וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגת הפחד: גורקה איראיסוס מתכונן לעוד מפגש עם ליאונל מסי

שוער ג'ירונה ספג כבר 19 פעמים מהארגנטינאי לאורך הקריירה, וביום שבת הוא יפגוש אותו שוב: "האם אני חושש? שטויות". האם הוא יהפוך לשוער שמסי הכניע הכי הרבה פעמים בקריירה?

one

בווידאו: הפעם האחרונה בה גורקה איראיסוס ספג ממסי

פסטיבל בג'ירונה. נראה שאין מילה שיכולה לתאר טוב יותר את ההכנות למשחק בו הקבוצה המקומית תארח את ברצלונה. על רקע משאל העם על עצמאות קטאלוניה שנקבע ל-1 באוקטובר ומעורר סערה גדולה בספרד, יתקיים מחר (שבת, 21:45, ערוץ 50) דרבי מקומי בו הגיבור לא יהיה פוליטיקאי כזה או אחר, אלא ליאונל מסי.

הכרטיסים למשחק באצטדיון מונטוליבי שמכיל כ-14 אלף מקומות, אזלו מזמן. הזולים ביותר עלו 60 יורו, היקרים עלו 120 וכעת ניתן להשיג אותם רק בשוק השחור. ג'ירונה מופיעה העונה לראשונה אי פעם בליגה הבכירה בספרד ואף אחד לא רוצה לפספס את הדרבי הרשמי הראשון נגד ברצלונה.

ג'ירונה היא מאותן קבוצות נדירות בליגה הבכירה בספרד שעדיין לא ספגו מלאו מסי. הסיבה: היא מעולם לא פגשה אותה. לעומת זאת, השוער גורקה איראיסוס מכיר את הארגנטינאי היטב. אין כדורגלן שהוא שיחק נגדו יותר פעמים לאורך הקריירה הארוכה שלו, והמאזן לא מזהיר.

ליאונל מסי מול גורקה איראיסוס ב-2012. GettyImages
רק דייגו אלבס ספג ממסי יותר. גורקה נכנע ב-2012/GettyImages

גורקה שיחק באספניול בשנים 2004-2007 ומאז ועד לפני כמה חודשים, לבש את האפודה באתלטיק בילבאו. הוא שיחק 26 פעמים נגד מסי, הפסיד ב-18 מהן וניצח רק פעמיים. הארגנטינאי הכניע אותו לא פחות מ-19 פעמים לאורך הקריירה - יותר מכל שחקן אחר. רק דייגו אלבס ספג ממנו יותר (7 באלמריה, 13 בוולנסיה).

"כשמסי על המגרש, הכל שונה. הוא משתפר ככל שהזמן עובר, למרות הציפיות האדירות ממנו", אמר גורקה לקראת המשחק, "אם זה כואב לשחק נגדו? שטויות. כמה אנשים בעולם היו רוצים לשחק מולו? בסופו של יום זו פריביליגיה".

המאמן פאבלו מאצ'ין נשאל בעצמו על הפנומן והשיב: "קבוצות אחרות כבר ניסו הכול מולו. לעצור אותו במרכז המגרש, להוסיף בלם או קשר אחורי. אבל בסופו של דבר זה לא משנה. אתה רואה אותו הולך במרכז המגרש ואחרי 15 שניות הוא כובש שער".

ליאונל מסי שחקן ברצלונה מול גורקה איראיסוס שוער אתלטיק בילבאו. Manu Fernandez, AP
"בסופו של יום זו פריביליגיה לשחק מולו". גורקה מול מסי/AP, Manu Fernandez

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully