וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורגלן הישראלי הכי טוב בעשור הנוכחי: פרויקט שחקני העשור

זהבי, בוזגלו, רפאלוב או חמד. מיוחד לחג: לקראת חגיגות ה-70, וואלה! ספורט גייס את מיטב המוחות בכדורגל הישראלי כדי לבחור את השחקן הטוב ביותר בכל עשור. והפעם: העשור הנוכחי

ברני ארדוב

המספר 70 הוא מספר טיפולוגי בכדורגל הישראלי. הוא מייצג מיתוס ומלווה כל הישג או כישלון ספורטיבי של הענף. הוא תמיד ברקע. בדרך כלל מגיע מיד אחרי השם "מקסיקו", ומזכיר לכולנו איך נבחרת ישראל הייתה שם אז, בגביע העולמי של 1970. מצד אחד השער ההיסטורי של מוטל'ה שפיגלר במונדיאל ורגע השיא של הכדורגל הכחול-לבן, אך מצד שני גם הקוף שסוחבת נבחרת ישראל על הגב כבר יותר מ-47 שנים.

באפריל הקרוב, המספר הזה יגיע בתצורה חדשה. מדינת ישראל תחגוג 70 שנה לקיומה ואיתה גם הכדורגל הישראלי ישלים שבעה עשורים של רגעי גאות ושפל. בלי יותר מדי הישגים, אבל עם דמויות וגיבורים בלתי נשכחים.

אז לקראת חגיגות ה-70 המתקרבות ולכבוד ראש השנה, החלטנו לבחור את הכדורגלן הישראלי הכי טוב בכל עשור. את משימת הבחירה והדירוג של החמישייה/השלישייה הנבחרת בכל עשור הפקדנו בידיהם האמונות של שחקנים, מאמנים, עיתונאים, היסטוריונים ואנשי ספורט המלווים את הכדורגל הישראלי.

התוצאות לפניכם.

מסיימים עם העשור הנוכחי.

לשאר כתבות הפרויקט:

קטן? בניון? אוואט? דוידוביץ'? בוחרים את כדורגלן העשור הקודם
ברקוביץ'? נמני? רביבו? בוחרים את כדורגלן העשור בשנות ה-90
אוחנה? סיני? מלמיליאן. בוחרים את כדורגלן העשור בשנות ה-80
שפיגלר? שפיגל? אבי כהן? בוחרים את כדורגלן העשור בשנות ה-70
חודורוב? גלזר? בוחרים את כדורגלן העשורים בשנות ה-50 וה-60

seperator

צוות השיפוט

אברהם אבוקרט, יובל אבידור, ניר דוידוביץ', עוזי דן, יצחק הברמן, שלמה וייס, תומר חמד, אלמוג כהן, תומר לוי, חיים סילבס, רון עמיקם, רון פלדהיים, אלדד שביט.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ביברס נאתכו שחקן צסק"א מוסקבה. GettyImages
שלוש הצבעות. ביברס נאתכו/GettyImages

נותרו מחוץ לחמישייה

1 קולות: אלמוג כהן, מאור מליקסון, שיר צדק

2 קולות: טל בן חיים הבלם, איתי שכטר

3 קולות: גל אלברמן, ביברס נאתכו

4 קולות: טל בן חיים החלוץ, בירם כיאל

מקום חמישי: אליניב ברדה (5 קולות)

אליניב ברדה, שחקן גנק, מניף את צלחת האליפות. רויטרס
אליניב ברדה, שחקן גנק, מניף את צלחת האליפות/רויטרס

האיש ששינה את מפת ליגת העל והפריח את הנגב. בתחילת העשור חגג אליניב ברדה אליפות בליגה הבלגית, כשהבקיע 14 שערי ליגה והוביל את גנק לזכייה שבהמשכה גם העפלה לליגת האלופות על חשבון מכבי חיפה, כולל שער לרשת האקסית. אחרי שש שנים בבלגיה, החליט ברדה לחזור לקבוצת נעוריו הפועל באר שבע, סחף אחריו ליגיונרים נוספים וניפץ את תקרת הזכוכית עבור הקבוצה מבירת הנגב. אחרי שנתיים, הוא קצר את הפירות עם תואר שחקן העונה ואליפות ראשונה של באר שבע אחרי 40 שנה. ואחריה הגיעה עוד אחת. הקפטן של השליטה החדשה.

מקום רביעי: תומר חמד ומהראן ראדי (6 קולות)

תומר חמד ברייטון חוגג שער. GettyImages
תומר חמד/GettyImages

שוויון במקום הרביעי בין שני שחקנים שעברו מסלול מפרך לפני שזכו להכרה. בתחילת העשור, תומר חמד בכלל ירד ליגה עם מכבי אחי נצרת. עונת פריצה במכבי חיפה (14 שערים ואליפות) סידרה כרטיס לאירופה. הוא הוכיח את יכולת ההבקעה שלו גם במדי מאיורקה ורק פציעה בתזמון מרגיז מנעה ממנו מעבר לקבוצה גדולה יותר. למרות זאת, מאלמריה עבר לברייטון ודרכה הגיע בסופו של דבר לפרמיירליג, שם גם הספיק לכבוש שער בכורה שהיה ה-63 שלו בקריירה האירופית. ואי אפשר לשכוח גם מאזן הבקעות מרשים בנבחרת (15 שערים ב-28 משחקים). לצדו, האיש שלא עוזב את צלחת האליפות. מהראן ראדי החל את העשור בבני יהודה, עכו וסכנין, לפני שקפץ כיתה למכבי תל אביב ומאז רק אוסף טבעות. חמש אליפויות רצופות יש לקשר שמספק מספרים קבועים מדי עונה, היה פעמיים מלך הבישולים בליגה וחתום על כמה מהשערים הדרמטיים (והיפים) של השנים האחרונות.

מקום שלישי: ליאור רפאלוב (7 קולות)

שחקן קלאב ברוז' ליאור רפאלוב. GettyImages
שחקן קלאב ברוז' ליאור רפאלוב/GettyImages

שחקן העונה באליפות האחרונה של מכבי חיפה נרכש ב-2011 על ידי קלאב ברוז' תמורת 2.5 מיליון יורו ובשש השנים האחרונות מיצב עצמו כאחד השחקנים הבכירים בליגה הבלגית. רפאלוב נכנס לספרי ההיסטוריה של ברוז' בזכות שער הניצחון הפנטסטי בתוספת הזמן של גמר הגביע ב-2014/15, ועונה לאחר מכן היה שותף לזכייה באליפות הראשונה של המועדון אחרי 11 שנים. חלקו המשמעותי בתארים של הקבוצה לא נעלם מעיני השופטים, שהציבו אותו בשלישייה הגדולה.

מקום שני: מאור בוזגלו (8 קולות)

שחקן הפועל באר שבע מאור בוזגלו חוגג. ברני ארדוב
שחקן הפועל באר שבע מאור בוזגלו חוגג/ברני ארדוב

בתחילת העשור הנוכחי התגבר מאור בוזגלו על פציעה קשה וניסה להצדיק את ההשקעה הגדולה של מכבי תל אביב. משם המשיך לסטנדרד ליאז' וב-2013 נחת בעקבות ברדה בהפועל באר שבע. שם הצליח להתמקם לראשונה בקריירה, מצא בית חם ומימש את הפוטנציאל בצורה נהדרת. אחרי שתי עונות כמלך שערי הליגה, הגיעו גם התארים הקבוצתיים עם שתי אליפויות מרשימות ולאחריהן גם מסע אירופי מוצלח בו הבריק עם שערים מכריעים מול אינטר וסאות'המפטון. את שלהי העשור יעשה בירוק.

מקום ראשון: ערן זהבי (12 קולות)

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג. ברני ארדוב
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג/ברני ארדוב

נכון, העשור הנוכחי עדיין לא הסתיים, אבל אין מי שייקח לווינר הגדול של הכדורגל הישראלי את הבכורה בשנים הללו. גם לא אירועי הנבחרת האחרונים. את העשור החל עם דאבל במדי הפועל תל אביב, כולל שער הניצחון המפורסם בטדי במאי 2010, ואחרי גיחה לפאלרמו נחת בצד השני של העיר כדי לזכות בשלוש אליפויות רצופות ולנפץ כל שיא אפשרי. מקשר שיודע בדיוק מתי להצטרף לעזרת ההתקפה, זהבי הפך למכונת שערים בלתי ניתנת לעצירה ולכדורגלן בעל רעב בלתי נדלה. הוא סיים כמלך שערי ליגת העל בשלוש שנים רצופות, ובאחרונה שבר את שיא כל הזמנים עם 35 שערי ליגה. אחרי שהפך לליגיונר עם הכי הרבה שערים בעונה אחת, זהבי כבר מכוון ליעד הבא: שיא השערים בליגה הסינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully