וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן: "עברתי את הימים הקשים בקריירה, לא אתן שידביקו לי תווית של גזען"

15.9.2017 / 17:26

המאמן הוותיק, שעזב השבוע את בית"ר ירושלים אחרי הדברים שאמר על שילוב שחקנים ערבים בקבוצה, הגיב במכתב: "מעדתי בלשוני. הצמא לדם היה גדול, גזרו את דיני בלי לתת לי הזדמנות להגיב"

אלי כהן באימון בית"ר ירושלים, גיל לבנדה. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
עבר שבוע סוער. כהן/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

אחרי סערת השבוע החולף והפיטורים מבית"ר ירושלים, הוציא היום (שישי) אלי כהן הודעה רשמית שמציגה את העמדה שלו בכל הנושא. כזכור, השריף פוטר בעקבות ראיון שהעניק ובו דיבר על סוגיית המוסלמים והערבים ובית"ר ירושלים.

עוד בנושא:
אלי כהן: "הכי כואב לי שפגעתי באלי אוחנה"

המכתב של כהן במלואו:

"שלום לכולם, ברצוני למסור את ההודעה הבאה בשמי בעקבות סיום עבודתי במועדון בית"ר ירושלים והפגיעה בשמי הטוב.

"50 שנה אני בענף הכדורגל, בין כשחקן ובעיקר כמאמן, והיומיים האחרונים הם הקשים בקריירה שלי. לא אלך סחור סחור ואומר זאת מיד - מעדתי בלשוני. טעיתי. ביקשתי להסביר וכשלתי. המחיר היה כבד, ואני נכון לקבל אותו. רציתי לחזור לבית"ר ירושלים, ביקשתי לסייע לאנשים שאני מעריך ולמועדון שאהוב עליי ועתה כל זה נלקח ממני. אם זה היה החטא וזה העונש, דיינו. אבל יש דבר אחד שאיני יכול לקבל ולא אאפשר לאף אחד להדביק לי - גזענות.

"בכל ימיי כמאמן ראיתי עצמי בראש ובראשונה כמחנך. חדר ההלבשה שלי, בכל מועדון בו עבדתי, היה סמל ומופת לכבוד, לשוויון ולאחווה בין שחקנים שונים: יהודים, ערבים, זרים. ראיתי ולעולם אראה בכדורגל גשר המחבר בין אנשים, כור היתוך נפלא שמצטיין בהכחדת השונות ובבניית יחידה אחת לוחמת של חברים, שנותנים הכל אחד עבור השני וחולקים יחד רגעי הצלחה ושפל. אימנתי, הדרכתי וטיפחתי את סלים טועמה בהפועל תל אביב, את סאלם אבו סיאם במכבי תל אביב, את כאמל ג'ברין במכבי חיפה, את עבאס סואן וסלאח חסארמה בקרית שמונה, את עלי עקל ומג'די אבו מוך בהפועל חדרה. הם וחבריהם אלה שיעידו אם אי פעם פגשו צד אחר שלי. כיבדתי ולעולם אכבד כל אדם, ללא קשר לגזע, מין או דת.

סלים טועמה, הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"שחקנים כמו טועמה יעידו שמעולם לא פגשו צד כזה בי"/ברני ארדוב

"אני אותו האדם שרק לפני ארבע שנים זכה לשבחים על האופן בו הגנתי, אירחתי וכיבדתי לאורך כל הדרך שני שחקנים צ'צ'ניים שהגעתם לבית"ר הולידה את אחד מסיפורי הספורט הקשים והעצובים. שילמתי מחיר מקצועי כבד, אבל הייתי נוהג כך גם היום. כל מה שביקשתי לתאר בראיון האחרון, והשתבש לחלוטין, הוא את מורכבות הסיטואציה. קיוויתי שתינתן לי ההזדמנות להסביר ולהתנצל, לומר שהכל טמון בניסוח לקוי, שלא לזה כיוונתי, אבל הצמא לדם היה חזק יותר. גזרו את דיני מבלי לתת לי הזדמנות להבהיר, לתקן. אני איש מקצוע שאהבת הכדורגל זורמת בדמי.

"אני מחנך שאהבת האדם נר לרגליו. יעידו על כך אלפי האנשים שמכירים אותי ומבקשים לחזק אותי ביומיים האחרונים, רבים מהם בני המגזר הערבי שלא נענו למסיתים וזכרו חסד לאלי כהן האמיתי שהם מכירים. על כך תודתי להם. בין אם אחזור אי פעם לאמן ובין אם לא, דרכי המקצועית היא מקור לגאווה עבורי ועבור בני משפחתי. היתה לי זכות גדולה להדריך, לחנך, לאמן ולעצב מאות שחקנים צעירים ואני סמוך ובטוח שכולם גדלו להיות אוהבי אדם, בדיוק כמוני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully