וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלפרין ואליהו צפויים לפרוש מהנבחרת, באיגוד יבצעו מהפכה?

6.9.2017 / 7:08

באיגוד רוצים למצוא במהרה מאמן במקום אדלשטיין שעשוי לחזור לעמדת הפרשן. אכזבה גדולה אצל השחקנים, טימור: "נכשלנו, פשוט נפלנו מהרגליים". שחקני ירושלים לא צפויים להמשיך, הלפרין מתוסכל מהייבוש

ארז אדלשטיין מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
אי אפשר להתחבא יותר. אדלשטיין/ברני ארדוב

1. כישלון

אי אפשר להסתתר מאחורי מילים יפות. קמפיין יורובאסקט 2017 של נבחרת ישראל הוא כישלון. עד לפני מספר שבועות היו כאלה שדיברו על המצב השברירי שהנבחרות השונות מגיעות איתו לתל אביב, על הפציעות של גלינארי ופאצ'וליה, ההגעה המאוחרת מאוד של שרודר, והיכולת הרעה של הגרמנים במשחקי ההכנה. משחקי ההכנה של ישראל העלו את הציפיות אפילו יותר, אבל לכולם היה ברור שמהבית הנוכחי, שאמנם הוא הצמוד והשווה ביותר, נבחרת ישראל צריכה לצאת עם הכרטיס לשמינית הגמר באיסטנבול, והיא כשלה בזה.

שתי נקודות בחמש דקות בהארכה, זה התפוקה של שחקני הנבחרת בתוספת הזמן נגד גאורגיה בדרך להפסד 103:91. כשנזכרים שרק לפני חמישה ימים אותם שחקנים לא קלעו סל שדה במשך 15 וחצי דקות נגד איטליה, בדרך ל-48 נקודות בסך הכל, אי אפשר להתפלא שכך זה נגמר. אז אפשר לתרץ את זה בעבירה החמישית של ריצ'רד האוול, ששיחק דקות ארוכות עם זעזוע מוח קל, או בעבירה החמישית של ליאור אליהו, אבל תירוצים נשמעים לא טוב בכשלונות מהסוג הזה. וזה לא שהנבחרת הייתה רחוקה מניצחון, במשך שלושה רבעים היא שלטה על גאורגיה ופעמיים ברחה ל-9 נקודות יתרון, אלא שהנבחרת הגאורגית, עם טוקו שנגאליה הנהדר ודודה סנדזה על תקן אקס פקטור, פשוט לא נתנה לישראל לגמור את המשחק. התחושה הייתה שהמהפך יגיע.

לחדר ההלבשה נכנסו שחקני הנבחרת בתחושה נוראית. ארז אדלשטיין אמר לשחקנים שהוא גאה בהם, ויצא למסיבת העיתונאים, ולאט לאט עשו השחקנים את דרכם לאוטובוס שייקח אותם לבית המלון הילטון עם מסר אחד לתקשורת שחיכתה בחוץ, אנחנו מאוחדים. "תחושות קשות, לצערי לא עמדנו במשימה, נכשלנו. זה מאכזב מאוד אבל אנחנו נשארים ביחד חזקים", סיכם בר טימור, שקיבל אתמול יותר מ-27 דקות, "לא נעשתה שיחת סיכום, ממש לא. זה מאוד מתסכל להכשל, לא משנה איפה זה קורה, ברור שזה בארץ זה יותר מבאס, עצם זה שלא הצלחנו לעלות זה יותר מתסכל. פשוט נפלנו מהרגליים, אנשים פצועים ועבירות ולא יכולנו עוד".

גל מקל רשם אולי את אחד ממשחקיו ההתקפיים הטובים בנבחרת, כשקלע 23 נקודות ומסר חמישה אסיסטים, אבל גם הוא לא הצליח לעצור את הגאורגים, "זה משחק כדורסל, משחק של טעויות, שתי הקבוצות היו מותשות בסוף, הם עשו את הפעולות יותר טוב ויותר נכון. נקלענו לבעיה של עבירות, פציעות קצת, זה הכדורסל, מאוד מאוכזבים, אבל נתנו קרב וזה מה יש. קשה לי להגיד מה היה חסר, תחושה של החמצה, כי שלטנו עד תחילת רבע רביעי, אמצע הרבע אפילו, ועשינו כמה פעולות לא טובות, הם עשו זריקות גדולות במאני טיים, ובהארכה כבר תקפו אותנו, היינו קצרים וזה המשחק. זה מאכזב מאוד, מאוד רצינו לעלות שלב, מאוד רצינו לתת ניצחונות מול הקהל, אבל אני גאה באמת, אנחנו נלחמים ואנחנו ביחד, זה הספורט, אין מה לעשות, יש אכזבות כאלה".

הערב (20:45, ספורט 5) תעלה הנבחרת למשחק נגד אוקראינה שעשוי להיות קריטי בבית, כשאם האוקראינים ינצחו את ישראל וגאורגיה תפסיד קודם לכן לאיטליה, הם יכולים לקחת את הכרטיס לאיסטנבול. בישראל לא מתכוונים לבוא ולתת את המשחק, "נגיע בשיא הרצינות, נבוא לנצח כי אנחנו אנשי ספורט, אנחנו רוצים לנצח ואנחנו לא יכולים לבוא אחרת בשביל הקהל והאנשים שקנו כרטיסים", אמר עוז בלייזר שקלע אמש 8 נקודות והתפנה לסכם את המשחק והטורניר, "לא קל, רצינו לתת לקהל המדהים שבא את הניצחון הזה, השארנו את הכל על המגרש היום, לצערי זה לא הספיק. לא ציפינו שזה יהיה ככה, אבל זה חלק מזה, זה לא פשוט כרגע אבל אנחנו נצא מחוזקים מזה. אנחנו מאוחדים בחדר ההלבשה, נשארים חברים וביחד, התחושות לא קלות אחרי ההפסד הזה, אבל אנחנו נבחרת אחת ומאוחדים. אין יותר מדי מה לדבר, ארז בא ואמר שהוא גאה במלחמה שנתנו ושהשארנו הכל על המגרש".

עוד בנושא:

ישראל הודחה מהיורובאסקט אחרי הפסד 104:91 בהארכה לגאורגיה
אדלשטיין צפוי לסיים את תפקידו: "כל עוד ירצו אותי, אני אאמן"

ארז אדלשטיין מאמן נבחרת ישראל עם עוזרו דן שמיר. ברני ארדוב
המועמד הטבעי. שמיר לצד אדלשטיין/ברני ארדוב

2. ארז

"עברה עליי שנה אחלה", במשפט מוזר מאוד סיכם ארז אדלשטיין את השנה שעברה עליו במסיבת העיתונאים שאחרי ההפסד לגאורגיה. קשה להאמין למילים של המאמן הלאומי, שפוטר ממכבי תל אביב והיה עד למסע השמצות מצד המועדון הצהוב על ההתנהלות והדרך שלו. "כל עוד ירצו אותי, אני אאמן", העביר אדלשטיין מסר לאיגוד הכדורסל ולחבר שלו פיני גרשון, שכידוע אמור להיות זה שביחד עם הוועדה המקצועית מקבל את ההחלטה מי יאמן את הנבחרת.

הרצון הוא לבצע שינוי בנבחרת לקראת מוקדמות אליפות העולם, דן שמיר נחשב למועמד הטבעי לרשת את אדלשטיין, גם בשל הניסיון בתפקיד עוזר מאמן הנבחרת, אך העובדה שהמוקדמות ייערכו תוך כדי העונה יגרמו למועמדותו של עודד קטש להיות חזק בתמונה. קטש נמצא ללא קבוצה כיום, ובא אחרי קיץ נהדר עם נבחרת העתודה. שמיר כבר היה חלק מרכזי בקמפיין הנוכחי, ובמשחק נגד גאורגיה אף העביר מספר פסקי זמן. הקשר הטוב שלו עם פיני גרשון גם כן יבוא לטובתו במקרה הזה.

בסיום המשחק כבר החל לרמוז המאמן על כך שיש לו בטן מלאה על כמה אנשים, "חוץ ממשאית הכל עבר עליי". הוא התחייב כי לא קרא את התקשורת ואת הכתבות והביקורות מאז יום שלישי האחרון, אך כל השמועות הגיעו גם אליו. למרות זאת, הוא ענה כמעט לכולם בכבוד, והערב יסיים באופן רשמי את התפקיד שלו כמאמן הנבחרת במשחק לפרוטוקול נגד אוקראינה, ויסכם שני קמפיינים, הראשון שאפשר להגדיר כמוצלח עם סיום מר, והשני ככישלון.

ומה עכשיו? בתקופה הקרובה הוא יידע את עתידו. בשבועות האחרונים החלו שמועות כי יחזור לעמדת הפרשן הבכיר של ערוץ הספורט, עמדה אותה נטש בסוף עונת 2015/16 לטובת מכבי תל אביב. המאמן לא צפוי לאמן קבוצה בעונה הקרובה, גם בשל העקרון שלו לא לקחת קבוצות במהלך העונה, וגם בשל העובדה שבשלב הזה של הקריירה לא נראה שייקח קבוצה קטנה כפי שאימן לפני יותר מעשור וחצי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עומרי כספי, נבחרת ישראל. ברני ארדוב
גם ההקרבה שלו לא הספיקה. כספי מאוכזב/ברני ארדוב

3. כספי

המשחק הערב נגד אוקראינה יהיה האחרון של כספי לשנה הקרובה בנבחרת. במקרה הטוב הוא יעמוד לרשות המאמן הלאומי הבא ב-29 ביוני במשחק הבית נגד יוון במוקדמות אליפות העולם, אחרי ארבעה משחקים בהם לא יוכל לקחת חלק בשל המלחמות שמנהלת פיב"א מול ה-NBA והיורוליג. אם הנבחרת תצלח את הסיבוב הראשון, כספי יוכל להשלים ארבעה משחקים בקמפיין המוקדמות מתוך 12, ורק אם תצליח לעלות לאליפות העולם יהיה חלק מהנבחרת. אם השיטה של פיב"א לא תשתנה, הפורוורד של גולדן סטייט אמור לשחק שמונה משחקים במדים הלאומיים עד קיץ 2021, כשיהיה בן 33 ביורובאסקט הבא. הוא יוכל להשתתף בארבע חלונות של פיב"א, וזאת בהנחה שקריירת ה-NBA שלו תמשיך.

בנבחרת ישראל, הן בצוות המקצועי והן בסביבתה, רק מפרגנים לקפטן בן ה-29. על ההתנהלות שלו, הרצינות והגישה החיובית, הוא לא חשש להקריב את הגוף ולשחק עם פציעה החל מהמשחק הראשון, אבל במבחן התוצאה זה פשוט לא היה מספיק. אמש הוא רשם כמה החטאות גדולות ברבע הרביעי מתחת לסל והיה נראה מתוסכל. "עומרי רצה מאוד, הוא דיבר הרבה זמן על הרצון להצליח עם הנבחרת", אומרים בסביבת הנבחרת, "כואב גם בשבילו".

כספי היה נראה מאוכזב מאוד בסיום המשחק נגד גאורגיה, הוא רצה מאוד לרשום הישג אמיתי על שמו עם הנבחרת, והעובדה שאליפות אירופה נערכה בארץ נתנה לו את ההזדמנות לעשות זאת. הוא מסיים אליפות אירופה שלישית בסך הכל במדי נבחרת ישראל עם שני כשלונות בהעפלה משלב הבתים ועוד עלייה לשלב 16 הגדולות לפני שנתיים ותבוסה קשה נגד איטליה. לפני אליפות אירופה דיבר על חלום להגיע רחוק עם הנבחרת בראיון לוואלה! ספורט, "החלום שלי היה להגיע לאולימפיאדה, חילופי דורות ודברים שקורים בנבחרת, ואנחנו עכשיו באליפות אירופה, אז החלום היה אליפות עולם או אולימפיאדה, משהו בסדר גודל כזה. זה לא בשמיים, אני לא חושב ככה, זה עניין של מזל וכמה דברים שנופלים בסיטואציה נכונה והגרלה נוחה. דברים יכולים לקרות, אנחנו רואים נבחרות אחרות באירופה שעושות הישגים שהן לאו דווקא מוכשרות מאיתנו, וגם אנחנו יכולים". זה לא הוכיח את עצמו.

ליאור אליהו נבחרת ישראל. ברני ארדוב
קמפיין אחרון? ליאור אליהו/ברני ארדוב

4. אליהו והלפרין

שלושה שחקנים נשאלו שאלות של סוף קריירה בנבחרת במהלך המדיה דיי שנערך בתחילת הקמפיין - ליאור אליהו, יותם הלפרין וגיא פניני. שני הראשונים צפויים לסיים את דרכם בנבחרת, ואולי אפילו להודיע על פרישה מהמדים הלאומיים כבר בתקופה הקרובה. האחרון, שחגג יום הולדת 34 אחרי הניצחון על גרמניה, עשוי להמשיך גם בשל מערכת היחסים הטובה שלו עם דן שמיר אם יקבל מאמנו החדש בהפועל חולון את המינוי בנבחרת, וגם בשל העובדה שכספי לא יגיע. השאלה לגבי פניני היא שאלת הרצון להמשיך ולשחק בנבחרת, וליצור על עצמו עומס בגיל מתקדם לשחקן.

הלפרין הוא אולי סימן השאלה הגדול של הקמפיין הנוכחי. לפני צמד המשחקים נגד בריטניה בהכנה אמר אדלשטיין כי הוא שוקל לצמצם את דקות המשחק של גארד הפועל ירושלים כדי לשמור אותו בכשירות מלאה ובטריות לקראת האליפות. זה היה אחרי שבמשחקי ההכנה הראשונים שיחק כ-28 דקות למשחק והיה נראה גם די טוב. ככל שהתקדמה ההכנה הלפרין הלך ודעך, ובאליפות עצמה אדלשטיין פשוט הפך אותו לשחקן שולי. 11 דקות נגד איטליה, 8 דקות נגד ליטא, ו-0 בשני המשחקים האחרונים. זה הכל. ללא נקודה, עם מדד ממוצע שלילי. נגד גאורגיה הוא היה השחקן היחיד שלא שותף. הוא היה נראה מאוכזב וכועס בסיום המשחק וביקש שלא לדבר עם העיתונאים שביקשו לשוחח עמו.

עם אליהו הסיפור שונה. עוד לקראת סיום העונה החלו דיבורים שהקמפיין הקרוב יהיה האחרון שלו בנבחרת, אך שהוא בא אליו בכיף ובהנאה. ואכן לפורוורד לקח זמן להכנס לעניינים, אבל הוא היה חלק מההצלחה במשחקי ההכנה. ככל שהתקרב הקמפיין הוא הסתדר, סרב לדבר עם התקשורת, וגם רשם שלושה משחקים ראשונים די חלשים בסטנדרטים שלו באליפויות אירופה. נגד גאורגיה הוא כבר היה טוב יותר עם 14 נקודות ו-6 אסיסטים, אבל גם אחרי ההפסד ביקש שלא לדבר. לא ידוע עוד כמה זמן אליהו ישחק כדורסל, כשיש הטוענים שהיו לו הרהורי פרישה, אך בנבחרת נראה כי סיים את דרכו.

ריצ'רד האוול שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
אמור להמשיך בנבחרת. האוול/ברני ארדוב

5. העתיד

כבר בעוד חודשיים וחצי תעלה נבחרת ישראל למשחק ביתי נגד אסטוניה בתקווה להתחיל ברגל ימין את קמפיין מוקדמות אליפות העולם, אולי בדרך לסין 2019. שאלת המאמן היא הראשונה שתעמוד על הפרק, כשגורמים באיגוד הכדורסל אמרו אמש כי לא יתמהמהו יותר מדי עם מינוי המאמן כדי לא לעשות מכך פארסה גדולה, ולאפשר למאמן לתכנן את הסגל שלו ואת האימונים כמה שיותר מהר.

בקמפיין הקרוב, לפחות עד חלון המשחקים ביוני, עומרי כספי ושחקני מכבי תל אביב לא יכולים לשחק, כך שסוגיית איתי שגב, כרם משעור, ג'ייק כהן לא תעלה שוב על הפרק, וכך גם יימנע הזימון של יובל זוסמן, שיש הטוענים שכדאי להתחיל להריצו בנבחרת הבוגרת. ריצ'רד האוול חתום על הסכם מול איגוד הכדורסל, וכל עוד הוא כשיר הוא יעמוד לרשות הנבחרת, וכך גם שחקני הפועל ירושלים שלא אמורים לפרוש מהמדים הלאומיים - יוגב אוחיון ובר טימור. הבסיס הצעיר יותר של הנבחרת הנוכחית צפוי להוביל את הנבחרת בקמפיין הבא - טימור, שון דאוסון, עוז בלייזר ועידן זלמנסון. שחקן נוסף שלא יוכל להגיע הוא איגור קולשוב, שישחק בזמן החלונות הראשונים באוניברסיטת פלורידה.

לא מעט שחקנים צעירים מתדפקים על שערי הנבחרת, והיו כבר חלק מהסגל הרחב, ואמורים להיות חלק משמעותי כבר בעתיד הקרוב. השניים הראשונים הם תומר גינת ורפי מנקו, שאילולא הפציעה שלו בקרסול, ייתכן שהיה נלחם על מקום ב-12 כבר ליורובאסקט. גינת הרשים מאוד באוניברסיאדה, ויש שאמרו שאם היא לא הייתה נגמרת כל כך מאוחר, היה לו סיכוי להכנס גם כן להכנס לסגל. גם יפתח זיו, שהרשים באימוניו בנבחרת, אמור לבוא בחשבון ואולי בן אלטיט שהיה טוב באוניברסיאדה. שחקנים נוספים הם תמיר בלאט, שהרשים בנבחרת העתודה ודניאל קופרברג, שאמור לקבל דקות נוספות במכבי חיפה. בכל מקרה לא מעט מהשאלות הללו ייפתרו לפי זהות המאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully