וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוני נדאל מאמין: "רפא הולך לעבור את ה-19 גרנד סלאמים של פדרר"

המאמן והדוד של רפאל נדאל מאמין שאלוף ארה"ב הטרי יצליח להשיג את ההישג הטוב בכל הזמנים של רוג'ר פדרר: "יש לו עוד כמה רולאן גארוס, ומאמין שיזכה בעוד". וגם: מי יסיים את השנה בפסגה העולמית?

עריכה: מתן חדד

שנה לא רעה עברה על רפאל נדאל, שבמהלכה זכה ברולאן גארוס בפעם העשירית, חזר למקום הראשון בעולם, ואתמול בלילה (בין ראשון לשני) השלים זכייה בגרנד סלאם 16 כשזכה באליפות ארה"ב הפתוחה. דוד שלו והממאמן שלו טוני נדאל יודע: זה הישג מופלא, וזה עוד יכול להשתפר.

עוד בנושא

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
המשך יבוא. רפא/רויטרס

"כשהוא היה בן 12 או 13, אתה לא חושב שהוא יוכל להגיע אי פעם לרמה הזאת", אמר נדאל, "אני מאושר לראות את האחיין שלי זוכה בכל כך הרבה תארים, ולדעת שהוא עשה הישגים היסטוריים. הוא זכה בתואר על משטח מהיר לראשונה מאז 2014, ועכשיו הוא גם בפוזיציה להיאבק על המקום הראשון".

ואכן, כעת לנדאל יש יתרון משמעותי על פדרר בפסגת הדירוג העולמי של ה-ATP: לספרדי יש 9,365 נקודות, בעוד לפדרר יש 7,505 נקודות. מי יסיים את העונה במקום הראשון"? "לפדרר יש יתרון בטורנירים באולמות על מגרשים מהירים, כמו באזל, פריס או לונדון, אבל רפא יכול להצליח היטב גם בטורנירים כאלה", סבור טוני נדאל.

הוא גם לא מופתע מהעובדה ששני הטניסאים הוותיקים, ככל הנראה שני הטובים בכל הזמנים, חזרו לצמרת הטניס העולמי בגיל מבוגר, אחרי שכבר הוספדו וסבלו מפציעות קשות, כשהם מחלקים ב-2017 את הגרנד סלאמים עם שניים לשווייצרי ושניים לספרדי. "תמיד הייתה לי הרגשה שרפא יזכה בעוד גרנד סלאם או שניים, אבל מה שקרה היה קשה לדמיין".

רפאל נדאל, רוג'ר פדרר. achla_TV
מי היה מאמין שב-2017 היריבות ביניהם תהיה כל כך רלוונטית. רפא ורוג'ר/achla_TV

בהמשך היום, בתקשורת הספרדית, טוני נדאל כבר נתן נבואה יותר דרמטית, והעריך כי רפאל נדאל יעבור את רוג'ר פדרר במספר הזכיות בטורנירי גרנד סלאם. "כן, אנחנו הולכים להגיע ל-19 של פדרר", אמר טוני, שיודע שלאחיין שלו יש סיכוי לסיים את הקריירה כטוב בכל הזמנים, "זה יהיה קשה, אבל נשארו לו עוד כמה הופעות ברולאן גארוס, ואני בטוח שהוא יוכל להשיג עוד כמה".

על הגמר מול קווין אנדרסון אמר טוני נדאל ש"זה הלך טוב יותר משציפינו, האמת היא שהוא היה די נינוח כל המשחק, חוץ מלקראת הסיום שבו העצבים קצת רפפו". נדאל יודע עדיין ש"כרגע המספרים של פדרר יותר טובים מאלה של רפא, אז כרגע הוא נחשב לטוב בהיסטוריה", וסיכם ש"אין ספק שהתחרות מול רוג'ר ודג'וקוביץ' הייתה טובה עבור רפא מבחינת רמת טניס, אבל לא מבחינת אפשרות לזכייה בתארים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully