וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלומי ברזל: "זהבי היה צריך להתנצל בצורה נחרצת. לא יכולנו לעבור בשתיקה"

3.9.2017 / 14:48

ראש מערך ההסברה על פרשת זהבי: "אירוע חמור. אלישע ועופר הסכימו על העונש. יש רף מסוים בנבחרת". על ההפסד: "יכול להיות, בכנות, שאין אפשרות לראות נבחרת אחרת. כנראה שזה לא עניין של מאמן". גורמים בהתאחדות טוענים: תקנון הקוד האתי מחייב העמדה לדין

אדריאן הרבשטיין

בנבחרת ישראל ממשיכים לעסוק בפרשת ערן זהבי. הקפטן ספג אתמול ביקורת מאנשי ההתאחדות לכדורגל והנבחרת, וזאת בניגוד לשחקנים שתמכו בו בחדר ההלבשה. בהתאחדות טענו אתמול כי עונשו של זהבי אינו מחייב העמדה לדין, אולם תקנון הקוד האתי קובע אחרת. "על שחקן נבחרת להיות ער לעובדת היותו מודל לחיקוי, במיוחד לבני נוער ולשחקנים צעירים ולעובדת היותו מייצג את המדינה ואת חיי הספורט שלה. אי לכך, שחקן נבחרת חייב לשמור על מעמדה הייצוגי של הנבחרת ועל התנהגות ההולמת את מעמדו כשחקן נבחרת, בכל תקופה בה יימנה על סגל הנבחרת", נכתב בתקנון. "שחקן נבחרת, ינהג, בכל מקום, בדרך הולמת את מעמדו כדמות ציבורית, ערכית ומוסרית.

10 .בעל תפקיד בנבחרת יכבד את רגישות השחקנים, ינהג בהם בכבוד וישמש להם מודל להתנהגות ראויה וספורטיבית, ובכלל זה יחס נאות כלפי שופטים, עיתונאים, קהל הצופים והקבוצות היריבות. 11 .בהיות בעל תפקיד בנבחרת דמות מפתח בקביעת הרוח האתית בכדורגל וביישומה, עליו להיות רגיש במיוחד להיבטים האתיים והמוסריים בהתנהגותו ולנהוג על פי כללי הקוד האתי, בהתאמה לתפקידו". בתקנון נכתב כי במקרה של תלונה או של מידע שהגיע להתאחדות המעלה אפשרות לכאורה לביצועה של עבירה על הקוד האתי, "יזומן השחקן או בעל התפקיד הנוגע בדבר לדיון בפני הועדה וזו תיתן את החלטתה בנושא לאחר ששמעה את הנילון".

עוד בנושא


ערן זהבי השליך את סרט הקפטן והושעה מהנבחרת: "הלב שלי מתפוצץ"
בוקר טוב ישראל! אורן יוסיפוביץ ממש לא הופתע מסערת ערן זהבי
יוסי בניון וטל בן חיים יחלקו את סרט הקפטן מול איטליה ביום שלישי
גורמים בהתאחדות לכדורגל מנסים להוביל להעמדתו של ערן זהבי לדין
ברשת השתגעו מזריקת הסרט: מיטב התגובות לסערת ערן זהבי

שלומי ברזל ראש אגף ההסברה של ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
"אלישע ועופר שוחחו לאחר המשחק"/ברני ארדוב

בשיחה עם וואלה! ספורט, הסביר ראש מערך ההסברה של ההתאחדות, שלומי ברזל, את השתלשלות העניינים בפרשת זהבי. "מדובר באירוע חמור. ציפיתי מערן זהבי להתנצל, הוא הביע את התנצלותו. עם כל הכבוד, זה דבר שההתאחדות לכדורגל לא יכולה לעבור עליו בשתיקה", אמר ברזל, שנשאל על הכישלונות של הנבחרת בקמפיינים האחרונים. "המקום השלישי לא היה המטרה. בשלב מסוים פנטזנו שאפשר מקום שלישי וזה היה נחמד. המטרה הייתה לראות נבחרת אחרת", הוא מצהיר. "יכול להיות, בכנות, שאין אפשרות לראות נבחרת אחרת. בהוגנות, 47 שנה זה לא קרה, יכול להיות שזה לא יקרה. כולם חושבים שהמאמן הבא הוא זה שיעשה את זה. כנראה שזה לא עניין של מאמן".

"אלישע ועופר שוחחו לאחר המשחק, עופר הביע עמדה נחרצת, מאוד ברורה. אלישע אמר שהוא מסכים", הסביר ברזל מה הוביל להשעיית הקפטן לשעבר. "שניהם חשבו אותו דבר, שניהם אמרו שחשוב שיתנצל. זה לא משהו שכרגע ניתן לעבור עליו לסדר היום. יש רף מסוים בנבחרת". עוד הוסיף ברזל: "ערן היה צריך להתנצל בצורה נחרצת יותר. מתי יוזמן שוב לסגל? אני לא יודע".

באשר לאלישע לוי – עופר עיני אמור להודיע למאמן בכתב האם ימשיך לקדנציה נוספת, ולכן בהתאחדות לכדורגל היו לא מעט אנשים שתהו מדוע היה צריך להודיע פעמיים על המשך כהונתו של המאמן לפני שהקמפיין הסתיים, מבלי שהודיע על כך בכתב. "עופר אולי רגיל להצהיר הצהרות בפוליטיקה, אבל בכדורגל הישראלי הדברים שונים לגמרי. הוא כנראה עדיין לא התרגל למציאות כאן. יום אחד מאמן הנבחרת מוביל אותנו לקמפיין גדול, ויום למחרת הנבחרת מתרסקת. זה קורה פעם אחר פעם, קמפיין אחר קמפיין. ההצהרה הזאת הייתה מיותרת והייתה צריכה להגיע לתקשורת אחרי ההודעה בכתב לאלישע".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • ערן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully