וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה של זידאן: שינוי המגמה של ריאל מדריד במדיניות הרכש

עם סגירת חלון ההעברות, התקשורת מהללת את הצרפתי על הסכומים הנמוכים שהוציאו הבלאנקוס בתקופתו, ואת העובדה כי מתמקד בשחקנים צעירים. כמה הוציא לעומת מוריניו, אנצ'לוטי והאחרים?

זינדין זידאן מאמן ריאל מדריד. רויטרס
מהצלחה להצלחה. זינדין זידאן/רויטרס

זינדין זידאן זכה כבר כמעט בכל תואר אפשרי מאז קיבל את תפקיד מאמן ריאל מדריד בינואר 2016. הוא הוביל את הבלאנקוס לזכייה באליפות, סופרקאפ ספרדי, פעמיים סופרקאפ אירופי, אליפות העולם למועדונים וכמובן - לשתי זכיות רצופות בליגת האלופות. אך ההצלחה המתמשכת ומאזן התארים המטורף של הצרפתי הם לא ההישג היחיד שלו כמאמן הקבוצה. חלון ההעברות שנסגר הלילה (בין שישי לשבת) בספרד, הביא את 'אס' לסקור את שינוי המגמה שמוביל זידאן בריאל, שמוציאה פחות כסף תחתיו מבעבר, בטח תחת פלורנטינו פרס.

בקדנציה הראשונה שלו כנשיא ריאל מדריד, פרס ייסד את עידן הגלאקטיקוס, והעניק לוויסנטה דל בוסקה 200 מיליון יורו לרכש ב-2000-2001, אז הגיעו לקבוצה לואיס פיגו ואחד, זינדין זידאן. ז'וזה מוריניו הוציא בשתי העונות הראשונות שלו בתפקיד 128 מיליון יורו. בשנתיים של קרלו אנצ'לוטי על הקווים, ריאל רכשה את חאמס רודריגס וגארת' בייל, והוציאה בסך הכול 290 מיליון יורו בין 2013-2015. כל זה מתגמד, כמובן, לעומת 254 מיליון היורו ששפך הנשיא כאשר חזר לתפקיד ב-2009, אז הנחית בסנטיאגו ברנבאו את כריסטיאנו רונאלדו, קאקה, צ'אבי אלונסו וקארים בנזמה, ששיחקו תחת מנואל פלגריני באותה עונה.

עוד בנושא

אופ"א הודיעה על חקירה רשמית בנוגע להעברות של פריס סן ז'רמן
אלברט סולר: "ליברפול דרשה 200 מיליון יורו על קוטיניו, לא נסכן את המועדון"
משחק צדקה באנגליה: מו פראח כבש, ז'וזה מוריניו כיכב בשער

שחקן ריאל מדריד קארים בנזמה חוגג עם כריסטיאנו רונאלדו, קאקה. GettyImages
שינוי מגמה. רונאלדו, קאקה ובנזמה חוגגים/GettyImages

וזידאן? מאז הגיע לריאל הוא הוציא 82.5 מיליון על רכש. בזמן שהקבוצות האנגליות מוציאות כספים כמעט בלי הכרה, וברצלונה שברה את שיא ההעברות שלה עם 130 מיליון שהוציאה על עוסמאן דמבלה, הצרפתי משקיע את הכסף בהבאת שחקנים צעירים ומבטיחים במחירים שפויים. ריאל רכשה בתקופתו את מרקו אסנסיו בארבעה מיליון יורו, הוציאה 26 מיליון על תיאו הרננדז, שילמה ליובנטוס 30 מיליון תמורת אלברו מוראטה (אותו מכרה הקיץ ב-62 מיליון לצ'לסי), דניס סבאיוס הגיע תמורת 16.5 מיליון וחסוס ואייחו עלה לבלאנקוס 6 מיליון יורו.

לשם השוואה, רפא בניטס הספיק להוציא 74 מיליון יורו על רכש בחצי השנה כמאמן ריאל, ועל זה התעלה הברזילאי ונדרליי לושמבורגו, שלא החזיק הרבה זמן בתפקיד אבל הוציא 96 מיליון. בנוסף, זידאן הוציא פחות כסף גם משני המאמנים שעבדו תחת רמון קלדרון, בתפר בין שתי הקדנציות של פרס כנשיא המועדון - פאביו קאפלו וברנד שוסטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully