וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בגביע ווינר: פותחים עונה עם הדרבי התל אביבי

30.9.2017 / 19:00

המפעל שפותח את העונה באופן רשמי ייפתח בחולון - הקבוצה של ספאחיה תפגוש את האדומים (21:00, ספורט 5), קול וקיין לא בסגל. הפועל אילת תשחק מול מכבי ראשון לציון (18:45, ספורט 5)

נבן ספאחיה, מכבי תל אביב כדורסל,. צילום: הטוויטר של מכבי תל אביב,
כל השחקנים פרט לשגב הוחלפו. ספאחיה מתדרך/צילום: הטוויטר של מכבי תל אביב

עונת 2017/18 בכדורסל הישראלי תצא לדרך באופן רשמי מחר (ראשון) עם שניים ממשחקי רבע גמר גביע ווינר שייערך השנה בחולון. במוקד המשחקים ביום הראשון ייערך הדרבי התל אביבי בין מכבי תל אביב המתחדשת, להפועל תל אביב ששואפת לחזור לצמרת. הפועל אילת של מאיר טפירו תרצה להראות לכולם שהיא קבוצה טובה, כשתפגוש את מכבי ראשון לציון, חברה קבועה בצמרת בשנים האחרונות. ביום שני ייערכו שני משחקי רבע גמר הנוספים, בשלישי משחקי חצי הגמר, ובמוצאי סוכות, יום חמישי בערב, ייערך הגמר.

מכבי תל אביב - הפועל תל אביב (21:00, ספורט 5)

שחקן אחד - זה כל מי שנשאר ממכבי תל אביב של העונה שעברה - הקפטן איתי שגב, ועם הסגל החדש והמעניין הזה ינסו הצהובים להחזיר את השליטה בליגת העל, שם לא היו במעמד הגמר על האליפות כבר שלוש שנים. במשחקי ההכנה נראתה הקבוצה של נבאן ספאחיה לפרקים טוב מאוד, אך משחק ההגנה שלה היה רחוק מלהרשים לאורך דקות ארוכות ומשחקים שלמים. במכבי החליטו לשים דגש ברור על המשחקים במסגרת המקומית, כשלראשונה מזה שנים קיימו ארבעה משחקי הכנה נגד קבוצות מליגת העל, ואף הפסידו בחצי גמר טורניר תבור להפועל חולון. נוריס קול, שנפצע באותו משחק בכתפו, לא יירשם בסגל, כמו גם דיאנדרה קיין שקיבל רגל עץ באימון.

אחרי עונת שפל מאז חזרתה לליגת העל, בהפועל תל אביב רוצים מאוד לכבוש את היעדים שהציבו לעצמם בשנים האחרונות - העפלה לפיינל פור וחזרה לאירופה. לצורך כך החזירו האדומים את דני פרנקו, שעבד שנים במחלקת הנוער של המועדון, ושמרו על הגרעין הבכיר לצד חיזוק מרשים. רפי מנקו הגיע מהפועל ירושלים, אייל שולמן ודניאל איידן מקרית גת, אקס ירושלים טייווין מקי הונחת מטורקיה, מאט האוורד הגיע משטרסבורג וג'רל מקניל מבאמברג, אך לא ישחק מחר. לצידם הוחזר לאחרונה ג'ף אלן שנראה טוב במשחקי ההכנה, וביחד עם תומר גינת המבטיח, רביב לימונד שמתאושש מהעונה רוויית הפציעות שעברה עליו, אדריאן בנקס על משבצת המתאזרח וצוף בן משה הצעיר על תקן הקלע. האדומים עדיין מחפשים זר רביעי בעמדות הגארד, אך לא מתכוונים להשתמש בכך בתור תירוץ כשהם מאמינים ביכולתם כבר בדרבי הקרוב. מעניין יהיה לראות כמה אוהדים יגיעו במחנה האדום לאחר שארגון האולטראס קרא להחרים את האירוע.

עוד בנושא
חוזר ללאומית: קורטני פלס חתם בגליל עליון
הפועל תל אביב גינתה קליפ להצגת איתי שגב בו הופיע שיר "לזיין את האדומים"
מזרחי: "לא תהיה רכבת מאמנים", ספאחיה: "יהיה אסון אם הקהל לא יתמוך"

מאמן מכבי אשדוד, מאיר טפירו. לירון מולדובן
רק ניצחון אחד בהכנה. מאיר טפירו/לירון מולדובן

הפועל אילת - מכבי ראשון לציון (18:45, ספורט 5)

הקבוצה של מאיר טפירו ניצחה פעם אחת בלבד במשחקי ההכנה, כשגברה על עירוני נס ציונה מסל מחצי מגרש בטורניר הכנה שנערך בעיר הדרומית. מהפכה שלמה עברה אילת במהלך הפגרה כשרק שחקן אחד נשאר בסגל מאשתקד - הקפטן אפיק ניסים. עמית שמחון הובא על תקן הישראלי הבכיר ושב למועדון כמו גם ניב ברקוביץ' ועמית ביר-כץ כשהסגל הישראלי כולל גם את אייזיק רוזפלט אחרי עונת ייבוש על הספסל בירושלים ועמית עבו הצעיר. בגזרת הזרים צירפה אילת שני שחקנים מוכרים - אלאנדו טאקר, ששיחק בהפועל תל אביב וקרית גת ודמטריוס טרידוול, מהגבוהים הטובים בלאומית בשנים האחרונות, ואליהם צירפה שניים ללא עבר בישראל - הגארד ג'ורדן לויד, שהרשים בהכנה, והפורוורד-סנטר דנזל בואלס, שהגיע עם משקל עודף בצורה משמעותית. הקבוצה תערוך אימון בצאת יום כיפור ותמריא בשעות הלילה למרכז, בתקווה לשחזר את הישג השיא שלה מלפני שנתיים, אז הגיעה לגמר גביע ווינר.

במכבי ראשון לציון, בניגוד ליריבתה, הלכו על הכי בטוח שאפשר הקיץ. ארבעה ישראלים בכירים המשיכו - הקפטן ניצן חנוכי, שחקן נבחרת ישראל עידן זלמנסון והגארדים אבי בן שימול ועודד ברנדווין, שנפצע ולא ישחק. אליהם הצטרף בסגל הישראלי הפורוורד יניב סולומון, שגדל במועדון, ומגיע אחרי עונת פריצה בלאומית. בגזרת הזרים שמוליק ברנר גם לא הסתכן - ג'ייסון סיגרס הגיע מגלבוע/גליל, כמו גם מרפי הולוואי שהצטרף לאחרונה וינחת בארץ רק בשלישי, דרו קרופורד אקס הרצליה הוחתם, ורק שניים ללא עבר בליגה הגיעו - ג'ראלד בברלי שישחק נגד אילת ויעזוב כדי לפנות מקום להולוואי, ומארק טולפסן שמנסה גם כן להוכיח את עצמו. הכתומים יקוו לתוצאות טובות יותר ממשחקי הכנה, כשהפסידו את כל המפגשים נגד קבוצות מליגת העל עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully