וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע: אוחנה צפוי לחזור לסגל. חשש מסדרת משחקי החוץ

15.9.2017 / 7:59

אחרי לוגאנו, השחקנים מסבירים מדוע נופה הקשר: "הוא פתח בנבחרת ובליגה, פתאום הפך לשחקן יציע?". השחקנים חגגו, חיימוב: "ניצחון חשוב". וגם, החשש האמיתי: הקבוצה תחזור לטרנר רק בסוף אוקטובר למשחק העונה

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. "אנחנו מרגישים יותר בטוחים בטרנר"

בראיון שקיים טוני וואקמה בניגריה לפני מספר ימים, הוא אישר את מה שכולם הבינו ביום שאסי רחמים חזר מהגרלת הליגה האירופית לפני שלוש שבועות. "הבית הזה קצת יותר מאוזן מאשר אשתקד, אז היינו בבית עם אינטר, סאות'המפטון וספרטה פראג", אמר הניגרי. "לכן, אני מאמין שנוכל להתמודד עם היריבות שמחכות לנו. בכל מקרה, אנחנו מוכנים ורוצים להצליח עוד יותר מאשר בעונה שעברה".

עושה רושם שהבעיה המרכזית של בכר העונה לא קשורה דווקא ליריבות שלו, אלא להבדלים המשמעותיים בין משחקי הבית למשחקי החוץ. ההפסדים ללודוגורץ ומאריבור הוכיחו שבאר שבע סובלת העונה מבעיה מנטלית. הפתיח הזה חשוב בעיקר משום שבכר, שהודה אתמול (חמישי) שהליגה חשובה יותר מהליגה האירופית, לא יעמוד על הקווים בטרנר עד סוף חודש אוקטובר, במסגרת המחזור השמיני מול מכבי תל אביב, אחרי שהמועדון ביקש לדחות את המשחק הביתי מול הפועל עכו בתחילת אוקטובר לאמצע נובמבר. בני יהודה, הפועל חיפה ורעננה הן המשוכות האמיתיות של באר שבע לקראת ההמשך. אם בכר יעבור אותן בשלום, באר שבע תגיע מוכנה למשחק העונה מול סגנית האלופה.

כפי שהוכיחה בעונה שעברה, בעונה טובה שלה גם יריבות כמו ויקטוריה פלזן או סטיאווה לא אמורות להוות מכשול. "בטרנר אנחנו מרגישים יותר בטוחים, זה נכון", הודה אחד השחקנים בסיום. "יש כאן אווירה טובה, קהל שדוחף אותנו. משהו קורה העונה במשחקי החוץ. אני מרגיש שהמשחקים הבאים הם המבחן שלנו. יש עוד הרבה זמן עד מכבי תל אביב. השער של ראדי מול אשקלון והניצחון הלילה נתנו לנו הרבה ביטחון. עכשיו נצטרך רק להמשיך במומנטום הזה".

עוד בנושא:

באר שבע פתחה את שלב הבתים בליגה האירופית עם 1:2 על לוגאנו
בכר: "מה יהיה עם הפנדלים? כנראה שמצאנו את הבועט שלנו"
שיר צדק על השער העצמי שכבש: "הכל מתגמד אחרי שמנצחים"

אנתוני וואקמה שחקן הפועל באר שבע. קובי אליהו
צדק בקביעה שלו. וואקמה/קובי אליהו

2. "פתאום מיכאל אוחנה ביציע?"

הסיפור סביב מיכאל אוחנה הוכיח כמה הסגל של הפועל באר שבע הוא רחב ומגוון. ברק בכר סירב להודות אתמול שהסיבה להוצאתו מהסגל הייתה זלזול באימונים ובאסיפה, אבל שחקני הקבוצה מרגישים שזו הסיבה המרכזית שבגללה אוחנה לא נכלל בסגל. "הרי איזו סיבה יש לברק לא לזמן אותו לסגל הרחב, אחרי שרק לפני כמה ימים פתח בהרכב הנבחרת?", אמר אחד מהם. "הוא הרי נתן למיכאל את ההזדמנות בכל שלושת משחקי הליגה, אז פתאום הוא שחקן יציע?".

אוחנה, שבדרך כלל מעורב מאוד מבחינה חברתית בכל מה שקורה בקבוצה, שמר אתמול על פרופיל נמוך. בבאר שבע מרגישים שבכר ניסה ללמד אותו לקח מבלי ליצור הד סביב העניין הזה. אורן ביטון, בן שהר, מוחמד גדיר, מיגל ויטור, בן ביטון, גיא מלמד שישבו ביציע במשחק האחרון ואפילו אליניב ברדה שנפצע בחימום הוכיחו שגם שחקן בכיר יחסית כמו אוחנה צריך לחשוש לעתים. "ברק לא יעשה דברים בשביל התקשורת. אם הוא חושב ששחקן מסוים צריך לזוז טיפה הצדה, הוא יעשה את זה בשקט. בפנים, הוא יודע בדיוק למה אוחנה לא שיחק אתמול. אבל אחרי ניצחון מי בכלל זוכר את זה? אין לי ספק שאוחנה יחזור במשחק הבא לסגל", אמר אחד השחקנים. "אגב, בכר לא משקר. אם שחקן גילה חוסר רצינות ונופה מהסגל, זו סיבה מקצועית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מיכאל אוחנה שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
יחזור לסגל בהקדם? מיכאל אוחנה/ברני ארדוב

3. פקהארט נדבק במסורת הבאר שבעית

הדבר הטוב ביותר שברק בכר יכול לאחל לעצמו, הוא כמובן להחמיץ פנדל במהלך המשחק. פתיחת העונה שעברה הוכיחה שככל שבאר שבע מחמיצה יותר מהנקודה הלבנה, כך היא מקדמת יותר את המטרות שלה. הליגה בקושי נפתחה, אבל ההחמצה הנוראית של מאור בוזגלו מול שריף (2:3 לבאר שבע), ומול אשקלון (0:5 בגביע הטוטו) נתנו את שריקת הפתיחה למהראן ראדי, שהחמיץ פנדל במשחק אלוף האלופים (2:4 על מכבי חיפה) ולהחמצה נוספת שלו מהנקודה הלבנה שיכולה הייתה לסדר עלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות על חשבון סלטיק (ניצחון 0:2).

העונה באר שבע ממשיכה לפספס. וואקמה החמיץ פנדל באלוף האלופים מול בני יהודה, ואתמול תומאש פקהראט הוכיח שהמסורת הבאר שבעית דבקה גם בו. הפעם היחידה שבאר שבע הפסידה לאחרונה בעת שהחמיצה פנדל, הייתה כשאוגו בעט ברשלנות מול לודוגורץ בהפסד 3:1. ואולי, לאור הנסיגה ביכולת שלה העונה, זה בעצם הדבר הטוב ביותר שקרה לה?

שחקן הפועל באר שבע תומאש פקהארט מחמיץ פנדל. קובי אליהו
בעיה כרונית. פקהארט מחמיץ פנדל/קובי אליהו

4. חיימוב: "לא חושב שזה המשחק הכי טוב שלי בבאר שבע"

באר שבע שלטה אתמול באחוזי החזקת הכדור, ועדיין הבקיעה שני שערים במשחק שבו בעטה שלוש פעמים למסגרת, ורק שלוש בעיטות מחוץ לה (לוגאנו בעטה שלוש פעמים למסגרת, שמונה מחוץ לה), ואפילו עשתה פחות עבירות. מאור מליקסון זכה למחמאות על היכולת והמסירה המדויקת לאיינבינדר בדקה השניה. "זה הוריד הרבה מאוד מתח. הגענו למשחק הזה עם חששות, אבל אחרי שער כזה אתה מקבל ביטחון", הסביר אחד השחקנים בסיום, שחגג עם חבריו בחדר ההלבשה את הניצחון.

גיא חיימוב רצה לשמור אתמול על רשת נקיה, אבל שיר צדק, שחקן מאוזן בדרך כלל, איזן אתמול בשער שני תוך שש דקות. במבט לאחור, אפשר להבין מדוע ברק בכר החתים את גיא חיימוב כשהגיע להפועל באר שבע. היום, שני השוערים של הפועל באר שבע מסתכלים לספסל בכל פעם שהם מקבלים את אפודת השוער הראשון. "אני לא חושב שזה המשחק הכי טוב שלי בבאר שבע", אמר חיימוב, שסובל מעליות וירידות ביכולת. "אני השוער הראשון? המון שנים יצא לי להתחרות מול שוער בקבוצות וזה הוציא ממני דברים טובים. כאן אני מתחרה עם דודו גורש ואחד מעלה את הרמה של השני. אנחנו מקבלים את מה שהמאמן מחליט". על המשחק עצמו אמר חיימוב: "היה לנו משחק טוב. במחצית הראשונה ראו את הפועל באר שבע שרצינו לראות העונה. יצרנו מעצמנו ציפיות להביא את עצמנו ליכולת ולרמה הזאת. לוגאנו קבוצה מצוינת וזה היה משחק ברמה אירופית. זה ניצחון מאוד חשוב. עדיין מוקדם לדעת בנוגע לתמונת הבית, כי אנחנו אחרי מחזור אחד בלבד. אנחנו מסתכלים ממשחק למשחק. יש לנו סגל רחב והמטרה להתחרות ולהצליח בכל המסגרות". דור אלו נפצע בסיום ונבדק. נראה כי המגן, שגרם לפנדל שהחמיץ פקהראט, יהיה כשיר למשחק מול בני יהודה.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים מול לוגאנו. קובי אליהו
מכאן יוצאים לדרך חדשה? שחקני באר שבע חוגגים/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully