וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעיף השחרור הגבוה של קיארטנסון שהציל את מכבי תל אביב

10.9.2017 / 7:08

סעיף השחרור בגובה 8 מיליון יורו השאיר את האיסלנדי, ובקבוצה מתמוגגים: "יש לנו את החלוץ הטוב בארץ, עכשיו צריך לספק לו כדורים". הקרב על מקום בסגל הופך לגדול יותר מהמאבק על ההרכב, חשש לשבר בזרת אצל ייני

וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב (מימין) חוגג עם דור מיכה. אתר רשמי מכבי תל אביב, אתר רשמי
אם לא סעיף השחרור המרתיע, איפה מכבי תל אביב הייתה היום? קיארטנסון/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי תל אביב

1. רק סעיף השחרור הגבוה השאיר את קיארטנסון

"אם לא היה לווידאר סעיף שחרור כזה גבוה, הוא לא היה כאן הקיץ", סיפר גורם במכבי תל אביב

בסופו של דבר זו היתה עוד תצוגת תכלית של וידאר קיארטנסון. את מה שלא הצליחו לעשות החלוצים של בני סכנין מול פרדראג ראיקוביץ', את מה שחלוצים אחרים לא יכולים לעשות בליגה הזו, עושה האיסלנדי של מכבי תל אביב באחוזים גבוהים ואמש הודו במכבי תל אביב שהכנסת סעיף שחרור בגובה של 8 מיליון יורו לחוזהו הייתה הדבר הכי חשוב שנעשה במועדון בשנה האחרונה. "אם לא היה לווידאר סעיף שחרור כזה גבוה, הוא לא היה כאן הקיץ", סיפר גורם במכבי תל אביב.

גם ג'ורדי קרויף נדרש להתייחס לכך במסיבת העיתונאים אחרי המשחק, בטח כשפורסם באנגליה רק באחרונה שניוקאסל רוצה אותו. "אם וידאר כאן איתנו, סימן שלא הייתה קבוצה שתקנה את סעיף השחרור שלו", אמר קרויף וסירב להתייחס למספרים. קיארטנסון נשאר, אבל רק במחצית השנייה אתמול מכבי תל אביב מצאה אותו. ב-45 הדקות הראשונות הוא נראה מאוד מתוסכל וסימן לא פעם לחברים עם הידיים שהם לא מוסרים לו כדורים טובים. אחרי הבישול המצוין של דור מיכה לשער השני שלו, קיארטנסון קד קידה לעבר הקשר ופרגן לו בגדול. "יש לנו את החלוץ הכי טוב בארץ", אמרו אמש במכבי תל אביב. "מספר 9 אמיתי. עכשיו החוכמה תהיה לספק לו כדורים כאלה לאורך כל העונה".

עוד בנושא:

מכבי תל אביב גברה 0:2 על סכנין, צמד לוידאר קיארטנסון
קרויף: "בכל שבוע שיעבור, נבין אחד את השני טוב יותר"
שרן ייני נפצע והוחלף במחצית בעקבות חשש לשבר בזרת

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב. אתר רשמי מכבי תל אביב, אתר רשמי
קרויף יקבל ממנו דברים אחרים הפעם? עטר/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי תל אביב

2. עטר נכנס ונראה כאילו מעולם לא עזב

קרויף: "עברו כמעט חמש שנים מאז העזיבה של אלירן ואני מקווה שהוא נותר השחקן שעזב אותנו ואולי אפילו בוגר יותר כיוון שהוא צבר ניסיון באירופה, הוא בעל משפחה וזה יכול לגרום לו להיות אפילו יותר טוב"

מי שיצטרך ללמוד למסור לקיארטנסון ולא רק לחפש את השער הוא אלירן עטר. ברבע השעה בה נכנס ונתן לאוהדים להתמוגג ממנו, החלוץ הראה שזה רק עניין של זמן עד שיפלס לעצמו את המקום להרכב. לא בטוח שזה עטר שעזב את מכבי תל אביב, אבל לקרויף יש ציפייה גם לקבל ממנו תרומה אחרת שלא הייתה בפעם הקודמת שהוא היה בקבוצה. עטר נכנס אתמול למשחק כאילו מעולם לא עזב את מכבי תל אביב.

היה פעלתן, רצה את הכדור, איים על השער, שינה קצב, שינה צד וגם אם נראה מעט תשוש בסוף, זה היה שולי כי את מה שיש לו, מכבי תל אביב תקבל בקרוב. לשאלה מה גרם לו לרדוף אחרי עטר כל הקיץ, אמר קרויף: "לאלירן יש איכויות חזקות מאוד גם מול השער וגם בריצה לשטח הפנוי. הוא שדרג לנו את החלק הקדמי והוא קיבל בחזרה את האהדה מהקהל. עברו כמעט חמש שנים מאז העזיבה של אלירן ואני מקווה שהוא נותר השחקן שעזב אותנו ואולי אפילו בוגר יותר כיוון שהוא צבר ניסיון באירופה, הוא בעל משפחה וזה יכול לגרום לו להיות אפילו יותר טוב".

כשעטר שיחק אתמול, התחושה ביציעים הייתה שאוהדי מכבי תל אביב רוצים לראות אותו מבשל אפילו יותר מאשר כובש. כל האמירות על כך שמכבי תל אביב תקבל שחקן שחושב רק על עצמו ועל הגולים שלו, עשו משהו לאוהדי מכבי תל אביב ודומה שהם הראשונים שרוצים שעטר יוכיח לכל העולם שהוא יכול להשתלב מצוין במשחק קבוצתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. אתר רשמי מכבי תל אביב, אתר רשמי
הרבה שחקנים סובלים מעליות וירידות. קרויף/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי תל אביב

3. למרות הניצחון: הקבוצה ממשיכה לא להלהיב

אחרי הגולים של קיארטנסון וקבלת הפנים החמה לה זכה אלירן עטר, במכבי תל אביב לא ברחו אמש מכך שהקבוצה שוב שיחקה רע בדקות רבות. למעשה, לא היה למכבי תל אביב עד כה העונה משחק אחד אמיתי בו הייתה טובה לאורך מרבית הדקות. "איבדנו כדורים בקלות", תיאר אמש קרויף. "משחק ההגנה שלנו לא היה טוב. בזכות הקהל שדחף את השחקנים ידענו לנצח את המשחק". למכבי תל אביב יש עוד הרבה מה לשפר. אולי זו כמות השחקנים הגדולה שהצטרפה רק הקיץ, אולי קרויף עוד "מתגלח" על עמדת המאמן. ברמת הפרט, יש למכבי תל אביב הרבה שחקנים שסובלים מעליות וירידות חדות ביכולת שלהם.

עומר אצילי הוא הבולט שבהם. הקשר שאמור להיות שחקן מפתח העונה לא מצליח לחבר שני משחקים טובים ברצף. אתמול הוא עלה בלי לחץ אחרי שהוביל את מכבי תל אביב לניצחון על קרית שמונה במחזור הקודם. הוא גם היה מאוד רענן אחרי פגרת הנבחרת, כך שלא הייתה סיבה מיוחדת לא להמשיך בקו של עלייה. גם ניק בלקמן רשם משחק פושר מאוד ונראה כי קרויף עדיין לא מצא עבורו את המשבצת הנכונה. לא בטוח שבלקמן הוא שחקן הכנף שקרויף חיפש ואת האיכויות שלו אפשר היה לראות רק כשמכבי תל אביב יצאה מדי פעם למתפרצות אם כי גם אז המהירות שלו לא הזכירה את זו שהייתה לטל בן חיים.

ניק בלקמן שחקן מכבי תל אביב. אתר רשמי מכבי תל אביב, אתר רשמי
מפרגן. בלקמן/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי תל אביב

4. הקרב על ה-18 חריף מהמאבק על ה-11

בסגל שנבנה במכבי תל אביב לא תהיה לשחקנים אפשרות למצמץ. מי שיתלונן על כאב או פציעה קלה, יישב בחוץ, כל שכן במשחקי הליגה שברובם יש למכבי תל אביב יתרון ברור על פני היריבות שלה. אייל גולסה ואלי דסה בחוץ בשל פציעות ארוכות. ארון שוינפלד התלונן על מתיחה ונשאר בחוץ וגם אופיר דוידזאדה שאמר אחרי משחקי הנבחרת שהוא מרגיש קצת את השריר האחורי, נותר מחוץ ל-18. הבלם הצרפתי ז'אן-סילבן באבן לא התלבש כיוון שקרויף חושב שבלם צריך יותר זמן כדי ללמוד את הקבוצה ואת הפרטנרים שלו לחלק האחורי ובסך הכל נראה שבכל משחק מעתה, יהיה לקרויף מאוד קשה לקבוע מי לא מתלבש. הימים בהם נשלחו שגיב יחזקאל ואליאל פרץ אוטומטית ליציע עברו ועכשיו צריך ההולנדי לשבור את הראש לפני כל משחק מי מקבל דקות ומי יוצא מאוכזב ממעמדו. לא במקרה חוזר קרויף בימים האחרונים ומשנן בפני השחקנים מנטרה קבועה לפיה כולם חייבים להבין שאם הם במכבי תל אביב הם צריכים לקחת בחשבון שהם גם לא ישחקו. אגב, בסגל יש גם את מתן בלטקסה שלא יצא להשאלה וכן שני שוערים נוספים שיחפשו את מה שראיקוביץ' ישאיר.

חוסה רודריגס (מימין) עם ז'אן סילבן באבן שחקני מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
ישתלבו לאט לאט. באבן ורודריגס/ניב אהרונסון

5. מי ירד על הכדורגל הישראלי? בלקמן מאוד מפרגן

ניק בלקמן בא לדבר אתמול אחרי המשחק עם התקשורת ודומה שתודרך היטב לא למעוד. "יש כאן ליגה טובה מאוד", אמר בלקמן. "ממש לא חשבתי שיהיה לי כאן קל. ראיתי כבר כמה משחקים וצפיתי בשחקנים שמשחקים בישראל והרמה טובה מאוד". בלקמן סיפר כי הוא מתכוון לשלוח הודעת וואטסאפ לידידו תומר חמד ולפרגן לו על השער שהוא כבש. בעניין אחר, במכבי תל אביב ייצאו רק ביום רביעי בבוקר למשחק בפראג בליגה האירופית. היום יעבור שרן ייני צילום כדי ללמוד על חומרת הפציעה שלו בגינה הוחלף אתמול בהפסקה. ייני סבל מכאבים חזקים בזרת כף הרגל ובמכבי קיוו אמש שלא מדובר בשבר. בכל מקרה, הוא בספק למשחק מול סלביה פראג בחמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully