וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי אש: ההתפתחויות המשונות סביב טרייד השנה ב-NBA

4.9.2017 / 15:25

הטרייד בין בוסטון לקליבלנד הוא אחד הגדולים בהיסטוריה, גם בגלל הפארסה המוזרה שבאה בעקבותיו. רביץ על התקדים המסוכן שהקאבס יצרו עם הדרישה לפיצוי ועל המצב הנפיץ שנוצר עם המפסיד הגדול של כל המהלך: אייזאה תומאס

עריכה: מתן חדד

הטרייד שהעביר את קיירי אירווינג לבוסטון הוא אחד הגדולים בהיסטוריה. שתי הקבוצות הטובות בקונפרנס שלהן, שנפגשו בגמר האיזורי לפני שלושה חודשים, החליפו ביניהן אולסטארים בני 25 ו-28 שמשחקים באותה עמדה ובסגנון דומה, בטרייד שכלל גם בחירת דראפט גבוהה, אולי גבוהה מאוד, ועוד כמה שחקנים מעניינים. ולאחד הטריידים הגדולים בהיסטוריה מגיעה גם אחת הפארסות המשונות בהיסטוריית הטריידים של ה-NBA. מה שהתרחש בשבוע שבין ההכרזה על הטרייד ועד לסיכום הרשמי והסופי שלו היה מוזר מאוד מכל כיוון שנתבונן על כך.

השאלה שלא קיבלה מענה חד משמעי בסופו של דבר היא מה גרם לפאניקה המאוחרת של קליבלנד מהפציעה של אייזאה תומאס. הרכז החדש של קליבלנד סובל מקרע בלברום של מפרק הירך, פציעה איתה שיחק כחודשיים עד שהכאבים וההגבלות הכריעו אותו בעיצומו של גמר המזרח. בפציעות מסוג זה ניתן לבצע ניתוח, אך יש גם אפשרות של החלמה טבעית. עד לפני שבוע וחצי הסברה הרווחת הייתה שאייזאה ייתן לקרע להחלים באופן טבעי וככל הנראה יספיק להיות כשיר לפתיחת העונה. מכאן ניתן לדבר על שלוש אפשרויות שיכולות להסביר את מה שהתרחש.

עוד בנושא:

הטרייד הושלם: בוסטון תשלח לקליבלנד גם בחירת סיבוב שני ב-2020
אירווינג הוצג בבוסטון: "לא דיברתי עם לברון מאז שביקשתי טרייד"
אייזאה תומאס מנסה לטהר את שמו: "אחזור בדיוק אותו שחקן שהייתי"

הג'נרל מנג'ר של בוסטון סלטיקס דני איינג'. AP
הותיר רושם לא הגון. איינג'/AP

האפשרות הראשונה היא שאנשי בוסטון לא חשפו את חומרת הפציעה במלואה. קשה לבוא אליהם בתלונות מאחר שהפציעה הייתה ידועה לכל, אך משהו בהתנהלות של דני איינג' והצוות שלו הותיר רושם לא מאוד הגון. יום לפני הטרייד בראד סטיבנס דיבר על המצב של תומאס, התייחס לבדיקה נוספת שתיערך במהלך ספטמבר ורק אחריה יהיה לוח זמנים ברור אך בסך הכל נשמע אופטימי ודיבר על תהליך החלמה חיובי. יום לאחר הטרייד דני איינג' והצוות שלו דיברו על חששות מהפציעה של תומאס כשיקול בטרייד מבחינתם, אולי גם כניסיון להקדים תרופה למכה ולהבהיר שזו אחת הסיבות למחיר הגבוה ששילמו על קיירי למקרה שקליבלנד תציג דרישות חדשות, כפי שאכן עשתה.

כל שחקן פנטזי מתחיל יודע שכך מנהלים מו"מ ושזה תפקיד הקבוצה השנייה לוודא מה היא מקבלת. החלק הבעייתי יותר בהתנהלות של אנשי הסלטיקס היה התחושה שהם מנסים לקבוע עובדות בשטח מהר. טרייד שכולל שחקן פצוע הוא תמיד מורכב ובדרך כלל מדווח עם השגות והתניות, הפעם הטרייד הודלף בשלב מוקדם לתקשורת והוכרז כגמור עוד לפני הבדיקות הרפואיות, קודם כל על ידי בוסטון. קליבלנד, עם הג'נרל מנג'ר חסר הניסיון שלה, הצטרפה לחגיגת ההכרזות ונוצר מצב בו כמעט בלתי אפשרי לחזור אחורה.

האפשרות השנייה היא שקליבלנד קיבלה רגליים קרות כשהבינה שהביאה שחקן פצוע בטרייד שאחת המטרות המרכזיות שלו הייתה לשמור על הסיכוי להיאבק על אליפות בשנה האחרונה לפני ההחלטה הבאה של לברון ג'יימס. החבילה שבוסטון שלחה לקאבס מרשימה גם אם יתברר שהפציעה של אייזאה חמורה מהנדמה: הבחירה של ברוקלין היא הנכס המרכזי שקליבלנד קיבלה, בחירה שיכולה להפוך לשחקן בכיר עתידי, ג'יי קראודר הוא צורך הכרחי בחוזה נהדר ואנטה ז'יז'יץ' הוא סנטר עם פוטנציאל מעניין. בסופו של דבר, קליבלנד זקוקה לאייזאה בעיקר לפלייאוף, וההימור שעד לרגעי האמת של העונה הוא כבר יתאושש לחלוטין נראה מתבקש ומשתלם כחלק מטרייד כזה. ניתן להניח שגם אם היה מדובר מראש על כך שאייזאה יחמיץ תקופה ממושכת מהעונה, קליבלנד עדיין הייתה מבצעת את הטרייד המקורי.

אלא שכאן נכנס האגו של בעל הבית. לפי קווין אוקונור מ-The Ringer, הבעלים דן גילברט היה מעורב מאוד בכל שלבי גיבוש הטרייד ויש לו חלק מרכזי במיוחד במה שקרה אחריו. לגילברט היה חשוב במיוחד כיצד הטרייד הזה ייתפס בעתיד, בעיקר לאחר שביקר את אינדיאנה על התמורה שקיבלה על פול ג'ורג', והאפשרות שיתברר שהוא לקח שחקן שהפציעה שלו חמורה משנדמה, אולי אפילו שחקן בשנה האחרונה בחוזה שלא יצליח להיות אפקטיבי בשנה הזאת, יצרה פוטנציאל לפגיעה תדמיתית חמורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן קליבלנד לברון ג'יימס, שחקן בוסטון אייזאה תומאס. AP
מתחיל את התקופה בקליבלנד ברגל שמאל. אייזאה תומאס מול לברון/AP

האופן בו קליבלנד הגיבה למצב שנוצר יצר תקדים בעייתי מאוד. נדיר שטרייד מבוטל בעקבות הבדיקות הרפואיות, התקדים היחיד שאני זוכר הוא של OKC שביטלה טרייד על טייסון צ'נדלר (ששנתיים אחר כך היה השחקן השני בחשיבותו של האלופה), אך זה יכול לקרות וגם מובן. גילברט וקובי אלטמן עשו משהו אחר, הם השתמשו בתוצאות הבדיקות הרפואיות כדי לפתוח מחדש את המו"מ על טרייד שכבר נסגר, הם דרשו תוספת. מה יקרה בפעם הבאה שג'נרל מנג'ר יסכם על טרייד, ישמע את הביקורת הציבורית ויתחרט כמה שעות אחריו? האם יהיו כאלה שינסו להשתמש בממצא שולי בבדיקות הרפואיות כדי לפתוח מחדש את המו"מ ולאיים כך בביטול הטרייד? אדם סילבר בוודאי מקווה שהסיטואציה הייחודית כל כך של הטרייד הזה לא תאפשר לו להפוך לתקדים אמיתי.

האפשרות השלישית, וזו הגרסא הפחות או יותר רשמית, היא שהיו חילוקי דעות אמיתיים בין הצוותים הרפואיים: הצוות של בוסטון חשב שאייזאה יכול להחלים באופן טבעי ולחזור לשחק יחסית מהר, שיש סיכון אך הרמה שלו נמוכה, בעוד שהצוות של קליבלנד זיהה פציעה חמורה יותר שיהיה קשה להתאושש ממנה ללא ניתוח. אם זה אכן המצב, במהלך השנה נגלה מי מהצוותים אבחן נכון יותר את חומרת הפציעה. אך גם עכשיו המצב הזה יוצר פוטנציאל נפיץ, בעיקר ביחסים בין אייזאה תומאס לקבוצה החדשה שלו.

בפרשה הזאת אף אחד לא יוצא טוב וניתן להצביע על כמה מפסידים. אלטמן, למשל, זכה למחמאות אחרי הטרייד, כולל ממני, ואחרי השבוע הזה יהפוך לדמות שולית בקבוצה של גילברט. אך אין ספק שהמפסיד הגדול הוא אייזאה. לפני שבועיים הפציעה שלו הייתה הערת שוליים אצל שחקן שסיים עונה מופלאה ונראה בדרך להפוך לפרנצ'ייז פלייר של אחת הקבוצות המעניינות בליגה בשנים הקרובות ובדרך לחוזה סופר-מקס מבוסטון. פתאום הוא מוצא את עצמו כסחורה פגומה, עם פציעה מטרידה מאוד ובקבוצה שבכלל לא בטוח שתרצה להשאיר אותו בקיץ הבא ובוודאי לא תהיה מאוד עסוקה בו. פתאום האפשרות שהוא ימצא את עצמו מחפש הצעות בשוק חופשי דל בקבוצות עם מקום מתחת לתקרה, עם חשש להחתים אותו בגלל מצבו הגופני, נראית סבירה מאוד.

דן גילברט בעלים קליבלנד קאבלירס. AP
תקדים מסוכן. דן גילברט/AP

תומאס התראיין במהלך השבוע הזה וניסה להרגיע את כולם לגבי מצבו הרפואי, באופן שמנוגד לדיווחים של קליבלנד לגבי מצבו. יכול להיות שהוא נמצא בדרך למסלול התנגשות עם הצוות הרפואי של הקאבס ואולי גם עם צרכי הקבוצה. בעוד שלו יהיה חשוב במיוחד להוכיח שהוא חוזר מהר מהפציעה ושהיא לא השפיעה על יכולותיו, קליבלנד תעדיף לקחת את הזמן ולהימנע מסיכונים, גם אם זה אומר להעדיף שהוא יעבור ניתוח. לקאבס הרי לא אכפת במיוחד מהעונה הרגילה, הם יסתדרו עם דרק רוז (המרוויח היחיד מכל הסיפור הזה) כרכז ראשון, כל מה שהם רוצים זה את אייזאה כשיר בפלייאוף ככינור שני.

וכל הסיבוך הזה קורה עוד לפני שמכניסים למשוואה את הכינור הראשון. לברון ג'יימס בוודאי לא מאוד מרוצה מכך שקליבלנד לקחה הימור על ההווה כדי להשלים טרייד שהנכס המרכזי שלו קשור לעתיד. הוא לא יכול להתלונן, הוא הביא על עצמו את הגישה הזאת של ההנהלה שלו שיוצאת כרגע מהנחה שהוא לא יישאר בקיץ הבא. אבל השחקן הטוב בעולם יהיה בקליבלנד העונה, ואם יתברר שהפציעה של אייזאה רצינית ולא תאפשר לו לבוא לידי ביטוי הוא יבזבז שנה ממה שנשאר משיא הקריירה שלו. הקרע בלברום של תומאס יכול להעמיק את הקרע עם לברון.

בוסטון, לעומת זאת, מרוצה. המוכנות של דני איינג' להוסיף בחירת סיבוב שני כדי לעזור לקליבלנד לרדת מהעץ שטיפסה עליו מעידה על כך שהוא מאוד רצה לוודא שהטרייד יתקיים. מעבר לסגל שנהיה מבטיח יותר בפני עצמו, גם לאחר הוויתור על הבחירה של ברוקלין, בוסטון נשארת הקבוצה שיכולה להציע הכי הרבה על הכוכב הגדול הבא שיתפנה. אם אנתוני דייויס ידרוש טרייד בקיץ הבא, איינג' יוכל להציע לניו אורלינס חבילה של מרכוס סמארט (עוד סיבה לחתום איתו על הארכת חוזה כבר הקיץ), ג'יילן בראון/ג'ייסון טייטום, הבחירה של הלייקרס/סקרמנטו ותוספת בסגנון הבחירה של ממפיס או גרשון יבוסלה. אף קבוצה לא יכולה להציע חבילה כזאת בלי להתפרק לגמרי, בוסטון תוכל להציע לדייויס קבוצה מוכנה למאבקי אליפות עם שני כוכבים באיזור הגיל שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully