וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספורט האמריקאי מתאחד נגד טראמפ, כספי: "האנטישמיות מתפשטת"

ה-NBA וה-NFL כמרקחה בעקבות החיכוכים עם נשיא ארה"ב: לברון ממשיך לתקוף ("לא אשתוק"), סטיב קר מסתלבט, אדם סילבר תופס צד, כספי נכנס לקלחת ובעלי הווריירס חושף: כך התפוצץ הסיפור

דונלד טראמפ בעצרת תמיכה באלבמה. רויטרס
הסתכסך עם כל גורם אפשרי בספורט ביממה האחרונה. טראמפ/רויטרס

עולם הספורט האמריקאי מתאחד נגד דונלד טראמפ. נשיא ארצות הברית חולל אמש (שבת) סערות ב-NBA וב-NFL, כשהודיע שההזמנה של הווריירס לבית הלבן מבוטלת (כחלק מהביקור המסורתי של אלופת ה-NBA בבית הלבן) וביקר (עוד לפני כן) בפומבי את המחאה של קוורטרבק העבר, קולין קפרניק. בשני המקרים, טראמפ הצליח להסתבך עם הליגות עצמן.

ב-NBA הרוחות סערו וגעשו, למרות שבמקביל אירע אירוע לא פחות מסקרן וחשוב - מעברו של כרמלו אנתוני לאוקלהומה סיטי בטרייד עם הניקס. שחקני גולדן סטייט - ובראשם סטפן קרי שהתבטאות שלו הייתה זו שהציתה את הסערה - המשיכו לבקר את הנשיא. אמש, לאחר הודעת הנשיא על ביטול ההזמנה של אלופת ה-NBA לבית הלבן, אמר קרי ש"זה סוריאליסטי, האמת. אני לא יודע למה הוא מרגיש צורך לסמן אנשים אינדיבידואלים ולא לענות לעניין. בעצם אני יודע למה, אבל כנראה שזה 'מעל' הנשיא שלנו. בכל מקרה, ככה לא מתנהג מנהיג".

הציוץ שהצית את סערה: "ההזמנה של גולדן סטייט לבית הלבן מבוטלת"

קרי, שנחשב מיודד עם הנשיא לשעבר ברק אובמה, הוסיף בציניות ש"עם הנשיא אובמה שיחקתי גולף פעם אחת. אני די בטוח שזה לא יחזור על עצמו עם טראמפ".

גם סטיב קר התבטא לא אחת נגד טראמפ בעבר, וגם הפעם הוא סיפק תגובה סרקסטית ומשעשעת. "אני לא מופתע", אמר מאמן גולדן סטייט בהתייחס לביטול ההזמנה, "הוא בסך הכל נפרד מאיתנו רגע לפני שאנחנו נפרדנו ממנו". לאחר מכן, סיפק תשובה ארוכה ומחכימה כהרגלו. "אני חושב שבאופן כללי, הרעיון של לבקר בבית הלבן אחרי זכייה באליפות נהדר. זה כבוד עצום ומהניסיון האישי שלי כשחקן, מבלי להתייחס רגע לפוליטיקה, זה היה תענוג עצום. היה לי העונג לפגוש את רייגן, ג'ורג' בוש, קלינטון, ג'ורג' בוש הבן, אובמה. לא בהכרח הסכמתי עם כולם, אבל הרגשתי כבוד לעמוד לצידם. היה כבוד הדדי בין הנשיא לבין כל מי שהגיע לבקר. אני חושב שבתקופה נורמלית, הייתי יכולים לשים את הפוליטיקה וחילוקי הדעות בצד ולבקר אותו. אבל זו לא תקופה רגילה, ואסור להתייחס אליה כאל כזו.

"אני מודה, בגלל כל המתחים שיש באומה שלנו כרגע, קשה מאוד לכבד את מוסד הנשיאות. ההבדלים התפיסתיים בין השחקנים שלי לבינו כל כך גדולים, כל כך דרמטיים, קשה להם לראות מה הוא אומר וכיצד הוא פועל שעה-שעה, יום-יום".

עוד באותו נושא

גולדן סטייט לא תגיע לבית הלבן, ספורטאי ארה"ב תוקפים את דונלד טראמפ

לכתבה המלאה

לברון ג'יימס ממשיך לבקר בחריפות

לברון ג'יימס, אחד ממבקריו הגדולים של טראמפ בעולם הספורט עוד לפני המקרה האחרון, המשיך באותו קו לוחמני. "אני חושב שהגעתי לנקודה שאני מאוד מאוכזב, כי הנשיא שלנו שוב מנסה לפלג בינינו. עכשיו הוא משתמש גם בספורט כדי לפלג את העם האמריקאי", אמר לאתר Uninterupted שבבעלותו. "כולנו יודעים עד כמה הספורט הוא גורם מאחד, כמה תשוקה יש בו, כמה אהבה ודאגה וחברות. אם הוא מנסה להשתמש גם בספורט כדי לפלג אותנו, אני לא מסוגל לשתוק. אסור לנו לשתוק".

לברון הוסיף ש"אני קם בוקר אחד ומגלה שהוא ביקש מבעלי קבוצות ב-NFL להיפטר משחקנים שבסך הכל משתמשים בזכות שלהם להביע דעה. אחר כך, אני שומע שהוא ביטל את ההזמנה לבית הלבן של קבוצה שלא רצתה ללכת לשם מלכתחילה. זה פשוט לא צודק ולא הגיוני. כולנו צריכים להתאגד נגדו. זוהי עת קריטית עבור האומה, ואני שמח שאני נמצא בעמדה שאני יכול להשפיע בה. אעשה הכל כדי להשפיע".

כאמור, גם ה-NBA עצמה כבר תפסה צד בסיפור. הקומישינר אדם סילבר שיגר אמש תגובה זריזה לאירועים, ותב ש"הייתי בעד הביקור של גולדן סטייט בבית הלבן, בגלל שזו הייתה הזמנות נדירה עבור האנשים הללו להביע את דעתם באופן ישיר מול הנשיא. אני מאוכזב שזה לא יקרה, אבל חשוב מכך - אני גאה בכך שהשחקנים שלנו לוקחים חלק פעיל בחברה וממשיכים להביע את דעתם בנושאים חשובים".

ההצהרה של גולדן סטייט

לייקוב: "אני יהודי, הרגשתי נרדף אחרי האירועים עם הניאו נאצים בשארלוטסוויל. ראיתי את התמונות של הניאו נאצים. היה נחמד אילו יכולנו לדבר על זה עם הנשיא, אבל זה לא התאפשר"

אין ספק שהמחאה בספורט האמריקאי מחזירה את ארה"ב לימים אחרים, שממחישים את הפילוג החברתי באומה. "הפעם האחרונה שבה ספורטאים הביעו ככה את דעתם הייתה עם מוחמד עלי וביל ראסל", אמר סטיב קר, "זו כנראה הפעם האחרונה שבה ראינו כזה פילוג במדינה בכל הנוגע לסוגיות אזרחיות. פתאום המדינה שלנו נמצאת במקום מוזר, והכל מתערבב".

זו כבר תקופה ארוכה ששחקני NFL כורעים ברך בזמן השמעת המנון ארה"ב כחלק ממחאה מופגנת נגד תופעות שליליות בשלטון ובמשטר. ביטול הביקור של הווריירס בבית הלבן רק ממשיך את המגמה. שחקני הקבוצה לא מזדהים עם המדיניות של טראמפ, וביקרו אותה מספר פעמים. סטף קרי היה זה שלכאורה הצית את המהומה ומשך את האש אחרי שהכריז שהוא נגד הביקור, אבל דריימונד גרין עוד לפני כן ביקר בפומבי את הסירוב של הנשיא טראמפ לגנות את הפגנת הניאו נאצים בשארלוטסוויל אחרי שאישה נהרגה בהפגנות.

מתברר כי כבר תקופה ארוכה בהנהלת גולדן סטייט דנו וחשבו כיצד עליהם לטפל בסוגיה ומה עליהם לעשות. הנשיא טראמפ שם קץ להתלבטויות שלהם, אחרי שבמשך חודשים נערכו שיחות בין הנהלת גולדן סטייט לפקידים בבית הלבן. "זו הייתה הזדמנות נדירה עבורנו לדבר עם הנשיא טראמפ", אמר קר, "אחרי הכל, הוא עובד עבורנו. הוא שליח ציבור. אולי הוא לא מודע לזה, אבל הוא שליח ציבור, כן? אז אולי, כאלופי ה-NBA, כאנשים בעמדה הייחודית הזו, יכולנו לבוא אליו ולהגיד לו - 'יש דברים שמפריעים לנו, מה אפשר לעשות בנידון?'".

גם הבעלים ג'ו לייקוב חשף: "היו דיונים בין הצד שלנו לצד של הנשיא לאורך כל הקיץ. הוא ידע שאנחנו עומדים לקבל החלטה, ואז הכל התנפץ בגלל הציוץ שלו. אני רואה בזה משהו מטריד מאוד. אתה לא זוכה להרבה הזדמנויות להיפגש עם נשיא ארה"ב. זה לא אומר שאני תומך בנשיא או בדעות שלו, אני כנראה יותר קרוב לדעות של השחקנים שלי. אני יהודי, הרגשתי נרדף אחרי האירועים עם הניאו נאצים בשארלוטסוויל. ראיתי את התמונות של הניאו נאצים. היה נחמד אילו יכולנו לדבר על זה עם הנשיא, אבל זה לא התאפשר. תכננו להגיע רק אם יכול היה להתאפשר לנו להביע את קולנו. אבל לא קיבלנו את האפשרות הזאת".

מייקל רפפורט במיטבו: "איך העזת להסתבך עם משפחת קרי? זה כמו להסתבך עם מיקי מאוס!"

גם עומרי כספי מבקר את טראמפ: "האנטישמיות מתפשטת לכל רחבי ארה"ב"

גם הנציג הישראלי היחיד ב-NBA, עומרי כספי, שהצטרף רק לאחרונה לגולדן סטייט, התייחס באריכות למשבר האמון בין טראמפ לשחקני הליגה. בראיון נרחב שהעניק לרשת CBS אמר הישראלי: "דיברנו עם כל השחקנים, כולם די בטוחים במה שהם רוצים לעשות, ואנחנו מרגישים שללכת לבית הלבן בשלב הזה לא מתאים לנו. קואץ' קר ביטא את זה בצורה מושלמת כשאמר שאנחנו נמצאים בתקופה קשה. הנשיא צריך לאחד את האנשים ולא לפלג אותם. האנטישמיות והגזענות התפשטה בכל ארצות הברית וזה כואב. בסופו של יום, הוא צריך להוביל את האומה הזו לעתיד טוב יותר. אסור לנו לקבל את ההתנהגות שלו בתור חברה, כי שום דבר טוב לא צומח מזה. אני משתדל לא להיכנס לפוליטיקה, אבל במקרה הזה אסור לנו לקבל גזענות ודברים מהסוג הזה".

על החזית המאוחדת שמציגים שחקני ה-NBA נגד טראמפ: "אני לא מופתע מזה, כי תמיד הרגשתי שיש סוג של אחווה בליגה. לנסות לפלג ולפרק אותנו מבפנים לא מקובל. אני וסטף עברנו הרבה דברים יחד, הוא שחקן שתמיד הערצנו והערכנו, הוא תמיד מתראיין יפה, הוא תמיד מתנהג כמו שצריך, הוא בטח לא מסוג האנשים שצריך לתקוף".

כספי סיפר ש"עברתי בהרבה קבוצות NBA, אבל זו הפעם הראשונה שהרגשתי שהארגון מכבד את השחקנים ואת הדעות שלהם, שהוא נותן להם מקום להביע אותן, וזה דבר גדול".

שחקן גולדן סטייט ווריירס עומרי כספי. מתוך טוויטר, צילום מסך
גם לו יש מה לומר. כספי/צילום מסך, מתוך טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully