וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוסף לבלאגן: באר שבע הדועכת במבחן בעקבות פרשת שיר צדק

28.9.2017 / 7:30

אחרי שנתיים שבהן הפכה למאמי הלאומית, פרשת התוסף של שיר צדק מאיימת להטיל על הפועל באר שבע צל תדמיתי כבד. יחד עם הדעיכה המקצועית היא עלולה להידרדר במהירות, אבל דווקא בסיטואציה הזאת מקבל ברק בכר את ההזדמנות שהיה כל כך צריך לשינוי כיוון

עריכת וידאו:ניר חן

פרשת התוסף האסור של שיר צדק תפסה בהפתעה מוחלטת את מי שלא היה בסוד העניינים. מכל הדברים שיכלו לקרות להפועל באר שבע ולבלם שלה, אף אחד לא חשב שתיפתח תיבת פנדורה כזאת. ידע או לא ידע, קיבל את זה מהקבוצה או מהנבחרת, במתכוון או שלא במתכוון – אלה שאלות שימשיכו לצוף בימים הקרובים, אבל מסקרנות וחשובות ככל שיהיו, מעליהן מרחפת תהייה אחת והיא זו שהתשובה לה תהיה המהותית ביותר: מה עובר על אלופת המדינה?

גם אם יתברר שצדק קיבל את התוסף האסור במקום אחר שאינו הפועל באר שבע, היא עדיין לא תוכל להסיר את הכתם. פרשת האפדרין של כפיר אדרי נדבקה היטב לדש החולצה של מכבי תל אביב, ונחשבת לאחד הסמלים השליליים בעידן הכושל של לוני הרציקוביץ'. מקצועית, בשל גילויה במחזור האחרון של העונה, היא לא השפיעה על הקבוצה לטוב או לרע. במקרה של צדק, הפרשה מגיעה בעיתוי גרוע במיוחד, בתחילתו של קמפיין אירופי ועם דעיכה משמעותית ביכולת.

עוד בנושא:

הערב: ויקטוריה פלזן - הפועל באר שבע (20:00, ספ' 4 ו-ספ' 5)
צרות בהפועל באר שבע לקראת פלזן: חיימוב פצוע, גורש צפוי לפתוח
אלונה ברקת הודיעה: חומרים אסורים בדמו של שיר צדק
הפועל באר שבע תבדוק במעבדה את כל התוספים שניתנו לצדק

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר. ברני ארדוב
הנזק כבר נעשה, כעת השאלה היא כמה הוא גדול. בכר ושחקני הפועל באר שבע/ברני ארדוב

הבעיה של הפועל באר שבע היא לא הגילוי, אלא מה שקדם לו: החולשה במרכז ההגנה (לה צדק הוא אחד האחראים העיקריים), הפתיל שכבה אצל טוני וואקמה מאז אותה נגיחה שנהדפה בסלובניה ומנעה העפלה לליגת האלופות, המחסור בשחקנים יצירתיים סטייל מאור בוזגלו, הכישלון עם קואנקה, הפציעות המרובות בסגל ובמיוחד השובע. הפועל באר שבע לא נראתה גם לפני יום שלישי כמו הקבוצה של השנתיים האחרונות. הסיפור האחרון מחוץ למגרש רק מצטרף לשורה של נורות אדומות שממשיכות להידלק על הדשא.

בהנחה שגם בבדיקה השנייה תתקבל תוצאה חיובית, צדק צפוי לעונש השעיה ארוך. מבחינה מקצועית זו מכה עצומה לבאר שבע, אבל השאלה המוראלית היא המשמעותית יותר. מקרים מסוג זה יכולים למוטט קבוצה, אבל גם להעצים אותה. מתבקש למצוא הקבלה בין הסיפור הזה לבין פרשת האפדרין, אבל נדמה שדווקא פרשת הפקס של מכבי חיפה היא דוגמה הולמת יותר. טעות אנוש במועדון הובילה להדחה טכנית משפילה ולהפסד של מיליוני שקלים, אבל הירוקים ידעו להתאושש, להשלים אליפות שנייה ברציפות ולהשיג את המטרה של העפלה לשלב הבתים בעונה העוקבת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן הפועל באר שבע שיר צדק. רויטרס
סיפור שרק מצטרף לשרשרת של בעיות מקצועיות. שיר צדק/רויטרס

ברק בכר והפועל באר שבע נהנו עד כה מרוח גבית עזה בדעת הקהל. לאחר שלא זכית באליפות 40 שנה וכשהאלטרנטיבה היא שלטון יחיד של מכבי תל אביב, הבחירה בך כפייבוריט קלה. זה בא לידי ביטוי גם בימים האחרונים. נותר רק לדמיין את האווירה הציבורית שהייתה נוצרת במקרה שצדק היה במכבי תל אביב, בית"ר ירושלים ואפילו במכבי חיפה. מעבר לשלל כינויים ושמחה לאיד, המילה "שכונה" הייתה מככבת בכל כלי תקשורת. באר שבע של ברקת נחשבת למודל כמעט מושלם של הצלחה הדרגתית, ואת הצליחה הראשונית של המשבר ניתן לזקוף לזכות בניית המוניטין של השנים האחרונות.

לא בטוח שזה יימשך לאורך זמן. כבר עכשיו עולים טיעונים שונים נגד הטיפול של המועדון בפרשה, וברקת ואסי רחמים יידרשו, כפי הנראה, לעוד תשובות בעתיד הקרוב. עבור בכר זו יכולה להיות דווקא הזדמנות. מאמני ספורט גדולים כמו אלכס פרגוסון, ז'וזה מוריניו או ביל בליצ'יק נהגו ונוהגים להשתמש בגישת "כל העולם נגדנו" כדי לנער את הקבוצות שלהם. בכר פחות מחוספס ממאמנים מסוג זה, אבל כבר הוכיח בעבר שהוא יודע מה צריך כדי לנצח, גם בהיבטים פסיכולוגיים.

הדבר שבאר שבע זקוקה לו יותר מכל כעת הוא שליחות, תחושה שהמשימה עדיין לא בוצעה ושיש הרבה פיות להשתיק. בעוד מכבי תל אביב ממשיכה להתחבר ויוצרת מומנטום חיובי, אין זמן לגמגומים. עם קצת יותר מחץ התקפי, אלחמיד וטהא במרכז ההגנה אמורים להספיק מול מרבית קבוצות הליגה לפחות עד חזרתו של ויטור, אבל עם הכדורגל הכבוי שהראו עד עכשיו, צפויות להם בטווח הקרוב עוד הרבה תוצאות בינוניות ואולי גם הפסד ליגה ראשון בטרנר. הערב בפלזן נקבל אינדיקציה ראשונה לכיוון שאליו הם פוסעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully