וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לטנקינג? ראשי ה-NBA מנסים להעביר רפורמה בחוקי הדראפט

דיווח ב-ESPN טוען כי הקומישינר אדם סילבר ומנהלים שונים דוחפים הצעה, שתקטין את סיכויי הקבוצות החלשות לקבל בחירות גבוהות בדראפט. אם יאושרו, לא ברור מתי השינויים ייכנסו לתוקף

קומישינר ה-NBA אדם סילבר. יוסי ציפקיס
דוחף לשינוי. אדם סילבר/יוסי ציפקיס

אחד הדברים הכי מעוררי מחלוקת ב-NBA בשנים האחרונות הוא הטנקינג - קבוצות שמפסידות משחקים בכוונה כדי להגדיל את סיכוייהן לקבל בחירות דראפט גבוהות יותר בעונות הבאות. פילדלפיה הגדילה לעשות עם "התהליך" המפורסם, ובנתה לאורך מספר דראפטים קבוצה צעירה עם פוטנציאל רב, הכוללת שחקנים כמו ג'ואל אמביד, מרקל פולץ, בן סימונס וג'אליל אוקפור - שנבחרו כולם בין המקומות הראשון והשלישי.

כעת, מסתבר שלראשי הליגה נמאס מהתופעה, וכי הם מנסים לייצר רפורמה שתמנע שימוש בה בעתיד. אדריאן ווז'נאורוסקי מ-ESPN מדווח כי בימים אלה הם דוחפים בצורה אגרסיבית לשינוי, שעשוי להעלות להצבעה עוד לפני העונה החדשה. הקומישינר אדם סילבר מתנגד נמרצות לטנקינג, ורוצה למנוע מהקבוצות החלשות בליגה לקבל בחירות דראפט גבוהות בכוונה. אם הרפורמה תאושר, היא תיכנס לתוקף עם הזמן ואין כל אישור לכך שתשפיע כבר על הדראפט הקרוב.

ועדת התחרות של ה-NBA, המורכבת מג'נרלים מנג'רים ומאמנים מהליגה, צפויה להצביע בנוגע לרפורמה המוצעת בשבוע הבא, ולהגיש המלצה רשמית למועצת המנהלים, שצריכה לאשר אותה באופן סופי. לוועדת התחרות יש את הסמכות לקבל חלק מההצעה או את כולה, או לחילופין לדחות אותה כליל.

עוד בנושא

אייזאה תומאס הוצג בקליבלנד: "רוצה להפוך לשחקן הטוב בהיסטוריה"
אייזאה תומאס על הטרייד: "זה עדיין כואב, נאמנות היא רק מילה"
יוסטון רוקטס נמכרה למיליארדר טילמן פרטיטה תמורת 2.2 מיליארד דולר

שחקן פילדלפיה ג'ואל אמביד. AP
חלק מה"תהליך". ג'ואל אמביד/AP

על פי החוקים הנוכחיים, הקבוצה עם המאזן הגרוע ביותר מקבלת לכל הפחות את הבחירה הרביעית בדראפט, והרפורמה המוצעת תאפשר לה לבחור רק בין הבחירה הראשונה לחמישית. לצעד כזה עשויה להיות השפעה על שאר הקבוצות: הקבוצה השנייה הכי גרועה תיפול מבחירות 1-4 לבחירות 1-6, השלישית הכי גרועה תוכל לבחור בין 1-7 וכן הלאה.

משמעות הדבר, שסיכוייהן של שלוש הקבוצות עם המאזנים הכי גרועים לקבל את הבחירה הראשונה, יצנחו משמעותית. במקביל, השינויים המוצעים יגדילו את הסיכויים של הקבוצות הטובות יותר לטפס במעלה רשימת הבוחרות בדראפט.

הצעה נוספת שעלתה בנושא, אם כי כרגע לא דנים בה בוועדת התחרות, היא שאף קבוצה לא תוכל לבחור יותר מפעם אחת ברצף בשלושת המקומות הראשונים, כלומר שקבוצה שבוחרת ראשונה בעונה אחת, תוכל לקבל במקסימום את הבחירה הרביעית בעונה שלאחר מכן. על פי ההערכות, גם ההצעה הזו עשויה לעלות על סדר היום, בהתאם לתמיכה שתגרור מראשי הליגה.

בשנת 2014, כאשר "התהליך" של פילדלפיה היה כבר בשיאו, מועצת המנהלים דחתה הצעה שעלתה אז, שגם היא ניסתה לשנות את חוקי הדראפט ולהקשות על קבוצות לבצע טנקינג.

  • עוד באותו נושא:
  • אדם סילבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully