וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: פדרר עלה בקלות לרבע הגמר, קאמבק גדול לדל פוטרו

השוויצרי גבר 4:6, 2:6, 5:7 על פיליפ קולשרייבר ויפגוש ברבע הגמר את הארגנטינאי, שהציל שתי נקודות משחק וניצח 6:1, 6:2, 1:6, 6:7, 4:6 את דומיניק תים. נשים: קיז הפתיעה את סביטולינה

עריכה: מתן חדד

שלב שמינית הגמר באליפות ארה"ב הושלם הלילה (בין שני לשלישי) ונקבעו משחקי השלב הבא. רוג'ר פדרר ורפאל נדאל עלו לשלב הבא, והדרמה של הלילה התרחשה במפגש בין חואן מרטין דל פוטרו ודומיניק תים, שהסתיים בניצחון של הארגנטינאי בחמש מערכות.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. AP
ואמוס רפא/AP

גברים:

רפאל נדאל (1, ספרד) - אלכסנדר דולגופולוב (אוקראינה) 2:6, 4:6, 1:6

לראשונה מאז 2013, אז המשיך כל הדרך עד לזכייה בטורניר, הצליח נדאל לעלות לרבע גמר אליפות ארצות הברית. השור ממאיורקה נזקק לשעה ועוד 41 דקות בלבד על מנת להשלים ניצחון חלק ומרשים מאוד מול אלכסנדר דולגופולוב, שלא ממש הצליח להיכנס למשחק או לסכן את נדאל באף שלב בו. השור ממאיורקה ביצע 11 שגיאות לא מחויבות בלבד לאורך שלוש המערכות כשהוא חובט גם 23 ווינרים, זאת לעומת 39 שגיאות לא מחויבות ו-25 ווינרים של האוקראיני. בנוסף, נדאל הגיש 4 אייסים לעומת 7 של המפסיד. בשלוש הפעמים האחרונות שהשור ממאיורקה עלה לרבע הגמר בניו יורק, הוא גם המשיך לזכייה בתואר, ב-2010, 2011 ו-2013.

רבע הגמר: רפאל נדאל - אנדריי רובלוב

דויד גופן (9, בלגיה) - אנדריי רובלב (רוסיה) 7:5, 7:6 (5), 6:3
הרוסי בן ה-19 ממשיך בטורניר הנהדר שלו והצליח להפוך לטניסאי הצעיר ביותר שמגיע לרבע גמר אליפות ארצות הברית מאז אנדי רודיק ב-2001. כמו כן, הוא ינסה להיות הטניסאי הצעיר ביותר שמגיע לחצי הגמר בניו יורק מאז לייטון יואיט ולגרנד סלאם בכלל מאז רפאל נדאל ברולאן גארוס 2005. הרוסי הצעיר גילה קור רוח כשהצליח לחזור מפיגור 3:0 בפתיחת המערכה השנייה וכפה שובר שוויון, מה שנתן לו רוח גבית חזקה, שעזרה לו להשיג שבירה כבר במשחקון הראשון של המערכה השלישי ואז גם במשחקון האחרון. אין ספק שרובלב הוא המרענן הרשמי של האליפות הזו.

רוג'ר פדרר (3, שוויץ) - פיליפ קולשרייבר (33, גרמניה) 4:6, 2:6, 5:7

אחרי שקצת קרטע בפתיחת הטורניר, השוויצרי האגדי נראה הרבה יותר טוב. את הסיבוב הקודם מול פליסיאנו לופס הוא צלח די בקלות, וגם הפעם הוא לא התקשה לנצח תוך שעה ו-51 דקות, כל הדרך לשמירת רצף הניצחונות שלו בטורנירי גרנד סלאם, שעומד כעת על 18. בין המערכה השנייה לשלישית ביקש פדרר פסק זמן לקבלת טיפול רפואי, אולם נראה מרוכז ועוצמתי גם בסט השלישי. אחרי הניצחון, הרגיע פדרר ואמר ש"הכל טוב, אין לי שום בעיות ואני לא מודאג בכלל".

חואן מרטין דל פוטרו (24, ארגנטינה) - דומיניק תים (6, אוסטריה) 6:1, 6:2, 1:6, 6:7, 4:6

הדרמה של הלילה. האוסטרי כבר נראה בדרך הבטוחה לשלב הבא עם ניצחונות בשני הסטים הראשונים, דל פוטרו נראה מותש אחרי שסבל ממחלה ביומיים האחרונים, אולם לפתע הוא התעורר, הציל שתי נקודות משחק, והמשיך כל הדרך לקאמבק גדול שמסדר לו מפגש ברבע הגמר מול רוג'ר פדרר. זה היה בסך הניצחון הניצחון בשני בקריירה של דלפו בו הוא חוזר מפיגור של שתי מערכות, אולם סביר להניח שלמשחק מול פדרר הוא יצטרך לצבור כוחות מחודשים אחרי שהמשחק הזה ארך לא פות משלוש שעות ו-37 דקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חואן מרטין דל פוטרו, טניסאי ארגנטיני. AP
איזה קאמבק. דל פוטרו/AP

נשים:

קרולינה פלישקובה (1, צ'כיה) - ג'ניפר בריידי (ארה"ב) 1:6, 0:6

אחרי שנאלצה להציל נקודת משחק בסיבוב הקודם מול שואי ז'אנג ושני משחקיה האחרונים הגיעו לשלוש מערכות, הצליחה המדורגת מספר אחת בעולם לרשום ניצחון קליל במיוחד בתוך 45 דקות בלבד, בשמינית הגמר בדרך לשמונה הגדולות. קרולינה פלישקובה, שהגיעה בשנה שעברה עד לגמר בניו יורק, הייתה דומיננטית לאורך כל המשחק הקצרצר, כשלא נראה שג'ניפר בריידי האמריקאית בת ה-23 (92 בעולם) בכלל מהווה לה איזושהי בעיה. בריידי, שהדיחה מהטורניר את אנדראה פטקוביץ', ברבורה סטריצובה ומוניקה ניקולסקו, לא יכלה למדורגת ראשונה בעולם ולא נראתה קרובה לסכן אותה בכלל. פלישקובה סיימה את המשחק עם 23 ווינרים לעומת 9 שגיאות לא מחויבות ושלטה לחלוטין בכל הנעשה. פלישקובה תשחק נגד קוקו ונדוויי שניצחה את לוסי ספארובה.

קוקו וונדויי (20, ארצות הברית) – לוסי ספארובה (צ'כיה) 4:6, 7:6 (2)
האמריקאית התגברה על היריבה בשתי מערכות חלקות במשחק שנמשך שעה ו-40 דקות. במערכה הראשונה וונדויי השיגה שבירה במצב של 4:5 לזכותה וחגגה את הזכייה במערכה. במערכה השנייה השתיים החליפו שבירות בדרך לשובר שוויון בו האמריקאית הייתה חדה יותר, ניצחה חמש נקודות רצופות והשלימה את הניצחון. במהלך המשחק ביצעה ספארובה 24 שגיאות בלתי מחויבות לעומת 19 בלבד של וונדויי המנצחת.

אמריקאית שלישית שעוד נותרה בעניינים ותשחק בחצי הזה של ההגרלה היא מדיסון קיז (15), שהפתיעה את המדורגת 4 אלינה סביטולינה עם ניצחון 6:7, 1:6, 4:6. היא תתמודד מול קיה קנאפי שניצחה את דריה קסטקינה.

קאיה קאנפי, טניסאית אסטונית. רויטרס
פעם שנייה ברבע הגמר. קנאפי/רויטרס

דריה קסטקינה (רוסיה) – קיה קנאפי (אסטוניה) 4:6, 4:6
לעומת מריה שראפובה, הקאמבק המרשים של קנאפי האסטונית בת ה-32 נמשך. קנאפי שעלתה מהמוקדמות התגברה על היריבה מרוסיה בשתי מערכות חלקות בדרך להופעה שנייה בקריירה ברבע גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה כשהפעם הראשונה הייתה אי שם בשנת 2010. במפגש מול קסטקינה קנאפי הייתה חדה יותר, חבטה 34 ווינרים לעומת 11 בלבד של הרוסיה והשלימה את המשימה תוך שעה ו-28 דקות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully