וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין תוראם למראדונה: קוליבאלי מתבסס כאחד הבלמים הטובים באיטליה

21.9.2017 / 11:30

נזרק מהאקדמיה של מץ, את דרכו לצמרת עשה דרך היכרות עם אליניב ברדה, אבל כיום מגדיר דייגו מראדונה את קאלידו קוליבאלי כבלם הטוב באיטליה. הוא מסוגל לסייע לנאפולי לזכות באליפות?

שחקן נאפולי קאלידו קוליבאלי. GettyImages
"אלמלא היה שחור, הוא היה משחק בריאל מדריד או בברצלונה". קאלידו קוליבאלי/GettyImages

כאשר רפא בניטס התקשר ב-2014 אישית לקאלידו קוליבאלי על מנת להציע לו להצטרף לנאפולי, הבלם חשוב שזו מתיחה. הוא ניתק את השיחה פעמיים, ורק בנסיון השלישי הצליח המאמן הספרדי לשכנע אותו שהוא לא מתחזה.

וזה אומר לא מעט על קוליבאלי – בצעירותו הוא לא באמת האמין בכישוריו. הוא היה ביישן מדי, שברירי מדי מנטלית. דונמיניק ביז'וטה, אשר אימן אותו במץ בליגה הצרפתית השניה, העיד: "כל טעות הוציאה אותו משיווי המשקל למשך שאר המשחק". לו רק מישהו היה מספר לו אז שדייגו מראדונה עתיד להתאהב בו... אבל זה בדיוק מה שקרה. "קוליבאלי הוא הבלם הטוב ביותר באיטליה, הוא פשוט פנומנלי. אלמלא היה שחור, הוא היה משחק בריאל מדריד או בברצלונה", קבע כבר לפני שנה כוכב העבר הארגנטיני, שאף התעקש לקבל את חולצתו.

ההאשמות האלה קצת משונות, כי שתי האימפריות הספרדיות ממש לא בונות את הסגלים לפי צבע העור. לראיה, סמואל אומטיטי חתם בקאמפ נואו בקיץ שעבר. עם זאת, קוליבאלי בהחלט נאלץ להתמודד עם גילויי גזענות קשים, בין היתר במשחקים נגד לאציו. בפברואר 2016, למשל, השופט אפילו עצר למספר דקות את המשחק באולימפיקו, ושקל לבטלו כליל, בשל נהמות לעבר קוליבאלי מהיציעים. "אני רוצה להודות לו על האומץ, וגם לחבריי לקבוצה ולאוהדים על תמיכתם", אמר אז הבלם.

עוד בנושא

איטליה: יובנטוס ניצחה 0:1 את פיורנטינה, נאפולי הביסה את לאציו
דריס מרטנס מצטנע: "אני לא ליאונל מסי ולא דייגו מראדונה"

שחקן יובנטוס ליליאן תוראם. GettyImages
"הוא הדוגמה הטובה ביותר". לילאן תוראם/GettyImages

מעניש את אוהדי לאציו על המגרש

המאבק בגזענות חשוב לו, והוא דואג להדגיש אותו בהזדמנויות רבות. כך היה כאשר ציין את גיבור ילדותו והמודל לחיקוי, ליליאן תוראם: "אני מעריץ אותו, והוא העניק לי השראה. הייתי מאושר כאשר הוא זכה במונדיאל ב-1998, ביחד עם הכוכבים האחרים. אני זוכר את הסגנון שלו, ומקווה להפתח בנאפולי על מנת להגיע לגבהים שלו.הוא הדוגמא הטובה ביותר, ולא רק על המגרש, כי הוא נלחם בגזענות כמו נלסון מנדלה". תוראם, מגדולי הבלמים בכל הזמנים שזכה בארבע אליפויות עם יובנטוס, שמע והחזיר מחמאה. "קוליבאני יכול להיות טוב ממני אם ימשיך להתקדם", הוא אמר באצילות.

אז זו עדיין הגזמה, כי לאיש נאפולי חסרות האלגנטיות וחוכמת המשחק הנדירה שאיפיינו את המאסטרו, אבל מראדונה יודע על מה הוא מדבר. בשקט, בלי לקבל קרדיט מיוחד, הפך קוליבאלי לאחד הבלמים האיכותיים בסרייה A. ההגנה קריטית על מנת לזכות באליפות איטליה, והיא הבסיס להצלחה חסרת התקדים של יובנטוס בשש השנים האחרונות. ואולם כעת, אחרי ששלישיית BBC של הגברת הזקנה פורקה עם עזיבתו של לאונרדו בונוצ'י למילאן, העליונות הזו מוטלת בספק. יש מקום גם לאחרות, ונאפולי עשויה להרוויח בגדול. אחרי חמישה מחזורים היא שומרת על מאזן מושלם, בדיוק כמו האלופה, ואתמול אף היתה לקוליבאלי בן ה-26 תרומה חשובה גם בהתקפה.

בהיבט זה, אגב, הוא כבר התעלה על תוראם, אשר כבש פעמיים בלבד במשך עשור באיטליה במדי פארמה ויובה. לקוליבאלי כבר יש ארבעה כיבושים כשהוא פותח את עונתו הרביעית, ואתמול היה זה שער החוץ הראשון. סמלי מאוד שהוא הובקע דווקא באולימפיקו מול לאציו, גם אם קריאות גזעניות לא נשמעו הפעם. אלא שהעיתוי היה קריטי מבחינה ספוריטיבית טהורה. הנשרים הציגו יכולת משובחת והובילו 0:1 בהפסקה. קוליבאלי, שעשה עבודה מעולה בשמירה על צ'ירו אימובילה, הגיח בדקה ה-54 לרחבת היריבה על מנת להשוות, והראה את הדרך ל-1:4 מכונן. אחרי התוצאה הזו יהיה קשה להתעלם משאיפות האליפות של מאוריסיו סארי, אשר אחראי במידה רבה על שדרוגו של הבלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן נבחרת צרפת הצעירה קאלידו קוליבאלי. GettyImages
בחר בסנגל. קוליבאלי במדי צרפת הצעירה/GettyImages

דשאן פיספס את הרכבת

בשיחתו הראשונה עם קוליבאלי אחרי החתימה בנאפולי הבטיח בניטס: "אם תקשיב להוראות שלי, תהפוך לאחד הטובים בתפקידך". ההשקעה של הבלם לא ידעה גבול, אך לקח לו זמן להסתגל לליגה הקשה, ופרשנים לא מעטים הגדירו אותו כמוגבל ומסורבל. כוח פיזי עצום ונחישות תמיד היו לו, אבל מבחינה טקטית הבסיס היה לקוי יחסית, במיוחד בבחירת המיקום ובמצבים הנייחים. בעונת הבכורה ספגה נאפולי 54 שערים, ולא עמדה במטרה להעפיל לליגת האלופות בגלל פיאסקו במחזור הנעילה. היא היתה זקוקה לניצחון ביתי על לאציו על מנת לעקוף אותה, אבל הפסידה 4:2. בניטס, שהודיע על כוונתו לעזוב עוד קודם לכן, נטש עם טעם מריר בפה לכיוון ריאל מדריד. סארי, בנקאי פשוט לשעבר, ירש אותו והפך את הבטחתו למציאות.

"סארי הוא גאון בטקטיקה", טוען קוליבאלי. ואכן, נאפולי אולי דוגלת בכדורגל התקפי מובהק, אבל הוא מבוסס על עורף איתן, ומאזן ההגנה שלה השתפר פלאים עם הבוס החדש. מספר שערי החובה ירד בעונת 2015/16 ל-32 בלבד, והצטיינותו של קוליבאלי תפסה את העין של דידייה דשאן. "אני שוקל לזמן אותו לסגל ליורו 2016", הכריז מאמן צרפת בראיון טלוויזיוני לפני שנה וחצי. מה רבה היתה המבוכה כאשר התברר לו שזה בלתי אפשרי, כי הבלם כבר בחר בנבחרת סנגל, מולדת הוריו.

כך תפס דווקא אומטיטי, יליד קמרון, את המקום בסגל צרפת, בעוד קוליבאלי, יליד צרפת, השתתף השנה באליפות אפריקה. יש מקריות רבה בהגדרות הלאום האלה. "חיכיתי הרבה זמן לזימון מההתאחדות הצרפתית", סיפר קוליבאלי שלבש את החולצה הכחולה בנבחרת עד גיל 20, "כאשר הצטרפתי לנאפולי, ידעתי שזה יעניק לי סיכוי. אבל הטלפון לא הגיע, אז בחרתי בסנגל". למה זה קרה? בעיקר כי אומטיטי כיכב בליון, מתחת לאפם של העיתונאים. דרכו של קוליבאלי היתה שונה בתכלית, והוא מעולם לא זכה לחשיפה תקשורתית. הוא תמיד הרגיש אנדרדוג, והתחושה הזו ליוותה אותו עוד מנעוריו, אז אמרו לו שהוא לא יהיה כדורגלן כלל.

שחקן גמק קאלידו קוליבאלי. GettyImages
ההימור על גנק השתלם. קוליבאלי בבלגיה/GettyImages

מליגת החובבים עד להשוואות לקומפני

היה זה כאשר קוליבאלי היה בן 15, ובאקדמיה של מץ הוחלט שהוא לא טוב מספיק, כי אין לו שליטה ראויה בכדור. במשך שלוש שנים הוא שיחק במסגרת חובבנית, ולא היה רחוק מלזנוח את המשחק, אבל משהו בפנים גרם לו להמשיך להתאמן. בסופו של דבר, מץ החזירה אותו בגיל 18. את הופעת הבכורה בליגה השניה הוא ערך, בזכות ביז'וטה, בגיל 19. כאשר היה בן 21, ירדה מץ לליגה השלישית, והבלם נאלץ לחפש קבוצה חדשה ב-2012. במקום קבוצות תחתית בצרפת, הוא הימר על גנק, וההחלטה התבררה כמסלול ההמראה הנכון.

קוליבאלי, שהספיק לשתף פעולה את אליניב ברדה בבלגיה, היה צנוע ולא דיבר הרבה, אבל הותיר רושם חזק על חבריו. "הוא תמיד מוכן להקשיב וללמוד, ויש לו נתונים נהדרים. מאז וינסאן קומפני לא היה בליגה שלנו בלם עם פוטנציאל כה מבטיח", אמר הקשר ז'וליין גוריוס. מעטים מאוד שמו לב לנבואה הזו אז, אבל המשחקים בליגה האירופית תרמו לצבירת הנסיון של הצרפתי, ושם הבחין בו בניטס. כך החלה הנסיקה, וגם אם קוליבאלי ממעט מאוד לעשות כותרות, ההערכה כלפיו צוברת תאוצה.

לא לחינם חשקה בו מנצ'סטר יונייטד לפני שנה. לא במקרה כלל אותו אנטוניו קונטה ברשימת הרכישות שרצה להביא לצ'לסי, הן ב-2016 והן בקיץ האחרון. סוכנו הפך לדמות מחוזרת, ובשלב מסוים אף איבד את הקשר עם המציאות. הוא הגדיר את נאפולי כ"קבוצה קטנה מדי", וטען כי הבלם ישמח לעבור למועדון פאר אם תהיה לו אפשרות. שתי סיבות עיקריות מנעו זאת. ראשית, אאורליו דה לאורנטיס, הבעלים הצבעוני של נאפולי, ממש לא התכוון למכור. שנית, השחקן עצמו יודע היטב את ערך היחסים המושלמים עם המאמן, ולא מיהר לעזוב את סארי. במהלך העונה שעברה, הוא האריך את החוזה במועדון עד 2021 והצהיר כי יעשה הכל על מנת להביא את תואר האליפות לאיצטדיון סאן פאולו. והעונה יש תחושה שזה באמת אפשרי – גם בזכותו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully