וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולדימיר פוטין נגד זניט: לא ייתכן שיעלו עם שמונה זרים בהרכב

שנה לפני המונדיאל ברוסיה, נשיא המדינה תקף: "רק שלושה אזרחי רוסיה שיחקו בליגה האירופית, באמת כל הכבוד לכם". נשיא מוליכת הליגה השיב: "עושים כל שביכולתנו כדי להכין את השחקנים"

אלכסנדר קוקורין שחקן זניט סנט פטרסבורג. רויטרס
הוא דווקא משחק, וגם כובש לא מעט. אלכסנדר קוקורין/רויטרס

פחות משנה נותרה לפתיחת המונדיאל ברוסיה והלחץ מתחיל לעשות את שלו גם בדרגים הגבוהים ביותר. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ניצל היום (שלישי) ישיבה מיוחדת שנערכה בקרמלין ועסקה בהכנות למונדיאל כדי לתקוף באופן בוטה את מדיניות הרכש של זניט סנט פטרסבורג, שמובילה את הטבלה הרוסית ומרבה לשתף בשורותיה שחקנים זרים.

במהלך הישיבה סיפר נשיא זניט סרגיי פורסנקו על מה שהגדיר כ"תרומה של המועדון לפיתוח הכדורגל ברוסיה", אבל הנשיא פוטין קטע אותו ואמר בציניות מופגנת: "באמת כל הכבוד לכם. שמונה זרים שיחקו עבור זניט בליגה האירופית ורק שני אזרחי רוסיה וגם השוער, באמת כל הכבוד לכם סרגיי". פוטין התכוון למשחק שנערך בשבוע שעבר בו ניצחה זניט את ריאל סוסיאדד 1:3 ובמדיה אכן שיחקו שלושה רוסים בלבד: השוער אנדריי לונייב, הקשר דאלר קוזיאייב והחלוץ אלכסנדר קוקורין שכבש צמד בהתמודדות.

פורסנקו נותר המום והשיב: "זה היה מקרה חד פעמי מול קבוצה ספרדית. אני באמת יכול להבטיח לך שאנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להכין את השחקנים הרוסים למונדיאל". לאחר מכן אמר פורסנקו לתקשורת: "לקחתי את דברי הנשיא כביקורת בונה. אבל אתם יודעים איך בנו את סנט פטרסבורג? הביאו לפה את המהנדסים הכי טובים מכל העולם ועכשיו הרבה שנים אחרי העיר הפכה לפנינה תיירותית של אירופה. אנחנו מקווים שזה התהליך שיעבור גם על הכדורגל שלנו".

כיום, במשחקי הליגה הרוסית מותר לקבוצות לשתף שישה שחקנים זרים בו זמנית, אם כי בסגלים של קבוצות רוסיות רבות יש יותר משישה זרים ובמשחקים במסגרות האירופיות הקבוצות הרוסיות נוטות לשתף יותר זרים מאשר בליגה.

עוד בנושא

רוסיה תסלח לו? אלכסנדר קוקורין לוהט במדי זניט וחוזר לנבחרת
אלכסנדר קוקורין כבש צמד, זניט ניצחה 1:3 את סוסיאדד בליגה האירופית
פיפ"א קנסה את גרמניה על קריאות נאציות במשחק הנבחרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully