וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שוב תקף: "הכריעה בהמנון לא קשורה לגזע", ג'ורדן ובריידי ענו

הנשיא שיגר עוד סדרת ציוצים נגד ה-NFL וגם זכה לקמפיין תמיכה, אולם ספורטאים ברחבי ארה"ב המשיכו במחאה. דוראנט התייצב לצד שחקני הפוטבול, ב-WNBA ובליגת הנשים לא עלו להמנון ועוד

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

יום משחקים מרתק במיוחד עבר על ה-NFL ביום ראשון, אלא שלפני, במהלך ואחרי המחזור, עיקר תשומת הלב הופנתה כמובן לעימות המתמשך בין שחקני ואנשי הליגה לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שקרא "לפטר או להשעות" את אלה שמוחים בזמן שירת ההמנון האמריקאי נגדו ונגד המדיניות ורוח הדברים שלו.

אחרי סדרת ציוצים לאורך שתי היממות שקדמו למשחקי יום ראשון, גם במהלכם טראמפ לא עצר. תחילה הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "סולידריות נהדרת עבור ההמנון והמדינה שלנו. לעמוד יחד, בזרועות משולבות, זה טוב. לכרוע ברך זה לא מקובל. רייטינג רע!", כשהוא מתכוון לשני סוגי המחאה הבולטים שנראו על כר הדשא לפני המשחקים. לאחר מכן, בציוץ נוסף, החמיא טראמפ לאלופת ה-NHL פיטסבורג פינגווינס, שהודיע כי כן תגיע לבית הלבן לביקור המסורתי, זאת בניגוד לווריירס. בהמשך הוא עשה ריטוויט לשני ציוצים של הפעילה הפוליטית דונה וורן, אחד שקורא להחרים את ה-NFL והשני שמציג חייל קטוע רגליים ואז כתב גם: "פטריוטים אמיצים נלחמו ומתו למען הדגל האמריקאי הדגול. אנחנו חייבים לכבד את זה. הפכו את אמריקה לגדולה שוב. לאוהדי ספורט אסור לעודד שחקנים שלא עומדים בגאווה בזמן ההמנון או עבור המדינה שלהם. ה-NFL צריכה לשנות את המדיניות שלה!".

עוד בנושא:

בכל רחבי ה-NFL: מחאה נרחבת נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ
הספורט האמריקאי מתאחד נגד טראמפ, כספי: "האנטישמיות מתפשטת"
גולדן סטייט לא תגיע לבית הלבן, ספורטאי ארה"ב תוקפים את דונלד טראמפ
כל מה שקרה הלילה במחזור השלישי ב-NFL

בשעות הצהריים פצח הנשיא בסשן ציוצים נוסף: "כל כך גאה ב"נסקאר" ובאוהדים שלהם. הם לא מוכנים לקבל חוסר כבוד לדגל או למדינה שלנו והם אמרו את זה בבירור. הרבה אנשים קראו בוז לשחקנים שכרעו ברך אתמול (והשחקנים היו אחוז קטן מכלל השחקנים). אלה אוהדים שדורשים כבוד לדגל שלנו! העניין עם הכריעה לא קשור לגזע, אלא לכבוד למדינה, לדגל ולהמנון שלנו. ה-NFL חייבת לכבד את זה!".

כמובן שהתגובות זרמו ללא הרף וכיוון שהיו רבות כל כך, ריכזנו עבורכם את הבולטות שבהן.

* מייקל ג'ורדן, שתמיד העדיף להימנע מעיסוק בפוליטיקה, נשאל לגבי מחאת שחקני ה-NFL והעימות בין טראמפ לווריירס, שלא יגיעו לבית הלבן. MJ אמר: "אחד היסודות של המדינה שלנו הוא חופש הדיבור ויש לנו מסורת ארוכה של אי-אלימות ומחאה שקטה. מי שמוחה בשקט לא צריך להיות קורבן לדמוניזציה או להיות מנודה מהחברה. בזמנים של מחלוקת ושנאה גוברת במדינה הזו, אנחנו צריכים לחפש דרכים לעבוד יחד ולתמוך זה בזה ולא לייצר עוד מחלוקות".

* טום בריידי, שנחשב למקורב במשך שנים רבות לטראמפ, אמר בריאיון השבועי שלו: "אני בהחלט לא מסכים עם מה שהנשיא אמר. הדברים שלו יוצרים פילוג". הדברים של בריידי הגיעו אחרי שאתמול, עם תום הניצחון של הפטריוטס על יוסטון, הוא נשאל על הנושא ואמר כי הוא מעדיף לא לדבר על פוליטיקה. בריידי עמד אתמול בהמנון בזרועות שלובות עם חבריו לקבוצה: "רק רציתי להראות שאני תומך בהם. אני מאמין בחיבור בין אנשים דרך כבוד, אהבה ואמון. אלה הערכים שההורים שלי הנחילו בי".

* קווין דוראנט הביע תמיכה בשחקני ה-NFL המוחים: "ספורט הוא אמריקה, הוא מה שמאחד אותנו. אני חושב ששחקני ה-NFL שלנו עושים עבודה נהדרת בהעברת המסר ואנחנו ניצבים לצידם כספורטאים, ותומכים בהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בריידי בזמן ההמנון/מערכת וואלה!, צילום מסך

* בדומה למה שהתרחש בכמה מגרשים ב-NFL (שחקני פיטסבורג, סיאטל וטנסי עשו זאת), גם שחקניות לוס אנג'לס ספארקס מה-WNBA סירבו לעלות למגרש בזמן ההמנון ונותרו בחדר ההלבשה לפני משחק מספר 1 בסדרת הגמר. "הסכמנו על אחידות וסולידריות. המסר של מאמן פיטסבורג, מייק טומלין, נתן לנו השראה", אמרה נקה אוגומיקה, כוכבת הספארקס.

* קוורטרבק העבר האגדי של בפאלו בילס, ג'ים קלי, כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "אני מאוד מאוכזב ועצוב ממה שקרה במשחק היום ואני מניח שכך גם רבים מכם. אני אכרע ברך רק בשביל להתפלל לאל על מה שנתן לי. לכולנו יש את הבעיות שלנו וכולנו מנסים להבין זה את זה ולעזור אחד לשני. גם הנשיא שלנו! אנחנו חייבים להיות מאוחדים ולא מפורקים. אני מקווה שבשבוע הבא, השחקנים שלנו יעמדו יחד, בידיים שלובות ולא יכרעו".

* לצד הנשיא טראמפ התייצב ארגון "America First Policies", שיצא בקמפיין עם הכיתוב "תכבו את ה-NFL" וקרא להפסיק את הצפייה בליגה. בקמפיין נכתב: "במקום לראות את ה-NFL לא מכבד את המדינה שלנו, תדליקו משהו שמכבד את הגברים והנשים הדגולים שהקריבו כדי להגן על החופש שלנו ועל הדגל האמריקאי".

* בעלי קבוצות בסבב תחרויות מרוצי המכונית "נסקאר" ניצבים לצד טראמפ ומאיימים לפטר נהגים שימחו בזמן ההמנון. ריצ'רד צ'ילדרס, אחד הבעלים, אמר: "מי שימחה יקבל הסעה היישר לאוטובוס שייקח אותו הביתה. כל מי שעובד עבורי צריך לכבד את המדינה בה אנו חיים. אמרתי את זה לקבוצה שלי". הנהג חבר היכל התהילה ריצ'רד פטי הוסיף: "מי שלא עומד בהמנון צריך לעוף מהמדינה הזו. נקודה. ארצות הברית היא מה שהביא אותם למקום בו הם נמצאים היום".

* ביל בראדלי, שזכה בשנות ה-70 בשתי אליפויות עם הניקס ובעבר שימש כסנטור מטעם ניו ג'רזי, אמר: "הספורט הוא המודל של ארצות הברית ואלה שמנסים לפגוע בערכים שלנו ולהשתמש בספורט כדי לפצל בינינו מראים חוסר הבנה מוחלט במה שהופך אותנו לאומה נהדרת".

* אודל בקהאם ג'וניור, התופס הכוכב של ניו יורק ג'איינטס, הניף את אגרופו במחאה לאחר שהשיג טאצ'דאון במשחק מול פילדלפיה.

אודל בקהאם ג'וניור ניו יורק ג'איינטס מניף אגרוף אחרי הטאצ'דאון. AP
המחאה של אודל בקהאם ג'וניור/AP

* ברוס מקסוול, שחקן אוקלנד את'לטיקס, הפך לנציג הראשון מה-MLB שמצטרף למחאה עם כריעת ברך בזמן ההמנון.

* בזמן ההמנון במשחק בליגת הכדורגל לנשים בין סיאטל לקנזס סיטי, מספר כוכבות וביניהן מייגן ראפינו ואחרות, בחרו להישאר בחדר ההלבשה.

* כוכב וושינגטון רדסקינס, ג'וש נורמן, אמר בסיום המשחק של קבוצתו הלילה: "אני מבטיח שבפעם הבאה שתהיה הצבעה לנשיאות או משהו כזה, אנחנו נהיה הראשונים שנעמוד בתור כדי להשפיע. אני כורע ברך והנשיא קורא לי 'בן זונה'? וואו! חשבתי שאני אמריקאי, במדינה חופשית. מה שקורה פה זה לא נורמלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully