וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני שהכל מתחיל: 10 סוגיות לקראת פתיחת שלב הבתים של ליגת האלופות

12.9.2017 / 14:00

קללת וומבלי של טוטנהאם, בנפיקה רוצה לנקום במוריניו ופ.ס.ז' באנצ'לוטי, הכשרונות של לייפציג בבכורה במפעל ומי היה חשוב יותר - בונוצ'י או ניימאר? מיכאל יוכין עם השאלות הבוערות לקראת חזרת המפעל היוקרתי ביבשת

רויטרס

1. מי היה חשוב יותר – בונוצ'י או ניימאר?

ברצלונה ויובנטוס צפויות להעפיל לשמינית הגמר מבית 4, אבל המפגשים ביניהן בכל זאת מציבות שאלה מרתקת. הרי זה לא רק שחזור גמר ליגת האלופות מ-2015, בו להט ניימאר, אלא גם החזרה למפגשי רבע הגמר בעונה שעברה, בהם הצליחה הגברת הזקנה לשמור על רשת נקיה במשך 180 דקות ועצרה את שלישיית MSN. העורף, שעבד נפלא בניצוחו של לאונרדו בונוצ'י, ספג מהלומה כאשר הבלם נמכר למילאן, בעוד הסיפור הגדול של חלון ההעברות כולו היה העזיבה של הכוכב הברזילאי את קאמפ נואו לטובת הפרוייקט הקטארי בעיר האורות. איזו אבידה חשובה יותר? המשחקים בין האימפריות אולי לא יעניקו תשובה נחרצת בסוגיה, אך הם עשויים לתת רמז.

שחקן טוטנהאם דלה עלי מאוכזב. רויטרס
יצליחו לנצח בוומבלי? שחקנה של טוטנהאם, דלה עלי/רויטרס

2. האם קללת וומבלי אמיתית?

טוטנהאם היתה בלתי מנוצחת בעונה שעברה בפרמיירליג במבצרה הביתי בווייט הארט ליין, אך הבחירה לקיים את משחקיה בליגת האלופות בוומבלי עלתה לה ביוקר. ההפסדים למונאקו וללברקוזן מנעו מהתרנגולים העפלה לשמינית הגמר, והניצחון על צסק"א מוסקבה, שהושג במחזור האחרון חסר החשיבות, לא שינה דבר. כעת, כאשר האיצטדיון האהוב נסגר לשיפוצים נרחבים, העתיקה טוטנהאם גם את משחקי הליגה לוומבלי, ובינתיים אינה מסוגלת להתמודד עם המצב. לצד שני נצחונות החוץ בפרמיירליג, יש לה נקודה בודדת ב"בית" החדש מהמפגשים מול צ'לסי וברנלי. בבית המוות נגד ריאל מדריד ודורטמונד, זה עלול להיות גורלי. האמנם?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני לייפציג חוגגים. רויטרס
על הבמה הגדולה. שחקני לייפציג/רויטרס

3. כוכבי לייפציג בבכורה במפעל

בגרמניה אוהבים לשנוא את הפרויקט של לייפציג, אבל קונצרן רד בול לא קונה כוכבי על כמו מועדונים אחרים עם תקציב גבוה, אלא מחפש כשרונות צעירים ומטפח אותם. מעטים שמעו על נאבי קייטה ואמיל פורסברג לפני שנה, אבל הם הפכו לסטארים, כאשר הסנסציה ממזרח גרמניה סיימה כסגנית האלופה בעונתה הראשונה אי פעם בבונדסליגה. האמן השבדי קבע שיא בישולים בגרמניה, בעוד המנוע מגינאה הוכיח יכולת רב גונית מדהימה במרכז המגרש, מעין שילוב של אנגולו קאנטה ופרנק ריברי. קייטה כבר נמכר לליברפול ויצטרף אליה בעוד שנה, וגם פורסברג מבוקש מאוד, אבל בינתיים שניהם בלייפציג, ויהיה מרגש מאוד לראות אותם לראשונה על הבמה הגדולה.

שחקני נאפולי חוגגים עם דריס מרטנס. GettyImages
לא צריכים רכש. נאפולי/GettyImages

4. היציבות של נאפולי

יש הטוענים כי קבוצות חייבות "להתחזק" בכל חלון ההעברות, אבל זה ממש לא נכון. ליציבות ושמירה על הסגל יש חשיבות עליונה, ונאפולי הלכה עם האמת הזו עד הסוף בחלון ההעברות האחרון. הקבוצה שאיבדה את גונסאלו היגואין לפני שנה, הצליחה לשמור על כל כוכבי הסגל, ללא יוצא מהכלל. היא גם לא ביצעה רכישות, למעט הקשר הצרפתי-אלג'יראי הצעיר אדם אונאס שלא צפוי ליטול חלק משמעותי העונה. ההרכב של מאוריציו סארי לא השתנה, וגם המחליפים נותרו בעינם. הכל בדיוק אותו דבר, ובתחילת העונה הנוכחית משחקת הקבוצה כדורגל חלומי, תוך שהיא גורפת מחמאות מכל עבר. האם הגישה הזו תאפשר לה להצליח בגדול גם בזירה האירופית?

ז'וזה מוריניו, מנצ'סטר יונייטד,. רויטרס, רויטרס
פותח חשבון ישן. ז'וזה מוריניו/רויטרס, רויטרס

5. ז'וזה מוריניו נגד בנפיקה

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד צבר המון יריבויות פיקנטיות לאורך הקריירה, אבל הקרב הזה צפוי להיות עסיסי במיוחד. בנפיקה היתה הקבוצה הראשונה של מוריניו – הוא החליף על הקווים את יופ היינקס בספטמבר 2000, והתפטר כעבור תשעה משחקים בלבד כאשר המועדון סירב לאולטימטום שלו להאריך את חוזהו. היתה זו התנהלות חצופה באופן קיצוני מצד המאמן האלמוני שהיה בסך הכל בן 37, אולם לפי המשך התסריט רשאי מוריניו להרגיש כי צדק לחלוטין בהימור. בבנפיקה לא שכחו את הבגידה, קל וחומר אחרי שתי אליפויות של מוריניו עם פורטו. יש לו מאזן מעולה נגד הנשרים בליגה הפורטוגלית, אך על הבמה האירופית הוא טרם פגש אותם. הפעם זה ישתנה, ובנפיקה תנסה לנצל הזדמנות קסומה לנקום.

קרלו אנצ'לוטי מאמן באיירן מינכן. GettyImages
האקסית תעמיק לו את המשבר? קרלו אנצ'לוטי/GettyImages

6. אנצ'לוטי נגד פריס סן ז'רמן

כעסם של הקטארים על קרלו אנצ'לוטי ב-2013 היה עצום. הם בנו תוכניות ארוכות טווח עם האיטלקי בפריז סן ז'רמן, אבל המאמן הפתיע אותם כאשר ביקש להשתחרר לטובת ריאל מדריד אחרי שנה וחצי בלבד בתפקיד. כעת הוא יפגוש לראשונה את האקסית בשלב הבתים בליגת האלופות, על הספסל של באיירן מינכן, ולפריזאים יהיה צ'אנס נהדר לנסות להוכיח לו כי קיבל בזמנו החלטה לא נכונה. שתי הקבוצות צפויות להעפיל לשמינית הגמר ללא בעיות מיוחדות מהבית שכולל את סלטיק ואנדרלכט, אבל למיקום יש השפעה גדולה. באיירן נראית בימים אלה בסכנת משבר אמיתי, ופ.ס.ז' בהחלט מסוגלת להעמיק אותו.

פרננדיניו מנצ'סטר סיטי. רויטרס
הבאנקר של גווארדיולה. פרננדיניו/רויטרס

7. פרננדיניו מול שחטאר

לא מרבים לדבר עליו, אבל פרננדיניו הוא הבאנקר האולטימטיבי של פפ גווארדיולה בהרכב מנצ'סטר סיטי, והשחקן היחיד מהסגל שירש הקטלאני אשר מעמדו מעולם לא הוטל בספק. המנג'ר מעריץ את הקשר הברזילאי, העניק לו גיבוי מוחלט גם אחרי הכרטיסים האדומים שספג בעונה שעברה, ואף ניסה אותו כהרגלו במגוון תפקידים חדשים כגון מגן ימני. מבחינת גווארדיולה, פרננדיניו הוא הרכש המוצלח ביותר של קודמיו. הכוכב בן ה-32 הוחתם בקיץ 2013 משחטאר דונייצק תמורת 40 מיליון יורו, וכעת יפגוש פעמיים את האקסית המיתולוגית, בשורותיה בילה שמונה שנים.

איגור אקינפייב שוער צסק"א מוסקבה. GettyImages
העולם עדיין עוקב בגיחוך. איגור אקינפייב/GettyImages

8. איזה רצף של אקינפייב יימשך?

הקללה של איגור אקינפייב הסתיימה. כל העולם עקב בגיחוך לא מוסתר אחרי גורלו של שוער צסק"א מוסקבה, אשר לא הצליח לשמור על רשת נקיה בליגת האלופות מאז נובמבר 2006. במשך יותר מעשור, הוא ספג ב-43 משחקים רצופים ושבר את כל השיאים, אבל הקיץ זה נגמר. לשם שינוי, הוא אפילו התחיל רצף חדש כאשר לא ספג אף שער בארבעה משחקי המוקדמות נגד א.א.ק. אתונה ויאנג בויז. מצד שני, אם לא מחשיבים את המוקדמות (ויש שמתעקשים על כך על מנת לא להקל על הכוכב), הרי שהרצף האומלל עדיין נמשך ועומד על 39 משחקים. האם הוא יימשך גם נגד מנצ'סטר יונייטד, באזל ובנפיקה? או אולי הגיע הזמן דווקא להמשיך את הרצף של העונה?

ניר ביטון שחקן סלטיק מול שחקני קרבאח. רויטרס
הסיפור המרתק ביותר שיש לליגת האלופות להציע. שחקני קרבאח/רויטרס

9. הגאווה הלאומית של קרבאח

הקבוצה המיוחדת ביותר שהעפילה לשלב הבתים לראשונה בתולדותיה היא קרבאח – לא רק בגלל שהיא נציגת אזרבייג'אן, אלא בדיוק להיפך. קרבאח אמנם מקיימת את משחקי הבית בבאקו מאז 1993, אך ביתה האמיתי הוא עיר הרפאים אגדם שנהרסה במלחמת נגורנו קרבאח. מבחינת המורשת, זה הסיפור המרתק ביותר שיש לליגת האלופות להציע, ובסגל הקבוצה עדיין יש שחקנים שנולדו באיזור הקרבות לפני המלחמה ובמהלכה. הם מייצגים את המולדת האבודה על הבמה הגדולה, והקבוצה מציגה את המאמן הוותיק ביותר בתפקידו בכל המפעל. קורבאן קורבאנוב מאמן את קרבאח מאז 2007, ולוקח בקלות את התואר בגלל היעדרותו של ארסן ונגר.

שחקן הפועל באר שבע מיכאל אוחנה מול שחקן מאריבור מרואן קבהא. רויטרס
בנעליים של באר שבע. מרואן קבהא/רויטרס

10. מאריבור במקום באר שבע

זה היה קרוב מאוד מבחינת הפועל באר שבע, והאוהדים מהנגב לא יוכלו להתעלם מהשאלה – מה היה קורה לו הכדור היה נכנס לרשת מאריבור בדקות האחרונות בגומלין? כעת הסלובנים אפילו קצת מייצגים אותנו. אם יצליחו נגד ליברפול, סביליה וספרטק מוסקבה, תחושת הפספוס בבאר שבע רק תגבר. האם זה אפשרי? כולנו נעקוב בדריכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully