וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BBC מדווחת: "סכנה מוחשית לקיומו של מונדיאל 2022 בקטאר"

ברשת הבריטית טוענים כי המשבר הדיפלומטי החריף בין קטאר למדינות ערב עלול להוביל להעתקת הגביע העולמי למדינה אחרת. גורם בכיר בפיפ"א צוטט: "אירוח הטורניר בדוחא רחוק מלהיות מובטח"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מילארדים ייזרקו לפח? אצטדיון חדש בבנייה בקטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם מונדיאל 2022 יועתק מקטאר למדינה אחרת? ברשת BBC פרסמו היום (שישי) דיווח מפתיע, לפיו ישנה סכנה מוחשית לקיום הגביע העולמי כמתוכנן, בעקבות המשבר הדיפלומטי עם שכנותיה. גורמים פוליטיים בכירים בפיפ"א שסיירו בקטאר בשבועות האחרונים הגדירו את את הטורניר שאמור להתקיים שם כ"פרויקט ברמת סיכון גבוהה", וגורם בכיר בפיפ"א הוסיף ש"מומחים מקומיים וחיצוניים טוענים שאירוח הטורניר בקטאר רחוק מלהיות מובטח".

הוועד המארגן של הטורניר בקטאר פרסם תגובה חד משמעית בו טען כי "אין שום סכנה לעתידו של הגביע העולמי הראשון במזרח התיכון", אולם נראה שבשבועות הקרובים תהיינה התפתחויות.

הליך הבחירה בקטאר כמדינה מארחת היה שנוי במחלוקת מלכתחילה. כדי להתאים את הטורניר לתנאי מזג האוויר, אף הוחלט לערוך אותו בחורף למשך מספר ימים בודדים ולסיים אותו ביום העצמאות הקטארי, בתחילת חודש דצמבר. לפני מספר ימים פורסם כי קטאר תקצץ את התקציב המושקע במונדיאל ל-40 אחוזים, כדי "לשמור על אחריות פיננסית". עלותו הכוללת של הטורניר אמורה לעמוד על בין 8 ל-10 מיליארדר דולר, ובמסגרת ההכנות אמורים להיבנות 12 אצטדיונים חדשים.

הדיווחים על האפשרות שהגביע העולמי יועתק למדינה אחרת מגיעים על רקע המשבר הפוליטי בעולם הערבי, שקטאר עומדת במרכזו. בתחילת השבוע הודיעו סעודיה, מצרים, איחוד האמירויות, בחריין ותימן על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם קטאר, משום ש"היא אימצה ארגוני טרור שנועדו לפגוע ביציבות האיזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully