וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז אדלשטיין: "לא היה מאמן בכדורסל הישראלי שחטף כמוני"

מאמן ישראל התראיין ל-103FM ודיבר על היחס מהתקשורת: "יש אנשים שמגישים תכנית כי יש להם פרצוף יפה ומלמדים אותי כדורסל". על עתידו: "קשה לי לראות אותי מאמן קבוצה ישראלית"

מאמן נבחרת ישראל בכדורסל ארז אדלשטיין התראיין הערב (חמישי) לתכנית הספורט של 103FM ודיבר שם על כל הנושאים הבוערים בעקבות ההדחה של הנבחרת מיורובאסקט 2017.

אדלשטיין פתח ואמר: "אף אחד לא מושלם, כולם עושים טעויות. אני מעריך שאולי טעינו בשוליים, אני חושב שכמעט לא טעינו, אבל זה לא העניין. בספורט תוצאות וגורל של הישגים נקבע על חודה של שערה וכך זה היה גם הפעם. זה לא רלוונטי שהפסדנו ב-18 הפרש בממוצע, כי סל אחד מול גאורגיה היה מעלה אותנו. אני מעריך שאם היינו צריכים לנצח את אוקראינה, היינו עושים את זה. לא ייקח לי זמן להתאושש, אני מרגיש טוב, חזק מאוד. לפחות במשחק מול ליטא, ואחר כך מול גרמניה וגאורגיה, עמדו כולם ומחאו כפיים לנבחרת. התגובות שקיבלתי על כמה כיף לראות את הנבחרת והיא מרגשת, עלו יותר מאשר בימים בהם ניצחתי עם קבוצותיי ניצחונות גדולים. אני חי בוואקום, אני חי בבועה.

"באליפות אירופה אתה צריך לנצח גם קבוצות טובות מאיתנו. אני לא חושב שאני צריך להכין משהו לא קונבנציונאלי ולא מסכים עם התזה הזו. בשעון של 24 שניות זה לא כל כך רלוונטי. כמות הקבוצות באירופה ששומרות אזוריות לוחצות ונסוגות שמתחלפות היא קטנה מאוד. ברמת הקליעה שיש באירופה הדברים האלה מסוכנים מאוד. כשאתה רואה שהאוול חוטף במשחקי אימון ואחרי זה 7 כדורים מול גרמניה, אתה מבין שזה לא קונבנציונאלי. אתה מתאים את צורת ההגנה שלך לחומר השחקנים שלך. עם רביב לימונד בנבחרת לחצנו. בקמפיין הקודם אני חושב ששמרנו טוב יותר כי היה לנו לחץ על הכדור.

ארז אדלשטיין מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
עונה לכל השאלות הבוערות. אדלשטיין/ברני ארדוב

"נכון שכספי הגיע ופספס קליעות מתחת לסל כי היה מותש. שני הגארדים ששיחקו איתו כשהוא שיחק בעמדה שלוש, הם שחקנים לא קלעים. עם גל מקל ויוגב אוחיון הולכים מתחת לחסימות וזה גרם להגנה לא לעזוב את כספי. מנעו ממנו את המבט הפתוח והקליעה. עומרי הגיע אתמול למשחק כשכל הגוף שלו מפורק לחלוטין כי אצלנו הוא לפעמים נאלץ לשמור על שחקנים שמרביצים והמשחקים קשוחים, כמו מול שנגליה.

"בעולם המושגים שלי יש הבדל בין אכזבה מקצועית לכישלון. אני לא אוהב צביעות, אני אזכיר לכם מה נאמר כל השנה על הכדורסלן הישראלי. הגיע לפה מאמן איטלקי בשם סימונה פיאניג'אני ושם מראה מול כולנו כשלא נתן ל-MVP של העונה שעברה ליאור אליהו לשחק. ואז כולם דיברו על אליהו. בא בחור צנוע מהעמק, ניסה לרומם את השחקן הישראלי, ניסה לתת לו אמונה בעצמו ובכדורסל הישראלי. אתם יודעים נגד מי שיחקנו? באנו והסתכלנו לכולם בלבן של העיניים. התאכזבנו, אבל המשכנו להילחם ולשחק עד הרגע האחרון. המשחק נגד אוקראינה היה חריג. מי שרוצה להתלהם שיתלהם. השחקנים הגיעו מרוקנים מאנרגיות ולא אהבתי את זה. כל אלה שאומרים שזה ביזיון או אחד ההפסדים הגדולים או הלא גדולים, אני יכול להזכיר לכל מאמן עבר בכדורסל הישראלי משחקים יותר קובעים שהנבחרת ככה וככה, אבל אני לא מתעסק בזה.

"מבחינתי, לא עלינו וזו אכזבה גדולה. בקמפיין הקודם גרמניה עם ארבעה שחקני NBA, עם שרמפף (ככל הנראה הכוונה לנוביצקי), שרודר, ציפסר וטיבור פלייס ולא עלו למרות שאירחו בית והפסידו חמישה משחקים בהארכה. לא קרה כלום, לא פיטרו את המאמן ולא כלום. אתם יכולים לצעוק כמה שאתם רוצים, אבל לא תשכנעו אותי. אני לא חייב לקבל את הדעות של אחרים. מכבד את דעתם, אבל לא מסכים". על שגב ומשעור: "אנשים שכחו שגם רפי מנקו לא היה כי הוא פצוע אחרי שנפצע בפלייאוף. אני לא הופך שולחנות ולא כלום, אני עובד באיגוד מסודר, ברגע שאמרו לי שם שאני לא מתעסק בזה וזה לא עניין שלי, אז אני לא מתעסק בזה. אני לא הופך שולחנות ולא דופק שולחנות. לא שמעתם ממני שהם חסרים. לא היה לי מה לעשות לגבי ההיעדרויות שלהם. לא השתמשתי בתירוצים שהם חסרים לי, אני עובד עם מי שיש".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן נבחרת ישראל יותם הלפרין. ברני ארדוב
"דקות המשחק שלו ירדו ככל שהטורניר התקדם". הלפרין/ברני ארדוב

על הלפרין: "יש 12 שחקנים ולא כולם יכולים לשחק. ליותם הייתה הכנה מצוינת ובסוף ההכנה הוא היה פחות טוב. במשחק הראשון הוא שיחק 11 דקות, אחר כך 7 או 8 דקות, אחר כך הלכנו לקו אחר ובר טימור יכול ללחוץ את הכדור טוב יותר ודקות המשחק ירדו. אין מה לעשות". על שון דאוסון: "במשחקי ההכנה כשניסינו את דאוסון, אמרו שזה גדול. ניסינו להרוויח עוד שחקן. רצינו להיות יותר גדולים וגבוהים, יותר אתלטיים. השיקול השני היה כי יוגב נכנס לקמפיין לא הכי טוב, גם בגלל פציעות, העדפנו שיוגב ישחק עם בר ביחד וזה כל הסיפור. נתנו לשון את הבמה ורצינו שהוא ייקח אותה ויתקדם". על פיני גרשון: "יש לכם את המספר של פיני? תשאלו אותו למה הוא יורד לספסל. אני לא שמתי לב לדברים האלה בכלל. פיני לא דיבר איתי, הוא דיבר עם דן. אני דיברתי איתו פעם אחת בכל הטורניר. למה שאיבקוביץ' יושב בקצה הספסל של אוברדוביץ' זה בסדר ואצל פיני זה לא בסדר? למה אני צריך לבקש שיישב על הספסל".

על העובדה שדן שמיר העביר את פסק הזמן האחרון מול גאורגיה, אמר אדלשטיין: "אני גאה בזה. עמדנו דן ואני מחוץ לדבוקת השחקנים, החלטנו מה עושים. אמרתי לדן שישרטט את זה וידבר איתם. זו לא הפגיעה בכבוד, באגו, בסמכותיות, בידע או במשהו אחר". על העונה שעבר והתחושה ביד אליהו אחרי הפיטורים ממכבי תל אביב: "הרגשתי אדרנלין, אנרגיות, איזה כיף. ממש כיף זה היה. הדברים האלה לא יפגעו בי. אתם רואים שאף מאמן ישראלי לא מצליח לאמן בחו"ל, דיוויד בלאט זה הטופ של הטופ של הטופ, הוא לא רלוונטי מבחינתנו בכלל. אני לא מרגיש, אני מרגיש שהסתובבתי במלון ובעולם עכשיו, הרבה אנשים מדברים על צורת המשחק המיוחדת שלנו, איך אנחנו מפיקים מהשלם יותר מאשר כל החלקים. למשל ליאור אליהו, שיחק נגד ארבעה שחקנים בעמדה ארבע שהם בטופ של הטופ. אתם אומרים שהוא לא תפקד. אם הוא לא תפקד, אז מה זה אומר על הכדורסל הישראלי? אם היהלום שלנו לא תפקד. הוא שיחק נגד מלי, נגד קוזמינסקאס, אתם רוצים שאמשיך?".

על הראיון אחרי המשחק מול אוקראינה אמר: "מכיוון שאני אוהב מאוד את ניב רסקין והוא גם חבר, אני מעדיף לא לענות את השאלה. אתם יכולים לכבד את התשובה שלי. ממש אין לי ציפיות שמי שעבדתי איתו בערוץ הספורט יקל עליי. אין מישהו בכדורסל שחטף מהתקשורת יותר ממני. אני מקבל על כלל הקריירה. בנבחרת אני לא יודע, לא קראתי. אתם לא מצפים שאני אתייחס לכל איזה אחד שנראה טוב ומקבל להגיש תכנית או יודע לדבר יפה ולהקליד במקלדת ומסביר לי על צורת הגנה. אני מגיע לאימון בנבחרת ובא אליי שחקן או עוזר מאמן או מישהו ושואל אותי אם זה אמיתי. אני לא רוצה לפגוע לאף אחד בפרנסה. כשאני ישבתי באולפנים דיברתי רק מקצועית. יכול להיות שבגלל זה בובה של לילה עשו עליי דחקות. צחקו על זה שאני מדבר במונחים מקצועיים.

על העתיד שלו אמר אדלשטיין: "אם הייתם שואלים אותי על העתיד, אני לא מדבר על העתיד שלי ולא מנצל את התקשורת. אני אגיד הכול לראשי האיגוד. אני אשב ואשמע ואדבר והכול יהיה בצורה מכובדת ומנומסת. לא שמעתם אותי מוציא מילה על מכבי תל אביב. אני באמצע עונה לא מחליף חבר. קשה לי להאמין שאני אאמן פה. אני לא רואה את זה קורה, אני לא מאמין. לא בגלל שגמרתי קמפיין ומה שהיה במכבי, אני גאה מאוד בקמפיין הנבחרת. אני לא מתעסק בעתיד שלי. אני מכבד כל החלטה. אני יודע שמאמן נבחרת ישראל בכדורסל, מעבר לשכר המגוחך שלו, התקשורת צולבת אותו. בעבר צלבו את שיבק על לא עוול בכפו. קשה לי להאמין שאני אאמן קבוצה בישראל. היו כמה פניות, אבל אני מרגיש מבוגר כי אני בן 56, אבל זה לא מרגיש לי נכון. לאמן את הנבחרת זה כבוד וגאווה ואותי חינכו בבית שלנבחרת ישראל לא אומרים לא. אני טוען שיש כדורסל ישראלי, אבל העתיד שלנו לא הכי ורוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully