הגדולים, אלכס טיוס עם שלוש הופעות ורביב לימונד ושון דאוסון עם 2 הופעות כל אחד.

23 שחקנים שונים נכנסו לעשרת הגדולים לאורך השנים. מלבד אליהו, שכמובן נמצא שם, היחיד ששמר על מקומו בכל השנים הללו היה יוגב אוחיון, שרק פעם אחת נכנס לחמשת הגדולים, אך לא יצא מעשרת הגדולים. סילבן לנדסברג, רביב לימונד ויותם הלפרין היו בעשרת הגדולים בכל אחד מהדירוגים הקודמים, אבל הראשון עזב את ישראל העונה, והשניים האחרים נפלטו מהעשירייה השנה. שחקן נוסף שהיה כמעט חבר קבוע בעשרת הגדולים ויצא משם השנה הוא אפיק ניסים, שהיה בעשרת הגדולים בשלושה דירוגים, כמו גם שון דאוסון ואלכס טיוס.

שחקן בני הרצליה שון דאוסון חוגג. קובי אליהו
חבר די קבוע בצמרת. דאוסון/קובי אליהו

5. הנאחס של המדורג ראשון

ליאור אליהו היה זה שדורג בפעם הראשונה במקום הראשון בדירוג הישראלים של וואלה! ספורט בקיץ 2013. הוא פתח את העונה ללא קבוצה, והתגלגל להפועל ירושלים, ואת העונה ההיא סיים בחצי גמר הפלייאוף עם הפסד מאכזב למכבי חיפה.

אלכס טיוס תפס את מקומו של אליהו במקום הראשון בדירוג הישראלי בקיץ 2014. הוא הגיע לעונה אחרי זכיית מכבי תל אביב ביורוליג, וכולם ציפו וראו איך הצהובים מגדילים את היתרון שלהם בצמרת הכדורסל הישראלי, אלא שאת העונה ההיא סיימה מכבי בהדחה סנסציונית בחצי גמר הפלייאוף נגד הפועל אילת.

ג'ורדן פארמר חזר בקיץ שלאחר מכן ליד אליהו, ובצד היה הישראלי שמדורג ראשון בדירוג 2015. פארמר היה אמור להחזיר את השליטה למכבי תל אביב, אלא שאת העונה הוא בכלל לא סיים במדים הצהובים ומכבי? היא הפסידה בחצי גמר הפיינל פור למכבי ראשון לציון.

שון דאוסון תפס את מקומו של פארמר, והיה לצבר השני שמדורג ראשון בדירוג של וואלה! ספורט כשעשה זאת בקיץ שעבר. דאוסון עוד חלם NBA בקיץ ההוא, אבל חזר לארץ, נפצע לא מעט, ואיך נגמרה העונה של מכבי ראשון לציון? חצי גמר פיינל פור והפסד להפועל ירושלים.

מישהו רוצה להמר על סוף שונה להפועל ירושלים וריצ'רד האוול?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully