וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציונים: אליהו 4.5, כספי 5, האוול 6, ומה עם ארז אדלשטיין?

6.9.2017 / 23:40

המתאזרח היה היחיד שהרשים, הקפטן ניסה ולא הצליח, שון דאוסון לא לקח את ההזדמנות וגם יותם הלפרין התבזה. ועל כל זה חתום המאמן שמתעקש כי לא מדובר באכזבה, אך כשל כמו שחקניו

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

ריצ'רד האוול - 6

נקודת האור היחידה בנבחרת ישראל בקמפיין הזה. יותר מאשר היכולת, שהאוול הציג גם במשחק נגד גרמניה וגם נגד גאורגיה, זאת האכפתיות וההרגשה שלא מדובר בעוד שחקן שבא להעביר את הזמן בנבחרת, אלא כזה שהתחבר למדים הלאומיים. במהלך המשחק נגד גאורגיה סבל מזעזוע מוח קל (שמנע ממנו לשחק מול אוקראינה) אך חזר לפרקט למספר דקות. בסופו של דבר העובדה כי האוול לא שחקן ברמה הגבוהה ביותר באירופה כמו טייריס רייס שמחזק את מונטנגרו לא הורגשה, שכן הוא עדיין היה משמעותי. במקביל, בעיית העבירות הכרונית שלו הייתה מכה שממנה הנבחרת סבלה ולא ידעה להתאושש במשחקי המפתח נגד ליטא וגאורגיה.

גל מקל - 5

עוד שחקן שהציג כמה משחקים חיוביים. מקל הגיע אחרי עונה זוועתית במכבי תל אביב, הן מבחינה אישית והן מבחינה קבוצתית, אבל היה מוכן להוביל ולנהל את הנבחרת מעמדת הרכז הראשון. למרות זאת, המגבלות הידועות שלו, בעיקר בכל הנוגע לקבלת ההחלטות, איבודי הכדור והקליעה הרעה מאוד מחוץ לקשת, היו בעיות שפגעו גם בנבחרת.

עומרי כספי - 5

הקפטן והכוכב הגדול לפני האליפות מסכם טורניר לא מספיק טוב בסטנדרטים שלו. מכספי ציפו להיות הכוכב של הנבחרת, לסחוב את משחק ההתקפה עליו, ולהיות המנהיג על הפרקט. בחלק מהמשחקים הוא באמת סחב את העגלה, אבל הפציעה שלו במשחק נגד איטליה גרמה לו להיראות פסיבי בחלק מהמשחקים. גם הקליעה, הנשק הכל כך יעיל שלו, לא היה שם ברגעי האמת. הוא מסכם טורניר די מאכזב, ובפעם הבאה שיופיע לנבחרת, ביוני בשנה הבאה, הוא כבר יצטרך להיראות אחרת לגמרי.

עוד בנושא:

נבחרת ישראל נפרדה מהיורובאסקט עם תבוסה מבישה מול אוקראינה, 88:64
ארז אדלשטיין מתעקש: "הטורניר הזה עשה טוב לכדורסל הישראלי"
הפנים אומרות הכל: אלבום לסיכום התבוסה של ישראל לאוקראינה

עומרי כספי, נבחרת ישראל. ברני ארדוב
מהקפטן ציפינו ליותר. כספי/ברני ארדוב

גיא פניני - 5

אם בתחילת משחקי ההכנה גיא פניני היה אחד המצטיינים של ישראל, ככל שהתקדמנו לכיוון הטורניר, הפורוורד הלך ודעך ובשני המשחקים הראשונים של ישראל, בתבוסות לליטא ואיטליה, הוא הציג יכולת שלא הייתה קרובה למה שבנבחרת ציפו ממנו. אלא שאז הגיע המשחק נגד גרמניה, ופניני התעלה וקלע שלשה גדולה שניצחה את המשחק בדרך ל-15 נקודות. בהמשך, גם הוא לא הצליח לעזור לנבחרת להגיע להצלחה, אך הוא בין היחידים שיישארו עם זיכרון טוב מהאליפות.

בר טימור - 5

זה לקח זמן, הרבה זמן אפילו, אבל בר טימור קיבל את ההזדמנות במשחק נגד גרמניה והיה בין השחקנים שהובילו את הנבחרת לקאמבק הגדול ולניצחון. טימור ציפה לפני הטורניר להפוך לשחקן משמעותי, אבל נגד איטליה הוא בקושי קיבל דקות, ונגד ליטא לא הרשים. שחקן הפועל ירושלים מסיים טורניר שני בו לא הצליח לפרוץ במדים הלאומיים, ויקווה שבמוקדמות אליפות העולם, שם יהיה משמעותי יותר, זה ייראה אחרת.

יוגב אוחיון - 4.5

עוד שחקן בכיר שלא הופיע. אוחיון עמד הקיץ במרכז סערה כשעבר ממכבי תל אביב להפועל ירושלים, ובניגוד לקמפיין הקודם הפעם לא עלה בחמישייה והיה בעמדת הגארד המחליף. התפוקה ההתקפית הסתכמה בכמה מהלכים יפים במשחק הביזיון הגדול נגד אוקראינה, ההגנה היתה טובה, אך הרכז היה רחוק משיאו והוא מצטרף לכישלון הגדול של הטורניר הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן נבחרת ישראל בר טימור. ברני ארדוב
מעט מדי, מאוחר מדי. טימור/ברני ארדוב

ליאור אליהו - 4.5

בסופו של יום, אליהו מסיים שני משחקים טובים בטורניר, נגד גאורגיה ונגד אוקראינה, שם היה היחיד שתפקד במחצית הראשונה, ולשחקן שסחב את נבחרת ישראל במשך לא מעט שנים מדובר באכזבה – לא פחות ולא יותר. זה ככל הנראה הקמפיין האחרון שלו, שמהווה המשך ישיר לעונה הלא טובה שעברה עליו במדים האדומים. למרות שניסו למכור דברים אחרים לאורך כל הטורניר, כנראה שאי אפשר לשנות מומנטום של עונה במהלך קמפיין נבחרת אחד.

עוז בלייזר - 4

קמפיין ראשון לפורוורד של מכבי חיפה, שקיבל כמה דקות בכל אחד מהמשחקים, ורשם רק משחק חיובי אחד, כמו רוב השחקנים, בניצחון על גרמניה. שם, הזכיר את השחקן האנרגטי שהתרגלנו אליו מליגת העל, ובשאר המשחקים חוסר הניסיון האירופי שלו בלט, כשלא הצליח להתמודד מול השחקנים עליהם שמר ולא הביא את המהלכים הגדולים שמאפיינים אותו.

עידן זלמנסון - 4

הסנטר המחליף של הנבחרת עלה לראשונה במשחק נגד ליטא, לעמוד מול הענקים של היבשת, ולמרות שהצליח לקלוע סל אחד, היה חסר ביטחון ולא הביא לידי ביטוי את הפריצה שלו במכבי ראשון לציון העונה. בהמשך זלמנסון קיבל הזדמנות נוספת במשחק הגארבג' טיים נגד אוקראינה, והיה שותף להתפרקות הגדולה.

שחקן נבחרת ישראל ליאור אליהו. ברני ארדוב
המשך ישיר לעונה הרעה. אליהו/ברני ארדוב

אלישי כדיר - 4

שחקנה החדש של עירוני נס ציונה נכנס לסגל ברגע האחרון על חשבונו של עמית שמחון, בעיקר בשל הפציעה של אלכס צ'וברביץ' שהכריחה את הצוות המקצועי לצרף גבוה נוסף. כדיר בא אחרי עונה לא טובה במכבי ראשון לציון, ובנבחרת ציפו שייתן מה שנתן כמעט בכל הזדמנות בנבחרת - אנרגיות, הגנה חזקה והרבה חוכמה, אבל הוא מיעט לקבל דקות, וכשכן היה על המגרש לא הרשים.

שון דאוסון - 4

אחרי עונה לא טובה שון דאוסון היה אחד השחקנים המרשימים של ישראל במשחקי ההכנה, ועקף את בר טימור בדרך למקום בחמישייה. אלא שהציפיות הרמות משחקנה החדש של בני הרצליה לא התקרבו למה שהראה על הפרקט. נגד איטליה קלע שלשה אחת והוסיף שש החטאות מהשדה, נגד ליטא קלע 2 נקודות ובמשחק ההתבזות נגד אוקראינה קלע עוד 5 נקודות. בסופו של דבר השחקן שקיווה שדרך הופעה טובה יוכל להעלות את מניות ה-NBA שלו, ממש לא עשה כך.

יותם הלפרין - 4

ותיק שחקני הנבחרת מסיים קמפיין מבזה מבחינתו, ולא רק בגלל מה שהיה על הפרקט. בנבחרת כל כך רצו שהלפרין יגיע, ואחרי התייעצות עם הרופא וארז אדלשטיין הוחלט לצרפו לסגל והלפרין אף פתח את ההכנה בצורה טובה. לאט לאט הגארד בן ה-33 נעלם, ובמשחק הראשון נגד איטליה הוקפץ למגרש כשחקן שמיני רק אחרי ששום דבר אחר לא הלך. אחרי כמה דקות לא טובות נגד ליטא הוא ירד לספסל ולא חזר במשך שניים וחצי משחקים. נגד אוקראינה הוא שוב עלה על הפרקט, נראה כמו הצל של עצמו ובדיעבד היה עדיף בשביל הקריירה היפה שלו שלא היה מגיע.

ארז אדלשטיין - 4

את הקמפיין הקודם סיים ארז אדלשטיין עם טעם רע בפה, כי אחרי שלב בתים טוב מבחינתו הגיעה ההתפרקות נגד איטליה אותה כולם זוכרים. ואז הגיעה פתיחת העונה הנוכחית במכבי תל אביב, הפיטורים המתוקשרים והשמועות שיצאו מחדר ההלבשה של הצהובים, שלא הוסיפו לו כבוד. המאמן שתק ותכנן את קמפיין הנבחרת כדי לחזור ובגדול. לפי ההכנה היה נראה כי האתגר שעומד בפניו יסתיים בהצלחה, אבל בפועל נבחרת ישראל של אדלשטיין התפרקה בשלושה משחקים, במשחק נוסף הייתה קרובה לניצחון ובאחד אחר ביצעה קאמבק גדול וניצחה. הקמפיין הנוכחי הוא חלש, אחד החלשים של ישראל בשנים האחרונות, והוא רשום עליו באופן בולט, כמי שבנה את שיטת המשחק, מי שאסף את השחקנים וניסה לייצר שיטה ודרך, כאלה שלא הוכיחו את עצמם. הוא יסיים את דרכו בנבחרת בצורה מאכזבת, למרות שהוא עצמו מסרב לקבל זאת.

מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין. ברני ארדוב
כישלון, גם אם הוא לא יודה בכך. אדלשטיין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully