וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מתלהבים מלוקה דונצ'יץ': "הכישרון האירופי הגדול אי פעם"

אחרי שהצעיד את סלובניה לחצי גמר היורובאסקט עם 27 נקודות מול לטביה, מניית הדראפט של ילד הפלא מזנקת. דראגיץ' מהלל: "ביום הוא צופה בסרטים מצוירים, בלילה הוא הופך למפלצת כדורסל"

לוקה דונצ'יץ', נבחרת סלובניה. AP
איזו הצגה. דונצ'יץ'/AP

יורובאסקט 2017 אולי עומד בסימן הכוכבים הרבים שהעדיפו לוותר על השתתפותם, אבל אמש (שלישי) סיפק הטורניר המושמץ משחק לפנתאון, שקרוב לוודאי יהפוך לקלאסיקת כדורסל אירופי. אחרי מותחן צמוד והצגות מופלאות של שני כוכבי העתיד - לוקה דונצ'יץ' וקריסטאפס פורזינגיס - ניצחה סלובניה 97:103 וסידרה לעצמו מקום בחצי הגמר. דונצ'יץ' בן ה-18 קבע שיא קריירה עם 27 נקודות, 8 מהן בדקות המכריעות ברבע האחרון (כולל שלשת קלאץ' בלתי אפשרית על סוף שעון ה-24) והוסיף 9 ריבאונדים ב-36 דקות.

באתר "יורוהופס" בדקו ומצאו שמדובר במשחק הטוב ביותר אי פעם ביורובאסקט עבור שחקן כה צעיר. ארווידאס סאבוניס קלע 28 נקודות במשחק על המקום השלישי ביורובאסקט 1983, אבל הוא היה מבוגר בשנה, והמשחק לא היה צמוד מתחילתו ועד סופו. בכלל, המספרים של דונצ'יץ' מתחילת הטורניר לא פחות ממדהימים: הוא קולע 15.7 נקודות, מוריד 7.7 ריבאונדים ומחלק 3.1 אסיסטים. אם ימשיך בקצב הזה, הוא יהפוך לשחקן השלישי בלבד בכל שנות קיומו של הטורניר שמעמיד ממוצעים של למעלה מ-10 נקודות, 7 ריבאונדים ו-3 אסיסטים.

לוקה דונצ'יץ', נבחרת סלובניה, מול קריסטאפס פורזינגיס, נבחרת לטביה. AP
הפרק הראשון ביריבות החדשה. דונצ'יץ' מול פורזינגיס/AP

"אני מקווה מאוד שיום אחד אוכל להיות כמו קריסטאפס פורזינגיס", פרגן בסיום דונצ'יץ' ללטבי, שקלע 34 נקודות אף הפסיד. "הוא שחקן מדהים, אולי הכי טוב בעולם כולו, ואני בהחלט שואף להיות כמוהו". דונצ'יץ' הוסיף לגבי השלשה שקלע על הבאזר של שעון ה-24 ברגע קריטי ברבע הרביעי ש"למדתי את זה מסרחיו יוי. הוא תמיד קולע את הזריקות האלה".

חברו לקו האחורי בנבחרת סלובניה, גוראן דראגיץ' (מועמד לגיטימי ל-MVP הטורניר בעצמו), הילל אותו בסיום ואמר: "בגלל זה הוא השחקן הטוב בעולם לגילו. בעצם, לא רק לגילו. לדעתי הוא השחקן הטוב בעולם מבין כל השחקנים שבין גיל 18 ל-25. הוא היהלום הגדול של הכדורסל האירופי, ובסלובניה כבר מעריצים אותו. הוא עדיין ילד, אל תטעו. אני חולק איתו את אותו חדר במלון, ויכול להעיד שבמהלך היום הוא צופה בסרטים מצוירים ובפרקים של 'חברים' בזמנו החופשי. אבל כששמים אותו על המגרש בלילה הוא הופך להיות דבר בלתי ייאמן, הוא הופך למפלצת".

ההצגות של דונצ'יץ' ביורובאסקט לא נעלמות מעיניהן של הסקאוטים ב-NBA, ונראה שהן מקדמות אותו אל עבר הבחירה מספר 1 בדראפט 2018. עד כה, ההערכות המוקדמות דיברו על כך שדונצ'יץ' ייבחר בין המקום השלישי לרביעי, אולם כעת הוא מחזק את מועמדותו משמעותית. ב-The Ringer נכתב ש"דונצ'יץ' ופורזינגיס הולכים לשלוט בכדורסל הבינלאומי בעתיד הקרוב מאוד", וציינו ש"דונצ'יץ' הוא הכישרון האירופי הכי גדול אי פעם, ועכשיו ה-NBA מחכה לו בקוצר רוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully