וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגיש בעמדת מיעוט ושנעשה לו עוול: מאחורי הקלעים של פרישת ערן זהבי

4.9.2017 / 6:51

כמו בפרשת פואד, גם הפעם חש קפטן הנבחרת לשעבר שתקפו אותו, הפעם מילולית ולא פיזית. "הוא לא רצה לתת להם את התענוג הזה לגרור אותו לוועדות משמעת", סיפרו חבריו. וגם: האם ההחלטה סופית?

קובי אליהו

1. ערן זהבי לא קם אתמול בבוקר עם ההחלטה לפרוש מנבחרת ישראל. הצעד הדרמטי שלקח ושאותו פרסם בחשבון האינסטגרם שלו בשעה 18:30, נבנה אתמול לאורך כל היום ובעיקר משעות הצהריים המוקדמות. זהבי הבין שגורלו בעיני קברניטי ההתאחדות לכדורגל נחרץ וכי אם הוא לא יעשה את המהלך המנצח קודם, הוא יצטרך להיות מובל אל תוך ועדות משמעת ובתי דין שיחרצו את עתידו, דבר שהוא הכי שונא שעושים לו.

עוד בנושא:
נבחרת ישראל באיטליה: "כולם מדברים על זהבי, היה הלם"
ערן זהבי הודיע על פרישה מנבחרת ישראל
אלישע לוי לשחקני הנבחרת: "הייתי חייב להשעות את ערן"
דובר ההתאחדות: "ערן זהבי היה צריך להתנצל בצורה נחרצת"

מעט מאוד שעות ישן זהבי בלילה שאחרי אירועי המשחק בחיפה. הוא עוד הספיק לחזור לבית המלון בחיפה ולהיפרד מהחברים לנבחרת ואז טלפן לחבר קרוב וביקש ממנו להגיע מהמרכז לחיפה כדי לקחת אותו הביתה. בסיס האם בחזרות לארץ מסין הוא דירה נאה במגדלי צמרת על איילון, אותה רכש באחרונה ואשר החליפה את הבית הפרטי ששכר זמן רב בסמוך לחוף הים של ראשון לציון. לא תמיד חוזר זהבי למשחקי הנבחרת עם רעייתו שי ושלושת ילדיו, אך הפעם, מאחר שהמשפחה לא הייתה בארץ כמעט חצי שנה, זהבי הגיע עם כל הפמליה. הטלפון הסלולרי שלו הופצץ בהודעות כבר משעות הבוקר המוקדמות אתמול. מקורבים מספרים כי הרוב היו הודעות תמיכה, בעיקר מצד אוהדי מכבי תל אביב, שחלקם הולכים אחריו בעיניים עצומות. זהבי עבר על רוב מה שנכתב לו, אבל כמעט שלא השיב לאיש. גם חברים קרובים במיוחד לא זכו לקבל תגובה. ניכר עליו שהוא היה במתח רב, אבל עדיין שום דבר לא יכול היה להעיד כי יסיים את היום עמוס הרגשות שעבר עם ההודעה כי הוא פורש מהנבחרת.

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. יוסי ציפקיס
מעולם לא הבריק במיוחד בנבחרת. זהבי/יוסי ציפקיס
במקרה של פואד הופעלה נגדו אלימות פיזית, שלשום זו הייתה אלימות מילולית. אז באותו דרבי זהבי החזיר במכות, שלשום הוא הסתפק בזריקת הסרט בהפגנתיות. בשני המקרים, לטעמו, נענש בצורה מוגזמת

2. לזהבי היה ברור כי הוא חייב לנקוט באיזשהו צעד אחרי ההחלטה של ההתאחדות להשעות אותו. כל כלי התקשורת ניסו להשיג אותו כבר משעה מוקדמת והוא החליט שהוא יוציא הודעה באינסטגרם כדי שכולם יקראו את הדברים יחד. עד שעות הצהריים ההודעה הייתה צריכה להיות סוג של התנצלות רחבה יותר מלווה בהבהרה באשר למעשה שלו. היה לו ברור כי השלכת סרט הקפטן הינה מעשה שחייב לגרור עונש, אבל הוא גם ציפה לתגובה אחרת מצד ההתאחדות לכדורגל. במובן מסוים אין הרבה הבדל מבחינת זהבי בין מה שעשה לו אוהד הפועל תל אביב פואד לבין מה שעשו לו אותם עשרות ששרקו בוז וקיללו במשחק שלשום בחיפה.

במקרה של פואד הופעלה נגדו אלימות פיזית, שלשום זו הייתה אלימות מילולית. אז באותו דרבי זהבי החזיר במכות, שלשום הוא הסתפק בזריקת הסרט בהפגנתיות. בשני המקרים, לטעמו, נענש בצורה מוגזמת. מול הפועל תל אביב זה היה רועי ריינשרייבר שהרחיק אותו, כשהוא מסרב לקבל את ההחלטה. שלשום בלילה זה היה יושב ראש ההתאחדות עופר עיני שזרק אותו מהנבחרת. "מגיע לי עונש", אמר לחבריו אתמול. "אבל מה עם אלה שקיללו וביזו אותי ואת הנבחרת? למה הם צריכים לצאת מאושרים מכל הסיפור הזה?". בזמן שחשב שמישהו ייקח את הצד שלו ויגבה אותו, מצא את עצמו זהבי בעמדת מיעוט כשהוא בטוח שהוא זה שנעשה לו עוול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אוהדי מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
עשרות מאוהדי מכבי תל אביב שלחו הודעות תמיכה לזהבי/אדריאן הרבשטיין

3. זהבי שיתף מספר חברים מצומצם מאוד באשר למחשבות שלו. בין שיחת טלפון לוואטסאפ שהגיע לסלולרי, התעדכן בכותרות של אתרי האינטרנט. כולם החלו להפציץ סביב 13:00 בהחלטות שכבר התקבלו בצמרת ההתאחדות. העמדה לדין, השעיה לשנה, לקיחת סרט הקפטן ממנו. אפילו ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל שלומי ברזל החל באותו הזמן להתראיין ולא הסתיר שמצפה לזהבי עתיד שונה לגמרי במדים הלאומיים. זו הייתה השעה בה זהבי הבין שגורלו כבר נחרץ וכי אם הוא עצמו לא ייקח את העניינים לידיים, הוא ימצא את עצמו כל הזמן במגננה. מספר חברים קפצו ואספו אותו לאיזשהו מפגש שם היה לו מספיק זמן כדי לקבל סופית את ההחלטה שהוא פורש.

"באופי שלו, ערן לא מתגונן", סיפר אמש חבר קרוב. "ערן כל הזמן תוקף. כמו שהוא תוקף במגרש, כך הוא תקיף בהחלטות שלו בחיים. כל החיים הוא נלחם על מקומו ולכן הוא לא היה מוכן לחכות שיקראו לו לוועדה כזו או אחרת וישעו אותו. הוא אמר לעצמו שהוא לא ייתן את התענוג לאיש לראות אותו צועד לבית הדין או מנסה לשרוד מול ההחלטה להשעות אותו. הוא לא ייתן לאלה ששרקו לו בוז וקיללו אותו לנצח. היצר ההישרדותי שלו שוב שיחק תפקיד מרכזי בסיפור והוא החליט להיות זה שיקבע את חוקי המשחק".

אוהד נבחרת ישראל עם שלט לקפטן ערן זהבי. יוסי ציפקיס
דיבר על הקושי לאכזב את המעריצים שלו/יוסי ציפקיס
אבל אחרי שהעשן יתפזר, אפשר יהיה לומר שסיפור הסרט והפרישה מהנבחרת, לא בהכרח יעשו לו רע בחיים

4. ספק אם זהבי יודה בכך, אבל אחרי שהעשן יתפזר, אפשר יהיה לומר שסיפור הסרט והפרישה מהנבחרת, לא בהכרח יעשו לו רע בחיים. כבר זמן רב שהוא נהנה פחות ופחות מהגיחות האלה לישראל. זו עדיין הזדמנות לפגוש את החברים מפעם וזה היה כבוד עד יום שבת להיות הקפטן של הנבחרת, אבל אחרי התבוסה מול אלבניה, הוא כבר חזר הביתה לגוואנגז'ו עם מצב רוח שפוף מאוד.

"הקמפיין הזה הפך לחלום בלהות עבור ערן וזה הלך ונהיה גרוע מרגע לרגע", סיפר אתמול גורם בסביבתו, "על הדשא לא הלך, התוצאות היו על הפנים והכתובת שלכם בתקשורת הייתה כל הזמן ערן. כאילו זה שהוא מצליח בסין, מחייב אותו להצליח גם בנבחרת. כאילו שהיריבות בליגה הסינית הן ברמה של נבחרות אירופאיות והוא לא יכול היה לשתוק, אז היה את נאום העכברים והיה את התגובה שלו לרובן מיקאל ובכל פעם רק העמיק הקרע בינו לבין התקשורת וחלק מהאוהדים". לא במקרה ציין אתמול זהבי את ההתעסקות בכסף שהוא מרוויח בסין. אחד הדברים שהרתיחו אותו כשחזר הביתה מחיפה היה הקשר הלוגי שעשו חלק ממבקריו בין התנהגותו עם הסרט לבין המיליונים שהוא מרוויח בסין.

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל עם יוסי בניון. אדריאן הרבשטיין
חיבוק פרידה מבניון ומהנבחרת/אדריאן הרבשטיין

5. ונשאלת השאלה האם זהו סוף פסוק. זהבי כבר לא ילד ועם זה שהוא כובש המון בסין, בנבחרת ישראל זה הלך בקושי. לא בטוח שיהיה בעוד שנה מישהו שיחזר אחריו וירצה בשובו, אבל אם כן ובמידה שאחד כמו יוסי אבוקסיס יאמן את הנבחרת אחרי אלישע לוי, זהבי עוד עשוי לעשות קאמבק. תסריטים הזויים מחזרה למדים הלאומיים כבר נראו כאן. איך אמר אחד החברים הכי טובים של זהבי אמש: "אם הייתי אומר לך שעה לפני המשחק מול מקדוניה שבתוך פחות מ-24 שעות, ערן זהבי יסדר לנו כזה סרט, היית מאמין? אצל ערן שום דבר הוא לא דמיוני ולכן אל תפסלו שהוא עוד ישוב לנבחרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully