וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק האדיר של רפא נדאל הושלם: "פשוט מדהים מה עברתי השנה"

אחרי שנתיים וחצי עקרות, השור ממאיורקה חזר בגדול והשלים הלילה זכייה בשני תארי גרנד סלאם תוך שלושה חודשים. אנדרסון מהלל, בספרד חוגגים, והדוד טוני נפרד. המספרים, התגובות והציוצים

עריכה: מתן חדד

רפאל נדאל עשה זאת שוב. השור ממאיורקה גרף אמש (ראשון) תואר גרנד סלאם 16 בקריירה, אחרי שגבר 3:6, 3:6, 4:6 על קווין אנדרסון (24) וזכה באליפות ארצות הברית, תואר שנותן עוד הוכחה לכך שהוא חזר בגדול. נדאל, שזכה גם ברולאן גארוס בחודש יוני, השלים זכייה בשני תארי גרנד סלאם באותה שנה לראשונה מאז 2013. יריבו המיתולוגי רוג'ר פדרר, שבעצמו רשם קאמבק מזהיר לטופ העולמי לאחרונה, הוא היחיד שמקדים אותו ברשימת שיאני הזכיות בתארי גרנד סלאם, עם 19.

עוד מספרים? נדאל הוא הטניסאי השלישי בלבד בעידן הפתוח שזוכה בשני תארי גרנד סלאם באותה שנה, אחרי שחצה את גיל 30. רוד לייבר ב-1969 ורוג'ר פדרר ב-2017, כמובן, עשו זאת לפניו. כמו כן, לראשונה מאז 2013 הוא הופיע בשלושה גמרים בטורנירי גרנד סלאם. בשניים מהם הוא ניצח, ואחד הוא הפסיד לפדרר בגמר אוסטרליה.

עוד בנושא:

בפעם השלישית בקריירה: רפאל נדאל זכה באליפות ארצות הברית
בטורניר הנשים: סלואן סטיבנס זכתה בגרנד סלאם ראשון בקריירה
סטיבנס והקאמבק המושלם: "זכייה בגרנד סלאם? לא חשבתי על טופ-100"

רפאל נדאל, טניסאי ספרדי, חוגג. AP
איזה קאמבק. נדאל/AP

"פשוט מדהים מה שעברתי השנה. אחרי שנתיים עם פציעות, בעיות, ליכולת לא טובה לעתים קרובות - הרמה שאני מציג לאחרונה מאוד, מאוד מרגשת אותי. אני מאושר לחזור ככה", אמר נדאל. רפא נראה נרגש במיוחד, גם בשל העובדה שהיה זה המשחק האחרון של דודו, טוני נדאל, בתור מאמנו. החל מ-2018 קרלוס מויה ייקח עליו את התפקיד. "אני לא יודע איך להודות לטוני. כנראה שבלי הדחיפה שלו, בלי הנוכחות שלו, לא הייתי הופך לשחקן טניס". טוני נדאל התראיין גם כן בסיום, ואמר בקצרה ש"זה היה חתיכת מסע מדהים. אני מאושר שנפל בחלקי להיות חלק מזה".

נדאל טען שסוד ההצלחה שלו היא יציבות, מנטלית ומקצועית. "אני אחד שתמיד מקבל כל אתגר שהקריירה מציבה בפניי. קיבלתי במהלך השנים חדשות רעות וחדשות טובות, ולכולן התייחסתי אותו דבר, הכל היה נראה לי טבעי. אני בן אדם כזה, אין לי הרבה עליות ומורדות. כשאני ברגע שלילי, אני לא שוקע. כשאני ברגע חיובי, אני לא מאמין שאני עד כדי כך טוב".

לנדאל היה גם לא מעט מזל באליפות הזו. בדרך לתואר הוא לא פגש אף יריב מהטופ 20 העולמי - דבר שלא קרה מאז שפיט סמפראס זכה בווימבלדון בשנת 2000. הגרלה נוחה, בצירוף ההיעדרויות של אנדי מארי, נובאק דג'וקוביץ' וסטן ואוורינקה בשל פציעות, עזרו לו בדרך להישג. הלילה, אנדרסון לא באמת נתן פייט של ממש. אנדרסון (32 בעולם), הוא המדורג הכי נמוך שמגיע לגמר ארה"ב מאז 1973. בסיום הוא הילל את נדאל, בן גילו, וסיפר ש"הוא תמיד היה אחד הספורטאים הכי נערצים עבורי. הוא הגיע למשחק הזה עם המון ביטחון, נראה שהוא עבר מהפך של ממש בשנתיים האחרונות". לאחר מכן, פנה ישירות לנדאל ואמר לו: "אני יודע שאנחנו בני אותו גיל, אבל אני מרגיש שאני עוקב אחריך כל החיים. אתה אחד המתחרים הכי קשים שיש ושגריר נהדר של הטניס בעולם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בספרד חוגגים

  • עוד באותו נושא:
  • רפאל נדאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully