וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולמם של האלים: זווית נוספת על השבוע הסוער של בית"ר ירושלים

16.9.2017 / 9:00

הישיבה המקצועית האחרונה של אלי כהן, המתחים של אלי אוחנה והפסטיבל יוצא הדופן סביב היהלום שמצא אלי טביב. הבלוג של אופיר סער עם זוויות חדשות על השבוע הסוער של בית"ר ירושלים, כולל הבעיה האמיתית של גיל לבנדה

קובי אליהו

1. התראות לטלפון והתרעות לקראת ההמשך

אוחנה בחר שלא להיות מאמן על מנת להימנע מהמתחים הנפשיים והעצבים הכרוכים בכך, אך עד עתה נראה כי התפקיד הנוכחי לא מסב לו יותר מדי שקט ורוגע ביום יום

ביום רביעי האחרון אחר הצהריים אלי כהן עוד הספיק לערוך ישיבה של הצוות המקצועי יחד עם גילי לבנדה וניר אפרתי. הם ראו קטעים מהמשחק נגד מכבי פתח תקוה, הוא ביקש מלבנדה ואפרתי לשים דגשים על כמה פרמטרים שקיבץ מהווידאו והכין עמם תוכנית עבודה לקראת המשחק נגד הפועל חיפה בשבת. פחות משעתיים אחרי זה, כשלבנדה עוד לא הגיע הביתה, הוא מקבל התראות לטלפון שאלי כהן כבר לא חלק מבית"ר ירושלים.

והאמת שהאירוע הזה הוא לא כל כך הזוי ביחס למה שעובר על בית"ר ירושלים בקיץ הנוכחי. אלי אוחנה הוצג ב-6 ביוני כמחזיק זכויות הניהול. זה היה לפני קצת יותר משלושה חודשים, אבל הוא הספיק לעבור אירועים של לפחות שנתיים. אוחנה בחר שלא להיות מאמן על מנת להימנע מהמתחים הנפשיים והעצבים הכרוכים בכך, אך עד עתה נראה כי התפקיד הנוכחי לא מסב לו יותר מדי שקט ורוגע ביום יום.

ועל אף העובדה שבית"ר ירושלים נמצאת עם 9 נקודות ו-100 אחוזי הצלחה, אם המערכת לא תיכנס למצב של שקט ורגיעה, הן בקטע הניהולי והן בזה המקצועי, אט אט זה יחלחל אל תוך הקבוצה. זה ישפיע על התוצאות, ישפיע על הקהל ויהרוס את החלקים הטובים שיש בבית"ר ירושלים. ויש הרבה כאלה.

עוד בנושא:
אלי כהן: "מעדתי בלשוני, אבל הצמא לדם היה גדול. לא אתן שידביקו לי תווית של גזען"
עידן ורד התאושש ויפתח בקרב המושלמות בין בית"ר ירושלים להפועל חיפה (20:30, ספורט4)
בבית"ר ירושלים שוקלים להשאיר את גיל לבנדה כמאמן ראשי, אסי דומב וזיו אריה מועמדים להצטרף לצוות

אלי אוחנה נציג בעלי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
צריך למנוע מהבלגן לחלחל גם אל תוך המגרש. אלי אוחנה/ברני ארדוב

2. המאמן זמני, השחקנים מרוצים באופן קבוע

"אחד השחקנים הסביר זאת בפשטות ואמר: "כרגע זה מרגיש שגילי הוא מאמן לתקופת מעבר וההרכבים נקבעים מלמעלה. זה לא מרגיש שהוא המאמן הקבוע ויכול ליפול על שחקן שלא רץ או כזה שמערבב ומחליק את האימון"

לאחר המשחק בשבת יחזרו בבית"ר להתעסק בסוגיית המאמן: האם תהיה זאת דמות בכירה שתחזיר את גילי לבנדה לעמדת העוזר או שמא לבנדה יקבל את המושכות ויצורף איש מקצוע נוסף לצדו. בכל מקרה, המתכונת הנוכחית של לבנדה כמאמן זמני אמנם סידרה לקבוצה שני ניצחונות, אך לאורך זמן לא תוכל להחזיק. כל עוד לבנדה מוגדר מאמן זמני, התנהלות השחקנים בהתאם. מרביתם מרשים לעצמם לרוץ פחות באימונים, להתאמץ פחות ולנצל את הסיטואציה. אם לבנדה יוגדר באופן רשמי כסמכות הבכירה, הוא יוכל גם להתנהל אחרת מול השחקנים ולנסות למצב עצמו כאוטוריטה במערכת.

אם בעשרת ימיו של השריף שחקנים התלוננו על אסיפות מרובות, על עומס ועל קצב האימון, כשיש מאמן זמני אף אחד לא מתלונן. אחד השחקנים הסביר זאת בפשטות ואמר: "כרגע זה מרגיש שגילי הוא מאמן לתקופת מעבר וההרכבים נקבעים מלמעלה. זה לא מרגיש שהוא המאמן הקבוע ויכול ליפול על שחקן שלא רץ או כזה שמערבב ומחליק את האימון. זה משהו שלא יוכל להחזיק לאורך זמן, לא משנה אם זה גילי או מישהו אחר, שחקנים חייבים לדעת מי עומד בראש".

לא במקרה אלי אוחנה כינס אסיפה ביום חמישי, במהלכה ביקש מהשחקנים לקחת את העניינים בידיים והזהיר כי הוא לא רוצה לראות פרצופים של שחקנים מוחלפים או כאלה שלא משחקים. אוחנה יודע שבסיטואציות כאלה לא מעט שחקנים מנצלים זאת ומורידים הילוך. אם לשריף אוחנה נתן את כל הסמכויות והרגיש רגוע שהקבוצה תחת שליטה, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה משמעתית, עד אשר ימונה מאמן באופן קבוע הוא יהיה הרבה יותר צמוד לקבוצה. לבנדה עצמו מאמין כי יוכל להוביל את הקבוצה כמאמן ראשי עם איש מקצוע נוסף לצדו, ואף הבהיר זאת לאלי אוחנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גיל לבנדה מאמן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
רק מינוי רשמי יקנה לו מעמד אמיתי בקרב השחקנים. גיל לבנדה/קובי אליהו

3. פסטיבל פול אדגר יוצא מפרופורציות

באחד המשחקונים אדגר הלך רחוק מדי וכדרר ברחבה, איבד כדור וכתוצאה מכך קבוצתו ספגה שער והשחקנים כעסו. השחקן נראה לחוץ ולא כל כך ידע איך להגיב לאירוע. יוסי בניון ניגש אליו והרגיע אותו

מה שקורה עם פול אדגר מאז הניצחון של בית"ר ירושלים על מכבי פתח תקוה פשוט בלתי נתפס. אפשר להתחיל כבר משידור המשחק, כאשר עם כניסתו עמרי אפק שומר על שפיות מקצועית ואומר שזה הימור להכניס שחקן בפעם הראשונה במקום קלאודמיר בזמן שהקבוצה ב-10 שחקנים, וכמה שניות לאחר מכן אדגר נותן את הפס הגדול לעידן ורד בדרך לשער הניצחון. אלי גוטמן, מאמן הנבחרת הקודם ומי שעבר כמעט הכול בכדורגל, נסחף ודיבר על אדגר כזר איכותי ומוביל, ומנה אותו בין ששת הזרים המוצלחים של בית"ר ירושלים. ניתן היה לראות שאפק לא מבין כיצד גוטמן מתעקש על כך אחרי רבע שעה של משחק וכמה מהלכים טובים, אבל כנראה שההתלהבות מהטכניקה של אדגר והסגנון ה"מדליק" שבו הוא משחק גרמו לגוטמן להתבלבל.

אז ככה: אדגר הוא שחקן מאוד מוכשר. לא במקרה בית"ר הביאה אותו להתרשמות ולא במקרה גם החתימה אותו לאחר יומיים כי חששה לאבד אותו. ובכל זאת, צריך לזכור שעדיין מדובר בשחקן שהגיע מהליגה השנייה בפינלנד. במשחקי אימון של הקבוצה ניתן היה לראות כי עדיין אין לו קצב גבוה, הוא מתקשה לעשות לחץ או להביא יציבות למשחק שלו לאורך 90 דקות. את מה שיש לו אי אפשר לקחת ממנו, אך כבר לאחר המשחק במושבה השריף ניתח אותו ואמר: "יש עוד הרבה עבודה איתו, אם יעבור את התהליך נכון, הוא יכול להיות כוכב. השאלה כמה ירצה ללמוד וכמה לא יתקלקל בדרך".

ואיפה אוהדי בית"ר בתמונה? לפחות על פי הרשתות החברתיות, הם נסחפו הרבה יותר מגוטמן. השוואות לדרק בואטנג, דרישה בלתי מתפשרת לראות אותו פותח כמה שיותר מהר, קליפים מיוחדים לכבודו, תמונות. השחקן מקבל אינספור הודעות ונראה כי הוא גם מושפע מכך. לאחרונה הוא שיתף קטע וידאו של המסירה שלו לעידן ורד ועוד קטע וידאו שנערך במיוחד ובו מוצגים כל הרגעים בהם נגע בכדור במהלך המשחק.

שנייה לפני שגם השחקן מתבלבל, כדאי שכולם ייכנסו לפרופורציות בנוגע אליו. עדיין מדובר בילד בן 19 שהגיע מהליגה השנייה בפינלנד ועומד בפני תהליך של התמודדות והתחשלות כדי להפוך לשחקן בקנה מידה שמדברים עליו. באימון הקבוצה אתמול (שישי) באחד המשחקונים אדגר הלך רחוק מדי וכדרר ברחבה, איבד כדור וכתוצאה מכך קבוצתו ספגה שער והשחקנים כעסו. השחקן נראה לחוץ ולא כל כך ידע איך להגיב לאירוע. יוסי בניון ניגש אליו והרגיע אותו. פול אדגר הוא כוכב בפוטנציה, אך עדיין פוטנציאל. ילד מוכשר שצריך לגלות כלפיו הרבה סבלנות בדרך לתהילה.

דרק בואטנג שחקן בית"ר ירושלים עם גביע המדינה. ברני ארדוב
חכו עם ההשוואות לדרק בואטנג/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully