וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להמריא בצוללת: ניקולה סאנסונה נחוש להוכיח את עצמו בוויאריאל

28.9.2017 / 15:00

הוא גדל בבאיירן מיכן וחלם ללכת בעקבותיו של תומאס מולר, אבל ניקולה סאנסונה מצא את דרכו באיטליה, ועשה רושם נהדר גם בחודשים הראשונים בוויאריאל. ב-2017 קצת פחות הולך לו, אבל זה רק הופך אותו למסוכן יותר. הבלוג של יוכין

AP

בווידאו: ויאריאל מובסת 4:0 על ידי חטאפה במחזור האחרון

משחק הבכורה של תומאס מולר בהרכב באיירן מינכן בליגת האלופות היה בספטמבר 2009 באיצטדיון רמת גן ז"ל. הוא הגיע לישראל ימים ספורים אחרי שהפציץ צמד מול דורטמונד בבונדסליגה, ומצא שוב את הרשת פעמיים בדרך לתהילה. את העונה המופלאה ההיא סיים הסקורר הצעיר עם 19 כיבושים בכל המסגרות, ובקיץ כבר הוכתר למלך השערים במונדיאל בדרום אפריקה. היתה זו היתה נסיקה מטאורית בהדרכתו של לואי ואן חאל, וניקולה סאנסונה עקב אחריה בעניין. הוא חלם לחקות את העילוי.

סאנסונה צעיר ממולר בשנתיים, נולד במינכן וגדל באקדמיה של באיירן מגיל 10. בשלב מסוים, הוא נחשב לאחד הכשרונות הבולטים בה, ואף כיכב כמלך השערים של הקבוצה בליגת הנוער, אז שיתף פעולה על המגרש עם דויד אלאבה. אפילו היה בו משהו "מולרי" – היכולת להתגנב למצבי הבקעה, הרב גוניות, הקושי להגדיר את העמדה האופטימלית על המגרש. כאשר קודם לקבוצת המילואים של הקבוצה בליגה השלישית, הוא זכה לעבוד לצד המאמן מחמט שול, כוכב העבר התחבולן שהיה אליל ילדותו. "יש לנו תכונות דומות, והוא הבין אותי מצוין", נזכר סאנסונה על התקופה הכייפית ההיא. הצעד הבא אמור היה להתבצע בסגל הראשון, איתו זומן להתאמן על ידי יורגן קלינסמן. התקוות רק התגברו כאשר ואן חאל מונה לתפקיד, כי הרי ההולנדי ידוע כמאמן שנהנה לטפח את הצעירים. אחרי מולר, היה אמור להגיע תורו של סאנסונה. אלא שהגורל רצה אחרת.

עוד בנושא

הערב: מכבי תל אביב - ויאריאל (22:05, ספורט 1)
ג'ורדי קרויף: "אנחנו מסוגלים להפתיע את ויאריאל"
שלושה ימים לפני המשחק: מאמן ויאריאל פוטר

ניקולה סאנסונה. GettyImages
בלט במחלקת הנוער של באיירן. ניקולה סאנסונה ב-2008/GettyImages

חניך מצטיין של מחמט שול

סאנסונה זוכר עד היום בגאווה את הערב הקסום באוקטובר 2010, כאשר ואן חאל הושיב אותו על הספסל במשחק הליגה מול פרייבורג. הנער השתוקק ליטול חלק בהתמודדות, אך צפה במתרחש מהצד, וזו היתה תרומתו היחידה במשך כל העונה. המאמן לא קרא לו עוד. "ואן חאל מאמן מצוין, אבל בן אדם לא משהו", העיר בזמנו החלוץ, שלא הסתדר עם בוסים רבים לאורך הקריירה. גם עם מאמן קבוצת המילואים הרמן גרלאנד, אשר החליף את שול, הוא לא שידר על אותו גל. האופי שלו לא קל, וזו היתה אחת הסיבות לכך שההתפתחות נעצרה. גם הפציעות, שנפלו עליו בעיתוי אומלל, בדיוק כאשר היה אמור לעשות את קפיצת המדרגה לסגל הראשון, ממש לא הועילו. כך הגיע סאנסונה לגיל 20 כשהוא עדיין במילואים, ולא הוצע לו חוזה מקצועני. אז הוא קם ועזב, הולך בדרכו של חברו הטוב.

ידידו הקרוב ביותר של החלוץ בנוער של באיירן היה רוברטו סוריאנו. הם לא רק בני אותו גיל, אלא גם באים ממוצא זהה – גרמנים שנולדו להורים איטלקים. סוריאנו בחר לנסוע לארץ המגף כבר כאשר היה בן 18. הסקאוטים של סמפדוריה זיהו אותו בטורניר נוער, והקשר החליט שצפוי לו אופק מקצועי טוב יותר בקבוצה קצת פחות גדולה מבאיירן. הוא צדק, כי כבר כעבור שנה הפך לשחקן מפתח באמפולי, אליה הושאל על מנת לצבור נסיון יקר. זה בדיוק מה שסאנסונה שאף לקבל, וגם הוא לא התנגד להתחבר לשורשיו. הרי הוא הקפיד לסרב לזימונים מהנבחרות הצעירות של גרמניה וייצג רק את איטליה. שם היה ליבו. ב-2011, הוא גם פתח שם את הקריירה האמיתית, במסלול דומה לסוריאנו.

ניקולה סאנסונה. AP
פרח לצד דומניקו ברארדי וסימונה זאזה. ניקולה סאנסונה במדי ססאולו/AP

שותף לעונה היסטורית של די פרצנ'סקו

כאשר השניים התאחדו בוויאריאל באוגוסט 2016, הם כבר היו שחקני נבחרת איטליה הבוגרת. לא כוכבים גדולים אמנם, אבל בהחלט שחקנים מוערכים מאוד עם ערך מכובד בשוק. סוריאנו הפך למנהיג במרכז המגרש של סמפדוריה ונמכר תמורת 14 מיליון יורו. סאנסונה קצת היסס כאשר קיבל את ההצעה, אבל חברו שיכנע אותו שזה הדבר הנכון. הליגה הספרדית קסמה לו בכל מקרה, והוא השתוקק לשחק נגד כריסטיאנו רונאלדו, שחקנו האהוב. אז הצוללת הצהובה קיבלה אותו תמורת 13 מיליון, למרות אוזביו די פרנצ'סקו, מאמן ססואולו, עשה הכל על מנת להשאירו.

לדי פרנצ'סקו, איש מקצוע מחונן שלמד מזדנק זמאן וחתם הקיץ ברומא, תרומה עצומה להתפתחותו של סאנסונה. ב-2011 הגיע החלוץ לפארמה, הושאל מיד לקרוטונה מהליגה השניה, ולאחר מכן ביסס את עצמו כשחקן רוטציה לגיטימי בליגה הבכירה. ואולם, בעיות אישיות עם המאמן רוברטו דונאדוני גרמו לו לנדוד לססואולו בינואר 2014, ושם – לצד הכישרונות העולים דומניקו ברארדי וסימונה זאזה – הוא פרח. מתאים לשחקן מהיר כמוהו לשחק בשלישיה קדמית גמישה, וההתקדמות היתה עקבית. בעונת 2015/16, כאשר ססואולו סיימה במקום השישי הנהדר, הוא הגיע לשיאו עם שערים בניצחונות על יובנטוס ומילאן. בסך הכל, עמד מאזנו על שבעה כיבושים וארבעה בישולים. "אני אוהב את הנחישות וההשקעה של סאסונה, והוא גם יודע לבצע מהלכים לא צפויים", שיבח די פרנצ'סקו לקראת סיום עבודתם המשותפת.

ניקולה סאנסונה שחקן ויאריאל. AP
יעיל יותר מול השער ממסי? ניקולה סאנסונה בוויאריאל/AP

לא קיבל את החולצה של רונאלדו

אם מדברים על מהלכים לא צפויים, הרי שאוהדי ויאריאל קיבלו הוכחה מיידית לכך. באסקים בכלל, ושחקני ריאל סוסיאדד בפרט, ידועים בחיבתם לכיבוש שערים מחצי מגרש (והמומחה הגדול לכך היה צ'אבי אלונסו), אבל במפגש מול הצוללת הצהובה הם היו בצד הלא נכון של ההפתעה. הגרמני-איטלקי ראה את השוער חרונימו רולי מתרחק מהקו והטיס את הכדור לרשת מטווח בלתי אפשרי, בדרך לצמד בנצחון 1:2. החודשים הראשונים היו חלומיים בכל מובן אפשרי. פציעות של סדריק בקאמבו ורוברטו סולדאדו הבטיחו לסאנסונה מקום בהרכב, והמאמן פראן אסקריבה היה מאושר. "ניקו תורם לנו המון מהירות ויצירתיות", הוא ציין.

ההצלחה של סאנסונה היתה כה גדולה, עד שבספרד הופצו נתונים לפיהם הוא יעיל יותר מול השער בהשוואה לליאו מסי. "זה מגוחך. מסי הוא חייזר", הגיב החלוץ, אבל במפגש הישיר בין השניים הם התחקלו בנקודות ובשערים – סאנסונה כמעט העניק נצחון לוויאריאל, לפני שמסי הישווה ל-1:1 בזמן פציעות. וגם את משחקו הראשון מול ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו סיים סאנסונה בתיקו 1:1 מכובד. היתה לו רק אכזבה אחת אחרי שריקת הסיום: "רציתי להחליף חולצות עם רונאלדו, אבל הוא היה עצבני על התוצאה".

חאבי קאייחה מאמן ויאריאל. רויטרס
המאמן החדש בוחן את כולם. חאבי קאייחה/רויטרס

צמד מול מכבי לא יזיק לו

את עונת הבכורה בספרד סיים סאסונה עם מאזן שיא אישי – שמונה שערי ליגה, אבל הסיבוב השני היה פחות מעודד מבחינתו. עם שובם של בקאמבו וסולדאדו לכשירות, הוא כבר לא היה באנקר בהרכב, ולכן אף שקל ברצינות הצעות של מילאן ולאציו בקיץ האחרון. בסופו של דבר, דבר לא יצא מהמגעים, והוא נותר בסגל הצוללת הצהובה, במצב עדין. סולדאדו אמנם נמכר לפנרבחצ'ה, אבל הקבוצה החתימה במקומו את קרלוס באקה ואת היהלום הטורקי אנס אונאל, ובמערך 2-4-4 של אסקריבה לא נותר מקום לחלוץ הזריז. הוא פתח עד כה פעם אחת בלבד בהרכב בליגה, ואת השער הבודד הבקיע במחזור הפתיחה בליגה האירופית, ב-1:3 על אסטנה.

הזירה הזו מהווה, אם כך, את הבמה האופטימלית עבור סאנסונה להוכיח את עצמו מחדש. הצוללת הצהובה מחפשת מאמן אחרי פיטוריו של אסקריבה השבוע, והבוס החדש יבחן את כולם. קשה עד בלתי אפשרי לחזות את ההרכב של ויאריאל הערב, מול מכבי תל אביב, אבל אם יקבל הזדמנות, עשוי הגרמני-איטלקי לקחת אותה בשתי הידיים. הוא לעולם לא יגיע לגבהים של מולר, אך בהחלט מסוגל לכבוש צמד בישראל. לקבוצות בסדר גודל של מכבי, אף פעם לא מומלץ לפגוש חלוצים איכותיים עם עודף מוטיבציה.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully