וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכר מחפש פנדליסט, ג'ורדי מחפש שיטה: ניצחון לבאר בשבע במלחמת יום חמישי הראשונה

האם יש קבוצה גרועה מבאר שבע מהנקודה הלבנה? האם קרויף יודע איזו מכבי הוא רוצה לראות? אורן יוסיפוביץ עם "מלחמות ימי חמישי", הדרך היחידה לצלוח את שלב הבתים האפור של הליגה האירופית. כולל: הפליק של מליקסון והשנ"צ של פיליפנקה, והחיסרון בהצטיינות של בן חיים

צילום ועריכה: קובי אליהו

אתם קולטים שאוטוטו, בנובמבר 2017, נציין עשרים שנה לדפיקה ממונטריאול?

הרגע בו ברט "היטמן" הארט, היהלום של ה-WWF שהיה חתום ל-20 שנה בחברה, ערק ל-WCW המתחרה. עור ברווז, אני יודע. הקרב האחרון של היטמן בזירה של וינס מקמהן נקבע למונטריאול, קנדה - המדינה של ברט. לפי התסריט (ספוילר: זה מזויף!) והסיכום בין הבוס מקמהן ללוחם הארט, קרב האליפות מול שון מייקלס יסתיים בפסילה שתשאיר את החגורה אצל היטמן; הקנדי לא היה מוכן להפסיד את התואר מול מעריציו. אבל למקמהן הגאוותן היו תוכניות אחרות - הוא לא העז לחשוב שהיהלום הנוטש שלו יגיע ל-WCW כאלוף. אז הוא דפק את ברט. ללא ידיעת הקנדי, כששון מייקלס ביצע עליו את תרגיל השארפשוטר (ששייך בכלל להיטמן - הו, ההשפלה), השופט סימן שהארט נכנע. החגורה עברה למייקלס. היטמן עזב מושפל את האולם, את המדינה ואת ה-WWF.

"הם דפקו אותי. הם דפקו אותי, הממזרים האלה", אמר לאחר מכן. ומאז קוראים לערב ההוא "הדפיקה ממונטריאול".

האירוע הבלתי-נשכח הזה היה רק חלק מ"מלחמות ימי שני" - התקופה הכי מסעירה ברסלינג הבידורי. מספטמבר 1995 ועד מרץ 2001 שודרו תוכניות הדגל של שתי החברות המתחרות WWF ו-WCW בימי שני. מאנדי נייט רו של מקמהן מול מאנדיי נייטרו (אחלה מאמץ, חבר'ה) של טד טרנר. התקופה הזו היתה נהדרת בגלל שהתחרות הוציאה משתי החברות את המיטב. הבוסים לא התרכזו רק במוצר שלהם אלא במוצר המתחרה, ואוהדי הרסלינג הם שהרוויחו.

ואיך קשור סיפור היאבקות אמריקאי מ-1995 לערב כדורגל אירופי ב-2017?

בואו נודה: הליגה האירופית לא כל כך מעניינת. לפחות לא בבתים הנוכחיים שקיבלו מכבי תל אביב והפועל באר שבע. מתוך שש קבוצות שהוגרלו לשחק נגד הישראליות, יש בקושי חצי קבוצה שתסקרן אותנו, וגם היא צוללת. לכן, כדי להעביר את ששת מחזורי הליגה האירופית, להלן "מלחמות ימי חמישי". כי לוגאנו לא מספיק מעניינת אותנו ובטח שלא סלביה. סורי, זו האמת. אבל הפועל באר שבע נגד מכבי תל אביב זה הדבר הכי מעניין בכדורגל הישראלי מאז 2013, ולכן בזה נתמקד.

יאללה, הפועל באר שבע vs מכבי תל אביב: מלחמה ראשונה מתוך שש.

עוד בנושא:

באר שבע פתחה את שלב הבתים בליגה האירופית עם 1:2 על לוגאנו
מכבי תל אביב פתחה את שלב הבתים בליגה האירופית עם 1:0 לסלביה פראג
אחרי הניצחון: אוחנה צפוי לסגל באר שבע, שחוששת מסדרת משחקי החוץ
מכבי תל אביב שוב מאוכזבת אחרי ההפסד: "משחק רע מול יריבה בינונית"

דן איינבינדר שחקן הפועל באר שבע חוגג עם מאור מליקסון. קובי אליהו
מגלה רפרטואר התקפי מפתיע. איינבינדר/קובי אליהו

הרגע של המשחק: איינבינדר vs פיליפנקה

דקה שנייה, אחלה התחלה. וואקמה העביר משמאל לימין, ומליקסון קלט באגף. הוא בחן את המגן, דילג שמאלה, וחיכה לתנועה פנימה של איינבינדר. כשזו התרחשה, בדיוק ברגע הנכון הגיע הפליק הכל כך טוב וכל כך מדויק, עד שהכדור של איינבינדר נראה ככדור המשך מושלם למסירה של האמן. כמו כדור שפוגע בכדור שפוגע בכדור בסנוקר. הקשר האחורי של באר שבע, לא אחד שנמצא בטופ של רשימות מלכי השערים, מגלה פתאום ז'רגון התקפי מכובד בדרום עם תנועה-בלי-כדור מרשימה ומפתיעה. כשיש לך אחד כמו מליקסון בקבוצה, זה הרבה יותר קל.

ציון: 7

גם יגור פיליפנקה היה אחראי אתמול לגול מוקדם. לצערה של מכבי תל אביב, זו היתה הסערה המושלמת. איבוד כדור של באבין הביא את הצ'כים לקו מרכז המגרש. שם פיליפנקה טעה לראשונה, כשלא הצליח לתקל על-באמת ולסכל את ההתקפה. משם הכדור חלף מעל כל הגנת מכבי פעמיים, מימין לשמאל ומשמאל לימין. פיליפנקה, לאורך המהלך כולו, נראה אובד עצות, הסתכל לשני צדדיו כדי לנסות למלכד איזה אופסייד, אבל כלום לא צלח. וכשסובול הגביה, בדיוק ברגע הלא נכון, הבלם איבד את השחקן הכי חשוב - תומאש נציד - שהסתנן באין מפריע כדי לנגוח לבד מול ראיקוביץ'. הפקרות.

ציון: 4

שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים, שחקן סלביה פראג יארומיר זמרהאל. רויטרס
כבר היה עם נעל וחצי מחוץ למכבי תל אביב. בן חיים/רויטרס

המצטיין: מליקסון vs טב"ח1

כשמאור מליקסון נועל את נעלי הריקוד, אין חוויית צפייה גדולה מזו בליגת העל של ימינו. הדריבל האדיר בשילוב הפליקים שהוא מרביץ בכדור מייצרים מסירות שפשוט כיף לראות. אחת כזו היתה אתמול בטרנר כבר בדקה השנייה, ובכלל - מליקסון בלט ברוב שלבי המשחק.

ציון: 8

טל בן חיים כבר היה נעל וחצי מחוץ למכבי, אבל איכשהו נשאר, ולא קשה לקבוע שהוא הבלם הטוב ביותר שיש לג'ורדי קרויף, ולצערו של ההולנדי, אפשר להוסיף לזה "by far". לצערו של בן חיים, בשני המשחקים האחרונים שהצטיין, הקבוצה שלו הפסידה 1:0 - באיטליה עם הנבחרת, בצ'כיה עם מכבי.

ציון: 6

שחקן הפועל באר שבע מהראן ראדי, שחקן לוגאנו  דראגן מיכאילוביץ'. קובי אליהו
הכי טוב שבאר שבע הייתה יכולה לבקש. ראדי מול שחקני לוגאנו/קובי אליהו

מד ההתנגדות: לוגאנו נגד סלביה פראג

לוגאנו, ועוד בטרנר, היתה היריבה הכי מתאימה לבאר שבע הנוכחית, שהתקשתה בשבועות האחרונים. כשמסתכלים על כל היריבות האירופיות של אלופת ישראל העונה, זו כנראה הנוחה מכולן עד כה.

ציון: 3

סלביה פראג שמרה כוחות וכוח אדם לדרבי מול המכביסט הנוסף טל בן חיים2 ביום ראשון. לעומת המשחק האחרון שלהם בליגה, אתמול עלו בהרכב שבעה שחקנים אחרים. גולת הכותרת היה אקס יואב כץ פז'מיסל קובארז', בין קורות הצ'כים. בשלושה משחקים במדי הפועל חיפה ספג קובארז' מהצהובים שישה שערים. הפעם שמר על שער נקי. להגנת הצהובים: מסורתית, ישראליות מתקשות נגד צ'כיות, והמשחק נערך בחוץ.

ציון: 6

ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. רויטרס
הלו, כבר אמצע ספטמבר ועדיין אין לך שיטה. קרויף/רויטרס

התופעה: הפנדלים של בכר vs ההרכבים של ג'ורדי

לברק בכר כבר נגמרו הריאקציות על פנדלים מוחמצים, אז אתמול הוא פשוט חייך. אני מאתגר את עכברי הכדורגל של העולם למצוא קבוצת פנדלים גרועה יותר מבאר שבע של השנה+ האחרונות. אפשר לזלזל בתופעה, אפשר לקרוא לזה "מזל רע", אפשר להכתיר את שיר צדק כבועט ברירת מחדל (ואם הוא בועט טוב, אז יאללה, לתת לו את הכול, כל הזמן). אבל אי אפשר להסתיר את זה יותר: עניין הפנדלים בבאר שבע הוא חמור ודורש פתרון רציני. בכר בהחלט עונה להגדרה של גאון טקטי, בטח במונחים ישראלים. המשימה הזו עליו. לא משנה איך - אובר-תרגול, ניתוח סטטיסטי של היסטוריית בועטיו, סדנה פסיכולוגית - הקבוצה שלו חייבת להשתדרג בתחום הזה. מי שמתייחס לדברים כאלו כ"שפיץ של הנעל" בדרך כלל יפסיד.

ציון: 4

ב-2013/14, תחת פאולו סוזה, כל פרסום הרכב רשמי של מכבי תל אביב היה טקס פולחן. אף אחד לא ידע מה הפורטוגלי יעשה, ואף תרשים הרכב לא הבטיח שכך תעמוד מכבי על המגרש. לפעמים, הוא אפילו היה מעמיד את הקבוצה שלו במערך מסוים ועם שריקת הפתיחה חושף שהכול הטעיה.
ב-2017/18 היעדר הוודאות חזר למכבי תל אביב, אבל במקום ניחוח מרתק של מסתורין עולה ריח רע של תהייה. "מה לעזאזל?". לג'ורדי קרויף המאמן סגל רחב ועמוק, במיוחד מהקישור וצפונה, אבל אנחנו כבר באמצע ספטמבר ונראה שלא רק שאין לו היררכיה ברורה בראש אלא גם שיטה וזהות. ייני כמגן ימני במערך של שלושה בלמים? זה לאבד אותו לגמרי. פיליפנקה-טב"ח1-באבן כשלישייה בלי תרגול כמעט? גם באטוקיו וסושיץ', שהיו חלשים אתמול, נראו בעיקר שהם לא יודעים איפה הם צריכים לעמוד ומה בדיוק הם צריכים לעשות. שוב, מותר להפסיד, וזה בסדר שלוקח זמן להתחבר. השאלה היא, האם נכון לאמצע ספטמבר, קרויף יודע מה הוא רוצה מהקבוצה שלו? כי אם הוא עדיין מחפש דרך, זה לוקח יותר מדי זמן.

העובדה היא בינתיים שמכבי שיחקה נגד שתי קבוצות כדורגל "רציניות" (וגם זה בחצי כוח, כן?). בית"ר ירושלים וסלביה פראג. המאזן: שני הרכבים תמוהים, 4-0 בגולים, 0% הצלחה.

ציון: 3

שחקן הפועל באר שבע תומאש פקהארט מחמיץ פנדל. קובי אליהו
בכר, הנה האתגר הגדול שלך. פקהארט מחמיץ עוד פנדל/קובי אליהו

הסיכויים לעלות (לפי sky)

הפועל באר שבע: 1.44 (מקום 2 בבית)

ציון: 8

מכבי תל אביב: 3.25 (מקום 3 בבית)

ציון: 5


תוצאה: הפועל באר שבע מנצחת את מכבי תל אביב במלחמת יום חמישי הראשונה, 24-30. נתראה במחזור השני.

orenjos@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully