וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: כל המספרים לקראת השלבים המכריעים אצל הגברים

איזו היסטוריה קבעו נדאל וקרניו בוסטה? מי הגיש את הסרב המהיר בטורניר? מי יהיה מלך האייסים? מי הנמוך ומי הגבוהים ביותר? ואיך נמנע הקלאסיקו שש פעמים מהקהל הניו יורק? כל המספרים

רויטרס

רגע לפני ששלב חצי גמר אליפות ארצות הברית יוצא לדרך גם אצל הנשים וגם אצל הגברים, זה הזמן לבדוק את המספרים המעניינים שנאספו עד כה בטורניר הגברים.

* חואן מרטין דל פוטרו ניצח שלושה שחקני טופ 20 כדי להגיע לחצי הגמר באליפות ארצות הברית. שלושת הטניסאים האחרים שעלו לחצי הגמר, רפאל נדאל, פאבלו קרניו בוסטה וקווין אנדרסון, לא עברו אפילו שחקן אחד מהטופ 20.

* גרבינייה מוגורוסה תעלה ביום ראשון אל המקום הראשון בעולם, לראשונה בקריירה שלה ובכך יווצר מצב בו יש שני ספרדים במקומות הראשונים בעולם - גברים ונשים - יחד עם נדאל. זו הפעם הראשונה ששני טניסאים מאותה מדינה מאיישים את שני המקומות הראשונים בעולם מאז אנדרה אגאסי וסרינה וויליאמס ב-2003.

* לראשונה בהיסטוריה שני ספרדים בחצי גמר אליפות ארצות הברית, פאבלו קרניו בוסטה ורפאל נדאל.

* 20 משחקים בטורניר הגברים עד כה הגיעו לחמש מערכות: 11 בסיבוב הראשון, 8 בסיבוב השני ו-1 בשמינית הגמר (דל פוטרו מול דומיניק תים).

* שישה טניסאים אצל הגברים פרשו מהטורניר עד כה במהלך משחק: שלושה מהם בסיבוב הראשון, אחד בסיבוב השני ושניים בשלישי.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. AP
לראשונה יש שני ספרדים בחצי הגמר בניו יורק. נדאל/AP

* אחד הנתונים ששומרים על יציבות לאורך כל הסיבובים אצל הגברים עד כה הוא אחוזי הדיוק בהגשות הראשונות: 59% בסיבוב הראשון, 59% גם בשני, 62% בשלישי, 60% בשמינית הגמר ו-63% ברבע הגמר.

* קווין אנדרסון יסיים ככל הנראה כמלך האייסים של הטורניר. עד כה הגיש הדרום אפריקאי 92 אייסים ב-5 משחקים והוא מוביל ב-6 על פני סם קוורי האמריקאי וב-22 על פני רוג'ר פדרר, השניים כבר לא יסגרו את הפערים כי הם הודחו. דל פוטרו רביעי עם 68.

* ההגשה הכי מהירה בטורניר עד כה שייכת למאריוס קופיל הרומני, שהגיש סרב של 141 מייל לשעה, שהם 227 קמ"ש.

* השחקן שהצליח לשבור את ההגשות של היריבים שלו הכי הרבה פעמים עד כה בטורניר היה דייגו שוורצמן הארגנטינאי, שעשה את זה לא פחות מ-32 פעמים ב-5 משחקים. רפאל נדאל כנראה יעקוף אותו כיוון שהשיג כבר 31 שבירות.

* שתי הנקודות הכי ארוכות בטורניר הגברים עד כה נגמרו ב-39 חבטות. זה קרה בסיבוב השני בין בורנה צ'וריץ' לסשה זברב ובסיבוב הראשון בין ג'ון מילמן לניק קיריוס.

* ההפסד של פדרר לדל פוטרו ברבע הגמר היה הפעם השישית בה נמנע מפגש בין השוויצרי לרפאל נדאל באליפות ארצות הברית, בה לא נפגשו מעולם. הפעם הראשונה הייתה כשנדאל הפסיד לאנדי מארי בחצי הגמר ב-2008, הבריטי הפסיד בגמר לפדרר. שנה לאחר מכן נדאל הפסיד בחצי שוב, הפעם לדל פוטרו, שהמשיך וזכה בטורניר עם ניצחון מול פדרר בגמר. שנה לאחר מכן, ב-2010, היו לפדרר שתי נקודות משחק בחצי הגמר מול דג'וקוביץ', אבל הוא הפסיד לסרבי, שהפסיד לנדאל בגמר. ב-2011 התסריט חזר על עצמו, שוב היו לפדרר שתי נקודות משחק מול דג'וקוביץ', שוב הוא הפסיד, אבל הפעם הסרבי ניצח את נדאל בגמר. ב-2013 פדרר הפסיד לטומי רוברדו כבר בשמינית הגמר. רוברדו הפסיד לבן ארצו, רפאל נדאל ברבע הגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. AP
הפסיד רק פעמיים תחת האורות בניו יורק. פדרר/AP

* ההפסד של פדרר לדל פוטרו היה בסך הכול השני שלו אי פעם בסשן לילה באצטדיון ארתור אש. המאזן שלו עומד כרגע על 2:32.

* המפגש בין קווין אנדרסון לפאבלו קרניו בוסטה בחצי הגמר יהיה בין שני טניסאים שמשחקים לראשונה בקריירה בחצי גמר גרנד סלאם. הפעם הקודמת ששני טניסאים שיחקו אחד נגד השני בהופעת הבכורה שלהם בחצי גמר גרנד סלאם הייתה ברולאן גארוס 2005, אז זה היה ניקולאי דוידנקו מול מריאנו פוארטה.

* קווין אנדרסון (32) הוא המדורג נמוך ביותר בעולם שמגיע לחצי גמר גרנד סלאם מאז טומי האס בווימבלדון 2009, אז דורג 34 בעולם.

* המפגש בין נדאל לאנדריי רובלב היה הראשון ברבע/חצי/גמר גרנד סלאם בין מישהו בן 30 לפחות לבין בן נוער מאז פיט סמפראס ניצח בגיל 19 את ג'ון מקנרו - אז 31 - בחצי הגמר בניו יורק 1990.

* קווין אנדרסון הוא הדרום אפריקאי הראשון שמגיע לחצי הגמר באליפות ארצות הברית מאז יוהאן קריק ב-1980, שנתיים לפני שעבר לייצג את ארצות הברית. אנדרסון הוא הדרום אפריקאי הראשון שמגיע לחצי גמר גרנד סלאם מאז ויין פריירה באליפות אוסטרליה 2003.

חואן מרטין דל פוטרו טניסאי ארגנטינאי. GettyImages
חזר מפיגור שתי מערכות לניצחון בפעם השנייה בקריירה. דל פוטרו/GettyImages

* דל פוטרו הצליח לחזור בשמינית הגמר מפיגור שתי מערכות לניצחון מול דומיניק תים. זו בסך הכול הפעם השנייה בקריירה שלו שהארגנטינאי מצליח לחזור מפיגור שתי מערכות לניצחון כשהפעם הקודמת הייתה מול מארין צ'יליץ' בגמר גביע דייויס.

* אנדריי רובלב הרוסי היה הטניסאי הצעיר ביותר שמגיע לרבע גמר גרנד סלאם מאז אנדי רודיק באליפות ארצות הברית 2001.

* רפאל נדאל הגיע באליפות ארצות הברית ל-51 ניצחונות בקריירה. הטורניר בו לנדאל יש את כמות הניצחונות הגדולה ביותר הוא רולאן גארוס (79), לאחר מכן מונטה קרלו (63).

* סם קוורי סיים תקופת יובש משמעותית עבור הטניס האמריקאי כשהפך לראשון מהמדינה שלו שמגיע לרבע גמר גרנד סלאם בווימבלדון מאז 2011. לאחר מכן, הוא הפך לראשון שמגיע לחצי גמר גרנד סלאם באותו טורניר ממש מאז אנדי רודיק ב-2009. באליפות ארצות הברית הצליח קוורי להיות האמריקאי הראשון שמגיע לרבע הגמר בניו יורק מאז 2011 (ג'ון איזנר ורודיק).

* רבע הגמר בין קווין אנדרסון (2.03 מטר) לסם קוורי (1.98) היה רבע/חצי/גמר הגבוה ביותר בעידן הפתוח.

דייגו שוורצמן טניסאי ארגנטינאי. רויטרס
גם הנמוכים יכולים להצליח. עובדה. שוורצמן/רויטרס

* הניצחון של סם קוורי מול מישה זברב בשמינית הגמר ארך 77 דקות בלבד, משחק הגברים הקצר ביותר בטורניר לא כולל פרישות.

* דייגו שוורצמן (1.70 מטר) הפך לטניסאי הנמוך ביותר שמגיע לרבע גמר גרנד סלאם מאז חיימה יסאגה, גם הוא דרום אמריקאי (פרו) שהגיע לרבע הגמר באליפות ארצות הברית ב-1994.

* פיליפ קולשרייבר ומישה זברב עלו לשמינית הגמר וכך נוצר מצב בו יש שני גרמנים בשמינית הגמר, לראשונה מאז בנימין בקר וטומי האס ב-2006.

* רוג'ר פדרר ניצח בטורניר כמה יריבים שהוא מכיר ואוהב מאוד, כמו מיכאיל יוז'ני, פליסיאנו לופס ופיליפ קולשרייבר. יוז'ני - מולו מחזיק השוויצרי במאזן 0:17 - השתווה לדויד פרר כבעל המאזן הרע ביותר מול פדרר. ירקו ניימינן הפיני הפסיד לפדרר 15 פעמים מבלי לנצח אותו, פליסיאנו לופס ב-13:0 מולו וקולשרייבר חטף ממנו 12 פעמים בלי מבלי לנצח.

* זו הייתה ההופעה ה-63 ברציפות של פליסיאנו לופס הספרדי בטורניר גרנד סלאם והוא רחוק שני טורנירים בלבד מהשיא של רוג'ר פדרר. יוכל לעבור אותו בווימבלדון 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully