וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "מי שעושה פעמיים תיקו לא יכול לדבר על אליפות"

26.9.2017 / 7:42

אחרי האכזבה מול קרית שמונה, בבית"ר מפנימים שהפנטזיות של תחילת העונה רחוקות מלהתממש. שכטר, שעשוי לעמוד לוועדת משמעת: "יש לנו קבוצה חזקה ומועדון חזק". וגם: על בוריס קליימן וחן עזרא

ברני ארדוב

1. השקט שנשאר

השקט בחדר ההלבשה של בית"ר ירושלים בסיום התיקו 1:1 מול קרית שמונה אמר הכל. אם במנהרה שחקנים עוד זרקו הגיגים כמו "אנחנו פראיירים", "אנחנו מקבלים גולים של ילדים בכיתה א'" ו"בושה שלא מסוגלים לשמור על 0:1 קטן", בחדר ההלבשה היה הרבה יותר שקט. שקט שכולו הפנמה של המצב. אחרי שתי תוצאות תיקו בשני משחקי בית נגד הפועל חיפה וקרית שמונה שחקני בית"ר מבינים שהפנטזיה להתמודד עם האליפות היא עדיין רחוקה. הפנמה שיש קבוצה שיכולה להיות מלהיבה והתקפית, אך חסרת איזון גם במרקם האנושי שלה.

לעתים טוב שהדברים האלה קורים בשלב מוקדם של העונה, שלב בו כולם יכולים להסיק מסקנות ולשנות דברים. גם שחקנים בקבוצה הודו בסיום: "מי שעושה פעמיים תיקו בבית בזמן שבאר שבע ומכבי תל אביב מאבדות נקודות, לא יכול לדבר על אליפות. הייתה התלהבות גדולה בתחילת עונה, עכשיו צריך להביא תוצאות ולעמוד בציפיות".

עוד בנושא:

איתי שכטר הודה: "לא היה פנדל, הכדור ברח לי והייתה מעידה קלה"
ליגת העל: בית"ר ירושלים ועירוני קרית שמונה נפרדו ב-1:1

גיל לבנדה מאמן בית"ר ירושלים עם איתי שכטר. ברני ארדוב
יעמוד לוועדת משמעת בעקבות התנהגותו. איתי שכטר אתמול/ברני ארדוב

2. ביקורת על חן עזרא

אם בסיום המשחק הקודם נגד הפועל חיפה אמרו בבית"ר שהמשחק היה צריך להיגמר עם 5-6 שערים לזכותם ורק בשל חוסר ריכוז ו\או חוסר פירגון בהתקפה הוא הסתיים בתיקו, אתמול זה כבר היה יכול להיגמר ברבע השעה הראשונה. לאיתי שכטר עוד נגיע בהמשך, אך הנבדל של חן עזרא במסירה של ז'אורז'יניו סיפרה את כל הסיפור של הקשר ברמת השקט והאינטיליגנציה בפעולה האחרונה.

בבית"ר אף ביקרו את הקשר בסיום ואמרו: "לעזרא היה את כל הזמן שבעולם להסתכל על קו ההגנה בזמן שז'אורז'יניו רץ עם הכדור, הוא עם שני גולים כאן ב-20 משחקים, רואדה היה נותן יותר מזה. הוא חייב לעשות את השינוי הזה ולתת מספרים הרבה יותר טובים. אף אחד לא מצפה ממנו לתת מה ששכטר, ורד או ז'אורז'יניו ייתנו אבל לפחות מספרים סבירים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חן עזרא שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
לא מספק את כמות השערים המצופה. חן עזרא/ברני ארדוב

3. הטעות הכפולה של איתי שכטר

לפני כשבוע ערך אלי אוחנה אסיפה חוזרת בנוגע לפרצופים החמוצים של שחקנים והתגובות שלהם בעקבות חילופים. אוחנה חזר והדגיש: "אמרתי פעם אחת ולא אגיד עוד פעם, בפעם הבאה זה יסתיים בקנס, אני לא רוצה לראות פרצופים או שחקנים שעושים דרמות כשהם מוחלפים או שומעים שהם על הספסל או אפילו שהם מחוץ לסגל". הדברים של אוחנה כוונו בעיקר לאיתי שכטר שלא אהב את העובדה שפתח על הספסל במשחק הקודם. שכטר ענה לאוחנה באותה אסיפה: "אלי, אני מבין אותך אבל זה לפעמים טבעי ואמוציות של משחק. לא היית רוצה כאן שחקנים ששמחים שהם לא משחקים, לפעמים זאת תגובה של רגע".

אז שכטר אתמול עשה טעות כפולה. גם בנפילה במקום לנסות ולהמשיך לשער וגם בתגובה לאחר המשחק. ועדיין, שכטר במעמד אחר בבית"ר. הוא לוקח את הקבוצה שנתיים על הגב, אכפת לו מאוד והוא באמת עושה הרבה מאוד פעולות גם כקפטן על מנת שהקבוצה תשמור על שפיות בחדר ההלבשה ומחוצה לו. גם איסוף השחקנים על כר הדשא יומיים לפני המשחק והאמירה הברורה כי אסור שיהיה כאן רפיון בשל אי הוודאות לגבי עמדת המאמן הייתה משהו שהביא לדריכות הרבה יותר גדולה לקראת המשחק.

בית"ר של התקופה האחרונה מלאה בבעיות שלא צצו עדיין מעל פני השטח ולשכטר יש חלק לא מבוטל בכך. אז כן, אם אוחנה אומר שהוא לא רוצה לראות פרצופים או דרמות, שכטר צריך להגיב אחרת שהוא מוחלף, אך עדיין, אצל שכטר זה בא ממקום מאוד אכפתי. עדיין, סביר להניח שאלי אוחנה ישוחח עם שכטר בנושא וייתכן אף שיעמוד לוועדת משמעת.

שכטר אמר בסיום על הנפילה: "הכדור ברח לי והשוער פתח את הגוף. אמרתי שאם הוא ייגע בי נוכל לסחוט פנדל. הוא נגע בי אבל הכדור כבר ברח וזה היה מאוחר. זה מאכזב אבל אני מאמין שאני אחזיר לקבוצה. עדיין, אפשר גם לנצח 0:1, קיבלנו גול של חוסר ריכוז וחוסר פוקוס, אסור לקבל גול כזה ברמות האלה אבל אנחנו קבוצה גם בניצחונות, גם בהפסדים וגם בתיקו. אין מה לאכול את הלב, צריך להרים את הראש, יש מועדון חזק, קבוצה חזקה, קהל פנטסטי, אני בטוח שיהיה בסדר השנה". על השריקות בוז לקליימן אמר: "לא שמענו את השריקות. אנחנו ביחד בכל מצב, בוריס שוער פנטסטי, שוער נבחרת. יש תקופות פחות טובות לשחקנים וכולנו מתמודדים עם זה ויוצאים מחוזקים".

בוריס קליימן שוער בית"ר ירושלים מאוכזב. קובי אליהו
סתיו שושן יחליף אותו בשער? בוריס קליימן/קובי אליהו

4. טלנובלה ושמה בוריס קליימן

מה שקורה עם בוריס קליימן בבית"ר ירושלים מהקיץ זה טלנובלה מאחורי הקלעים. קליימן התחיל רע את העונה, בבית"ר סימנו אותו, הקהל מבהיר לו מה הוא חושב וזה ממשיך לתת את אותותיו. לקהל מותר להביע חוסר שביעות רצון משחקן אך בבית"ר יצטרכו לקבל החלטה עקרונית לגבי השוער. לא בריא שעוד ממשחקי גביע הטוטו השוער שומע ויודע שיש רצון להרכיב את סתיו שושן במקומו. גם בשבוע האחרון קליימן לא ידע כי יפתח עד ליום האחרון והייתה התלבטות גדולה. אם בבית"ר רוצים להוריד את קליימן לספסל זה דבר אחד, אבל אם הם רוצים לקבל את קליימן עם ביטחון וביכולת הטובה שלו הם צריכים להרגיע איתו ולתת לו את הביטחון שהוא ממשיך בהרכב, לחזק אותו ולהודיע לו שאין התלבטות אם לפתוח איתו במשחק הקרוב.

שוער זה לא קשר או חלוץ, שוער צריך את השקט הזה. קליימן אמר לא מזמן כי הוא מחק את כל אפליקציות הספורט כדי שדברים לא ישפיעו עליו אך בתכל'ס אוהדים מתייגים אותו ברשתות ומבהירים לו היטב מה חושבים על היכולת שלו. קליימן הוא שחקן שהקור רוח והשקט היו התכונה הכי חזקה שלו. הוא לא אתלט יוצא דופן ואם הוא מאבד את השקט והקור רוח זה לא אותו שוער. אז הקהל אולי ימשיך בשלו, אך אם בבית"ר לא מסוגלים לעשות סוף ללחשושים ולתת לו ביטחון של שוער ראשון גם בתקופה קשה, אולי באמת עדיף שייתנו לסתיו שושן את ההזדמנות ויראו לאן זה הולך.

seperator

5. שביעות רצון מההגנה

בסך הכל בבית"ר היו מרוצים אתמול מחוליית ההגנה, שהסתדרה לא רע ללא אנטואן קונט ומרסל הייסטר. בנוגע לצוות המקצועי, בבית"ר קיבלו החלטה לצרף איש מקצוע סמכותי לצד גילי לבנדה אך אומרים כי לא יצרפו כל אחד וגם אם זה ייקח עוד משחק או שניים הם לא ימהרו לקבל החלטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully