וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "עוד לא הגענו לחגים ועברנו אירועים של שנתיים"

14.9.2017 / 8:51

בבירה מעכלים את היום הסוער שהסתיים בהתפטרות אלי כהן: "טירוף, כל הזמן בית משוגעים, אי אפשר להצליח ככה לאורך זמן". במועדון הבטיחו לגבי המחליף: "לא תצורף בובה עם תעודת פרו"

יום סוער נוסף עבר אתמול (רביעי) על בית"ר ירושלים, יום שהסתיים בהתפטרותו של אלי כהן מתפקידו כיועץ מקצועי, זאת עשרה ימים בלבד לאחר שמונה לתפקיד. ההתפטרות הגיע על רקע דברים שאמר כהן בריאיון ב"ידיעות אחרונות" לפיהם לא יביא שחקן ערבי לבית"ר ירושלים. בצל הסערה, היום ב-12:15 תקיים הקבוצה מסע"ת לקראת המפגש מול הפועל חיפה (שידור חי בוואלה! ספורט).

שחקנים בקבוצה הגיבו על האירועים: "טירוף מה שהולך כאן. עוד לא הגענו לחגים ועברנו אירועים של שנתיים. כל הזמן בית משוגעים מסביב לקבוצה, אי אפשר להצליח ככה לאורך זמן, מערכת חייבת שקט. נקווה שזו הטלטלה האחרונה בעונה הזאת ובאמת נתרכז בכדורגל".

עוד אתמול, לאחר שבחר לעזוב את הקבוצה, אמר כהן: "לא התכוונתי לפסיק ממה שעשו מזה אבל ברגע שהבנתי שבית"ר נפגעה ובעיקר שאלי אוחנה נפגע, שום דבר לא שווה את זה. אלי אוחנה איש ענק ואני יודע שהתהפכה לו הבטן כל היום בעקבות האירועים, אני תמיד אוהב, אעריך ואוקיר אותו, שלא יהיה כאן ספק".

אלי כהן באימון בית"ר ירושלים. נועם מושקוביץ
קדנציה קצרה מהמתוכנן. כהן/נועם מושקוביץ

כבר משעות הבוקר הבין כהן כי דבריו בעייתיים, אך לא תיאר לעצמו עד לאן המצב ידרדר. במהלך היום הוא נפגש עם גיל לבנדה וניר אפרתי על מנת להכין את התכנית המקצועית למשחק בשבת ואף שוחח עם הקשר החדש פול אדגר בנוגע לנעליים מיוחדות אותן רצה והדירה אליה הוא אמור להיכנס בקרוב וביקש לשלוח את השחקנים לבדיקות דם השבוע. הוא לא תיאר לעצמו שבערב הוא כבר לא יהיה חלק מבית"ר ירושלים.

אוחנה, שמונה לאחרונה לנציג הבעלים על ידי אלי טביב, עליו נאסר לנהל את הקבוצה, עבר יום קשה מאוד אתמול. הוא התייעץ לא מעט עם הקרובים אליו ובישיבת מנהלת הליגה נראה עצבני במיוחד, מה שביטא את הקשיים אותם חווה. לאנשי המועדון אמר אוחנה: "אני יודע שזה נזק מקצועי עבור המועדון. גם ברמה האישית אלי מאוד קרוב אליי, אבל יש כאן סיטואציה שאין ממנה דרך חזרה". אוחנה עדיין השאיר פתח לפתרון בפגישה שערך עם כהן בשעות הערב וחשב על אפשרויות להתנצלות של המאמן או ניסיון להסביר את דבריו, אך ברגע שהיועץ הציע את התפטרותו, נציג הבעלים קיבל אותה והבין כי אין מנוס מפרידה.

אוחנה ונציגי המועדון קיבלו אתמול, לכל אורך היום, טלפונים לגבי הדברים שאמר כהן, כולל שיחה מאחד מנותני החסות שאיים לעזוב את הקבוצה ושיחה זועמת נוספת מבית נשיא המדינה. גם ראש העיר ניר ברקת העביר מסרים דומים. לסובבים אותו אמר אוחנה: "התחלנו דרך חדשה, אמרנו באופן מאוד ברור שאלימות וגזענות הם מחוץ לתחום ואנחנו הולכים עם זה עד הסוף. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לחיות עם אמירות כאלה".

כעת, בקבוצה יצטרכו להחליט מה לעשות בנוגע לצוות המקצועי. לבנדה ימשיך כמאמן בשבת, אך ככל הנראה בהמשך יחבור אדם נוסף לצוות. במועדון הבהירו אתמול: "לא תצורף בובה עם תעודת פרו, צריך מישהו עם ידע, שבאמת יוכל לעבוד בצוות עם לבנדה ולהוסיף מהניסיון שלו".

אגב, פרשת אלי כהן ובית"ר ירושלים גרמה להדים רבים לא רק בישראל. ב"ספורט" הקטלאני העלו ידיעה בנושא עם הכותרת "התפטרותו השנויה במחלוקת של היועץ של בית"ר ירושלים בעקבות הערות גזעניות". בעיתון מביאים את כל השתלשלות האירועים ומציינים כי בשנים האחרונות בית"ר ירושלים מנסה לשנות את התדמית שלה ובחודש שעבר הנשיא רובי ריבלין העניק להם פרס בעקבות מלחמתם בגזענות של חלק מהאוהדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully