וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא להדהים, אולי להרדים: הנבחרות הקטנות שהיממו את איטליה

5.9.2017 / 6:30

הנבחרת שהפכה את איטליה ל"בלתי ניתנת לצפייה", זו שהרסה את חגיגות הזכייה במונדיאל, והרגע בו האזורי כמעט ביצעו חרקירי. לא, אנחנו לא מאמינים שישראל מסוגלת להדהים את אירופה הערב. לא במצבה. אבל שימו לב אילו נבחרות קטנות כן הצליחו לגרום לנבחרת הבלתי מנוצחת למעוד

באדיבות "כאן 11"

52 משחקי בית רצופים ללא הפסד במוקדמות מונדיאל (מעולם לא נוצחה)

42 משחקי בית רצופים במוקדמות מונדיאל ויורו גם יחד ללא הפסד

על פי הנתונים הללו, לנבחרת ישראל אין מה לבנות על ניצחון סנסציוני בססואולו, שם תתארח אצל איטליה במחזור השמיני של בית ז' במוקדמות הגביע העולמי 2018. דנמרק הייתה האחרונה שניצחה בארץ המגף במשחק מוקדמות, אי שם בספטמבר 1999, כשחזרה מפיגור 2:0 לניצחון 2:3 בנאפולי והבטיחה לעצמה מפגש עם ישראל בפלייאוף היורו. את ההמשך כולם זוכרים.

אז ניצחון, כאמור, הוא מחוץ ללקסיקון עבור יריבות המגיעות לאיטליה. גם צרפת ואפילו ספרד, שהייתה זו שקטעה אמש (שבת) לאיטלקים רצף של 56 משחקי מוקדמות ללא הפסד, כשלו במשימה הזו. אבל כדי לתת השראה לאלישע לוי ושחקניו בכל זאת לנסות להוציא משהו מול האזורי, הנה חמש נבחרות בסדר גודל דומה, שהגיעו מעמדת נחיתות ברורה והצליחו להציק, לשרוט ולעצבן בדרך להשגת הנקודה. זה קורה בערך אחת לארבע שנים. אולי גם הפעם?

עוד בנושא:

ג'אנלואיג'י בופון על ערן זהבי: "לקפטן אסור לעשות דבר כזה"
טל בן חיים ישמש כקפטן מול איטליה, חמד נטש את האימון
"בשבילנו, תמיד תהיה קפטן הנבחרת": ערן זהבי המריא לסין

פאביו קנבארו מעל ג'אנלואיג'י בופון נבחרת איטליה מול ליטא 2006. AP
לא היו התרסקויות, אבל כמה מעידות בודדות. פאביו קנבארו מעל ג'יג'י בופון מול ליטא ב-2006/AP

31 במרץ 1999 (מוקדמות היורו): 1:1 מול בלארוס

לסטאדיו דל קונרו באנקונה הגיעה יריבה חלשה, ללא שני שחקני מפתח מורחקים, שחקן נוסף פצוע וכשהליגה המקומית עדיין נמצאת בפגרת החורף. למרות העליונות הברורה, דינו זוף חשש משאננות וניסה לשמור את שחקניו מרוכזים. זה לא עזר. "לא חשבתי שנסבול כל כך, זה היה מעבר לחששות הכי גדולים שלי", הודה המאמן בסיום. הוא עלה עם שלושה חלוצים ("ניסינו את השיטה הזו רק באימונים, זה לא מספיק", ביקר פאביו קנבארו) וראה את פיליפו אינזאגי כובש אחרי 46 שניות, אך השער נפסל בגלל נבדל גבולי. ולנטין בלקביץ' הדהים בדקה ה-25, שבע דקות לפני שאנטוניו קונטה סחט פנדל ואינזאגי השווה. בלארוס, עם השוער גנאדי טומילביץ' והבלם אנדריי אוסטרובסקי שאחר כך הגיעו לישראל, הייתה קרובה לחולל הפתעת ענק בדקת הסיום, אך ג'יג'י בופון הצעיר יצא באומץ ומנע הפסד. גם שליפת הקלף של רוברטו באג'ו לא סייעה לזוף, וב"גאזטה" חתכו: "הוא לקח את איטליה צעד קדימה ושניים אחורה. הנבחרת הזו בלתי ניתנת לצפייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הרכב נבחרת איטליה במשחק מול בלארוס, מרץ 1999. GettyImages
ההרכב האיטלקי מול בלארוס: מאלדיני/GettyImages

12 באוקטובר 2002 (מוקדמות היורו): 1:1 מול יוגוסלביה

ג'ובאני טראפטוני ניסה בכל מאודו להילחם בתדמית ההגנתית. אחרי ההדחה הכואבת בשמינית גמר המונדיאל (בחסות השופט המושחת ביירון מורנו) והתצוגה החלשה בפתיחת מוקדמות היורו מול אזרבייג'אן, טראפ הגיע לנאפולי עם גישה התקפית ומערך 4-3-1-2, בו כריסטיאנו דוני מאטאלנטה הוצב מאחורי אלסנדרו דל פיירו ופיפו אינזאגי. יוגוסלביה של דיאן סאביצ'ביץ' הסתמכה על מתפרצות, ובאחת מהן פרדראג מיאטוביץ', שבדיוק עזב את פיורנטינה אחרי קדנציה איומה, ניצל טעות של אלסנדרו נסטה ונקם בכדורגל האיטלקי עם שער יתרון בדקה ה-29. דל פיירו השווה בכדור חופשי בחלוף 11 דקות (בעזרת נגיעה קלה של מיאטוביץ') אך עד לסיום לא הצליחו האזורי לסכן את שערו של דרגוסלב יבריץ'. "זו הייתה שוב איטליה קטנה ומפוחדת, שמשחקת מכוער ובסופו של דבר נשענת על הגאווה וניצלת על ידי דל פיירו", סיכמו ב"לה רפובליקה".

גו'באני טראפטוני (משמאל) עם דיאן סאביצ'ביץ', ואגוף סאדיגוב, מארק יוז בהגרלת מוקדמות יורו 2004. GettyImages
"איטליה קטנה ומפוחדת". ג'ובאני טראפטוני, משמאל, בהגרלת היורו לצד דיאן סאביצ'ביץ'/GettyImages

2 בספטמבר 2006 (מוקדמות היורו): 1:1 מול ליטא

"חבורה של זרים מוזרים מתחבקת בסיום, בזמן שאלופי העולם יורדים חפויי ראש והקהל לא מאמין למראה עיניו", כך תיארו ב"לה רפובליקה" את התיקו הסנסציוני שחילצה ליטא בסן פאולו. לפני המשחק, הגביע העולמי עשה סיבוב דאווין על רכב סביב האצטדיון, כרזות ענק של הקפטן קנבארו הונפו בכל עבר והמסיבה אמורה הייתה להימשך על הדשא. אלא שתומאש דנילביצ'יוס, מי ששיחק לפני כן אצל המאמן החדש רוברטו דונאדוני בליבורנו וכיכב אז באבלינו מהסרייה B, הדהים עם שער יתרון בדקה ה-21. אינזאגי (שוב הוא) השווה בחלוף תשע דקות אחרי מבצע של אנטוניו קסאנו, אבל מהפך לא הגיע וליטא אף כמעט עקצה. המשחק הרשמי הראשון אחרי הגמר בברלין, התגלה כ"סיוט ליל קיץ של דונאדוני".

הגביע העולמי לפני משחקה של נבחרת איטליה מול ליטא, ספטמבר 2006. AP
הקפה עם הגביע העולמי לפני המשחק מול ליטא, ואז החל הסיוט/AP

1 באפריל 2009 (מוקדמות מונדיאל): 1:1 מול אירלנד

האירים הקשוחים הגיעו לסטאדיו סן ניקולה וניצלו היטב את האווירה העוינת לה זכתה הנבחרת המארחת. בעקבות ההחלטה של מרצ'לו ליפי לוותר על בן העיר אנטוניו קסאנו, הקהל בבארי קיבל בבוז את הנבחרת ובמיוחד את החלוצים ג'אמפאולו פאציני ו-וינצ'נזו יאקווינטה שהועדפו על פניו. הראשון, בהופעת בכורה בהרכב, היה חתום על האדום המהיר בתולדות האזורי בעקבות מרפק לפניו של ג'ון אושיי, בעוד השני הבקיע בדקה ה-10. אירלנד לחצה בניסיון לנצל את היתרון המספרי שלה ולהשיג שוויון, ומי אם לא רובי קין קבע חלוקת נקודות בדקה ה-89, במשחק עליו נכתב ב"גאזטה דלו ספורט": "זה היה כמעט חרקירי".

שחקני נבחרת אירלנד עם רובי קין, 2009. AP
כמעט חרקירי איטלקי. רובי קין והחברים חוגגים ב-2009/AP

15 באוקטובר 2013 (מוקדמות מונדיאל): 2:2 מול ארמניה

ארבעה ימים אחרי ה-2:2 בדנמרק, צ'זארה פראנדלי ביצע שמונה שינויים בהרכב רק כדי לקבל תיקו זהה ומביך הרבה יותר מול ארמניה בסן פאולו. "פסטיבל אימה בכחול, ערב שאיטליה תעדיף לשכוח", סיכמו ב"לה רפובליקה". אלסנדרו פלורנצי השווה פעם אחת עם שער בכורה והמחליף מריו באלוטלי שמר על המאזן הנקי מהפסדים עם שוויון שני, אבל התיקו התמים לכאורה עלה לאיטלקים במקום בין שמונה הבכירות בעולם והוריד אותם לדרג השני בהגרלת שלב הבתים של מונדיאל 2014. ההשלכות לכך הגיעו בקיץ שאחרי: הדחה כבר בשלב הראשון בברזיל.

מריו באלוטלי שחקן נבחרת איטליה מול ארמניה, אוקטובר 2013. AP
תיקו תמים לכאורה שגבה מחיר בהמשך. מריו באלוטלי במשחק מול ארמניה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully