וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשפיני גרשון מנסה להיות ממלכתי: סיכום ההפסד של ישראל לליטא

3.9.2017 / 7:24

הכעס של אדלשטיין, תסריט הבלהות לקראת ההמשך והפמלייה של שרודר שמחכה הערב לנבחרת (כספי: "משחק שאין ממנו דרך חזרה"). אור שקדי מסכם את ההפסד לליטא, ועקב מקרוב אחרי המנהל המקצועי, שעשוי להיות זה שיסיים את דרכו של חברו הטוב בסוף הקמפיין

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. מצבה של נבחרת ישראל ביורובאסקט 2017 לא השתפר בלשון המעטה אחרי ההפסד אמש (שבת) 88:73 לנבחרת ליטא שדרדר את הנבחרת של ארז אדלשטיין למאזן של שני הפסדים בשני המשחקים הראשונים. עם זאת, סיכויי ההעפלה של ישראל לשלב הבא הם עדיין בגדר הסבירים, ויהיו תלויים לא מעט במשחק שייערך הערב (21:30, ספורט 5) נגד נבחרת גרמניה ביד אליהו.

ישראל הציגה כדורסל טוב יותר נגד ליטא מאשר במשחק נגד איטליה, וכמו נגד האיטלקים הייתה חזק בתמונה במחצית הראשונה אליה ירדו בפיגור 38:37. פתיחת המחצית השנייה הייתה זו שגמרה את הסיפור, כשהליטאים מנצלים עבירה רביעית של ריצ'רד האוול כדי לברוח לפער דו ספרתי, והמחליפים הישראלים פשוט לא הצליחו להגיב. שלשה של יוסקביצ'יוס מעבר לקו מחצית המגרש בסיום הרבע רק סימנה את המשחק כולו. ארז אדלשטיין הרחיב את הרוטציה, כשכל שחקני הסגל שותפו, אך לא קיבל תרומה ממשית מעידן זלמנסון, עוז בלייזר, יותם הלפרין, בר טימור, גיא פניני ואלישי כדיר, כשגם שון דאוסון שעלה בחמישייה לא היה במיטבו.

בסיום המשחק, במסיבת העיתונאים זעם המאמן הלאומי על שאלה שנגעה לאנרגיות שלו להמשיך בתפקיד ואמר כי "בוודאי שיש לי אנרגיות להוביל את הנבחרת, מישהו חושב אחרת? מיום שלישי לא פתחתי עיתון, לא ראיתי טלוויזיה. אני יודע את כל האינטרסים. מה מצפים שעכשיו באמצע האליפות בגלל שמישהו כתב משהו אני יעצור הכל. אני לא מבין למה תמיד לחפש את השלילי, זאת אליפות קשה. אני גאה להיות מאמן נבחרת ישראל".

עומרי כספי, שנראה קצת סובל במהלך המשחק מהפציעה שספג במשחק נגד איטליה, ניסה לסכם את ההפסד: "הם שיחקו על היתרונות שלנו, כשריץ' האוול עשה קצת פאולים ונכנס לבעיית עבירות, וגם הגבוהים המחליפים שלנו עשו עבירות, זה יצר בעיה. הם קבוצת עונשין מצוינת, דווקא ולנצ'יונאס הוא לא, אבל קלע אותם היום. הם שיחקו על היתרונות שלהם, שיחקו חכם, הגנה טובה, בכל מקום שהלכנו הרגשנו ידיים, הם פשוט שיחקו יותר טוב. לא יודע אם העבירה של האוול הוציאה את האוויר, החבר'ה שעלו מהספסל ניסו לעשות עבודה טובה, אין ספק שהוא ברומטר וחשוב לנו, אבל יש חבר'ה שעולים מהספסל ומנסים לעשות את העבודה. זה חלק מאליפות אירופה, פציעה קטנה במשחק הראשון וצריך לסחוב את זה לאורך כל הטורניר, אני מרגיש את זה וכואב לי, אבל אין לנו זמן לנוח, יש לנו משחק לחיים ולמוות, אני בעיקר מרגיש את זה בסיומת מתחת לסל".

עוד בנושא:

עוד מפלה: נבחרת ישראל הפסידה 88:73 לנבחרת ליטא
גל מקל: "הם כתשו אותנו", ארז אדלשטיין: "זה 'בית מוות'"

שחקן נבחרת ישראל ריצ'רד האוול. ברני ארדוב
שוב הסתבך בבעיית עבירות. האוול/ברני ארדוב
לאחר שבארבעת המשחקים הראשונים בהכנה, האוול סיים כל משחק עם שתי עבירות מהירות, היה נדמה כי הוא מצליח להגמל מההרגל המגונה בהמשך ההכנה, וכך גם במשחק נגד איטליה שפתח את היורובאסקט, אך אמש חזר לסורו

2. נושא העבירות של ריצ'רד האוול היה אחד הנושאים שליוו את הנבחרת במהלך משחקי ההכנה. בנבחרת ישראל ידעו כי הסנטר המוביל, הן התקפית והן הגנתית, יצטרך לדעת להמנע מעבירות מיותרות, דבר שמאפיין אותו לאורך הקריירה בישראל. לאחר שבארבעת המשחקים הראשונים בהכנה, האוול סיים כל משחק עם שתי עבירות מהירות, היה נדמה כי הוא מצליח להגמל מההרגל המגונה בהמשך ההכנה, וכך גם במשחק נגד איטליה שפתח את היורובאסקט, אך אמש חזר לסורו. העבירה השנייה בוצעה אחרי 5 דקות, ועידן זלמנסון נכנס במקומו ולמרות שקלע 2 נקודות ראשונות במשחק רשמי, היה לא מספיק טוב ונראה כי התרגש. ברבע השלישי ביצע האוול שתי עבירות מהירות נוספות, ולמעשה שם בזרקור אחר משחק התקפי פנטסטי שלו עם 20 נקודות ב-9 מ-13 מהשדה.

"אני צריך להיות הרבה יותר בוגר עם המשחק שלי", אמר האוול במסיבת העיתונאים בסיום, "חייב לדעת להפסיק ללכת על כל החטיפות הללו בכל פעם. אני יודע שאני צריך להיות שם בשביל החברים שלי". בנבחרת ניסו לעודד גם את זלמנסון ואלישי כדיר שלא הצליחו לבוא לידי ביטוי, וכדיר אף ביצע 4 עבירות בפחות מ-5 דקות משחק. מנהל הנבחרת מוטי דניאל ניגש לזלמנסון אחרי שיצא ברבע השלישי וניסה להרגיע אותו, בתקווה שיוכל להראות טוב יותר אם יקבל דקות הערב נגד גרמניה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פיני גרשון מנהל מקצועי נבחרת ישראל. ברני ארדוב
ייאלץ לסיים את עבודתו של אדלשטיין? פיני גרשון/ברני ארדוב
גרשון, שהדמות המרתקת שלו מאפיינת אותו גם בהתנהגות במהלך המשחק הזה, כשמחד הוא לא רוצה לגנוב את ההצגה ולפגוע בחברו, אך חייב מנגד להשפיע, עשוי לעמוד בעוד מספר שבועות במצב לא נעים. אם הכישלון של הנבחרת יימשך הוא יצטרך להחליט על אי הארכת חוזהו של חברו הטוב

3. אחת הדמויות היותר מעניינות במחנה הישראלי הוא המנהל המקצועי של נבחרות ישראל, פיני גרשון. גרשון הוא לא חלק רשמי מהנבחרת, וגם כשבאימון הערב בשישי ביקש אחד העיתונאים הליטאים לראיין אותו, הגדיר מראש דרך דובר הנבחרת חגי סגל, כי לא יענה על שאלות בנוגע לקמפיין הנוכחי. הדבר לא מתאים לאדם שידוע בפה הגדול שלו, ובכך שלא מפחד לדבר בשום סיטואציה, אך העובדה כי לא רוצה לפגוע בנבחרת, וגם במאמן ארז אדלשטיין, שנחשב לחברו הטוב, מוציאה גרשון קצת יותר אחראי מהרגיל.

אחרי שבמשחק הראשון נגד איטליה נתפס גרשון כשהוא מבצע תנועות ניהול משחק לעבר הספסל והשחקנים, הפעם נדמה כי הוא קיבל החלטה לרסן את עצמו. בפתיחת המשחק התיישב מאחורי צלמי הסטילס, קרוב לספסל, לצידם של רופא הנבחרת ד"ר יוסי וייס והדובר חגי סגל. בפתיחה, כשישראל נראתה טוב, גרשון נשאר רגוע ובעוד חבריו חוגגים ומעודדים, הוא ישב ולא זז. הדברים השתנו כשליטא הפכה את התמונה לקראת סוף הרבע הראשון, אז הוא כבר שלח את מנהל הנבחרת מוטי דניאל עם הוראות ראשונות לכיוון הספסל.

ברבע השני, כשליטא פתחה פער, גרשון כבר נהיה אקטיבי, הוא נעמד, התקרב לספסל ואז התרחק ונשען על עמוד. לאחר שליטא ברחה ליתרון 9 ברבע השני, ניגש ושוחח עם עוזר המאמן דן שמיר שיעביר מסרים לחברו אדלשטיין, ונעמד בקצה הספסל, וכשישראל הציגה משחק אנרגטי וסגרה את הפער התחיל לסמן לראשונה עם אגרופים. את פתיחת המחצית השנייה הוא ליווה כבר בעמידה, ואחרי שריצ'רד האוול ביצע את העבירה הרביעית ניהל שיחה צפופה עם אדלשטיין לעיני כל. הפעולה האחרונה האקטיבית שלו לפני שהתייאש הייתה לסמן לאדלשטיין להוציא את זלמנסון ולהכניס את אלישי כדיר, אחרי שתי שלשות של מינדאוגס קוזמינסקס הוא כבר התיישב וחזר להיות פאסיבי.

גרשון, שהדמות המרתקת שלו מאפיינת אותו גם בהתנהגות במהלך המשחק הזה, כשמחד הוא לא רוצה לגנוב את ההצגה ולפגוע בחברו, אך חייב מנגד להשפיע, עשוי לעמוד בעוד מספר שבועות במצב לא נעים. אם הכישלון של הנבחרת יימשך הוא יצטרך להחליט על אי הארכת חוזהו של חברו הטוב, שעשוי אפילו לשוב ולשתף עמו פעולה בטלוויזיה. מדובר בהחלטה מקצועית גרידא, אבל לא פשוטה מההיבט האנושי, ותעמיד את תפקודו של גרשון במבחן לא פשוט אחרי קיץ טוב מאוד בכל הקשור להצלחה של הנבחרות הצעירות של ישראל.

עומרי כספי שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
יהיה חייב להיות בשיאו מול גרמניה. עומרי כספי/ברני ארדוב

4. "אנחנו צריכים לנצח, הדברים עדיין תלויים בנו, אבל שיחקנו נגד נבחרת מצוינת. יש לנו משחק מחר נגד גרמניה, משחק לחיים ולמוות, אין דרך חזרה ממנו. לא רוצה לקבוע אם הפסד מחר יסיים את הקמפיין, אבל הפסד כזה יכניס אותנו לדבר שאנחנו לא רוצים להיות בו".

את הדברים הללו אמר עומרי כספי אמש בסיום המשחק, ולא בדיוק צדק. נבחרת ישראל עדיין תלויה בעצמה עד המשחק הערב נגד גרמניה, אבל לא לגמרי. אם הנבחרת תנצח את שלושת המשחקים שנותרו לה, נגד גרמניה, גיאורגיה ואוקראינה, היא צפויה להעפיל לשלב הבא מהמקום השלישי או הרביעי. אם תפסיד לגרמניה הערב, היא עדיין לא תאבד סיכוי סופי, אך כבר לא תהיה תלויה בעצמה, בהנחה שגיאורגיה תנצח במשחק המוקדם את אוקראינה. במקרה שגיאורגיה תנצח, וישראל תפסיד לגרמניה, רק ניצחונות של ישראל על גיאורגיה ואוקראינה והפסד של גיאורגיה ביום האחרון לאיטליה ישלח את ישראל לשלב הבא באיסטנבול.

וקיים גם תסריט בלהות, תסריט שעלול להשאיר את הנבחרת כמאוכזבת הגדולה של היורובאסקט. שלושה ניצחונות עלולים שלא להספיק אם יווצר מצב של בית מחומש שכל הנבחרות בו יסיימו במאזן של שלושה ניצחונות ושני הפסדים, ואוקראינה תנעל את הבית עם חמישה הפסדים וללא ניצחונות. כדי שתסריט כזה יקרה, מלבד הניצחונות של ישראל יצטרכו לקרות התוצאות הבאות לפי סדר המשחקים שנותר: ניצחון גיאורגי על אוקראינה, ניצחון איטלקי על ליטא, ניצחון גרמני על איטליה, ניצחון ליטאי על אוקראינה, ניצחון ליטאי על גרמניה וניצחון גיאורגי על איטליה. במקרה כזה התבוסות שספגה ישראל מליטא ואיטליה צפויות להשאיר אותה בחוץ, אלא אם תביס בחזרה את גרמניה וגיאורגיה.

דניס שרודר שחקן נבחרת גרמניה. ברני ארדוב
כאב הראש הבא של נבחרת ישראל. דניס שרודר/ברני ארדוב

5. והערב כאב הראש הגדול של ישראל וארז אדלשטיין הוא דניס שרודר. 32 נקודות, 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים בניצחון על אוקראינה. 23 נקודות בניצחון על גיאורגיה לצד תשעה איבודים. אדלשטיין אמר כי ינסו לעצור אותו, אך לא ברור האם אפשר. שרודר מתחרה יחד עם גוראן דראגיץ' ונאנדו דה קולו על תואר הרכז הטוב ביותר שיש לטורניר כולו להציע, והמהירות המסחררת שלו גורמת להגנות לפאניקה גדולה.

ואם זה לא מספיק, אז שרודר הוא מגה רוק סטאר בנבחרת הגרמנית. הפמלייה שלו, שמסתובבת איתו לכל מקום בבית המלון הילטון, כוללת ספר אישי צמוד וחבר נוסף שעל פי הדיווחים מהמחנה הגרמני הוא מוזיקאי. השניים הם הצבע בקהל הגרמני לצד אחותו של השחקן. ביום החופש ביום שישי הוא בחר ללכת לים בתל אביב והצטלם בחשבון האינסטגרם הפורה שלו.

"דניס הוא הכוכב של הנבחרת, והוא יודע את זה ומתנהג ככה", אמר אתמול אחד מאנשי הנבחרת הגרמנית בחיוך, "הוא יודע אבל לא להגזים, כשמורידים אותו לספסל הוא אולי עושה פרצוף אבל מעודד את החברים שלו. הוא מאוד חיובי ועוזר בינתיים בגדול להצלחה". בנבחרת יקוו כי הדמות של שרודר, זאת שגם הספיקה להתעמדה עם דודה אנאזדה הגיאורגי במשחק הראשון אתמול, תקבל תפנית הערב, ואם אפשר לחזור על תשעת איבודי הכדור, אולי יהיה אפשר לצאת עם ניצחון משמעותי לקראת המשך הדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully